Hej,
Mam problem z Thalią (1.2 16V, 55kW). Mianowicie po uruchomieniu auta, przepustnica się zamyka i obroty osiągają wartość do 1100 (wiem, za duże) - na biegu jalowym. Po dodaniu gazu (tak do 1800-1900 obr) i zdjęciu z niego nogi, obroty powracają do tych 1100-1000. Ale.. jeśli docisne mocniej i obroty przekroczą wartość 2000, wskakują od razu na ok. 2500 (bieg jałowy). Podczas jazdy w momencie wciśnięcia sprzęgła falują w granicach 1300-1700. Po zatrzymaniu się na światłach, obroty wskakują na 2500. Przepustnica jest czysciutka, oring na map sensorze zużyty (oba). Czy to możliwe, aby łapał lewe powietrze przez map sensor (nie był wyjmowany wcześniej)? Dodam, że czasem po zatrzymaniu się na światłach udaje mu się złapać niższe obroty (1000-1100). Czasem podczas jazdy ta dziwna przypadłość działa jak tempomat (utrzymuje stałe obroty mimo braku wciśniętego gazu).
[Thalia 1.2 16v] Wysokie obroty biegu jałowego
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
- Renault: Thalia
- Silnik: 1.2 16V
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 850
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Wysokie obroty biegu jałowego
Silniczek krokowy?
W Toyocie miałem podobnie.
W Toyocie miałem podobnie.
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
- Renault: Thalia
- Silnik: 1.2 16V
Re: [Thalia 1.2 16v] Wysokie obroty biegu jałowego
Czy da się w tym modelu wymienić sam silniczek krokowy? jest to model przepustnicy pod silnik d4f (z nitami:/). Map sensor ma uszkodzone oringi, czy to możliwe, aby to właśnie tam autko łapało lewe powietrze? dodam, że czujnik był źle założony (od samego początku), tj. wciśnięty na "chama" do środka. ale z drugiej strony autko bardzo ładnie jeździło do tej pory.. masz może rozpiskę pinów tego krokowca?
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
- Renault: Thalia
- Silnik: 1.2 16V
Re: [Thalia 1.2 16v] Wysokie obroty biegu jałowego
Mam jeszcze jedno pytanie. Na przepustnicy jest ślimak. Co on dokładnie reguluje? Zalany jest jakaś żywicą..
- halski
- Forumowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: czwartek, 4 października 2018, 19:07
- Renault: Megane III Grandtour
- Silnik: K4M
- Lokalizacja: Łódź
Re: [Thalia 1.2 16v] Wysokie obroty biegu jałowego
Miałem taki sam problem w Thalii ale z silnikiem 1.4 8V i winnym był oring pod przepustnicą który był zużyty i przez to łapał lewe powietrze.
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
- Renault: Thalia
- Silnik: 1.2 16V
Re: [Thalia 1.2 16v] Wysokie obroty biegu jałowego
Oring wygląda ładnie u mnie. Zastanawiam się, czy silniczek krokowy nie powinien domknąć bardziej przepustnicy. Jak można przeprowadzić jego adaptację bez clipa? Próbowałem metody wciskania gazu i swobodnego puszczania i po odpaleniu było jakby trochę lepiej, ale nadal jest źle.. nie mam pewności, że jak zakupie nową przepustnice to obroty wrócą do normy, bo chyba trzeba przeprowadzić kalibrację krokowca najpierw?
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
- Renault: Thalia
- Silnik: 1.2 16V
Re: [Thalia 1.2 16v] Wysokie obroty biegu jałowego
Wyjaśniło się. Usterka banalna. Zasysalo lewe powietrze dziura od wtryskiwacza LPG nr 4. Rozkręciłem listwę, powyjmowalem wtryski i dopiero wtedy oglądając rurki od wtryskiwaczy zauważyłem dziurkę. Falowanie ustało, obroty na biegu jalowym piękne, nie skaczą w ogóle. Temat do zamknięcia, bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że komuś kiedyś to rozwiązanie też pomoże. Morał z tego taki, że nawet LPG może być przyczyną takich problemów (na PB).