[Clio II 1998-2012] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
- PT
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
- Renault: Twingo
- Silnik: 1.2 16V
- Lokalizacja: Józefosław / Warszawa
Re: Clio II 1.6 - prośba o ocene
Sprawdzić dokładnie przeszłość wypadkową. Silnik nie powinien sprawiać problemu, skrzynia też. Dopuszczalny standardowy wyciek na uszczelniaczu wybieraka skrzyni - ten typ (JB1 / JB3) tak ma :-). Auto całkiem dynamiczne, więc obejrzeć hamulce. Sprawdzić tylne sprężyny - lubią pękać. Sprawdzić przekładnię kierowniczą - niestety nie pamiętam, czy 1.6 miało wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne jak 1.2 16V, ale w pierwszym przypadku sprawdzić, czy nie cieknie, w drugim sprawdzić, czy na skręconych kołach przy pokonywaniu krótkich nierówności nie będzie walić zbyt mocno (luz na przekładni). To że wcale nie będzie stukać jest mało prawdopodobne - znowu TTTM. Co do korozji - co prawda moje Clio II '03 miałem od nowości przez 3,5 roku, ale... tak się zdarzyło, że ku mojemu zaskoczeniu całkiem niedawno natknąłem się na to autko pod Auchan na Żeraniu, obejrzałem więc je sobie dość dokładnie i... rdzy na nim nie odnotowałem (w ogóle wyglądało niewiele gorzej, niż te 6 lat temu, gdy je sprzedawałem ), co potwierdza tylko przytoczone już stwierdzenie, że Clio II Phase II bez powodu nie rdzewieją, nawet bez dodatkowej konserwacji. Generalnie może to być całkiem fajny samochód.
Pozdrawiam,
Piotr.
Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?
Cześć
Być może będziemy ze znajomym kupować właśnie takie auto.
Jako iż diesel w samochodzie jest dla mnie rzeczą nie do pomyślenia ( z wyjątkiem służbowego citroena 2,0 Hdi ) , to mam do was szanowni koledzy i koleżanki pytanie .
Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie takiego samochodu . Wiem że 1,5 Dci miały jakieś wady bo sypały się swego czasu jak diabli jeśłi chodzi o wtryski i turbiny.
Nie wiem niestety jaką moc posiada silnik w tytułowym clio.
Chodzi mi w zasadzie tylko o porady w temacie jednostki napędowej bo reszta w zasadzie to po prostu standardowe oględziny i testy.
Może byc tez tak że licznik był cofnięty , no ale to dopiero się okaże jak obejrzę samochód.
W jakich zakresach obrotów silnik powinien najlepiej "ciągnać" ?? lub bardziej fachowo gdzie ma on najwyższy moment obrotowy .
Do jakich obrotów powinien spokojnie dojść , powiedzmy na III, IV biegu ??
Być może będziemy ze znajomym kupować właśnie takie auto.
Jako iż diesel w samochodzie jest dla mnie rzeczą nie do pomyślenia ( z wyjątkiem służbowego citroena 2,0 Hdi ) , to mam do was szanowni koledzy i koleżanki pytanie .
Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie takiego samochodu . Wiem że 1,5 Dci miały jakieś wady bo sypały się swego czasu jak diabli jeśłi chodzi o wtryski i turbiny.
Nie wiem niestety jaką moc posiada silnik w tytułowym clio.
Chodzi mi w zasadzie tylko o porady w temacie jednostki napędowej bo reszta w zasadzie to po prostu standardowe oględziny i testy.
Może byc tez tak że licznik był cofnięty , no ale to dopiero się okaże jak obejrzę samochód.
W jakich zakresach obrotów silnik powinien najlepiej "ciągnać" ?? lub bardziej fachowo gdzie ma on najwyższy moment obrotowy .
Do jakich obrotów powinien spokojnie dojść , powiedzmy na III, IV biegu ??
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2344
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?
Cieknąca turbina, nieszczelności IC. To na początek.
Ja mam clio3 1,5dci 50KW, czyli najsłabsza wersja. powyżej 4tys obr to już nie ma sensu kręcić, życia trochę dostaje około 1,9tys obr, ale przy tej mocy to ten silnik nie "idzie" przy żadnych obrotach.
Wiem że mocniejsze wersje mają turbinki ze zmienną geometrią.
mój ma na liczniku 180000km (ciekawe czy prawdziwe) i zarzutów do silnika nie ma. Jak dam w pedał to troszkę zakopci, ale to przecież diesel.
Leję paliwo i jadę. Jazda tylko po mieście, olej... no cóż, jak sie zaświeci info o potrzebie wymiany (po 20k km) to jeszcze trochę czasu minie do wymiany.
Ja mam clio3 1,5dci 50KW, czyli najsłabsza wersja. powyżej 4tys obr to już nie ma sensu kręcić, życia trochę dostaje około 1,9tys obr, ale przy tej mocy to ten silnik nie "idzie" przy żadnych obrotach.
Wiem że mocniejsze wersje mają turbinki ze zmienną geometrią.
mój ma na liczniku 180000km (ciekawe czy prawdziwe) i zarzutów do silnika nie ma. Jak dam w pedał to troszkę zakopci, ale to przecież diesel.
Leję paliwo i jadę. Jazda tylko po mieście, olej... no cóż, jak sie zaświeci info o potrzebie wymiany (po 20k km) to jeszcze trochę czasu minie do wymiany.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?
Sprawdź jak odpala i czy równo pracuje zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Czy trzeba dłużej kręcić czy odpali po 2-3 obrotach wału.
Jeśli dłużej nie odpala to może być oznaką padających wtrysków. Przynajmniej u mnie tak było. Pytanie, który to motor? Jeśli 82KM to ładnie ciągnie z samego dołu. Nie ma w tym motorze turbodziury. Powinien iść płynnie. Maksymalny moment jak to w dieselu coś koło 1800-2000 obrotów. Jak go rozgrzejesz do temp. pracy to but i zobacz, czy nie pojawia się Stefan Batory.
W tych rocznikach to jeszcze pewnie wtrysk Delphi czyli ten gorszy.
To tyle co mogę podpowiedzieć.
Jeśli dłużej nie odpala to może być oznaką padających wtrysków. Przynajmniej u mnie tak było. Pytanie, który to motor? Jeśli 82KM to ładnie ciągnie z samego dołu. Nie ma w tym motorze turbodziury. Powinien iść płynnie. Maksymalny moment jak to w dieselu coś koło 1800-2000 obrotów. Jak go rozgrzejesz do temp. pracy to but i zobacz, czy nie pojawia się Stefan Batory.
W tych rocznikach to jeszcze pewnie wtrysk Delphi czyli ten gorszy.
To tyle co mogę podpowiedzieć.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
- Wojtusss85
- KLUBOWICZ
- Posty: 29
- Rejestracja: sobota, 22 września 2012, 18:31
- Renault: Laguna II phI
- Silnik: 1.8 16V+ LPG
- Lokalizacja: Nałęczów
[Renault Clio II phII Sport] Opinie
Witam, przymierzam sie do zakupu Clio II phII Sport 2.0 16V i mam prosbe o opinie na temat takiego autka(czeste usterki, na co zwrocic uwage podczas ogledzin, itp). Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
Clio/Thalia 1,4 8V
Witam
Mam pytanie czy ktoś z Was może mi potwierdzić (lub zaprzeczyć) od strony praktycznej czy to prawda że zużycie paliwa dla silnika 1.4 8V 75KM w samochodach Clio/Thalia jest troszkę wyższe niż dla Logan/Sandero z tym samym silnikiem?
Szukałem sporo "na internetach" i z reguły spalanie dla tych drugich jest o około jeden litr na 100km mniejsze, czy to prawda? jeśli tak to czy wiadomo jaka jest przyczyna?
Nie pytam bez powodu ponieważ już od dłuższego czasu dojrzewam do zmiany auta i w kręgu mojego zainteresowania jest własnie konkretnie ten silnik jednak jaki to będzie model z ww jeszcze nie zdecydowałem
pozdr
Mam pytanie czy ktoś z Was może mi potwierdzić (lub zaprzeczyć) od strony praktycznej czy to prawda że zużycie paliwa dla silnika 1.4 8V 75KM w samochodach Clio/Thalia jest troszkę wyższe niż dla Logan/Sandero z tym samym silnikiem?
Szukałem sporo "na internetach" i z reguły spalanie dla tych drugich jest o około jeden litr na 100km mniejsze, czy to prawda? jeśli tak to czy wiadomo jaka jest przyczyna?
Nie pytam bez powodu ponieważ już od dłuższego czasu dojrzewam do zmiany auta i w kręgu mojego zainteresowania jest własnie konkretnie ten silnik jednak jaki to będzie model z ww jeszcze nie zdecydowałem
pozdr
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: poniedziałek, 20 października 2014, 22:08
- Renault: clio
- Silnik: 2.0
Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie
Witam,
Wie ktoś coś może na temat tego auta, bądź wyczytuje coś ze zdjęć ? Nie chciałbym jechać w ciemno, bo mam kawałek..spory kawałek. Dzięki za wszelkie informacje.
http://olx.pl/oferta/renault-clio-sport ... 534Cr.html
Wie ktoś coś może na temat tego auta, bądź wyczytuje coś ze zdjęć ? Nie chciałbym jechać w ciemno, bo mam kawałek..spory kawałek. Dzięki za wszelkie informacje.
http://olx.pl/oferta/renault-clio-sport ... 534Cr.html
- Kali
- KLUBOWICZ
- Posty: 143
- Rejestracja: wtorek, 7 lutego 2012, 21:27
- Renault: Laguna II
- Silnik: 2.0T
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski / Lublin
Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie
Zdjęcia robione nad jeziorem w Firleju tyle wyczytałem
LRA22269 roll
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: poniedziałek, 20 października 2014, 22:08
- Renault: clio
- Silnik: 2.0
Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie
A może ktoś oglądał ? Nie wiem czy warto, do Lubartowa mam prawie 600km .
- renault_megane
- KLUBOWICZ
- Posty: 45
- Rejestracja: piątek, 14 marca 2014, 15:38
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.4 16V 98KM
- Lokalizacja: LKS
Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie
Poproś jakiegoś klubowicza z tamtych okolic aby zrobił ogląd, ja mam bliżej, jakieś 120 km
Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?
Witam, mam "okazję" obejrzeć w/w model, mimo iż małe auto a z początku miałem zamiar kupić kombi (ach te flotowce....) to zainteresowało mnie - taki delikatny sleeper.
Na co trzeba uważać w tym aucie, co lubi się psuć z mechaniki/elektryki?
Jak toleruje to gaz? (teoretycznie nie zamierzam ale nie wiem jak to będzie z przebiegami dom-praca a to zależy czy czeka mnie przeprowadzka do przyszłej teściowej czy połowica do mnie)
Jak to autko sprawuje się zimą, trakcja, rozruch, akumulator, klima? (konkretny okaz ma ESP, 16" alu i klimatronic)
Jak z bagażnikiem? Obecnie pomykam e36 compact więc byle by nie był jeszcze mniejszy...
Na co trzeba uważać w tym aucie, co lubi się psuć z mechaniki/elektryki?
Jak toleruje to gaz? (teoretycznie nie zamierzam ale nie wiem jak to będzie z przebiegami dom-praca a to zależy czy czeka mnie przeprowadzka do przyszłej teściowej czy połowica do mnie)
Jak to autko sprawuje się zimą, trakcja, rozruch, akumulator, klima? (konkretny okaz ma ESP, 16" alu i klimatronic)
Jak z bagażnikiem? Obecnie pomykam e36 compact więc byle by nie był jeszcze mniejszy...
- Bartex
- KLUBOWICZ
- Posty: 461
- Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 09:42
- Renault: Clio RS
- Silnik: MOCNY
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?
Jak chcesz kupić sporta to nie zakładaj tam gazu, szkoda auta. Już lepiej kup kombicamel87 pisze:Jak toleruje to gaz?
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?
A niby dlaczego ma nie zakładać? Dlaczego szkoda auta? Czy dla spełnienia pewnych marzeń/zachcianek nie można przy okazji obniżyć sobie koszty eksploatacji auta?
- Bartex
- KLUBOWICZ
- Posty: 461
- Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 09:42
- Renault: Clio RS
- Silnik: MOCNY
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?
Dlatego, że te auto nie jest stworzone do instalacji gazowej i oszczędnej jazdyPiasQ pisze: Dlaczego szkoda auta?
Tak samo śmieszy mnie jak ktoś kupuje wypasioną furę za 200tys i wrzuca tam LPG. Jeśli kogoś stać na samochód za 200tys to stać go na utrzymanie.
- Francuz
- KLUBOWICZ
- Posty: 480
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?
w ogóle nie toleruje, a benzyna tylko najmocniejsza, inaczej sprowadzisz na siebie kłopotycamel87 pisze:Jak toleruje to gaz?