iparts></a>
<a href= francuskie

[Laguna 1.8 95r] Rozrusznik raz kręci a raz nie - odpalanie

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
rubix

[Laguna 1.8 95r] Rozrusznik raz kręci a raz nie - odpalanie

Post autor: rubix »

Witam
Mam taki problem z miesiąc temu wsiadam do laguny przekręcam kluczyk rozrusznik kreci nagle słabnie i juz wogle nie kreci a akumulator jest naładowany. Dałem do mechanika wymienił jakieś mechanizmy automaty i szczoty w rozruszniku, jednym słowem naprawił rozrusznik. Jednak tydzień po tym wsiadam do autka odpalam jade na stacje robie co musze wsiadam przekrecam kluczyk i nic. kontrolki sie swieca wszystko działa a autko nie odpala. Całkowita cisza nawet żadnego stukniecia pykniecia nic niema. Na pych oczywiscie odpaliła i teraz mam tak że nieraz odpala bez problemu a nieraz cisza tylko na pych. Częście odpala ale wkurza to że staje gdzies chce odpalic a tu nic a upchac nieraz samemu 1,5 tonowe auto to nie lada wyzwanie. Dałem to tego mechanika i mówie że coś schrzanił i mi nieraz nie odpala mierzył napięcia wszystko ok ale jak u niego bylem to akurat odpalała bez problemu i stwierdził że nie jest w stanie nic zrobić bo auto odpala. Czytałem na forach że przewody wysokiego napięcia , szczotki tulejki ale przewody niby dobre a szczoty i tulejki nowe...
W czym może być problem ?
Pozdrawiam

P_r_z_e_m_o

Post autor: P_r_z_e_m_o »

Czasami tak się dzieje jak nie ma dobrego styku na przewodzie sterującym pracą elektromagnesu. Może po założeniu rozrusznika mechanik nie dokręcił dobrze tego przewodu, albo nie wyczyścił końcówki. Czasami wystarczy pokiwać samochodem mocno na boki i potrafi zaskoczyć. Być może problem leżu w samym przewodzie, może gdzieś jest przełamany?

rubix

Post autor: rubix »

sam niewiem jutro bede grzebał a latając po forach wpadłem na takie rzeczy które mogą być przyczyną tego:
- przewody wysokiego napięcia
- szczotki lub tulejki (aczkolwiek to mam nowe)
- luźne śrubki mocowania rozrusznika powodujące zwarcia...
- połączenie cienkiego przewodu do elektromagnesu rozrusznika, może być zaśniedziałe i przez to nie ma reakcji
- czujnik położenia wału (rozrządu) - przeczyścić
- sprawdzić połączenie masy

skopiowany post z innego forum który może być prawdopodobną przyczyną :
Tutaj jest to ewidentnie wina rozrusznika a mianowicie mogą być dwie przyczyny. (1). W tych rozrusznikach jest szczotkotrzymacz a to oznacza ,że trzeba wymienić szczotki razem z tym szczotkotrzymaczem ale znając pomysły polaków to można dopasowąć inne szczotki [ sam to też zrobiłem ]. Dość często pękają te szczotkotrzymacze i wtedy trzeba je wymienić w całości. Ten problem jest najtańszą naprawą. (2). To tyle co wiem w tych rozrusznikach odklejają się elektromagnesy i w zależności jak się on ułoży to potem przekręcasz kluczyk i NIC. Zazwyczaj się to dzieje jak silnik jest nagrzany, ale jak trochę ostygnie to zazwyczaj odpali. Można awaryjne włączyć np 5 bieg i przepchać trochę auto -czasami pomaga. Skąd to wiem , a no prawie przez 1 rok bujałem się z tym rozrusznikiem i wszędzie stwierdzali że wszystko w porządku. Dopiero jak byłem u mechanika jak miał rozebrany mój rozrusznik zacząłem przyglądać się tym elektromagnesom i nie spodobało mi się położenie jednego z nich. [ generalnie one są dość mocno " przymagnesowane" do obudowy i dlatego trudno stwierdzić na pierwszy rzut OKA czy jest coś nie tak ]. Tak było u mnie
Jak pogrzebie dam znać co mogło być a mam nadzieje że to moje szperanie i wypisane tu sugestie komuś się może przydadzą. Pozdrawiam

taser
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 6 czerwca 2009, 13:59

Post autor: taser »

Napięcie podawane na włącznik elektromagnetyczy podawane jest w takiej kolejności styki w stacyjce - przekaźnik- włącznik.
sprawdź czy dochodzi napięcie do włącznika elektromagetycznego. Jak nie to szukaj przerw w obwodzie.
Rozruszniki te nie mają elektromagnesów tylko magnesy stałe, które lubią się odklejać blokują wirnik, a z rozrusznika wtedy robi się grzałka.

ODPOWIEDZ