Witam
Mam problem z ubytkiem oleju w silniku po przejechaniu 1000 km znika ponad 1 litr oleju,
niedawno wymienilem turbine myslałem ze problem tkwi w turbinie poniewaz puszczała olej i na koncu sie rozypala ,jednak po wymianie turbina chodzi jak powinna przecieków nie posiada jedynie co to sączy sie olej w okolicach zaworu egr i przewodzie od kolektora do chlodnicy.
chociaż nie sadze żeby ubywalo az tyle oleju przez te skropliny.
Może mial ktoś podobny problem..
[laguna II 2004 1.9DCI] duże braki oleju
Moderator: Grupa Moderatorów
[laguna II 2004 1.9DCI] duże braki oleju
Ostatnio zmieniony czwartek, 25 czerwca 2009, 21:42 przez adison, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyczyn może być kilka, ale aby dobrze doradzić to zbyt mało informacji.
Ważne czy ubytek oleju widoczny jest równiez w spalinach tzn. kopcenie na niebiesko, wówczas pewne jest, że silnik spala nie tylko ON ale i olej silnikowy. Co może być:
1. uszczelniacze zaworów,
2. luzy pierścieni,
3. mikro pęknięcia pierścieni
4. mikro rysy cylindrów
5. uszczelka pod głowicą
kofiguracja może być pojedyńcza lub wszystko na raz. Naprawa to sporo babrania, proponuje dodatki do oleju silnikowego, ale nie byle co, znam dwa dobre Xeramic i Ceramizer.
Jeśli nie widać niebieskiego dymu w spalinach, to koniecznie auto na podnośnik i kontrola od spodu, oczywiście musisz zdjąc osłonę silnika. Osłona ma na sobie coś w rodzaju gabki więc jeśli cieknie np. z miski to zanim zobaczysz olej pod autem minie troche czasu bo gąbka z osłony go bedzię pić.
Możliwe jest jeszcze uciekanie oleju do układu chłodzenia, ale przy tej ilości oleju co Ci ubywa to raczej nie to.
Daj znać jeśli dokonasz odkrycia.
Ważne czy ubytek oleju widoczny jest równiez w spalinach tzn. kopcenie na niebiesko, wówczas pewne jest, że silnik spala nie tylko ON ale i olej silnikowy. Co może być:
1. uszczelniacze zaworów,
2. luzy pierścieni,
3. mikro pęknięcia pierścieni
4. mikro rysy cylindrów
5. uszczelka pod głowicą
kofiguracja może być pojedyńcza lub wszystko na raz. Naprawa to sporo babrania, proponuje dodatki do oleju silnikowego, ale nie byle co, znam dwa dobre Xeramic i Ceramizer.
Jeśli nie widać niebieskiego dymu w spalinach, to koniecznie auto na podnośnik i kontrola od spodu, oczywiście musisz zdjąc osłonę silnika. Osłona ma na sobie coś w rodzaju gabki więc jeśli cieknie np. z miski to zanim zobaczysz olej pod autem minie troche czasu bo gąbka z osłony go bedzię pić.
Możliwe jest jeszcze uciekanie oleju do układu chłodzenia, ale przy tej ilości oleju co Ci ubywa to raczej nie to.
Daj znać jeśli dokonasz odkrycia.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [laguna II 2004 1.9DCI] duże braki oleju
wg mnie masz odpowiedź - ja nie w R, ale w VW mam zasyfioną górę silnika olejem, bo delikatnie sączy się przy odmie, i na dole pod podstawą filtra oleju - nie da się uszczelnić - sam robiłem i warsztat też i po kilku tysiączkach ponownie był w tych miejscach zarzucony, więc nie ma co (a z pod korka - odkręconego nawet nie czuć wiaterku) i właśnie gubi ok. 1L/1000-1500km...zależy również od tego co i ile akurat jest "na plecach"adison pisze:Witam
(...)po przejechaniu 1000 km znika ponad 1 litr oleju,
(...) jedynie co to sączy sie olej w okolicach zaworu egr i przewodzie od kolektora do chlodnicy.
chociaż nie sadze żeby ubywalo az tyle oleju przez te skropliny.
(...)
za duży obrazek
Witam
No i bylem w serwisie i stwierdzili ze to mogą byc pierscienie poniewaz
bardzo dmucha powietrze przez wlew do oleju czyli traci kompresje i pali
olej czyli silnik do remontu . Ale mam jeszcze jeden problem przy dodawaniu
gazu zaczyna mi cos gwizdac przypominam ze turbina byla niedawno wymieniona a odglos jakby skas indziej i kolejny problem zapala sie kontrolka swiec zarowych i traci moc dzieje sie to zazwyczaj jak przekroczy 3000 obrotow
po kilku sekundach zazwyczj na wyzszym biegu ,czyscilem egr i znowu tosamo,moze ktos mial taki przypadek? pozdrawiam.
No i bylem w serwisie i stwierdzili ze to mogą byc pierscienie poniewaz
bardzo dmucha powietrze przez wlew do oleju czyli traci kompresje i pali
olej czyli silnik do remontu . Ale mam jeszcze jeden problem przy dodawaniu
gazu zaczyna mi cos gwizdac przypominam ze turbina byla niedawno wymieniona a odglos jakby skas indziej i kolejny problem zapala sie kontrolka swiec zarowych i traci moc dzieje sie to zazwyczaj jak przekroczy 3000 obrotow
po kilku sekundach zazwyczj na wyzszym biegu ,czyscilem egr i znowu tosamo,moze ktos mial taki przypadek? pozdrawiam.
mi jak dmuchalo..to winna byla dziura wypalona w cylindrze przez lejacy wtrysk..swiece tez sie czasem zapalaly..silnik wtedy dostaje przedmuchow, wzrasta cisnienie itp..delikatnie mowiac - im predzej go rozbierzesz tym lepiej dla Ciebie...im pozniej..to moze cie czekac wymiana silnika bo nie znasz dokladnej usterki tego - a moze ona nieodwracalnie skasowac silnik. Stad dmuchanie przez wlew oleju, zwroc uwage czy nie kopci bardziej i czy olej nie spyla prze wydech (tyl auta czysty?) . Swiece mozesz sprawdzic, jednak bardziej obstawiam wtrysk...
Co to za serwis? Nie ma takiej normy! Nawet na 10 tysięcy kilometrów!marekclio99 pisze:Mam clio 99rocznik, kupiony w salonie, nieuderzony. Silnik suchutki pomimo ubytku oleju ok 1 litra na 1000 Km. Pytalem w servisie Renault o co chodzi z tym wyciekiem. Odpowiedzieli mi, ze to norma. w Ksiazce obslugi auta tez jest napisane, ze ubytek 1litr oleju na 1000 Km to norma. sprawdzcie sami.