iparts></a>
<a href= francuskie

[laguna 1997 2,2 dt] zerwany klin?

Moderator: Grupa Moderatorów

chudy80

Post autor: chudy80 »

no tego własnie jeszcze ie wiem bo nie miałem nasadki zeby odkrecic koło pasowe pod ktorym jest osłona koła zebatego ale podejrzewam ze nie skoro cały rozrzad stoi a pasek nie jest zerwany
nie wiem jak to kolo zebate jest mocowane bo nadal podejrzewam ze na klin i on sie chyba urwał

taser
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 6 czerwca 2009, 13:59

Post autor: taser »

W jaki sposób stwierdziłeś, że nie obraca się wałek rozrządu

taser
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 6 czerwca 2009, 13:59

Post autor: taser »

Jeszcze raz przeczytałem co napisałeś i zastanawia mnie jedno - skoro obraca się wał korbowy silnika, a wałek rozrządu nie to powinna nastąpić kolizja tłoków z zaworami (a to już niezła kaszana), chyba że silnik ten jest silnikiem bezkolizyjnym i w takim przypadku możesz mówić o szczęści.
A może wystarczy jeszcze raz odpowietrzyć układ zasilania.

chudy80

Post autor: chudy80 »

własnie tez mnie dziwi ze nie było zadnego bum
ale fartów mam wiecej w tym tygodniu jadąc dzisiaj mondeo zaczęło mnie troche bujac i stweirdziłem ze guma na wahaczu do wymiany po dojechaniu na miejsce musialem jeszcze przed sprawdzenie mskoczyc do wypozyczalnie narzędzi i po przejechaniu ok 50 m wuleciał wahacz ze zwrotnicy na szczescie prędkosc niewileka bo jechałem polną drogą i obyło sie na wymianie gumy na przgubie i małym wgnieceniu błotnika az strach pomyslec co byłoby na drodze przy 100 km/h pewnie kolejny krzyzyk przy drodze
wracają do laguny nie stwierdziłem dalej przyczyny bo nie moge odkrecic koła pasowego ktore utrudnia dostęp od koła rozrządu ( przeklęte torxy) chyba bez klucza pneumatycznego sie nie obejdzie ale prawdopodobnie jutro popołudniu bede miał takowy i sie zobaczy
do jutra

taser
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 6 czerwca 2009, 13:59

Post autor: taser »

Rozumiem, że wał korbowy się obraca, a pasek rozrządu nie czyli stoi w miejscu.

chudy80

Post autor: chudy80 »

opisze jeszcze raz jak to wygląda
kręcąc rozrusznikiem pasek rozrządu stoi a jest cały ( na 90 % bo nie moge zdjąc dolnej osłony za kołem pasowym ktorego ni cholery nie mogę odkrecic) natomiast pasek klinowy wielorowkowy kręci sie normalnie i kreci sie koło pasowe przykręcone do wału pod którym jest koło zębate rozrządu
więc mysle ze wał sie obraca bo jak inaczej mogłby sie kręcic pasek wielorowkowy???

aha ma ktos moze pojęcie jak odkręcic tą śrube mocująca koło pasowe ??
pozdr

taser
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 6 czerwca 2009, 13:59

Post autor: taser »

Na 90%, nie masz ściętego wpustu koła rozrządu na wale silnika ponieważ koło pasowe paska wielorowkowego łączy się (jest dociśnięte) do koła rozrządu tą śrubą, której nie możesz odkręcić i obraca się razem z nim. Te pozostałe 10% to jest to, że masz ścięty wpust, a koło pasowe paska wielorowkowego połączone jest z wałem korbowym tylko śrubą (teoretycznie pewnie jest to możliwe), oraz to, że masz ścięte zęby na pasku zębatym rozrządu lub pasek jest na tyle wyciągnięty i zużyty, że koło zębate rozrządu przeskakuje po pasku.
Kiedy wymieniałeś rozrząd.
Może uda się dojść do śruby od strony wnęki koła.

chudy80

Post autor: chudy80 »

pasek ma jakies 50 tys
z tego co sie dowiedziałem nie ma tak klina tylko koła są wcisniete na stożek i dokrecone śrubą,
od koła mam dojście tylko nie wiem jak zablokowac wał zeby odkrecic ta srubę
przy kręceniu silnik sie obraca i z odkręcenia nici

taser
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 6 czerwca 2009, 13:59

Post autor: taser »

Ja w lagunie 2.0 benzyna przy odkręcaniu tej śruby do blokowania wału korbowego używałem starego paska wielorowkowego i zaciskałem go na kole pasowym podobnie jak to się robi z odkręcaniem filtr oleju. Śruba odkręciła się
w wyniku dość energicznego uderzenia młotkiem w pokrętło klucza nasadowego. Wał korbowy można zablokować blokując wieniec zębaty koła zamachowego, ale to wiąże się z wyjęciem rozrusznika. Można jeszcze wrzucić jedynkę lub wsteczny i wcisnąć hamulec czyli blokujesz skrzynią biegów. tak czy siak i tak będziesz musiał użyć młotka i używaj go z wyczuciem.

chudy80

Post autor: chudy80 »

młotkiem probowałem ale roznie u mnie z wyczuciem wiec zaprzestałem
dzwonił do mnie kolega i maiec jutro duży klucz udarowy i porządny kompresor wiec bedziemy jseszcze walczyc

chudy80

Post autor: chudy80 »

witam ponownie
wszystko juz rozręcone
poszły zęby na pasku wkoło koła zębatego na wale ( koło jest mocowane do wału na klin i docisniete kołem pasowym + śruba)
jutro chce to poskładac do kupy ale na kole zębatym na wale oraz na bloku nie ma znaków
jak ustawić wał ??
ma ktoś moze schemat tego rozrządu??
pozdr.

taser
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 6 czerwca 2009, 13:59

Post autor: taser »

Pierwsze co powinieneś zrobić to określić przyczynę ścięcia zębów.
Dokładnie nie pamiętam ustawień, ale z tego co sobie przypominam to należy:
ustawić wałek rozrządu tak aby znak na kole zębatym wałka rozrządu był widoczny w otworze w pokrywie głowicy; wał korbowy musi być ustawiony tak aby tłok 1 cylindra znajdował się w górnym położeniu zwrotnym i w takim ustawieniu blokujesz wał korbowy prętem stalowym (średnia 7 lub 8 mm) przez otwór w korpusie silnika w pobliżu koła zamachowego; pompa wtryskowa chyba też ma znak na kole; pasek zębaty powinien mieć namalowane znaki służące do ustawień na kole wałka rozrządu i pompy wtryskowej (znaki powinny wzajemnie się pokrywać). Tylko jest jedno ale - nie jestem pewien w 100%, że to tak się robi. może inni będący na forum to zweryfikują lub pomogą.

ODPOWIEDZ