Witam
W mojej lagunie zaczęło cos walić w skrzyni biegów. Mój mechanik stwierdził że to koło dwumasowe, ale tak na 100% przekonany nie był. Nowe koło to kupa kasy wiec zdecydowałem się na regeneracje (w Poznaniu na miejscu jest warsztat). No i po wymianie nic się nie zmieniło. Teraz mam niezbyt ciekawa sytuację. Kasa wydana mechanik twierdzi ze źle zregenerowana dwuamasa a ten co regenerował ze to wcale nie dwuamasa tak wali. Mam prośbę do forumowiczow o podanie namiarów na mechaników w Poznaniu ktorzy rozwiążą moja zagadkę, powiedza mi co naprawdę dolega mojej lagunie. Z góry dziekuje
[laguna II, 1.9 dci] dwumasa
Moderator: Grupa Moderatorów
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [laguna II, 1.9 dci] dwumasa
Podasz bliższy opis tego walenia ? I skąd podejrzenie akurat na skrzynie biegów.dlotiw pisze:Witam
W mojej lagunie zaczęło cos walić w skrzyni biegów.
Pojechalem do 4 mechanikow, ktorzy jednoznaczenie powiedzieli ze to nie dwumasa. Jednak co do usterki nie byli zgodni ale raczej wskazywali na panewki i wał. U mnie objawy sa takie ze przy obrotach ok 2000 cos wali w silniku, na nizszych obrotach nie jest to slyszalne. Auto jezdzi normalnie osiagi itd. Nie wiem co robic, chcialem sprzedac auto ale nikt takiego nie kupi, mechanik ktory twierdzi ze to panewka i wał twierdzi ze musze kupic caly "uzywany" silnik zeby to naprawic wiec koszty ok 4500 - szok!!!!
Na prawde juz mam tego dosyc auto warte jest ok 18-19 tys. Silnik 1.9 dci 2002 rok typ F9Q. Co robic? zna ktos sensownego mechanika w Poznaniu lub okolicach? Chce jechac do tego goscia od 4500 zeby zdjal miske olejowa i zobaczyl co z tym walem.
Na prawde juz mam tego dosyc auto warte jest ok 18-19 tys. Silnik 1.9 dci 2002 rok typ F9Q. Co robic? zna ktos sensownego mechanika w Poznaniu lub okolicach? Chce jechac do tego goscia od 4500 zeby zdjal miske olejowa i zobaczyl co z tym walem.
Jeśli to jest taki efekt że przyspieszając słyszysz takie jakby grzechotanie (nieprzyjemne dla ucha) to zanim pójdziesz w koszta to sprawdź gumowo-metalową tulejkę w poduszce silnika.dlotiw pisze: U mnie objawy sa takie ze przy obrotach ok 2000 cos wali w silniku, na nizszych obrotach nie jest to slyszalne. Auto jezdzi normalnie osiagi itd.
http://www.allegro.pl/item665184369_tul ... a_dci.html
Na aukcji na allegro zaznaczyli ją strzałką, bliższych informacji dowiesz się na forum laguny, wiele osób chciało już wymieniać silnik z powodu tego dźwięku.
Sprawdzenie tego jest bardzo proste, ściągasz osłonę silnika po lewej stronie stojąc przed autem i widzisz poduszkę silnika z tym widelcem, wystarczy ręką pobujać silnik i słuchać metalicznych dźwięków, można też odkręcić śrubę trzymającą tę wkładkę gumową.
Mam nadzieje że to jest ten problem u ciebie.
Jakbyś chciał bliższysz informacji to mogę ci podać bezpośredni link do forum laguny (wymaga logowania)
To jest bardzo prawdopodobne że padła właśnie ta gumowa wkładka. Jest bardzo łatwa do demontażu, więc sprawdź jak wygląda. Wewnątrz jest metalowa tulejka zwulkanizowana z gumową, zewnętrzną tulejka, która jest utrzymywana we wnętrzu obudowy przy pomocy 2-ch pionowych pasów gumy. I te pasy właśnie skutkiem jazdy po polskich wertepach się przerywają.