iparts></a>
<a href= francuskie

[laguna II, 1.9 dci] dwumasa

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
dlotiw

[laguna II, 1.9 dci] dwumasa

Post autor: dlotiw »

Witam
W mojej lagunie zaczęło cos walić w skrzyni biegów. Mój mechanik stwierdził że to koło dwumasowe, ale tak na 100% przekonany nie był. Nowe koło to kupa kasy wiec zdecydowałem się na regeneracje (w Poznaniu na miejscu jest warsztat). No i po wymianie nic się nie zmieniło. Teraz mam niezbyt ciekawa sytuację. Kasa wydana mechanik twierdzi ze źle zregenerowana dwuamasa a ten co regenerował ze to wcale nie dwuamasa tak wali. Mam prośbę do forumowiczow o podanie namiarów na mechaników w Poznaniu ktorzy rozwiążą moja zagadkę, powiedza mi co naprawdę dolega mojej lagunie. Z góry dziekuje

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

a nie będzie to czasem łożysko wyciskowe od sprzęgła lub docisk ? ? ?


jakby padło Ci kółko, to mimo sprawnego sprzęgła nie mógłbyś biegu wrzucić
za duży obrazek

krzymek

Re: [laguna II, 1.9 dci] dwumasa

Post autor: krzymek »

dlotiw pisze:Witam
W mojej lagunie zaczęło cos walić w skrzyni biegów.
Podasz bliższy opis tego walenia ? I skąd podejrzenie akurat na skrzynie biegów.

dlotiw

Post autor: dlotiw »

Pojechalem do 4 mechanikow, ktorzy jednoznaczenie powiedzieli ze to nie dwumasa. Jednak co do usterki nie byli zgodni ale raczej wskazywali na panewki i wał. U mnie objawy sa takie ze przy obrotach ok 2000 cos wali w silniku, na nizszych obrotach nie jest to slyszalne. Auto jezdzi normalnie osiagi itd. Nie wiem co robic, chcialem sprzedac auto ale nikt takiego nie kupi, mechanik ktory twierdzi ze to panewka i wał twierdzi ze musze kupic caly "uzywany" silnik zeby to naprawic wiec koszty ok 4500 - szok!!!!
Na prawde juz mam tego dosyc auto warte jest ok 18-19 tys. Silnik 1.9 dci 2002 rok typ F9Q. Co robic? zna ktos sensownego mechanika w Poznaniu lub okolicach? Chce jechac do tego goscia od 4500 zeby zdjal miske olejowa i zobaczyl co z tym walem.

krzymek

Post autor: krzymek »

dlotiw pisze: U mnie objawy sa takie ze przy obrotach ok 2000 cos wali w silniku, na nizszych obrotach nie jest to slyszalne. Auto jezdzi normalnie osiagi itd.
Jeśli to jest taki efekt że przyspieszając słyszysz takie jakby grzechotanie (nieprzyjemne dla ucha) to zanim pójdziesz w koszta to sprawdź gumowo-metalową tulejkę w poduszce silnika.
http://www.allegro.pl/item665184369_tul ... a_dci.html
Na aukcji na allegro zaznaczyli ją strzałką, bliższych informacji dowiesz się na forum laguny, wiele osób chciało już wymieniać silnik z powodu tego dźwięku.

Sprawdzenie tego jest bardzo proste, ściągasz osłonę silnika po lewej stronie stojąc przed autem i widzisz poduszkę silnika z tym widelcem, wystarczy ręką pobujać silnik i słuchać metalicznych dźwięków, można też odkręcić śrubę trzymającą tę wkładkę gumową.

Mam nadzieje że to jest ten problem u ciebie.
Jakbyś chciał bliższysz informacji to mogę ci podać bezpośredni link do forum laguny (wymaga logowania)

Pit-R

Post autor: Pit-R »

To jest bardzo prawdopodobne że padła właśnie ta gumowa wkładka. Jest bardzo łatwa do demontażu, więc sprawdź jak wygląda. Wewnątrz jest metalowa tulejka zwulkanizowana z gumową, zewnętrzną tulejka, która jest utrzymywana we wnętrzu obudowy przy pomocy 2-ch pionowych pasów gumy. I te pasy właśnie skutkiem jazdy po polskich wertepach się przerywają. :)

ODPOWIEDZ