iparts></a>
<a href= francuskie

[twingo 1997 d7f] sprawa obrotomierza a tłingol...

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Pszczół

[twingo 1997 d7f] sprawa obrotomierza a tłingol...

Post autor: Pszczół »

Czołem.

Sprawa wyglada tak.

Mam silnik D7F, pracuje on w ukladzie dwucewkowym - na kazdy dwa cylindry przypada jeden przewod cewki zaplonowej sterowanej z CPU. Samo mocowanie przewodow cewki znajduje sie z lewej strony obok przewodow wysokiego napiecia (http://db.tt/p0cSp5H). Za sygnal nadawany do cylindrow odpowiedzialny jest trzeci i czwarty kabel "liczac od zderzaka".

Obrotomierz ktory posiadam nie jest moze najwyzszych lotow, ale jest. Kompatybilnosc ma zapewniona z silnikami czterocylindrowymi, jednak majacych 1 cewke i rozdzielacz.

Potrzebne jest mi "know how" jak zrobic "sumator sygnalu" z kabla numer 3 i 4.
Wykonalem takie polaczenie (schemat znalazlem na jakims szwabskim forum o twingolach i tjuningu) poprzez diody i oporniki, laczac dwa sygnaly w jeden, ale nie bangla. Tu wyglad tego dziadostwa - http://db.tt/iWHRBg9 . Niebieski i bialy odpowiednio do brazowego i szarego w cewce, zielony jako sygnal wyjsciowy do obrotmierza (obslugujacego 4 cylindry i 1 cewke).

Sygnal ma zostac polaczony, wszelkie proby ktore sam podejmuje maja kiepski skutek, obrotomierz albo pokazuje polowe obrotow (co to za frajda mnozyc przez dwa... :|) albo nie pokazuje nic.

Majac schemat i liste czesci bede w stanie to wykonac samodzielnie...

Pomocy, za cienki jestem w te klocki :(

kozlarek
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 651
Rejestracja: poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 19:18
Renault: Scenic Grand II
Silnik: 1.9 dci
Lokalizacja: koronowo
Kontakt:

Re: [twingo 1997 d7f] sprawa obrotomierza a tłingol...

Post autor: kozlarek »

spróbuj opisać problem na tej stronie http://www.elektroda.pl

Pszczół

Re: [twingo 1997 d7f] sprawa obrotomierza a tłingol...

Post autor: Pszczół »

dobra już wiem na czym stoję...
Hallo Leute,

noch langem Probieren und tüffteln hat es nun endlich funktioniert, und ich finde Ihr solltet alle davon profitieren !!!

Also, für das nachrüsten eines Drehzahlmessers beim Twingo braucht man
dieses spezielle Y Kabel, (wie auch schon in anderen Beiträgen beschrieben),
jedoch gibt es da zwei Varianten...
die erste... Y Kabel ausgestattet mit jeweils einen 10k Ohm Wiederstand !
funktioniert nicht bei jedem !!!
die Zweite... Y Kabel ausgestattet mit jeweils einen 10k Ohm Wiederstand
und paralel dazu noch jeweils eine Diode angelötet !!
funktioniert auf jeden Fall, jedoch sollte man bei dem Einlöten aufpassen
in welche Richtung die Dioden eingelötet werden. Also wenn es in der einen
Richtung nicht funktioniert .. einfach beide Dioden in die andere Richtung einlöten.. und... es funktioniert.
Hoffe ich konnte einigen Leuten mit diesem Beitrag nützlich sein!
Desweiteren hatte ich auch Unterstützung vom Twingo Forum (Uli)
und den Twingo Freunden NRW ....(Chris). Vielen Dank nochmals!!!
Ihr seit Spitze.

Gruß Ingo

Hier noch ne Adresse zu einer Beschreibung...

http://www.tfnrw.de/NEWTFNRW/TFNRW/drehz...serd7f.htm


Awatar użytkownika
campino
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 770
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
Renault: Megane Scenic I Ph I
Silnik: F3R + LPG BRC
Lokalizacja: Warszawa

Re: [twingo 1997 d7f] sprawa obrotomierza a tłingol...

Post autor: campino »

No fajnie Pszczół ty wiesz na czym stoisz ja ( my ) nie , z niemieckiego jestem noga :)
Rozumiem że obrotek pomimo luźno latającej wskazówki był ok ?
Na PIKURze raczej speców od elektroniki nie ma - wątpię żeby ktoś ci napisał co i jak krok po kroku.
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC

Pszczół

Re: [twingo 1997 d7f] sprawa obrotomierza a tłingol...

Post autor: Pszczół »

To byla auto ironia z tym ze wiem o co biega :D kupilem dodatkowe elementy do ukladanki i zobacze jak bedzie

Awatar użytkownika
campino
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 770
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
Renault: Megane Scenic I Ph I
Silnik: F3R + LPG BRC
Lokalizacja: Warszawa

Re: [twingo 1997 d7f] sprawa obrotomierza a tłingol...

Post autor: campino »

Pszczół pisze:To byla auto ironia z tym ze wiem o co biega
Nie zczaiłem, myslałem że znasz szkopski :D
To jak coś wymodzisz to pisz na bieżąco dla potomnych .
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC

MichorR19

Re: [twingo 1997 d7f] sprawa obrotomierza a tłingol...

Post autor: MichorR19 »

eeeno ten.

Poka no ten obrotomierz:)
to jest zwykły przetwornik - i raczeił j bym sobie zabrał sygnał z jednej cewki a przerobił obrotomierz bo to pewnie przelutowanie jednego kondensatora :)

ODPOWIEDZ