Witam.
Mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym na ciepłym silniku 450-1100 około (do temperatury 60 jest ok), wiem że przyczyną najczęściej jest silniczek krokowy, przeszukałem już chyba cały net, i nie znalazłem w którym miejscu on się znajduje w tym modelu (prawdopodobnie albo jest zintegrowany z przepustnicą - tak się domyślam ),
Problem zaczął się po wymianie regulatora napięcia, może nie mieć to nić wspólnego
(Modus 2005 1.2 16V 55kW)
[Modus 1.2 16V] falujące obroty na biegu jałowym
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2023, 08:43
- Renault: Renault Modus
- Silnik: 1.2 16V
- Lokalizacja: Katowice
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2354
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Madus 1.2 16V falujące obroty na biegu jałowym
Tam masz przepustnicę w środku kolektora.
Można spróbować uruchomić procedurę przyuczania czy coś w tym guście.
Ewentualnie odłączyć akumulator na kilka minut, ale nie wiem czy to spowoduje skasowanie zapisanych korekt.
Obliczone na lukakatorze
Można spróbować uruchomić procedurę przyuczania czy coś w tym guście.
Ewentualnie odłączyć akumulator na kilka minut, ale nie wiem czy to spowoduje skasowanie zapisanych korekt.
Obliczone na lukakatorze
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2023, 08:43
- Renault: Renault Modus
- Silnik: 1.2 16V
- Lokalizacja: Katowice
Re: Madus 1.2 16V falujące obroty na biegu jałowym
Zrobiłem adaptacje dwoma sposobami, niestety nic nie dało, choć przy pierwszym sposobie było dobrze do momentu kiedy druga sonda zaczeła reagować i to mnie zainteresowało, że dobiero jak silnik zagrzał się do 85 (sonda walnięta ) może zbieg okoliczności, ręce opadają,
Według kompa czujnik temperatury i Mapa działa, brak błędów
Sposób 1
"1. Wsiadasz do auta
2. Przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon
3. Czekasz ok 15-20s
4. Odpalasz silnik i nie dotykasz pedału gazu
5. Czekasz bez dodawania gazu ok 3-5 min.
6. Gasisz auto - wyjmujesz kluczyk
7. Czekasz 5 min
8. Wkładasz kluczyk przekręcasz w pozycję zapłonu, czekasz 2-3 s (czyli standard)
9. Odpalasz i powinno być ok"
Sposób 2
"Zapłon na 10-15 sekund bez uruchamiania silnika, wyłączyć. Po 20-30 sek. znowu zapłon na kilka sekund i wyłączyć.
Po odczekaniu 20-30 sek. normalnie odpalić silnik, na początku trochę pofalują obroty, ale później już bez problemu."
Według kompa czujnik temperatury i Mapa działa, brak błędów
Sposób 1
"1. Wsiadasz do auta
2. Przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon
3. Czekasz ok 15-20s
4. Odpalasz silnik i nie dotykasz pedału gazu
5. Czekasz bez dodawania gazu ok 3-5 min.
6. Gasisz auto - wyjmujesz kluczyk
7. Czekasz 5 min
8. Wkładasz kluczyk przekręcasz w pozycję zapłonu, czekasz 2-3 s (czyli standard)
9. Odpalasz i powinno być ok"
Sposób 2
"Zapłon na 10-15 sekund bez uruchamiania silnika, wyłączyć. Po 20-30 sek. znowu zapłon na kilka sekund i wyłączyć.
Po odczekaniu 20-30 sek. normalnie odpalić silnik, na początku trochę pofalują obroty, ale później już bez problemu."
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Modus 1.2 16V] falujące obroty na biegu jałowym
Może przepustnica jest brudna
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie