[Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2022, 20:15
- Renault: Kangoo
- Silnik: 1.5DCI 110km
- Lokalizacja: Wielkopolska
[Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Witam wszystkich,
Mam problem z moim Renault Kangoo, wygląda na to, że pompa paliwa w zbiorniku nie pracuje, ani po włączeniu zapłonu, ani podczas kręcenia rozrusznikiem i samej pracy samochodu nie słychać jej pracy. Nie ma także odpowiedniego ciśnienia paliwa na wejściu do filtra. I tu pojawia się problem pompa paliwa 172027726R posiada 4 piny na wyjściu. Aktualnie przypięta wtyczka posiada tylko 2. Z informacji jakie udało mi się znaleźć, aktualne przewody odczytują dane z wskaźnika paliwa, a pozostałe dwa nie podpiętę piny służą do podłączenia pompy. Ale wiązka nie jest w nie wyposażona (nie widzę tu logiki) w internecie idzie znaleźć wiązke 241105468R zarówno z 4 jak i 2 przewodami. Nie mam pojęcia czy jest to u mnie dobrze podpięte. Dodam jeszcze, że mój kangur posiada wtryskiwacze firmy Continental oraz tak samo pompę wtryskową, czyli pompa paliwa musi być w zbiorniku (nie jest zintegrowana z pompą wtryskową)
Jeśli ktoś posiada jakieś schematy elektryczne lub jest mi w stanie powiedzieć czemu zamiast 4 pinów podpiętę są tylko dwa byłbym wdzięczny za pomoc. Spędziłem wiele godzin na poszukiwaniach odpowiedzi.
Czy waszym zdanie jest możliwa sytuacja by to pompa wtryskowa (gdy wężyk nie jest zapowietrzony) była w stanie zaciągać paliwo z zbiornika bez udziału pompy wstępnej?
Z góry dzięki za odpowiedź
Mam problem z moim Renault Kangoo, wygląda na to, że pompa paliwa w zbiorniku nie pracuje, ani po włączeniu zapłonu, ani podczas kręcenia rozrusznikiem i samej pracy samochodu nie słychać jej pracy. Nie ma także odpowiedniego ciśnienia paliwa na wejściu do filtra. I tu pojawia się problem pompa paliwa 172027726R posiada 4 piny na wyjściu. Aktualnie przypięta wtyczka posiada tylko 2. Z informacji jakie udało mi się znaleźć, aktualne przewody odczytują dane z wskaźnika paliwa, a pozostałe dwa nie podpiętę piny służą do podłączenia pompy. Ale wiązka nie jest w nie wyposażona (nie widzę tu logiki) w internecie idzie znaleźć wiązke 241105468R zarówno z 4 jak i 2 przewodami. Nie mam pojęcia czy jest to u mnie dobrze podpięte. Dodam jeszcze, że mój kangur posiada wtryskiwacze firmy Continental oraz tak samo pompę wtryskową, czyli pompa paliwa musi być w zbiorniku (nie jest zintegrowana z pompą wtryskową)
Jeśli ktoś posiada jakieś schematy elektryczne lub jest mi w stanie powiedzieć czemu zamiast 4 pinów podpiętę są tylko dwa byłbym wdzięczny za pomoc. Spędziłem wiele godzin na poszukiwaniach odpowiedzi.
Czy waszym zdanie jest możliwa sytuacja by to pompa wtryskowa (gdy wężyk nie jest zapowietrzony) była w stanie zaciągać paliwo z zbiornika bez udziału pompy wstępnej?
Z góry dzięki za odpowiedź
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Jak masz pod maską gruszkę do pompowania paliwa nie masz pompy elektrycznej
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
W niektórych Renaultach jest i reczna gruszka i elektryczna pompka paliwa.Np.Scenic 3 1.5 dci z ostatniego wypustu.
Koleos i Modus
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Nie spotkałem zawsze albo pompka albo gruszka. Zresztą będzie widać po ilości kabli do pływaka
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2022, 20:15
- Renault: Kangoo
- Silnik: 1.5DCI 110km
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Dziękuje wszystkim za odpowiedź, faktycznie w zbiorniku jest tylko czujnik ilości paliwa, nie ma w tych rocznikach pompy w zbiorniku. Natomiast nie rozwiązuje to mojego pierwotnego problemu czyli powietrza pomiędzy filtrem paliwa, a pompą wtryskową. Sądziłem, że pompa paliwa w zbiorniku nie działa, mam wtedy podciśnienie lokalnie w przewodzie paliwa i skądś zaciąga powietrze. Teraz nie mam pomysłów co to może jeszcze być układ wygląda na szczelny, ruszanie złączkami itp nie generuje większej ilości bombli powietrza.
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Bo nie doczytałem.Ogólnie to z autem coś złego się dzieje?
Koleos i Modus
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2022, 20:15
- Renault: Kangoo
- Silnik: 1.5DCI 110km
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Tak, na biegu jałowym po odpaleniu potrafi falować i schodzić z obrotów, po ok 3 s wraca z powrotem na odpowiednie obroty. Podejrzewam, że winne jest tu powietrze w układzie paliwowym. Dodam jeszcze, że nie znika ono podczas pracy silnika. Macie jakiś pomysł jak wyeliminować to powietrze z układu?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Może filtr paliwa stawia za duży opór, nie każdy zamiennik jest dobry. Filtr musi gwarantować określony przepływ bo inaczej będzie zaciągane powietrze przez najsłabsze połączenie
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2022, 20:15
- Renault: Kangoo
- Silnik: 1.5DCI 110km
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Też o tym myślałem, sprawdzę to, zimą paliwo jest gęstsze stąd też może być teraz większy problem niż latem (wtedy się to nie dzieje), masz jakąś firmę filtrów, którą polecasz?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
PURFLUX
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2022, 20:15
- Renault: Kangoo
- Silnik: 1.5DCI 110km
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Wymiana filtra nie pomogła, podłączyłem paliwo omijając szybkozłączke na wejściu do filtra paliwa i powietrze znikło. Bomble powietrza nie są widoczne w przewodzie idącym od zbiornika. Powietrze prawdopodobnie nachodzi przez szybkozłączkę. Czy na obecnych przewodach (oryginalne Renault, twarde) da się wyciągnąć obecną szybkozłączke i zastąpić nową? Czy trzeba wymieniać cały przewód, macie jakiś sprawdzony sposób, aby było to szczelne?
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6062
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Kangoo 1.5Dci 110KM 2012] podłączenie pompy paliwa
Raczej cały przewód. To jest tekalan, możesz próbować go podgrzewać ale nie sądzę aby to wyszło jak należy
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.