iparts></a>
<a href= francuskie

[Kangoo 2000r, 1.4] problemy z obrotami i mocą

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Pucio
Bywalec
Bywalec
Posty: 4
Rejestracja: środa, 7 grudnia 2011, 13:38
Renault: Kangoo
Silnik: 1.4

[Kangoo 2000r, 1.4] problemy z obrotami i mocą

Post autor: Pucio »

Witam
Renault Kangoo 1.4 rok 2000.
Ogólnie mam problem z obrotami silnika. Silnik kiepsko reaguje na pedał gazu. Po zdjęciu nogi z gazu nie spadają obroty silnika – spadają dopiero po pewnym czasie i to w zwolnionym tempie. Aby uprzedzić pewne odpowiedzi to informuję, że linka gazu wraca idealnie. W trakcie jazdy źle to o mnie świadczy gdyż każdy myśli, że jedzie jakiś uczniak, który nie potrafi zdjąć nogi z gazu podczas zmiany biegów :).
Dodatkowym mankamentem jest nierówna praca na biegu jałowym (obstawiałem silniczek krokowy ale mechanik sprawdzał i twierdzi, że silniczek działa poprawnie).
Następnym mankamentem jest kiepskie odpalanie – chyba, że te typy tak mają a ja jeżdżąc Saabem mam już wypatrzony gust. Ogólnie auto wydaje mi się baaardzo słabe jak na ten silnik.
Teraz pewne informacje co zostało zrobione:
- wymienione świece,
- przewody WN,
- filtr powietrza,
Stopień sprężania:
1 – 8,5
2 – 6,5
3 – 6,5
4 – 8,5
Ponoć nie jest tak źle (katalogowo ma być 9,5) ale czy z pewnością?
Pozdrawiam

Paweł P. (Pucio)
Kangoo 1.4 Alize 2000r.

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Re: [Kangoo 2000r, 1.4] problemy z obrotami i mocą

Post autor: Martinez »

Pomimo opinii mechanika, wyczyść przepustnicę i krokowca.
Wyreguluj też zawory.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

Pucio
Bywalec
Bywalec
Posty: 4
Rejestracja: środa, 7 grudnia 2011, 13:38
Renault: Kangoo
Silnik: 1.4

Re: [Kangoo 2000r, 1.4] problemy z obrotami i mocą

Post autor: Pucio »

Problem w znacznej mierze rozwiązany.
Ponieważ miałem dzisiaj wolny dzień od rana zabrałem się za pierwsze dopieszczanie Kangoo. Ponieważ dzień wcześniej sąsiad, który jest mechanikiem wpadł na pomysł aby sprawdzić pasek rozrządu (pasek zgodnie z wpisem do książki serwisowej zmieniany był zaledwie 1500 km przed moim kupnem)) czy przypadkiem montujący mechanik nie przestawił paska o 1 ząb. Po rozebraniu i ustawieniu kół zębatych na znakach okazało się, że jego trop był trafiony w 100-we. Koło wałka krzywkowego cofnięte było o 1 ząbek. Mało tego pasek był zbyt mocno naciągnięty. Po ustawieniu odpaliłem od sztycha. I wtedy doszły mnie głosy syczenia których o dziwo wcześniej nie było słychać.
Powietrze wydostawało się przez przetarty tekalan (wężyk plastikowy sztywny) od zaworka przy filtrze węgla aktywnego. Po jego wymianie syczenie nie ustało całkowicie ale silnik zaczął już równo pracować. Przetarty był jeszcze jeden tekalan od nadciśnienia.
Obecnie silnik pracuje przyzwoicie ale piszczy mi któraś rolka od paska wieloklinowego.
Samochód nagle zaczął jeździć – obym nie zaczął się za wcześnie cieszyć…. Przecież mam go zaledwie od tego poniedziałku i przejechałem tylko 500 km.
Pozdrawiam

Paweł P. al Pucio
Renault Kangoo 1.4 Alize 2000r.

Pucio
Bywalec
Bywalec
Posty: 4
Rejestracja: środa, 7 grudnia 2011, 13:38
Renault: Kangoo
Silnik: 1.4

Re: [Kangoo 2000r, 1.4] problemy z obrotami i mocą

Post autor: Pucio »

Nie sprawdził bo go nie było przy robocie .... Sam wszystko robiłem. Sprawdzałem bez paska ale obie rolki kręciły się bez oporów i nie piszczały. W przyszłym miesiącu jeśli fundusze mnie puszczą wymienię obie.
Pozdrawiam
Paweł P.
Kangoo 1.4 Alize 2000r.

ODPOWIEDZ