iparts></a>
<a href= francuskie

[MII'04 1,5 DCI 82KM] Ubytki oleju..

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
G-Boy

[MII'04 1,5 DCI 82KM] Ubytki oleju..

Post autor: G-Boy »

Czy ktos moze mial przypadek ze ten silniczek wcinal olej (nie napedowy) - okolo 2L na 1000km? Kurcze...zalalem prawie do pelna (wg wskaznika na desce - tego elektronicznego) a po okolo 1000km mam pusto :( Gdzie szukac usterki, co moze byc przyczyna? Jeszcze nie wchodzilem pod auto i nie wiem czy na dole cos rzyga i czy nie wycieka - ale plam oleju pod autem nie zauwazylem w zaden sposob, ani tez smugi oleju czy smrodu palonego oleju na tlumiku... Wszelkie sugestie mile widziane co moglo pasc...

Aha..do tego dochodzi dziwne buczenie podczas hamowania silnikiem i jazdy - slyszalne najlepiej - gdy wcisne sprzeglo, buczenie ustaje. Czy to moze byc lozysko w skrzyni biegow ? ?



dodano 05.11.08

Sprawdzilem - scianka za silnikiem na wysokosci tej maty wygluszjacej - jest zapluta olejem :( Czy ktos ma pomysl co to moze byc?Turbo to to nie jest - auto jezdzi normalnie. Nie kopci tez nic wiecej niz normalnie.

koniaczek4082

Post autor: koniaczek4082 »

mialem podobny problem okazalo sie ze co jakis czas poluzowal sie filtr oleju po prostu byl luzny

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Ale filtr oleju jest z przodu silnika a rzyga z tylu..wiec napewno to nie to - sprawdzilem pozatym. Jesli turbina pluje olejem - to co moglo pasc? Pewnie jakies uszczelnienie...nie wiem bo sie nie znam na konstrukcji dci :/

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Post autor: Martinez »

2l/1000km to sporo. tyle to biora TDI na pompowtyskiwaczach. Sprawdzaj wg podziałki na bagnecie. Może czas juz przejść na pólsentetyk... Najczęściej dCi rzygaja z odmy, nie z turbiny. sprawdź przewód z turbiny do intercoolra. Tylko bliżej turbo. Jeśli są ślady oleju, to turbina puszcza.
Ostatnio zmieniony niedziela, 9 listopada 2008, 20:37 przez Martinez, łącznie zmieniany 1 raz.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

G-Boy

Post autor: G-Boy »

no sa slady..ta metalowa rura (zakladam ze od turbo) z tylu silnika - przy koncu jest zasmarowana olejem..wokol tez pelno rzygow z oleju - i nie wiem czego sie spodziewac - jesli to jak twierdzisz turbo puszcza - to co - uszczelnic i pojdzie dalej czy cala turbinka do regeneracji?

bachuss1

Post autor: bachuss1 »

jazeli idzie w turbo to albo dac do regeneracji albo kupic inna
wiem ze to droga sprawa.
ale jesli tego sie nie naprawi to problem bedzie sie poglebial.
pozdro

tam sa uszczelniacze ale po ich wymianie nie ma gwarancji ze bedzie wszystko ok.

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Post autor: Martinez »

Trzeba by oblookać doładnie turbinę, ale dostęp jest tam kiepski. Może masz dostęp do jakiejś mikrokamery. Można by dokładnie oblookać turbo bez jego wyciągania. A może olej umyka przez uszczelnienia popychaczy?
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

G-Boy

Post autor: G-Boy »

razem z kolega obastawiamy tez ta teze ze to na popychaczach...jutro bedziemy wieczorem to rozbierac..i dowiem sie co jest (mam nadzieje). Turbo chodzi cicho, nie slychac zeby cos sie dzialo, jedynie te wycieki oleju na zewnatrz mnie martwia...

bachuss1

Post autor: bachuss1 »

powodzenia w pracy i zeby tak bylo jak mowicie. pozdro

G-Boy

Post autor: G-Boy »

no i bylem u mechanika.. okazalo sie ze ten kanal z tworzywa ktory idzie nad silnikiem i tam chyba jest czujnik cisnienia doladowania - i na koncu przy polaczeniu z ta druga metalowa czescia - jest miedzy nimi gumowa uszczelka ktora byla zle zalozona - podwinela sie i tamtedy pryskal olej - znalezli to dopiero jak zapalilem silnik, przylozyli reke i dodalem gazu. Poprawili, umyli silnik i kazali jezdzic i obserwowac. A to wszystko za darmoche - niemiec machna reka :P nie chcial nic. Dodatkowo jutro jade wymienic wszystkie 4 swiece bo 2 okazaly sie walniete - koszt 4x23euro + 61eu filtr paliwa z czujnikiem wody (w pl w aso 330zl hehehe..niechaj spier...[wyjadą w delegacje] z takimi cenami :P ) . Teraz pozostaje jeszcze zmienic poduszki silnika i sprawdzic co stuka w skrzyni i dzidzia bedzie zdrowa :) Turbo prawdopodobnie jest ok :]

ODPOWIEDZ