[Megane Coupe 98r] -Dziwne tarcie i piszczenie hamulce
Moderator: Grupa Moderatorów
[Megane Coupe 98r] -Dziwne tarcie i piszczenie hamulce
Panowie prosze o pomoc bo juz nie potrafie zapanowac nad tym ani sie uporac z problemem.Jestem wlascicielem reno megane coupe 98r. Zalozone mam nowe tarcze hamulcowe i nowe klocki.Gdy wsiadam do samochodu z rana i tarcze sa zimne wszystko jest ok,gdy tylko zlapia troche temperatury zaczyna sie koszmar.Mianowicie piszczy jak jade im szybciej tym szybciej piszczy jak tylko dotkne hamulec przestaje piszczec jak puszcze piszczy od nowa.Drugi problem to dziwne stukanie przy chamowaniu,cos na wzor skrzywionej tarczy,lecz tarcze mam nowe i zaznaczam ze nie pokrzywione bo nie mialem okazji jezdzic po kaluzasz zeby je skrzywic.Rozebralem cale zaciski wyczyscilem klocki,przesm,arowalem wszystkie ruchome czesci i nic nie pomoaga.Juz brak mi zapalu do tego wszystkiego objawy wystepuja tylko w lewym kole.Prosze o jakas pomoc moze podzuccie jakies linki albo co .Dzieki
Ostatnio zmieniony wtorek, 21 października 2008, 23:44 przez reksio1980, łącznie zmieniany 2 razy.
- arek
- Oklejony
- Posty: 231
- Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 23:02
- Renault: Safrane PHII Twingo2
- Silnik: 2.5 20V 1.2 16V
- Lokalizacja: Lublin
To, że tarcze są nowe, nie znaczy, że muszą być proste
To co opisujesz wyraźnie wskazuje na to, że po rozgrzaniu tarcza ociera o klocki. Jeżeli "bije" przy hamowaniu, to utwierdza w tym, że może być krzywa.
Zdemontuj tarczę i niech tokarz sprawdzi (ewentualnie, niech przetoczy na równo)
Nie zawsze nowe = dobre
To co opisujesz wyraźnie wskazuje na to, że po rozgrzaniu tarcza ociera o klocki. Jeżeli "bije" przy hamowaniu, to utwierdza w tym, że może być krzywa.
Zdemontuj tarczę i niech tokarz sprawdzi (ewentualnie, niech przetoczy na równo)
Nie zawsze nowe = dobre
Ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej
http://www.renaultsafrane.eu
http://www.renaultsafrane.eu
Hmm co do tego czy tarcza jest prosta,wczesniej byla zakladana na serwisie tarcza bo samochod nie przeszedl by motu.Nabylem ten samochod z nowymi tarczami i objawy byly tskie same ,wiec pojechalem na gwarancje,wymienini na nowe i po przejechaniu 200 mil jest znow to samo co opisuje.Obawiam sie ze za kazdym razem bedzie to samo,nie znajde tu w uk nikogo kto moze mi sprawdzic tarcze hamulcowa.A czy klopoty moga byc z tarcza gdy jest zamocowana tylko na jedna srube i to tez nie do konca dokrecona?Aczkolwiek gdy dokreca sie kolo dokreca sie tez cala tarcze,wiec mysle ze nie powinno to miec zwiazku.
Dodam jeszcze ze na poprzednich tarczach byly te same objawy,na gwarancji uznali ze to jest krzywa tarcza wiec je obie wymienili,(wykluczam raczej krzywa tarcze) gdzies o jakims hartowaniu tarcz,ale bylo by to glupota zeby zwyczajny kowalski mial o tym wiedziec i jak to zrobic bo takich kowalskich jezdzi 80%.Jedyne co mi sie nasowa na mysl to zamienienie tarcz z lewej na prawa,jesli stuki beda w prawym kole i piski tzn.ze tarcza jest krzywa.Ehh pogubilem sie juz w tym wszystkim.Aha zaznacze ze pedal hamulca nie drzy zachowuje sie normalnie,a co sadzicie o luzie na zacisku??Jak by cio to gdzie mam go szukac??Rozbieralem cale zaciski,czyscilem smarowalem ,jedyne co mnie zastanawia jeszcze to ze klocek hamulcowy ma delikatne luzy z jednej jak i z drugiej strony zacisku ale jest to moze luz 1 mm.
.
.
Czesc!
Mam podobny problem co kolega reksio1980 Tyle, ze nie piszczy mi w czasie jazdy, tylko hamowania, a raczej tuz przed samym zatrzymaniem i w czasie ruszania.Dzieje sie to zawsze gdy troche nia pojezdze.
Druga sprawa to taka, ze praktycznie zawsze gdy wyjezdzajac z parkingu skrece na maxa kola to tez piszczy tak jakby kolo obcieralo sie o nadkole ale to raczej nie mozliwe
Mam podobny problem co kolega reksio1980 Tyle, ze nie piszczy mi w czasie jazdy, tylko hamowania, a raczej tuz przed samym zatrzymaniem i w czasie ruszania.Dzieje sie to zawsze gdy troche nia pojezdze.
Druga sprawa to taka, ze praktycznie zawsze gdy wyjezdzajac z parkingu skrece na maxa kola to tez piszczy tak jakby kolo obcieralo sie o nadkole ale to raczej nie mozliwe
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Sprawdź czy klocki luźno poruszają się w jarzmie. Jeśli klocek nie odbija to może piszczeć. Coś mi się kojarzy że miałem tak samo. Wystarczy zeszlifować lekko część klocka która przesuwa siępo jarzmie takaby klocek wszedł lekko. Nie może wchodzić zbyt ciasno.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r