[Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: środa, 23 listopada 2022, 10:34
- Renault: Megane 2
- Silnik: 1.4
- Lokalizacja: Kraków
[Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Witam,od bardzo nie dawna żona ma megankę 2 1.4 16v i zauwazylem znaczne ubytki płynu chłodniczego o.k. 1l tygodniowo przy 200-300km robionych tygodniowo.
Samochód budżetowy miał być tylko na dojazdy do pracy i nie działa w nim milion rzeczy lecz chciałbym wykluczyć wymianę uszczelki pod głowicą.
Więc tak : ubytki płynu, na ciepłym kopci na biało zależy od przegazowania, nie zauwazylem wycieków ale mogą być trochę mam problem by to dobrze sprawdzić(czas,pora dnia i miejsce gdzie parkowany jest samochód).
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym na włączonym silniku po prostu stoi nie bulga nie widziałem pęcherzy nie ma obiegu (z górnego wężyka płyn nie wraca). Po 3tyg od kupna stan oleju silnikowego ok ,kolor też ok. Temperatura silnika pokazuje też ok (nawet przed dolewką 2l) silnik jak i kabina nagrzewa się chyba w odpowiednim czasie (przy -1 po o.k. 10km żółwiej jazdy) Przy odkręceniu korka na ciepłym silniku jest charakterystyczny syk ciśnienia.
Gdzie może tkwić problem?
Samochód budżetowy miał być tylko na dojazdy do pracy i nie działa w nim milion rzeczy lecz chciałbym wykluczyć wymianę uszczelki pod głowicą.
Więc tak : ubytki płynu, na ciepłym kopci na biało zależy od przegazowania, nie zauwazylem wycieków ale mogą być trochę mam problem by to dobrze sprawdzić(czas,pora dnia i miejsce gdzie parkowany jest samochód).
Płyn w zbiorniczku wyrównawczym na włączonym silniku po prostu stoi nie bulga nie widziałem pęcherzy nie ma obiegu (z górnego wężyka płyn nie wraca). Po 3tyg od kupna stan oleju silnikowego ok ,kolor też ok. Temperatura silnika pokazuje też ok (nawet przed dolewką 2l) silnik jak i kabina nagrzewa się chyba w odpowiednim czasie (przy -1 po o.k. 10km żółwiej jazdy) Przy odkręceniu korka na ciepłym silniku jest charakterystyczny syk ciśnienia.
Gdzie może tkwić problem?
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Warto by było podjechać do warsztatu i wykonać test na UPG. Mają takie testery co wkłada się na zbiorniczek. Nie są one w 100% pewne, bo czasami spaliny mogą nie iść do płynu, ale w dużej ilości przypadków się sprawdzają.
Druga sprawa, jeżeli auto od niedawna w domu to może poprzedni właściciel coś wymieniał w układzie chłodniczym i był zapowietrzony. Teraz się odpowietrza i dlatego pobiera ze zbiornika.
Po trzecie, wycieki. Mogą być w takim miejscu, że cieknie na rozgrzane elementy i od razu paruje. Nie czuć pod maską przy rozgrzanym silniku zapachu płynu?
No i po czwarte. Jeżeli wyjdzie UPG lub uszkodzona głowica to skoro auto od niedawna w domu to może warto "porozmawiać" ze sprzedającym czy przypadkiem Was nie wrzucił na minę (tym bardziej jeżeli to sprzedawał jakiś handlarz )
Druga sprawa, jeżeli auto od niedawna w domu to może poprzedni właściciel coś wymieniał w układzie chłodniczym i był zapowietrzony. Teraz się odpowietrza i dlatego pobiera ze zbiornika.
Po trzecie, wycieki. Mogą być w takim miejscu, że cieknie na rozgrzane elementy i od razu paruje. Nie czuć pod maską przy rozgrzanym silniku zapachu płynu?
No i po czwarte. Jeżeli wyjdzie UPG lub uszkodzona głowica to skoro auto od niedawna w domu to może warto "porozmawiać" ze sprzedającym czy przypadkiem Was nie wrzucił na minę (tym bardziej jeżeli to sprzedawał jakiś handlarz )
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: środa, 23 listopada 2022, 10:34
- Renault: Megane 2
- Silnik: 1.4
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Od osoby prywatnej która zapewniała, że mechanicznie nie ma problemów. Podczas jazdy testowej nie wyszło nic niepokojacego dopiero po tych kilkuset km.
Teraz miałem chwilę by się przejechać no w kabinie nie czuję nic niepokojącego,w dłuższej trasie czułem ze 2x coś niepokojącego ale zapach minął i bardzo możliwe, że było to z innego auta (ruchliwa droga ekspresowa) 2 dni po dolewce (50km) płyn na dobrym poziomie. Wydaję mi się, że za dużo dymi jak na benzyniaka na postoju no ale zapach spalin chyba jest ok. Zrobię ten test jak nie znajdę mechanika co mi to spr na już to zamówię zestawik.
Dzięki
Teraz miałem chwilę by się przejechać no w kabinie nie czuję nic niepokojącego,w dłuższej trasie czułem ze 2x coś niepokojącego ale zapach minął i bardzo możliwe, że było to z innego auta (ruchliwa droga ekspresowa) 2 dni po dolewce (50km) płyn na dobrym poziomie. Wydaję mi się, że za dużo dymi jak na benzyniaka na postoju no ale zapach spalin chyba jest ok. Zrobię ten test jak nie znajdę mechanika co mi to spr na już to zamówię zestawik.
Dzięki
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Generalnie teraz to bardziej z rury para leci. Jest duża wilgotność powietrza i zimno. Wydaje mi się, że mógł być zapowietrzony układ po jakiejś naprawie i teraz go odpuściło.
Te testy nie są chyba drogie, ale jak masz w pobliżu mechanika jakiegoś to myślę, że od ręki za symboliczną opłatą Ci zrobią. Daj znać co wyszło
Te testy nie są chyba drogie, ale jak masz w pobliżu mechanika jakiegoś to myślę, że od ręki za symboliczną opłatą Ci zrobią. Daj znać co wyszło
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: środa, 23 listopada 2022, 10:34
- Renault: Megane 2
- Silnik: 1.4
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Byłem u 3 najblizszych mechaników (bez auta)
Pierwszy powiedział, że na pewno uszczelka i nie opłaca się robić testu nie miał,drugi usłyszał Megane 2 odesłał mnie do 1go a 3ci nie robi z silnikami.
Tak więc wczoraj podłożyłem karton na noc i dzisiaj widzę 2 plamy płynu, mała i większa (kilka mililitrów)tak więc odpuszczam sobie na teraz kupowanie testu. Wyciek jest dość daleko pod silnikiem nie przy zbiorniku czy chłodnicy lecz silnik ma od spodu obudowę więc to może lecieć gdziekolwiek,na razie będzie jazda na dolewkę i jak znajdę kogoś kto mi to sprawdzi to będę wiedział skąd ten wyciek i ile za naprawę,mam nadzieję, że to głupi wężyk nie jakaś pompa. Uszczelka pod głowicą nie daje chyba objawów ciekniecia pod silnikiem tylko tego jednego płynu.
Pierwszy powiedział, że na pewno uszczelka i nie opłaca się robić testu nie miał,drugi usłyszał Megane 2 odesłał mnie do 1go a 3ci nie robi z silnikami.
Tak więc wczoraj podłożyłem karton na noc i dzisiaj widzę 2 plamy płynu, mała i większa (kilka mililitrów)tak więc odpuszczam sobie na teraz kupowanie testu. Wyciek jest dość daleko pod silnikiem nie przy zbiorniku czy chłodnicy lecz silnik ma od spodu obudowę więc to może lecieć gdziekolwiek,na razie będzie jazda na dolewkę i jak znajdę kogoś kto mi to sprawdzi to będę wiedział skąd ten wyciek i ile za naprawę,mam nadzieję, że to głupi wężyk nie jakaś pompa. Uszczelka pod głowicą nie daje chyba objawów ciekniecia pod silnikiem tylko tego jednego płynu.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Jeżeli cieknie to nie z UPG. Generalnie z objawów, które napisałeś w pierwszym poście to każdy tak nakierowany mechanik Ci powie, że to UPG. A to, że przy okazji niepotrzebnej roboty znajdzie uszkodzony przewód to inna kwestia. Ale ja nie jestem przekonany, że ten "dym" to naprawdę dym z UPG tylko pewnie para z zimna i wilgoci, a ubytki są z wycieku. Obstawiam uszkodzony wężyk. Niestety tak czy siak potrzebujesz mechanika
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- halski
- Forumowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: czwartek, 4 października 2018, 19:07
- Renault: Megane III Grandtour
- Silnik: K4M
- Lokalizacja: Łódź
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Ja bym sprawdził termostat. W silnikach 1.6 lubiła pękać obudowa i ciekło właśnie z niego. Tutaj może być podobnie.
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: środa, 23 listopada 2022, 10:34
- Renault: Megane 2
- Silnik: 1.4
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Witam, po zimie i jeździe na dolewkach i wyłapaniu nowych mankamentów tego budżetowego żelazka, problemem wycieku i znikania wody okazała się pompa wody.
W Internecie ludzie piszą, że liczą sobie za naprawę sowicie.
Mechanik mówi, że efektem może być zatarcie silnika czy ogólna jego usterka. Zestaw pierwszy lepszy z allegro to koszt +/- 500zł + robocizna. Tak więc temat do zamknięcia. Dzięki!
W Internecie ludzie piszą, że liczą sobie za naprawę sowicie.
Mechanik mówi, że efektem może być zatarcie silnika czy ogólna jego usterka. Zestaw pierwszy lepszy z allegro to koszt +/- 500zł + robocizna. Tak więc temat do zamknięcia. Dzięki!
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Pompa sama w sobie nie jest droga, ale wymienia się ją najczęściej przy rozrządzie, stąd taka cena. Jak będziesz miał rozpięty rozrząd to warto go już zmienić i zapomnieć na 70tys km.
Cena oryginalnego rozrządu z pompą to jakieś 400-500zł + wymiana w zależności od regionu Polski 300-600zł.
Niestety, ktoś tej pompy wcześniej nie wymienił i padnie na Ciebie
Cena oryginalnego rozrządu z pompą to jakieś 400-500zł + wymiana w zależności od regionu Polski 300-600zł.
Niestety, ktoś tej pompy wcześniej nie wymienił i padnie na Ciebie
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: środa, 23 listopada 2022, 10:34
- Renault: Megane 2
- Silnik: 1.4
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
W tym aucie to chyba nikt nic nie naprawiał koszt doprowadzenia złomka do stanu perfekt to 3-4tys ale na tym mi nie zależy, ma być bezpiecznie do jazdy. Niech wytrzyma jeszcze chwilę później się pomyśli ten litr tygodniowo dolewki póki się wyciek nie powiększy to nie tragedia w sumie to i tak lepiej jak uszczelka (o ile ta nie zdecyduje się wydmuchać odpukać) w sumie od listopada dalej jeździ
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 848
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Pewnego dnia pompa się rozszczelni i jeśli zostały jej jeszcze jakieś łopatki, to płyn wypchnie w kilka sekund i silnik zaraz przegrzejesz.marcin4 pisze: ↑piątek, 24 lutego 2023, 11:16 W tym aucie to chyba nikt nic nie naprawiał koszt doprowadzenia złomka do stanu perfekt to 3-4tys ale na tym mi nie zależy, ma być bezpiecznie do jazdy. Niech wytrzyma jeszcze chwilę później się pomyśli ten litr tygodniowo dolewki póki się wyciek nie powiększy to nie tragedia w sumie to i tak lepiej jak uszczelka (o ile ta nie zdecyduje się wydmuchać odpukać) w sumie od listopada dalej jeździ
Te 3-4 tysiáce to chyba do włożenia, żeby jeździł, bo stanu perfekt pewnie 10 to mało.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane2 1.4] Znika płyn chlodniczy
Albo stanie dęba i rozrząd szlak trafi. Tłoki spotkają się z zaworami przy świecach i będzie heca
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- cyklista
- KLUBOWICZ
- Posty: 1304
- Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
- Renault: Scenic 1-ph2
- Silnik: 1,6 -16v
- Lokalizacja: Ł ó d z k i e