WITAM
Potrzebuję porady i pomocy. Skrzynia dwusprzęgłowa EDC znikły biegi nieparzyste czyli 1, 3 i 5.
Co sprawdzone:
- biegi 2, 4, 6 i R włącza prawidłowo bez szarpnięć, ładnie płynnie
- przejście z N na R lub na D także bez żadnych niepokojących objawów
- w sterowniku zapisany błąd DF384 napięcie zasilania obwodu sprzęgła 1 nie mieści się w zakresie tolerancji
- zdemontowany akumulator i sprawdzone wszystkie wtyczki które dochodzą do skrzyni psiknięte kontaktem, zamontowane ponownie w gniazda poskładane i dalej to samo.
- Adaptacja sprzęgła 1 brak możliwości wykonania, nie da się wykonać.
- Adaptacja sprzęgła 2 przebiega prawidłowo, da się wykonać.
- Doładowuję akumulator taki beznadziejny pomysł mi wpadł jeszcze dzisiaj po 16 podłączę i zobaczymy co będzie ale pewnie bez fajerwerków.
Co mogło się zepsuć i gdzie szukać dalej?
[MEGANE III 2011r 1.5 DCI EDC] znikły biegi nieparzyste
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: środa, 22 czerwca 2022, 06:48
- Renault: MEGANE III 2011r EDC
- Silnik: 1.5 DCI 110KM
- Lokalizacja: Zbiersk-Cukrownia
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [MEGANE III 2011r 1.5 DCI EDC] znikły biegi nieparzyste
W M3 było EDC?
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [MEGANE III 2011r 1.5 DCI EDC] znikły biegi nieparzyste
Tak.Ale tylko z silnikem 1.5 dci.A dokladnie się nazywa DC4
Koleos i Modus
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [MEGANE III 2011r 1.5 DCI EDC] znikły biegi nieparzyste
Skoro tak to posprawdzałbym błędy sterownika skrzyni. Ale u kogoś kto ma o tym pojęcie. Możliwości jest parę. Uwalony sterownik, uwalona wiązka, styki lub problemy mechaniczne w skrzyni. Ale zacząłbym od porządnej diagnostyki
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [MEGANE III 2011r 1.5 DCI EDC] znikły biegi nieparzyste
Lub też może być niesprawny siłownik sprzęgła biegów nieparzystych.(tzn.silnik).Ale jak Kudłaty pisał do sprawdzenia u kogoś kumatego.
Koleos i Modus
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: środa, 22 czerwca 2022, 06:48
- Renault: MEGANE III 2011r EDC
- Silnik: 1.5 DCI 110KM
- Lokalizacja: Zbiersk-Cukrownia
Re: [MEGANE III 2011r 1.5 DCI EDC] znikły biegi nieparzyste
Dziękuję za odpowiedzi. Miałem trochę pracy jeszcze i później urlop brak czasu żeby zabrać się za megankę.
Wczoraj jeszcze pogrzebałem i co sprawdziłem.
- Podmieniłem silniki elektryczne od sprzęgieł ponieważ są takie same. niestety dalej to samo więc silniczki są sprawne.
- Co ciekawe po wyjęciu silniczka od drugiego sprzęgła ze skrzyni ale silnik podłączony jest do wiąski na desce zapala się błąd. Jak zdemontuję silnik od pierwszego sprzęgła ze skrzyni który także jest podłączony do wiązki to jest czysto na desce brak błędów.
Jedyne co znalazłem to stopioną kostkę od silniczka pierwszego sprzęgła zaczynam od jej wymiany tylko muszę ją gdzieś kupić. Może ma tam słaby styk i dlatego ten problem z błędem zbyt niskiego napięcia. Jak kostka nie załatwi sprawy to pozostanie sprzęgło lub sterownik skrzyni.
MA KTOŚ TAKĄ KOSTKĘ??
Znacie kogoś z wielkopolski kto ogarnia te skrzynie i dobrą diagnozę?
Wczoraj jeszcze pogrzebałem i co sprawdziłem.
- Podmieniłem silniki elektryczne od sprzęgieł ponieważ są takie same. niestety dalej to samo więc silniczki są sprawne.
- Co ciekawe po wyjęciu silniczka od drugiego sprzęgła ze skrzyni ale silnik podłączony jest do wiąski na desce zapala się błąd. Jak zdemontuję silnik od pierwszego sprzęgła ze skrzyni który także jest podłączony do wiązki to jest czysto na desce brak błędów.
Jedyne co znalazłem to stopioną kostkę od silniczka pierwszego sprzęgła zaczynam od jej wymiany tylko muszę ją gdzieś kupić. Może ma tam słaby styk i dlatego ten problem z błędem zbyt niskiego napięcia. Jak kostka nie załatwi sprawy to pozostanie sprzęgło lub sterownik skrzyni.
MA KTOŚ TAKĄ KOSTKĘ??
Znacie kogoś z wielkopolski kto ogarnia te skrzynie i dobrą diagnozę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.