iparts></a>
<a href= francuskie

[Thalia 1.2 16V 2007r + stag goFast] Gaśnie na zimnym silniku

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Rocketfuel
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: środa, 4 maja 2022, 19:38
Renault: Renault Thalia
Silnik: 1.2
Lokalizacja: Dabrowa Górnicza

[Thalia 1.2 16V 2007r + stag goFast] Gaśnie na zimnym silniku

Post autor: Rocketfuel »

Witajcie drodzy forumowicze jestem tu nowy i chciałbym Was prosić o pomoc.
Od roku jestem posiadaczem Thalii 1.2 16V 75KM zaraz po zakupie została założona do niej instalacja gazowa STAG goFAST przy przebiegu 109 tysięcy kilometrów. W tej chwili na LPG jest przejechane 30 tysięcy i pojawił się pewien problem. Na zimnym silniku auto się dławi i gaśnie.
Bez problemu odpala, trzyma obroty jednak jak tylko ruszę i za szybko wrzucę dwójkę to zaczyna się dławić i potwornie szarpie dodatkowo na wyjeździe z osiedla (wyjazd pod górkę) jak tylko chcę zahamować gaśnie. Nie raz odpali od strzała a nie raz trzeba go chwilkę popiłować z wciśniętym gazem. Została wyczyszczona przepustnica jednak nic to nie pomogło obroty nie falują aż tak jednak problem pozostał.
Doczytałem się, że to popularny problem w tym silniku i należy wykonać regulację luzów zaworowych i regulację instalacji gazowej jednak na innych forach nikt nie potwierdził, że to faktycznie pomogło.
Spotkał się ktoś z Was z tym problemem? W jaki sposób został rozwiązany?
Z góry dzięki wielkie za jakąkolwiek odpowiedź.
Pozdrawiam Was serdecznie.

plecho1
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: niedziela, 8 sierpnia 2021, 05:02
Renault: Laguna 3 Thalia 1
Silnik: 2.0T, 1.4 16V

Re: [Thalia 1.2 16V 2007r + stag goFast] Gaśnie na zimnym silniku

Post autor: plecho1 »

Ten silnik ma regulacje manualna i przy LPG warto kontrolować luzy 2 razy częściej niż podaje producent auta. Nie napisales co masz oprócz sterownika a to tylko jeden ze składników instalacji gdzie wtryskiwacze są nawet ważniejsze. Warto by było najpierw wykonać porządną diagnostykę silnika i instalacji bo przyczyn może być wiele ale jeśli luz zaworowy nie był sprawdzany przed montarzem LPG to od tego bym zaczął bo jeśli to jest przyczyną to jazda w takim stanie może spowodować uszkodzenie głowicy.

ODPOWIEDZ