iparts></a>
<a href= francuskie

[CLIO 3 ph2 1.2 tce ] skontroluj układ wydechowy + błąd 420

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
rajtkezjusz
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
Renault: Clio 3
Silnik: 1.2 Tce 103 KM

[CLIO 3 ph2 1.2 tce ] skontroluj układ wydechowy + błąd 420

Post autor: rajtkezjusz »

Cześć.
Po jakimś czasie po zakupie przyszedł nagle komunikat na desce " skontroluj układ wydechowy" i po podłączeniu ELM błąd 420 .
Skasowałem błąd i zapomniałem o temacie , nagle znów się pojawił i info o niesprawnym katalizatorze (obniżona skuteczność) , skasowałem i po dniu znów się pojawił, skasowałem i znów długo nic - taki jakby brak logiki w tym wyświetlaniu . Przy okazji oddania auta do mechanika celem sprawdzenia wycieku w rogu UPG akurat się zapaliło . Okazało się, że 2 sonda pokazuje głupoty ,więc została wymieniona . Jakiś czas nic i ..znów się zapaliło i info o obniżonej sprawności kata. Więc teraz zastosowałem dodatek LM do paliwa (dodatek czyścić ma kata) + dodatek podobny ale podawany do przepustnicy na uruchomionym silniku . Podawałem odczepiając przewód od odmy ,tam fajnie zasysało płyn . Potem spory dymek z rury , pogoniłem auto aby się przewietrzyło . Efekt ma być w ciągu 2000 km ,ale już widzę jedną sprawę - pojazd nie ma oporów przy ok 1600 obr na 5 biegu , nie buczy przeciążony jak poprzednio, wcześniej musiałem podkręcić pod 2000 obr aby jechał na 5 i nie schodzić poniżej 70 km/h, teraz spoko mogę poniżej tych wartości. Na razie komunikat nie przychodzi , po pół roku zrobię powtórkę .
Zestaw produktów Liqui Molu do czyszczenia katalizatorów - 7110 / 8931

1) przepustnica po odkręceniu rury. Niestety nie było dojścia aby dobrze podać płyn - butelka z rozpylaczem za duża , przepustnica mimo ok 3000 obr ledwie uchylona
2) zdjąłem zatrzask 2 i tam ssanie ,więc podawałem tędy (obroty falowały i gdy spadły to nie dawałem ,podeszły same pod 3000 obr to podawałem .
Buteleczka od małego kefiru z biedry w otworkiem z nakrętce, takie ssanie że wystarczyło tylko lekko naciskać na butelkę a podciśnienie robiło resztę
3) założyłem zatrzask 2 i zdjąłem 3 i tutaj mocniej ssało i pokazało CHECK na czas podawania
4) po wszystkim z rury malutki dymek ,po przegazowaniu biały gęstszy dymek , po trasie 10 km na niskich biegach ,ale obroty pod 3000
zero dymku
5) za pół roku powtórka tematu
6) koszt 70 zł + kefir z biedry
filmiki poniżej
IMG_20221030_125244.jpg
https://youtu.be/SD4CHhwsfrU
https://youtube.com/shorts/onYcfj4-MC8?feature=share


edit 3.11.2022 nagle znów komunikat o wydechu ,ale mam w baku jeszcze paliwo z dodatkiem , powoli się zastanawiam nad wymianą cewki (kable i świece mam nowe ) , bo na kompie pokazało misfire na cyl 1 (P0301 + 420 ) ,więc następny krok (podobno w Renault potrafi pokazać błąd w miejscu X choć dotyczy miejsca Y , bo tak gdzieś tam ktoś w algorytmie powiązał )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ