iparts></a>
<a href= francuskie

LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Moderator: Grupa Moderatorów

hitch

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: hitch »

mory1971 pisze:automapa jest the best tylko czemu jej nikt nie montuje w samochodach ?
pewnie dlatego, że w polsce nie produkuje sie polskich samochodów ?
- weź czasem rusz głową chłopie....

W najnowszej wersji AutoMapy, liczba nawigacyjnych planów miejscowości wzrosła o kolejne 443 miejscowości przekraczając poziom 49 tysięcy. To najpełniejsza baza planów nawigacyjnych wśród wszystkich programów nawigacyjnych.

AutoMapa po raz kolejny deklasuje konkurencję dokładnością. Po raz pierwszy w historii, nawigacja GPS posiada bazę punktowych adresów dla wszystkich miast w Polsce. W najnowszej wersji dodatkowo przybyło ponad 87 tysięcy adresów przypisanych do konkretnych budynków osiągając poziom ponad 3,1 mln

W najnowszych mapach znajduje się wiele nowych odcinków dróg, które znajdują się w ostatniej fazie budowy. Ich udostępnienie w mapach nastąpi w chwili oddania ich do użytku automatycznie, poprzez technologię LiveDrive!, która nie tylko pozwala wyznaczać najszybsze trasy z uwzględnieniem aktualnej sytuacji drogowej, ale umożliwia również bieżącą aktualizację danych mapowych. Wśród gotowych do odblokowania tras znajdują się m.in. nowy odcinek A4 koło Rzeszowa, trasa S74 koło Kielc, odcinek A1 Maciejów – Wierzchowa, przedłużenie al. KEN, Most Północny w Warszawie oraz obwodnica Bytomia.


(...)

Dzięki zaawansowanym mechanizmom wykrywania korków i innych nietypowych zatorów drogowych, podróż z AutoMapą jest zawsze przyjemnością. W najnowszej wersji systemu AutoMapa Traffic wprowadzono nowe, ulepszone algorytmy wykrywania i pokonywania korków dla trasy Bezpiecznej, Łatwej i Optymalnej tak, aby nawet niewprawni kierowcy mogli skutecznie walczyć z drogowymi korkami. Wspierani są oni nie tylko przez technologię LiveDrive przekazującą informacje o bieżącym natężeniu ruchu, ale również przez dane z miliardów kilometrów tras, które inne pojazdy pokonały po polskich drogach w ciągu ostatnich lat.

Nowa AutoMapa, to również nowy typ trasy rekomendowany dla wszystkich użytkowników, którzy ponad wszystko cenią sobie spokój i bezpieczeństwo poruszania się po drogach. Przy wyznaczaniu Trasy Bezpiecznej AutoMapa preferuje drogi jak najwyższych kategorii i tam, gdzie jest to możliwe unika gorszych jakościowo dróg. Trasa ta, prowadząc dobrze utrzymanymi drogami, pozwala kierowcy na zachowanie spokoju podczas podróży

Trasa Bezpieczna, podobnie jak inne typy tras, korzysta ze wsparcia systemu AutoMapa Traffic umożliwiającego pokonywanie korków i innych nietypowych zatorów drogowych. Dzięki technologii LiveDrive! AutoMapa wyznacza najszybszą drogę przejazdu jednocześnie unikając odcinków ryzykownych przy złych warunkach pogodowych.

AutoMapa 6.10 wprowadza jeszcze większe ułatwienia dla osób, które chcą zaplanować sobie trasę spokojnie, w domu, na dużym ekranie komputera. Wyznaczając trasę w serwisie Targeo.pl można ją teraz przesłać do nawigacji, wykorzystując technologię LiveDrive! Każda z tras posiada swój własny, unikatowy kod PIN, dzięki któremu można ją użyć na wielu urządzeniach nawigacyjnych. Wyznaczając trasy w serwisie Targeo.pl można jednocześnie sprawdzić aktualną sytuację drogową, stopień zakorkowania ulic oraz prognozy ruchu drogowego na kolejny dzień, co znacznie ułatwia planowanie długich podróży.

Nowa AutoMapa 6.10 dostępna jest bezpłatnie dla wszystkich użytkowników posiadających ważną subskrypcję.


i na koniec podchwytliwe zadanie:
- wymień jedną przewagę jaką ma dowolny Carminat nad Automapą... jedną...

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:480x320 - dobrze pamiętam ? czy mniej - poprzednio było 320x240 także nie śmieszne to jest nawet...
800x480 - to masz dziś za 2-3 stówy bez łaski... nowe... o jakości kolorów, podświetlenia i ogólnie grafiki nie ma co wspominać. bo jest dużo większa niż różnica w ilosci pikseli.
Z tego co pamiętam 480x272 (480x320 to nie jest 16:9), z 320x240 nawet nie ściemniaj, bo to jest czyste 4:3. A teraz quiz - po kiego grzyba potrzebna jest rozdzielczość 800x480 biorąc pod uwagę odległość urządzenia od oczu i jego zastosowanie? Sorry, ale miałem w rękach wiele urządzeń 800x480 i tyle z tego wyszło, że Aqurat musiał zwiększyć do tej rozdzielczości czcionki i bitmapy, bo były zwyczajnie za małe w starszych wersjach i nie dało się na to patrzeć lol ... Mówisz o jakości kolorów i podświetlenia na urządzeniach z górnej półki za magiczne 200-300 zł? Nie mam więcej pytań lol
hitch pisze:nie - masz prymitywne bitmapy - takie pseudo 3D na sztywno bez żadnej regulacji. Takie 'prawie jak 3D' - proteza. W tomtomie masz dopiero jakotakie 3D, ale to dużo nowszy już jest system. Carminat DVD nawet równo nie jest w stanie wyświetlić nazw ulic... jakieś kwadratowe pypcie wyświetla zamiast grafiki.
Wszechwiedza w Tobie pęka. Mogę regulować kąty nachylenia systemu birdview 3D i jego skalę, więc co więcej ma te Twoje "prawdziwe" 3D? ala
hitch pisze:- ale już asystenta pasa działającego poprawnie w polsce nie masz.
Nie narzekam na jego funkcjonalność, ale w sumie co narzekać, jak Polska w budowie jest i już nie raz AM złapałem na tym, że na terenach przebudowy źle wskazuje pas ruchu. Za to w Carminacie DVD mam asystenta z wizualizacją 3D ala
hitch pisze: Nie masz też ograniczeń prędkości, radarów i punktów kontroli z podziałem na kategorie i różnymi dźwiekami ostrzeżeń też nie masz.
Może jeszcze niech mi nawigacja pokazuje całą drogę, żebym nie musiał patrzeć przez przednią szybę? Ograniczenia prędkości to kolejny bajer, z którym AM do tej pory nie nadąża i w wielu miejscach pokazuje złe ograniczenie ... ale co ja tam wiem ala
Radary mam i to z opisem ograniczenia w tym miejscu, ale Ty wiesz lepiej ala ... a punkty kontroli to mam w CB, korzystając z AM już dawno wyłączyłem "możliwy radar" bo można ocipieć ... niestety u wielu osób zauważyłem, że szlag ich trafia, jak co 500m krzyczy o możliwym radarze ...
hitch pisze:Nie masz też sygnalizacji świetlnych czy też przejazdów kolejowych a o informacji 'LIVE' o korkach nawet nie masz o czym marzyć...
A Ty masz i nie myślisz na drodze, wolałbym nie spotkać Ciebie na skrzyżowaniu, gdzie sprawdzasz w AM, czy jest sygnalizacja świetlna ... no i biedny ten konduktor, który w Ciebie trzaśnie, bo AM nie powiedziała Ci o przejeździe kolejowym. Sorry, ale patrzenie na znaki pozostawmy kierowcom, a nie nawigacjom ...
LIVE to jedyna rzecz, która mi się podoba, a kuleje w Carminacie, bo w Polsce TMC jest komercyjne i nie działa na mapach navteq, ale o tym pisałem już kilka razy.
hitch pisze:- ja mam 5-10 RAZY szybsze.
Ruszyłem tyłek do swojego wolnego Carminata ... ahh ... trasę 2500km wyznaczył dokładnie w tym samym czasie (ok. 3-4 sekund) co AM na moim komputerze ... ahh ten wolny Carminat ala
hitch pisze:Szczególnie jeśli masz długa trasę zaprogramowaną - zmienia się ona natychmiast po zjechaniu a w carminacie trzeba czekać HGW na co
Mówisz o czasem kilkuminutowym komunikacie "zawróć jeśli to możliwe" w AM? ala
hitch pisze:Wytyczanie jest też dokładniejsze i ma kilka razy większa siec drogową jak chodzi o drogi lokalne.
Nie narzekam nawet na siatkę dróg leśnych w moim Carminacie, od kilku miesięcy polegam tylko na nim i nawet nie miałem problemu ze znalezieniem budynku, który znajduje się po lewej stronie w miejscu docelowym. AM oczywiście ma świetną wizualizację, gdzie się znajduje dany budynek i nie można jej tego odmówić. Jednak z tym dokładnym wyliczaniem. Czasem jest zbyt dokładne, co nie raz doświadczyłem, że zapędziła mnie w niezłe dziury na trasie "szybkiej". Pomijam kolejny bug w AM, gdzie potrafi po ponownym uruchomieniu programu zmienić wyliczoną wcześniej trasę na inny przebieg.
hitch pisze:Ma też o wiele więcej w bazie adresów i wyszukiwanie np. po kodzie pocztowym czy też po pounktach POI - tych wartości nawet nie ma jak przyrównać, bo róznice są gigantyczne.
Muszę się wybrać do auta sprawdzić wyszukiwanie po kodach pocztowych ;). Wyszukiwanie po POI mam, korzystam, może nie mam punktów położenia danej sarny na drodze, ale wiem, gdzie mogę zjeść, zatankować, czy wypłacić gotówkę - wystarczy, chyba, że coś się w przyszłości zmieni.
hitch pisze:- ja swoją AM skonfiguriowałem w 5 minut... przykro mi, że tobie zajmuje to tak dużo czasu... w każdym razie jest to dowód na to co staram się wykazac cały czas - TY SIĘ NA TYM PO PROSTU NIE ZNASZ !
Napisz o tym na my-navia, na pewno będą Ciebie podziwiać. Szczególnie bilunia ze swoimi profilami prędkości, których nie tworzył w 5 minut - poprawiają skopane skrypty przeliczania tras, ale i tak nie naprawiają podstawowych błędów AM.
Poza tym właśnie tymi słowami udowodniłeś, że zwykły człowiek nie ma co szukać w AM, skoro się "NA TYM PO PROSTU NIE ZNA" lol
hitch pisze:- jest żałosny, wolny i wyklikiwanie każdej literki jest po prostu wkurzające.
Wiem, wiem, pochylanie się w trakcie jazdy nad dotykiem jest wiele wygodniejsze ... cóż, pozostawmy te subiektywne opinie innym ludziom.
hitch pisze:To jest coś jak iDrive w BMW - tylko tam masz duuużo większy i wygodniejszy manipulator, ale każdy kto tego używał doskonale wie, że jest to najgorsza rzecz w całym aucie.
Dlatego BMW zmienił w najnowszym iDrive pokrętło na mniejsze i dodał przyciski funkcyjne, bo jedno duże pokrętło nijak się miało do wielorakich funkcji tego systemu? Co do tego, że każdy wie ... chyba tylko wtedy, gdy każdemu wypierzesz mózg. Ale oczywiście ... pokrętło i przyciski, do których można się przyzwyczaić i obsługiwać na pamięć są mniej funkcjonalne od dotyku, na który trzeba cały czas patrzeć. Oczywiście dotyk w niektórych zadaniach się przydaje, ale podstawowa obsługa powinna być intuicyjna. Sorry, ale jeżdżąc kupę kilometrów już zdążyłem zauważyć, jaka jest różnica, kiedy w trakcie jazdy muszę zmienić miejsce docelowe na dotyku, a kiedy muszę to zrobić na przyciskach funkcyjnych. W drugim przypadku nie muszę aż tak odrywać wzroku od jezdni.
hitch pisze:Ja rozumiem - w renault plastikowe głośniki
Aleś się uczepił tych głośników ala ... dawno pisałem o tym, że Bose w Lancii mi lepiej grało, ale widać - Ty czytasz tylko to, co Ci się podoba ...
hitch pisze:ale nie wmawiaj mi, że ja też mam tak uważać.
Kto tu komu co wmawia? Wyleciałeś na to forum ze swoim super rozwiązaniem wynosząc je ponad wszystko i krytykując wszystko inne. Sypiemy tu argumentami, które masz w tyłku, bo Twoje jest lepsze i "takie są fakty" i jeszcze masz czelność pisać, że to ja każę Ci myśleć inaczej? Chłopie, jesteś księdzem? ala
hitch pisze:pewnie dlatego, że w polsce nie produkuje sie polskich samochodów ?
- weź czasem rusz głową chłopie....
Też rusz głową i zauważ, że AutoMapa już dawno pojawiła się na rynkach zachodnich, więc co ma produkowanie polskich samochodów do tego? lol
hitch pisze:W najnowszej wersji AutoMapy, blablabla [ciach]
Brzmisz jak fanatyk VW wklejający teksty z autoświata o awaryjności francuskich samochodów ... Daruj sobie artykuły sponsorowane lub własne firmy Aqurat.
hitch pisze:- wymień jedną przewagę jaką ma dowolny Carminat nad Automapą... jedną...
Wymieniłem co najmniej kilka w wielu tematach ... nie chcę się powtarzać, bo Twoje oczy i tak tego nie przeczytają ... lol
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: hitch »

PiasQ pisze:Z tego co pamiętam 480x272 (480x320 to nie jest 16:9), z 320x240 nawet nie ściemniaj, bo to jest czyste 4:3.
- heheh... chciałem abyś to TY o tym napisał :D

480x272... ojoj... w czasach telefonów i tabletów z pełnym HD to jakiś megantyk ;D
PiasQ pisze:kiego grzyba potrzebna jest rozdzielczość 800x480 biorąc pod uwagę odległość urządzenia od oczu i jego zastosowanie?
- litery nie sa zrobione z kafli ?
- drogi nie wyglądają jak grafika w minecrafcie ?

Mnie to drażni... ale ciebie oczywiście nie musi.
PiasQ pisze:Sorry, ale miałem w rękach wiele urządzeń 800x480 i tyle z tego wyszło, że Aqurat musiał zwiększyć do tej rozdzielczości czcionki i bitmapy, bo były zwyczajnie za małe w starszych wersjach i nie dało się na to patrzeć
- tak. W nowej automapie możesz sobie wszystko dostosować, a napisy, które sa wyświetlane nawet wzdłuż ulic, są klarowne i czytelne jak na domowym kompie.
PiasQ pisze:Mówisz o jakości kolorów i podświetlenia na urządzeniach z górnej półki za magiczne 200-300 zł?
- tu akurat mówiłem o urządzeniu, które posiadam. Koszt poniżej 500, ale jakość na tyle dobra, że zostawia w tyle całą konkurencję na rynku we wszelkich testach.
PiasQ pisze:co więcej ma te Twoje
- obrysy dróg z podziałem na ich klasę oraz np. budynki :)
Na Kałminacie masz prymitywne 2D tylko pochylone trochę i w dodatku w niskiej rozdzielczości co jeszcze bardziej zamula cały przekaz...
PiasQ pisze:wolałbym nie spotkać Ciebie na skrzyżowaniu, gdzie sprawdzasz w AM, czy jest sygnalizacja świetlna ... no i biedny ten konduktor, który w Ciebie trzaśnie, bo AM nie powiedziała Ci o przejeździe kolejowym.
... a tu widzisz - to kolejna pułapka w jaką wpadłeś .

Zaznaczone przejazdy kolejowe czy też sygnalizacja świetlna to kolejne informacje brane pod uwagę przy wytyczaniu 'łatwej' czy też 'szybkiej' lub też 'bezpiecznej' i bezproblemowej trasy, którą tak bardzo lubisz podobno...

ależ ty się ośmieszasz niewiarygodnie...
PiasQ pisze:pierdu pierdu pierdu
- bez komentarza...
PiasQ pisze:Aleś się uczepił tych głośników ala
- boś ty sie uczepił, że to gówniane audio fabryczne w lagunie spięte z tą gównianą nawigacja to jakaś niewiarygodna wartość, która przewyższa chyba wszystko co masz najlepsze w tej chwili na rynku - lol.

No dosłownie czego bym nie zaproponował alternatywnego to i tak według ciebie to tanie fabryczne badziewie z przed dekady się broni... lol <- do łez...

To czysta głupota. Tak samo jak nawigacja fabryczna jest do bani w LII tak i audio IDENTYCZNIE ssie po całości - dlatego wyciągam ten argument o plastikowych pierdziszonach, bo dokładnie z tej półki 'jakościowej' jest całość tego fabrycznego 'systemu'. To tak wyglada jak działa - paskudnie. Ja rozumiem ludzi, którym to odpowiada - OK - i widziałem też gorsze nawigacje i gorsze audio, ale to wyposażenie jest cienkie jak bąbka w porównaniu do tego co masz współczesnie dostępne na rynku nawigacji nie fabrycznych i porządnego car audio.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:- heheh... chciałem abyś to TY o tym napisał :D

480x272... ojoj... w czasach telefonów i tabletów z pełnym HD to jakiś megantyk ;D
Ale nawigacja samochodowa to nie telefon i nie tablet, to nawigacja, która ma służyć do nawigowania i większa rozdzielczość nie jest tu potrzebna. A ta rzekoma rozdzielczość "HD" w nawigacjach np. 5" to często zwykły chwyt marketingowy, który lubi przysparzać problemów, szczególnie w tańszych modelach i często niestety na AM, która nie jest dobrze zoptymalizowana i tnie na tej rozdzielczości. Pomijam urządzenia o większej przekątnej, rozdzielczości HD i niezmienionych bebechach (czyli takich, jakie są w 4,3-5").
hitch pisze:- litery nie sa zrobione z kafli ?
- drogi nie wyglądają jak grafika w minecrafcie ?
Mnie to drażni... ale ciebie oczywiście nie musi.
W odległości z jakiej patrzę na ekran ma to ŻADNE znaczenie, nazwy są na tyle wyraźne, że nikt nie powinien mieć problemu z ich czytaniem. Jeśli uważasz inaczej - udaj się do okulisty. Sorry, ale w nawigacji najważniejsza jest funkcjonalność, a grafika to tylko dodatek. Wiele nawigacji fabrycznych grafikę ma na poziomie wystarczającym do prowadzenia po drogach.
hitch pisze:- tak. W nowej automapie możesz sobie wszystko dostosować, a napisy, które sa wyświetlane nawet wzdłuż ulic, są klarowne i czytelne jak na domowym kompie.
Oczywiście, poprawili ten bubel, ale to jest właśnie dowód na to, że wysoka rozdzielczość w tym przypadku potrzebna nie jest, skoro trzeba wszystko powiększać.
hitch pisze:- tu akurat mówiłem o urządzeniu, które posiadam. Koszt poniżej 500, ale jakość na tyle dobra, że zostawia w tyle całą konkurencję na rynku we wszelkich testach.
Do tej pory nie pochwaliłeś się cóż to za urządzenie ;) no chyba, że trzeba Ci za to zapłacić ala
hitch pisze:- obrysy dróg z podziałem na ich klasę oraz np. budynki :)
Na Kałminacie masz prymitywne 2D tylko pochylone trochę i w dodatku w niskiej rozdzielczości co jeszcze bardziej zamula cały przekaz...
Obrysy dróg - szkoda, że szlaczków jeszcze nie potrzeba do 3D. Podział kolorystyczny na klasę dróg jest w Carminacie, ale tego Twoje oczy niestety nie zauważyły. Budynki do jest dodatek, wizualizacja, ale widzę, że oprócz nowej definicji PDA tworzysz też nową definicję pojęcia 3D. Jak do AM dodadzą do 3D latające ptaszki nad jezdnią, to pewnie stwierdzisz, że wszystkie inne nawigacje nie mają prawdziwego 3D ala
Co do rozdzielczości, już pisałem - fanatyzm przez Ciebie przemawia, skoro nie potrafisz pojąć, że wyższa rozdzielczość nie jest potrzebna, gdy producent aplikacji musi do niej zwiększyć czcionki i bitmapy żeby były widoczne. Jeśli na Carminacie widzisz zamulony obraz, czy tam niewyraźny, to weź mu daj może Rutinoscorbin czy cuś ala.
hitch pisze:Zaznaczone przejazdy kolejowe czy też sygnalizacja świetlna to kolejne informacje brane pod uwagę przy wytyczaniu 'łatwej' czy też 'szybkiej' lub też 'bezpiecznej' i bezproblemowej trasy, którą tak bardzo lubisz podobno...
I o tym też wcześniej pisałem - AM bierze tyle rzeczy pod uwagę, że trasa szybka często prowadzi przez dziury, zamiast normalne krajowe drogi - co się nie podoba mi i niestety wielu użytkownikom AM. Ale podoba się Tobie, więc musi się podobać innym tak?
hitch pisze:ależ ty się ośmieszasz niewiarygodnie...
Widzisz, lubię rozśmieszać innych, dzięki temu dłużej żyją, więc bądź mi wdzięczny ala
hitch pisze:- bez komentarza...
z komentarzem :*
hitch pisze:- boś ty sie uczepił, że to gówniane audio fabryczne w lagunie spięte z tą gównianą nawigacja to jakaś niewiarygodna wartość, która przewyższa chyba wszystko co masz najlepsze w tej chwili na rynku - lol.
Nigdy tak nie napisałem. Cały czas odpisuję na Twoje zarzuty, jakoby nawigacje fabryczne były dnem w porównaniu do Twojego rozwiązania. O audio nic nie pisałem ... Ale Ty tworzysz swoją historię, niedługo napiszesz może jakiś nowszy testament, albo zastąpisz Jarka ala
hitch pisze:No dosłownie czego bym nie zaproponował alternatywnego to i tak według ciebie to tanie fabryczne badziewie z przed dekady się broni... lol <- do łez...
Ty nie zaproponowałeś alternatywy - Ty ją nam zarzuciłeś jako jedyne rozsądne rozwiązanie, bo navi fabryczne to dno i nic więcej.
hitch pisze:To czysta głupota. Tak samo jak nawigacja fabryczna jest do bani w LII tak i audio IDENTYCZNIE ssie po całości - dlatego wyciągam ten argument o plastikowych pierdziszonach, bo dokłądniej z tej półki jest całość tego fabrycznego 'systemu'. Ja rozumiem ludzi, którym to odpowiada - OK - i widziałem tyeż gorsze nawigacje i gorsze audio, ale to wyposażenie jest cienkie jak bąbka w porównaniu do tego co masz współczesnie dosteopne na rynku nawigacji nie fabrycznych i car audio.
Głupotą jest określanie preferencji innych jako głupota. Oczywiście, są na rynku lepsze i gorsze rozwiązania i nie raz o tym pisałem - ale niestety, podałem wiele argumentów za Carminatem, do których w ogóle się nie odniosłeś - po prostu na tyle Twoje mega super najlepsze rozwiązanie zawróciło Ci w głowie, że nie potrafisz trzeźwo i towarzysko polemizować nad wadami i zaletami jednego i drugiego. Proszę, to dla Ciebie kwiat
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: hitch »

PiasQ pisze:Do tej pory nie pochwaliłeś się cóż to za urządzenie
- zakaz reklamy - tak ? Bądź konsekwentny... i pozwól mi to tryumfalnie w tej chwili obśmiać :D
PiasQ pisze:AM bierze tyle rzeczy pod uwagę, że trasa szybka często prowadzi przez dziury, zamiast normalne krajowe drogi - co się nie podoba mi i niestety wielu użytkownikom AM. Ale podoba się Tobie, więc musi się podobać innym tak?
Nie. Poza tym wybierz trase 'łatwą' lub inną - poczytaj o co w tych presetach chodzi to będziesz wiedział więcej. Zajmie ci to może 30 sekund... OK - może z godzinę jak wolno dukasz...

Natomiast to co piszesz o błedach w wytyczaniu drogi w AM to sa czasy wersji 4 i ew. 5... i to też były rzeczy do wyeliminowania kilkoma klikami. W obecnej wersji - 6.10 D - nie ma takiego problemu.

Za to jazda z karminatem np. po takiej warszawie jest awykonalna - no chyba, że chcesz zabłysąć przy teściowej i odpalasz LCD dla picu...
PiasQ pisze:Głupotą jest określanie preferencji innych jako głupota.
przeczytaj jeszcze raz co okreslam tym mianem:
hitch pisze:No dosłownie czego bym nie zaproponował alternatywnego to i tak według ciebie to tanie fabryczne badziewie z przed dekady się broni... lol <- do łez...

To czysta głupota.
PiasQ pisze:Ale Ty tworzysz swoją historię, niedługo napiszesz może jakiś nowszy testament, albo zastąpisz Jarka ala
- tu przynajmniej mamy chyba podobne podejście do tematu ...

Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:- zakaz reklamy - tak ? Bądź konsekwentny... i pozwól mi to tryumfalnie w tej chwili obśmiać :D
Nie pozwolę Ci tego obśmiać, bo jak widać, nie rozumiesz, albo nie czytałeś regulaminu. Czym innym jest zakaz reklamy własnych produktów/usług, jeśli nie jest to uzgodnione z administracją itd., a czym innym jest doradzanie w kwestii zakupu danego produktu/usługi. Jeśli nie widzisz różnicy, to nie dziwię się, dlaczego Ciebie wszędzie banują.
hitch pisze:Nie. Poza tym wybierz trase 'łatwą' lub inną - poczytaj o co w tych presetach chodzi to będziesz wiedział więcej. Zajmie ci to może 30 sekund... OK - może z godzinę jak wolno dukasz...
Nie musisz się martwić o moją wiedzę w tym zakresie. Najeździłem się na Automapie sporo km i wszystko to są moje spostrzeżenia. AM świetnie liczyła trasy w czasach, kiedy trasa szybka była szybka - drogi główne itd. Odkąd zaczęli to komplikować, dodawać zbędne IMO bajery, zaczęło się wszystko kichać. Jakoś we wcześniejszych AM nie trzeba było kombinować z profilami prędkości, żeby AM prowadziła tak, jak się chciało - szybko, krótko bądź też optymalnie. Teraz bez modyfikacji profili po prostu za bardzo kręci. A trasa Łatwa - jeśli od punktu A do punktu B masz prostą drogę to się sprawdza jako dawna Szybka. Ale jeśli masz skomplikowaną trasę, to trasa Łatwa nadal może wyprowadzić Ciebie w dziury, bo będzie np. mniej skrętów w lewo. W wielu nawigacjach fabrycznych zostało to ładnie rozwiązane - jest trasa szybka, krótka i dynamiczna. Szybka i krótka prowadzą szybko lub krótko, a dynamiczna prowadzi szybko, z uwzględnieniem danych TMC, informacji wewnętrznych o jakości drogi itd. itp. W nowej AM już nawet uniemożliwili wyłączenie SmartRoutes (pomijam możliwość kasowania plików, do czego zwykły kowalski nie podejdzie).
hitch pisze:Natomiast to co piszesz o błedach w wytyczaniu drogi w AM to sa czasy wersji 4 i ew. 5... i to też były rzeczy do wyeliminowania kilkoma klikami. W obecnej wersji - 6.10 D - nie ma takiego problemu.
A wiele zgłoszeń tego typu błędów to są po prostu mity? Sorry, ale wg mnie właśnie najlepsze czasy to AM 4, i początki AM5, ale już przy AM5 zaczęli się skupiać na bajerach zamiast na optymalizacji programu i poprawnych skryptów liczenia tras.
hitch pisze:Za to jazda z karminatem np. po takiej warszawie jest awykonalna - no chyba, że chcesz zabłysąć przy teściowej i odpalasz LCD dla picu...
Czemu jest awykonalna? Przytocz przykłady z Carminata 8000, bo na Carminacie DVD nie zauważyłem większych problemów poruszania się po dużym, zatłoczonym mieście. Nie chcę nic nikomu wmawiać, ale może po prostu potrafię trochę jeździć ala
hitch pisze:przeczytaj jeszcze raz co okreslam tym mianem:
A ja napisałem, że póki nie będziesz brał pod uwagę żadnych logicznych i rozsądnych argumentów, a jedynie będziesz widział swój czubek nosa, tak długo będę z Tobą polemizował. Podanie alternatywy, a narzucenie jedynego słusznego rozwiązania to dwie różne rzeczy.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: hitch »

PiasQ pisze:Czemu jest awykonalna? Przytocz przykłady z Carminata 8000, bo na Carminacie DVD nie zauważyłem większych problemów
palm
hint: most północny - brak i za raz remont trasy Toruńskiej, nowe drogi (S8 itd) zjazdy i objazdy, rozkopane całe centum, bo budowa metra, a zatem reorganizacja ruchu na wielu drogach, mostach no i brak numeracji podwarszawskich dzielnic zbudowanych w ostatnich latach...

To tak na dziś i tylko z głowy... a euro się zbliża i to będzie sajgon dopiero.

Pomijam też wooooolne fiksowanie pozycji i całkowitą ślepotę systemu po wjechaniu miedzy biurowce, bo to po prostu 'starość nie radość' wychodzi. Czułość 'cywilnych' anten GPS na przestrzeni odtatnich 10 lat wzrosła kilka (naście) razy - szybkość fiksowania satelit jeszcze bardziej. Na nowych wlepach nie gubi sygnału no chyba, że wjedziesz w tunel.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:hint: most północny - brak i za raz remont trasy Toruńskiej, nowe drogi (S8 itd) zjazdy i objazdy, rozkopane całe centum, bo budowa metra, a zatem reorganizacja ruchu na wielu drogach, mostach no i brak numeracji podwarszawskich dzielnic zbudowanych w ostatnich latach...
Niedawno wspomniałeś o tym, jaką miałeś mapę najnowszą w Carminacie, więc w sumie się nie dziwię, że nic nie miałeś. Nie wiem, czy jest na najnowszej wszystko, ale na pewno wiele się zmieniło. AM też nie jest wróżką i dzisiejsze wydanie nie zapewnia poprawnego prowadzenia przy jutrzejszych wykopach. Jedynie LiveDrive może, ale nie musi Ciebie z tego wyprowadzić. Nie raz jechałem na Carminacie przy sporych remontach i sorry, masz znaki objazdu, jedziesz w kierunku objazdu i Carminat od razu przelicza nową trasę.
hitch pisze:To tak na dziś i tylko z głowy... a euro się zbliża i to będzie sajgon dopiero.
Sajgon będzie taki, że AM Ci nie powie, że wjedziesz w dany teren tylko z przepustką mieszkańca ;).
hitch pisze:Pomijam też wooooolne fiksowanie pozycji i całkowitą ślepotę systemu po wjechaniu miedzy biurowce, bo to po prostu 'starość nie radość' wychodzi. Czułość 'cywilnych' anten GPS na przestrzeni odtatnich 10 lat wzrosła kilka (naście) razy - szybkość fiksowania satelit jeszcze bardziej. Na nowych wlepach nie gubi sygnału no chyba, że wjedziesz w tunel.
Kiedy, gdzie? Coś Ty namieszał w tym swoim Carminacie, że Ci sygnału nie widział? Sorry, ale czułość GPSa w Carminacie jest na wysokim poziomie, a każda utrata sygnału wspomagana jest przez żyroskop i sygnał z licznika samochodu! Wolno fiksuje? Nie widziałem Carminata, który by po starcie systemu nie miał już załapanego sygnału ... chyba, że miałeś uwaloną antenę i wymieniłeś ją 500km dalej, ale to samo jest z przenośnymi, że przy pierwszym fixie potrafią nieźle się napocić.
Pierdzielisz jak potłuczony szukając wad Carminata, których nie ma. Napiszę więcej - przez ostatnie dni jeżdżę bez sygnału anteny - poszła uszczelka w antenie dachowej - o dziwo Carminat nie zgubił mojej pozycji - świetnie fiksuje samochód do drogi i czyta informacje z żyroskopu i licznika!
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Awatar użytkownika
mory1971
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
Renault: laguna twingo
Silnik: 1.9dti
Lokalizacja: pyskowice/monachium

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: mory1971 »

a tak mi jakos wpadlo w oczy :
poco (niezalogowany) | 02.04.2012 19:55#347

Jest już Most Północny... ale system go nie widzi i nie poprowadzi przez most, więc po co reklamować że jest w mapie, to tak jakby go nie było.
nawigacja w warszawie za pomoca carminat nie jest mozliwa bo c8000 nie ma dotykowego ekranu i w czasie zmiany ustawien mozna patrzec na droge klikajac przyciski zamiast na super wypasiony ekran dotykowy na ktorym mrygaja wodotryski wypuszczone przez producenta AM.

co do krawedzi drog i obrysow budynkow pokazuje tez gdzie sa studzienki burzowe i czy potrafi odroznic studzienki burzowe od kanalizacyjnych?
w koncu to wazne bo jak podpierdziela dekiel od takiej studzienki to powinno to zostac uwzglednione w POI aby nie wjechac w taka pulapke :)

hitchcock nie rob wody ludziom z mozgow bo na swoim wynalazku nie zarobisz,z.....ales sprawe podczas zakladania tematu tak tutaj jak i na innym forum i nikt tego od ciebie nie kupi.
uzywam starego c6000 z najnowszymi mapami ,jezdze po monachium (w niemczech na bawarii jakbys nie wiedzial) i jeszcze mi sie nie zdyrzylo aby na starym miescie gdzie jest ciasno zgubil sie sygnal .

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: PiasQ »

Dodam, że u mnie w Carminacie, jak jadę po dopiero oddanej drodze, a jest już naniesiona na mapę jako jeszcze nie oddana - to normalnie po niej jadę według mapy i prowadzenie do celu jest nadal aktywne. W AutoMapie, jak jest ta sama sytuacja, wywala błąd o zamkniętej dla ruchu drodze i niemożliwości przeliczenia poprawnej trasy, po czym całkowicie wyłącza prowadzenie do celu i trzeba jeszcze raz je wznawiać.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: hitch »

PiasQ pisze:fap fap fap całminat super fap fap automapa do bani
tia... a świstak siedzi...
Mój kuplel na przewozie osób też jeździ na wlepie pomimo, ze ma fabrycznie navi... właśnie na weekend podjedzie i będziemy dłubać - chcesz foty ?
prick1410 pisze:uzywam starego c6000 z najnowszymi mapami ,jezdze po monachium (w niemczech na bawarii jakbys nie wiedzial) i jeszcze mi sie nie zdyrzylo aby na starym miescie gdzie jest ciasno zgubil sie sygnal .
To wjedź pomiędzy wieżowce...
A my i tak rozmawiamy o mapie na polskę - nie na rzeszę...
PiasQ pisze:W AutoMapie, jak jest ta sama sytuacja, wywala błąd o zamkniętej dla ruchu drodze i niemożliwości przeliczenia poprawnej trasy, po czym całkowicie wyłącza prowadzenie do celu i trzeba jeszcze raz je wznawiać.
OMFG - a to dobre - rześ dał na koniec :D
Zrób screena to pogadamy ... "pieprzyć każdy może jeden lepiej a drugi trochę gorzej" - ty jestes w tym arcymistrzem. Co tydzień praktycznie przelatuję przez polną przecinkę na działkę - ścieżka dosłownie i NIC nie urywa...
Nawet jak jedziesz po drodze, której nie ma to AM nigdy nie przerywa wytyczonej trasy tylko strzałka wskazuje najbliższy punkt, który ma w bazie... no ale pomysł miałeś doskonały - normalnie zrównałeś z ziemią swoje poprzednie argumenty :D

Szkoda, że na to forum nikt nie zagląda to może by ci jakiś user AM opśmiał twarz, ale juz chyba wiem dlaczego tu jest tak pusto... smierc

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: PiasQ »

hitch pisze:tia... a świstak siedzi...
Mój kuplel na przewozie osób też jeździ na wlepie pomimo, ze ma fabrycznie navi... właśnie na weekend podjedzie i będziemy dłubać - chcesz foty ?
Kocham Cię kwiat
hitch pisze:To wjedź pomiędzy wieżowce...
Przenośna zgubi zasięg? :*
hitch pisze:A my i tak rozmawiamy o mapie na polskę - nie na rzeszę...
Polska - pępek świata samochodzik
hitch pisze:OMFG - a to dobre - rześ dał na koniec :D
Zrób screena to pogadamy ... "pieprzyć każdy może jeden lepiej a drugi trochę gorzej" - ty jestes w tym arcymistrzem. Co tydzień praktycznie przelatuję przez polną przecinkę na działkę - ścieżka dosłownie i NIC nie urywa...
Rzeczywiście, AM ma na przód zamknięte polne ścieżki. Jak jeszcze raz przeczytasz, co napisałem wcześniej, to może zrozumiesz. Ale po wielu Twoich wypowiedziach zauważyłem, że czytać to nie potrafisz.
hitch pisze:Nawet jak jedziesz po drodze, której nie ma to AM nigdy nie przerywa wytyczonej trasy tylko strzałka wskazuje najbliższy punkt, który ma w bazie... no ale pomysł miałeś doskonały - normalnie zrównałeś z ziemią swoje poprzednie argumenty :D
No dobra, powtórzę - bo widać, że nie masz pojęcia, że AM ma takie coś, jak zablokowane drogi, które nie zostały oddane do użytku. Jak zostanie taka oddana do użytku i będziesz nią jechał na mapie z zablokowaną drogą, to AM wywali błąd i nie będzie potrafiła przeliczyć trasy. Niestety widać, że o swojej AM nie wiesz wszystkiego ... ale i tak Ciebie Kocham :*
hitch pisze:Szkoda, że na to forum nikt nie zagląda to może by ci jakiś user AM opśmiał twarz, ale juz chyba wiem dlaczego tu jest tak pusto... smierc
Wystraszyłeś wszystkich swoją osobą. Zatem wejdź na my-navia, tam jest pełno użytkowników AM, którzy będą Ciebie wielbić tak samo, jak ja Ciebie teraz Kocham ... aa ... może tam też Ciebie zbanowali? lol
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

hitch

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: hitch »

PiasQ pisze:Kocham Cię
- ej... bez przesady... ja rozumiem, że tolerancja i tak dalej, ale mokrego1971 sobie pokochaj - ja wysiadam.
PiasQ pisze:zablokowane drogi, które nie zostały oddane do użytku. Jak zostanie taka oddana do użytku i będziesz nią jechał na mapie z zablokowaną drogą, to AM wywali błąd i nie będzie potrafiła przeliczyć trasy.
Tydzien temu wiozłem dziecko do szpitala w centrum - na Kopernika. Przejechałem chyba z 5 razy zablokowana droga na automapie, bo chciałem być mądrzejszy niż Czesiek - automapa nie wyświetliła żadnego błędu. Tam trwa budowa metra i ejst zablokowana połowa ulic a reszta ma zmienioną organizację ruchu.... ale wjedź tam z Carminatem z tymi swoimi historycznymi mapami to zginiesz :D

...ale ty - teraz mnie normalnie przekonałeś tym ostatnim postem !
Wracam jednak do serii z najnowszej AM, rozdzielczości 800x480, kamery cofania i 2-dinowego radia z dobrej półki do tego:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

pfffffffffbłehehehehehe - żartowałem :D

Awatar użytkownika
mory1971
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 232
Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
Renault: laguna twingo
Silnik: 1.9dti
Lokalizacja: pyskowice/monachium

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: mory1971 »

hitchcock wydaje ci sie ze w monachium sa chaty kryte strzecha jak u ciebie na wsi?
kliknij na link tam bylem ostatnio swoim prywatnym samochodem z c6000 i zawiodlo mnie pod wskazany adres ani razu nie gubiac sygnalu.mimo ze mam nieorginalna antene .

http://goo.gl/maps/UoTo

zwroc uwage jak waskie ulice tam sa i wcale nie trzeba wiezowcow zeby zgubic sygnal,nawiasem mowiac moze pomylile warszawe z NY albo chicago ?

hitch

Re: LAGUNA II 2006r CARMINAT / ZMIANA NA MODEL WYŻSZY

Post autor: hitch »

Dlatego masz żyroskop w oldschoolowym całminacie, bo antena GPS nie wyrabia i gubi sie przy byle czym. Tak były wspomagane stare systemy właśnie - różne patenty wykorzystywano... czasem to była triangulacja nadajników naziemnych - dziś technologia się zmieniła dlatego masz bardzo szybkie i precyzyjne systemy GPS w telefonie mokry... albo nawet w zegarku i nie potrzebują one wspomagaczy.

To głównie odróżnia nowoczesne systemy od starych 'piece of shit'ów'...

ODPOWIEDZ