
Limitowane Renault Clio RS16 ma taki układ napędowy jaki powinien znajdować się w nim od początku. To dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 275 KM. Jednostka została zapożyczona z Megane 275 Trophy i zastępuje 1.6 Turbo. Do tego w aucie znajduje się skrzynia manualna.
Samochód został wyposażony w wyczynowe zawieszenie Ohlinsa z rajdowej wersji Clio R3T, poza tym zmiany objęły układ hamulcowy, karoserię (szersza o 60 mm), tylny spojler (generuje 40 kg docisku), a za brzmienie i odpowiednio szybkie usunięcie spalin odpowiada układ wydechowy Akrapovic.
Powstanie tylko 300 sztuk Renault Clio RS16. Samochód jest symbolem 40-letniej tradycji francuskiej marki w Formule 1, a poza tym będzie dumnie widnieć w historii działu Renault Sport (podobnie jak 5 Turbo albo Clio V6). Model został wyceniony na 35 000 funtów.





(c)topgear