iparts></a>
<a href= francuskie

Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasować ?

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasowa

Post autor: torek »

RS tuner w 90% przypadków dotyczy tylko clio sport. ja u siebie z nim walczyłem i na próżno. komp ze scenica, był chwilowo czytano jako komp z clio.. i nie było szansy prawidłowego połączenia.
Niestety jest to smutna prawda.. ale na polskie realia, aby coś wykombinować z silników renault trzeba zainwestować w stand alone'a. Są firmy w Polsce, które bawią się siriusami.. ale tyczy sie to bardziej jakiś drobnych modyfikacji, np po zmienionym dolocie, czy wydechu. Ale dołożenia turbo/kompresora nie da się wystroić żadną dostępną na rynku świnką. Znaczy się, da... ale pojeździ to baaaardzo krótko.. co wspaniale pokazało clio robione kilka ładnych lat temu przez firmę Tomason. A wszystko powodowane jest przez brak możliwości ingerowania w zapłony.
To też jest powodem, że Renault nie jest tak popularne w tuningu jak wszystkie hondy, czy szmelcwageny, bo wytrzymałość mechaniczna, śmiem twierdzić jest naprawdę ok. ZWŁASZCZA jeśli chodzi o silniki.. u mnie silnik bez odprężenia na seryjnych bebechach znosi dzielnie 0,7b lol i od dłuższego czasu w ogóle nie zaglądam pod maskę brawa

Awatar użytkownika
witman
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 2 listopada 2008, 12:36
Renault: Scenic III 1.4TCe
Silnik: 1.4TCe 160
Lokalizacja: WrocLove

Re: Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasowa

Post autor: witman »

BlackRaven pisze:Po pierwsze jeśli tuning to nie gaz.
A to dlaczego nie, mam zrobione F4R na 154KM / 5370obr i 203Nm przy 3630obr na Pb100, a na LPG 152KM / 5321obr i 204Nm / 3748obr, działa wszystko znakomicie od 5-ciu lat, przejechałem już 96kkm.
A przed zrobieniem miał na hamowni niecałe 133KM / 5560obr/min i 182Nm / 3794obr.
Mój kolega ma Espace z F4R 2,0T 170KM z LPG zrobionego na 208KM i też sobie chwali jeszcze inny Lagunę 2,0T 163KM @ 188KM też na LPG prawie 300kkm przejechane.
Trzeba tylko dobrą instalację, odpowiedniego sprzętu , a przede wszystkim specjalisty, który zna się na tym.
U Pana Kazia w garażu nie da się tego zrobić :-)
witman

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasowa

Post autor: BlackRaven »

U Pana Kazia w garażu nie da się tego zrobić :-)
No właśnie a moje doświadczenie mnie nauczyło że ma być: "300 KM i 6 l/100 km gazu"
Po za tym jak sam pokazałeś jest różnica między gazem a paliwem.
Dla mnie jest bezsensem podnoszenie mocy by ją potem obciąć,na ale każdy robi z autem to co chce...
Ja kupiłem auto (silnik 2.0T) z mocą 154KM i 240 Nm teraz mam 240 KM i 360 Nm i tylko benzyna 98 a gazu mu nie założę bo moc by spadła a nie po to ją podnosiłem.
Niestety tuning to kosztowna zabawa jednak można osiągnąć dużo np. zapominacie o zmianie wałków rozrządu i mechanicznym sterowaniu a wtedy silnik można rozkręcić nawet powyżej 8500 obr/min.
Z silnika wolnossącego o pojemności 1000 cmm można wykręcić 100 KM ale trzeba sobie odpowiedzieć czego się chce i jakie koszty jesteśmy gotowi ponieść.
Miałem wiele aut i co niektórzy jeszcze mnie pamiętają i wiedzą że w każdym aucie "grzebałem" jednak sprawa pieniędzy spowodowała że poszedłem w auto które za niewielkie pieniądze (ok. 4000 zł) powoduję że ludzie nie wiedzą co się dzieje ;) Szczególnie ci w tych super niemieckich lol
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
witman
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 2 listopada 2008, 12:36
Renault: Scenic III 1.4TCe
Silnik: 1.4TCe 160
Lokalizacja: WrocLove

Re: Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasowa

Post autor: witman »

Gdybym zrobił jeszcze pomiar na Pb95 to wynik byłby gorszy niż na LPG, a 2KM różnicy między Pb100 a LPG to niewiele, ważniejsze są Nm, których na LPG jest niewiele więcej, zresztą podczas jazdy jest to absolutnie nieodczuwalne.
Ja tam chwalę sobie jazdę z LPG miałem już 3 Sceniki na LPG i wszystkie jeżdżą do dziś w mojej rodzinie w obecnym średnie spalanie trasa/miasto to 10,82LPG/100km zmierzone na dystansie 80kkm i jest to tańsze o 30-35% niż jazda dieslem o tych samych parametrach.
Silniki F4R i F4R z turbo są bardzo udane, wytrzymałe i chętnie pracują na LPG co potwierdzają charakterystyki z hamowni, więc następny planuję 2,0T :)
witman

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasowa

Post autor: BlackRaven »

Ja jeżdżąc po Śląsku spalam 10,4 benzyny 98 a w trasie jak nie przekraczam 100 to mogę uzyskać 6,8/100 przy jeździe 210-230 pali 12l/100 czy to dużo przy tych parametrach ?
Każdy z nas wybiera swoją drogę i to szanuję...
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasowa

Post autor: torek »

dokładnie, mi też przy mieszanej jeździe auto spala około 9-10l/100km, więc jak na 200KM+ i to nie seryjne, wynik jest zadowalający. Ale inna sprawa, że mam drugie auto, dieselka w trasy. A z gazem same ograniczenia, nie powinno się wjeżdżać do garaży podziemnych, za granicą nie na każdej stacji jest lpg.. itp itd. ;)

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1339
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasowa

Post autor: BlackRaven »

Ja znam ludzi którzy robią remap a potem zakładają gaz brawa
Każde moje auto było jakoś tam "pogrzebane" tylko trzeba zrozumieć że wydaję jakąś tam kasę na robotę i uzyskuję wynik i teraz czy uzyskany wynik nie kosztował mnie więcej niż zamiana auta na mocniejsze które trzyma standard i nie jest tak kłopotliwe i kosztowne w utrzymaniu...
Silnik 1.4 16V wygląda tak samo jak 2.0 16V dla przeciętnego diagnosty a jest to część zamienna ;)
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
torek
Weteran
Weteran
Posty: 589
Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
Lokalizacja: Warszawa // WPI

Re: Scenic II 2,0 16V F4R 770 - 134KM czy można go podrasowa

Post autor: torek »

ale tylko dla przeciętniaka... można pomylić 1.4 z 1.6, bo są identolo, to sami 1.8 z 2.0.. ale nie 1,4 z 2.0 ;)

ODPOWIEDZ