iparts></a>
<a href= francuskie

zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Moderator: Grupa Moderatorów

rajtkezjusz
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
Renault: Clio 3
Silnik: 1.2 Tce 103 KM

zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: rajtkezjusz »

Cześć . Jestem nowy i szukam pewnych porad na tym i innych forach dot Renault. Ale jak to forum mogę też coś podpowiedzieć i może komuś się to przyda . Mam też inny pojazd niż Clio ,całkiem nowy i jest to turbobenzyniak . Moc ma, ale jak to silnik niewielki z turbo + fabryczne tryby jazdy -moc i moment jest ekologicznie zjadana na "dole" ,dopiero tryb Dynamic daje frajdę ,ale usztywnia kierownicę itd ,więc do miasta nijak . Podniosłem moc -jest ze 140 na 175 KM i moment ,krzywa jest odbiciem lustrzanym fabrycznych parametrów ,ale oczko wyżej . Brak dołu ,bo to nie diesel . Przeszukałem net i wypożyczyłem z opcja zakupu takie urządzenie podpinane od pedał gazu (pedał na potencjometrze ) . Nazwy nie podaję ,ważne ,że jest możliwość wypożyczenia, a jeśli coś to można zakupić . Wychodzi od tego pilot (może mieć funkcję BT i sterowanie z fona ) . Pilot ma funkcje standard -czyli nic nie zmienia ,City ,Sport ,Sport + z tym ,że każdy z programów ma 3 poziomy do góry i 3 w dół ,także można to dobrać do tego co chcemy . Zamontowane i ..działa super ,gdy przychodzi mi na myśl jednak oddać to urządzenie bo szkoda kasy ,to przełączam w tryb standard i już wiem, że nie oddam . Także nie zawsze moc nam jest potrzebna ,a może wystarczy poprawić charakterystykę sygnału z pedału gazu na ECU ? Może ktoś już takie coś ma w Renault ?

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: BlackRaven »

To była reklama
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

rajtkezjusz
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
Renault: Clio 3
Silnik: 1.2 Tce 103 KM

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: rajtkezjusz »

Nie ,ponieważ nie ma linka ,ani nazwy. Jest opcja poprawienia reakcji pojazdu nie podnosząc mocy -bez ingerencji w mapę itd . Sam pożyczyłem i się dzielę spostrzeżeniami . Każdy może zrobić co chce ,pośmiać się ,podrapać po głowie ,spróbować bez kosztów . Pełen wybór

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: BlackRaven »

To nie jest tuning
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

rajtkezjusz
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
Renault: Clio 3
Silnik: 1.2 Tce 103 KM

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: rajtkezjusz »

Tuning, czyli WSZYSTKIE modyfikacje zmierzające do poprawy parametrów trakcyjnych samochodu

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: BlackRaven »

Nie to tylko zmiana odczuć bez poparcia hamownią tak samo jak czerwone jest szybsze. Zrób pomiary i podaj.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

rajtkezjusz
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
Renault: Clio 3
Silnik: 1.2 Tce 103 KM

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: rajtkezjusz »

Dasz kasę na hamownię to zrobię :) Spoko ,znajdziesz testy jeśli poszukasz . Wiem ,że jedynym słusznym środkiem jest chipowanie ,mam to zrobione i nic nie dało realnie o ile nie kręcisz w wyższe rejony budzika -tam gdzie była moc fabryczna. Tak ,poprawia się efekt, ale kto w realu kręci auto benzynowe o małym silniczku pod koniec budzika w mieście (tak ,wiem ,można mapę ustawić na poprawę w niższych obrotach, ale co wtedy ze spadkiem przyrostów wyżej ? ile Nm na 1 obr tyle obliczeń i teorii - internetu by zabrakło na opracowania ) . Tu ma być to na dole ,wyprzedzę i dalej jadę spokojnie nie przekraczając np 3500 obr. Swoje testy drogowe zrobiłem i na chipie i po zamontowaniu tego czegoś . Wiem jak reaguje auto i też szkoda mi potencjalnie wydanej kasy ,ale gdy to wyłączę to już wiem ,że zaraz włączę . Hamownia jest fajna ,ale mało ma wspólnego z realem ,ot choćby sławne testowanie spalania pojazdów na hamowni ,a warunki drogowe . Jakoś prawdziwe ,realne poruszanie się pojazdem daje inne wyniki spalania ,a przecież hamownia to katalogowy wyznacznik podobno i te dane umieszcza się w katalogach . To coś nie zwiększa to mocy i momentu -to na pewno wiesz ,ale podpuszczasz mnie wysyłając na hamownię . To coś ma poprawić to czym dysponujesz fabrycznie i to wedle mnie zrobiło .Na plus ,ze mogę to dozować wedle potrzeb. Spoko ,nie przekonuję nikogo ,każdy może sam sprawdzić ,ale nie każdy chce mieszać w mapie swojego auta . Zaleta ,że próbujesz de facto za free ,a chipowanie trzeba zapłacić . Kto nie próbuje ten opowiada zasłyszane treści ,a ja próbowałem -zostało mi zmienić turbo na większe i inne już mechaniczne patenty ,ale szkoda mi na to kasy ,do jazdy po mieście nie jest to warte wydatków .
Ostatnio zmieniony niedziela, 13 grudnia 2020, 11:35 przez rajtkezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
halski
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: czwartek, 4 października 2018, 19:07
Renault: Megane III Grandtour
Silnik: K4M
Lokalizacja: Łódź

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: halski »

To pewnie tak samo działa jak te badziewia podłączane pod gniazdo OBD zwiększające moc silnika o 25%.

rajtkezjusz
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
Renault: Clio 3
Silnik: 1.2 Tce 103 KM

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: rajtkezjusz »

domniemywasz ,czy próbowałeś ? Ja chipowałem i teraz podłączyłem to coś ,przynajmniej opisuję z doświadczenia ,a nie powtarzam zasłyszane teorie . Hamownia jest fajna ,pomocna ,ale mało prawdziwa względem sytuacji drogowych .

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: BlackRaven »

Nikogo nie interesują twoje odczucia Tuning to realne mierzone dane i przyrosty
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

rajtkezjusz
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
Renault: Clio 3
Silnik: 1.2 Tce 103 KM

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: rajtkezjusz »

Ok ,nie drążę tematu - jest okazja testować ,można to zrobić . Mam podniesione chipem parametry i są nieadekwatne w użytkowaniu co do ceny ,może w dieslu lub benzynie o dużej pojemności + turbo byłoby lepiej .

Awatar użytkownika
halski
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: czwartek, 4 października 2018, 19:07
Renault: Megane III Grandtour
Silnik: K4M
Lokalizacja: Łódź

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: halski »

rajtkezjusz pisze: niedziela, 13 grudnia 2020, 11:38 domniemywasz ,czy próbowałeś ? Ja chipowałem i teraz podłączyłem to coś ,przynajmniej opisuję z doświadczenia ,a nie powtarzam zasłyszane teorie . Hamownia jest fajna ,pomocna ,ale mało prawdziwa względem sytuacji drogowych .
Ale masz jakieś dane czy tylko swoje odczucia?Bo tak samo niektórzy twierdzą o tych chipach podpinanych do gniazda OBD. Skoro nie masz danych z hamowni to o czym rozmawiamy?To tak samo jak niektórzy twierdzą, że na paliwie 98 silnik jest mocniejszy poczym na hamowni wychodzi zupełnie co innego.

Jeszcze jedno chipowałeś silnik bez turbo?Bo tak wynika z Twojej wypowiedzi. Jeśli tak, to nie dziwię się, że nie widać efektów.

rajtkezjusz
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 10 grudnia 2020, 13:06
Renault: Clio 3
Silnik: 1.2 Tce 103 KM

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: rajtkezjusz »

info z 1 postu tego topiku "Mam też inny pojazd niż Clio ,całkiem nowy i jest to turbobenzyniak . " Clio jest 3 pojazdem w użyciu. Dlatego ,że mam teraz ponad 170 KM i widzę różnicę w reakcji pojazdu na fabrycznych 140 ,podkręconych 170 paru i po zamontowaniu tego pod pedał gazu zdecydowałem się na opis . Nie mam zamiaru przekonywać ,że koło jest okrągłe . Jest możliwość testowania za free ,kto chce to spróbuje . Ja spróbowałem i jest ok ,podkręcanie mocy jest fajne ,ale daje efekt w okolicach obrotów fabrycznej mocy ,a w benzynie to wysoko ,w mieście nie ma zamiaru kręcić auta powyżej 4000 obr bo wycie na ulicy zostawiam tedeikom i zajechanym beemkom . Ma być czuły na dotyk na dole i dynamiczny i teraz jest . Mocy nie przybędzie od tego ale to już 38 razy chyba napisałem ,albo i mniej .

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: VoN »

Mam pedalxboxa w Koleosie 2 z CVT, tam była tragedia z reakcją pedału gazu... wciskałeś pedał i 2s zwłoki zanim cokolwiek się stanie, niektórzy użytkownicy Koleosa 2 opisywali to nawet jako niebezpieczne, skrzyżowanie- nagły wyjazd itd. Namówiony zakupiłem to cudo, tanie nie jest, ale jeżu złoty o ile to poprawiło reakcje na pedał gazu! Ja jestem zadowolony, musnę pedał i auto na najwyższym trybie potrafi wyrwać z miejsca, ale jestem świadomy tego że nie dodaje to żadnych KM :)

Nie mam pojęcia jak to się sprawdza w innych skrzyniach, ale przy CVT z odkurzacza w Koleosie sprawuje się zajebiście, zdaje sobie sprawę NM czy KM to nie dodało :)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: zwiększenie reakcji pojazdu na wciskanie gazu

Post autor: BlackRaven »

CVT to porażka i nic tego nie zmieni a dowiesz się o tym jak łańcuch się trochę wyciągnie. Wracając do tunngu to tu jest profeska: https://www.fastchip.nl/shop/koleos-pro ... kit-detail
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ