[Ogólne] kompresor
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
[Ogólne] kompresor
Kompresor do silnika 1.6 16v. Ktoś zakładał lub słyszał od czego zaadaptować?
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- Damianek
- KLUBOWICZ
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 3 października 2013, 14:38
- Renault: Laguna II ph I
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Kudowa Zdrój
- Kontakt:
Re: kompresor
U mnie gosciu zakladal do megi I ph II z merca bodajze
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
Re: kompresor
A którego merca?
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
-
- Forumowicz
- Posty: 407
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
- Renault: Megane
- Silnik: Rakietowy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Ogólne] kompresor
Przede wszystkim wypadaloby zaczac od adaptacji portfela na odplyw gotowki
Nie mam PL liter - komputer US
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
Re: [Ogólne] kompresor
Oji. Twój post mega przydatny. Dzięki.
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- Arglist
- KLUBOWICZ
- Posty: 254
- Rejestracja: poniedziałek, 19 października 2009, 12:13
- Renault: Kangoo 4x4 2005
- Silnik: 1.6 16V K4M
- Lokalizacja: Radzymin
Re: [Ogólne] kompresor
Artur podobno z SLK pasuje ja nie wiem jedyne co znalazłem przeszukując internet to kompresor w 1.6 8V w daci Logan oraz w F4R http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=320580 Clio 1 Ph1 F4R + kompresor a czy nie taniej by było wymienić silnik na F4R od clio sport? Tu masz link do forum Kangoo tam jednemu koledze taki swap się udał http://www.klubkangoo.pl/forum/viewtopi ... 126&t=9834
Powodzenia w modach jak byś dał radę to pisz bo mi brakuje momentu w kangoo na niskich obrotach
Powodzenia w modach jak byś dał radę to pisz bo mi brakuje momentu w kangoo na niskich obrotach
Ostatnio zmieniony wtorek, 26 listopada 2013, 12:20 przez Arglist, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 407
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 10:54
- Renault: Megane
- Silnik: Rakietowy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Ogólne] kompresor
Zalozyc kompresor to nie jest problem ... problemem jest to wystroic - co sie wiaze z wymiana komputera na stand alone... - 2k PLN + dorobienie wiazki do SA - Pare PLN + strojenie pewnie od 1.5k zl = sam projekt na start potrzebuje okolo 4000 zl. Wiec jesli twoj portfel nie zaklada budzetu okolo 4 tysiecy na dzien dobry to ten topic nadaje sie do ... co by bylo gdyby...
Bo zakup kompresora + IC + reszta pierdoletow to sa grosze ... w porownaniu do tego co trzeba wlozyc zeby silnik nie wybuch / poplynal po 1 odpaleniu
Bo zakup kompresora + IC + reszta pierdoletow to sa grosze ... w porownaniu do tego co trzeba wlozyc zeby silnik nie wybuch / poplynal po 1 odpaleniu
Nie mam PL liter - komputer US
- Damianek
- KLUBOWICZ
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 3 października 2013, 14:38
- Renault: Laguna II ph I
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Kudowa Zdrój
- Kontakt:
Re: [Ogólne] kompresor
chyba slk ale zabij mnie niewiem na 100%
- torek
- Weteran
- Posty: 589
- Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
- Lokalizacja: Warszawa // WPI
Re: [Ogólne] kompresor
Oji prawdę pisze. sam kompresor to pikuś. Nie zapominaj o wydajniejszej pompie, wtryskach, i sterowaniu. z kompresorem jest jeszcze ten problem że trzeba go idealnie wyosiować - żeby pasków nie zrywało, następnie trzeba odpowiednio dobrać kółka, aby pompował około 0,4b a przy tym żeby pracował w odpowiednim dla siebie przedziale obrotów.
generalnie, uturbianie jednostek renault łatwe nie jest. to nie honda
generalnie, uturbianie jednostek renault łatwe nie jest. to nie honda
Moja Megii viewtopic.php?t=6484&start=0
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Ogólne] kompresor
Przerabiałem wiele tematów,problem polega na tym że zrobić można wszystko ale nie do jazdy na co dzień.
Jeśli to jest drugie auto ok. jeśli jedyne odpuść bo nawet nie chodzi o koszty tylko będą się na Tobie uczyć (jeśli chcesz zlecić a sądzę że tak).
Lepiej sprzedać i kupić 2.0
Jeśli to jest drugie auto ok. jeśli jedyne odpuść bo nawet nie chodzi o koszty tylko będą się na Tobie uczyć (jeśli chcesz zlecić a sądzę że tak).
Lepiej sprzedać i kupić 2.0
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- torek
- Weteran
- Posty: 589
- Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
- Lokalizacja: Warszawa // WPI
Re: [Ogólne] kompresor
bez przesady, po modzonym autem, na nie seryjnym kompie da isę normalnie jeździć codziennie.
Moja Megii viewtopic.php?t=6484&start=0
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: niedziela, 22 lutego 2015, 16:08
- Renault: Clio
- Silnik: K4J
Re: [Ogólne] kompresor
np eaton z merca fajna sprawa wiadomo że lepiej wystroić wszystko sprawdzić AFRY , temp powietrza itp. Ale tak samo jak poprzednik uważam że przy dmuchaniu np 0.4/0.5 bara przy dość spokojnej jeździe na seryjnym ecu powinno dać radę kompresor jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż turbo
- torek
- Weteran
- Posty: 589
- Rejestracja: poniedziałek, 27 września 2010, 17:20
- Lokalizacja: Warszawa // WPI
Re: [Ogólne] kompresor
Głupoty i tyle.. może seryjny sterownik by sobie poradził z doładowaniem rzędu 0,2b, ale i w to wątpię.
do nadciśnienia w kolektorze i w silniku potrzebne jest dodatkowe sterowanie, nie tylko dawką paliwa, ale także odpowiednim sterowaniem zapłonami. A renault ma upośledzone kompy, więc poprzez dostępne na rynku świnki nie da rady ingerować w zapłon. A bez tego dość szybko silnik ulegnie zniszczeniu. zresztą o czym my rozmawiamy. u mnie przy doładowaniu 0,3b z nieszczelnościami w dolocie było około 160KM (ze 115 seryjnych) i co seryjny komp poradził by sobie z dodatkowymi 45KM???
wątpię.przy 0,5 dochodzi około 60-70km, od wartości seryjnej więc nie jest to mało. I zwłaszcza jeśli auto ma jeździć codziennie, musi być to dobrze zrobione.
i nie ma tu znaczenia czy kompresor czy turbo. TO SIĘ NIE OPŁACA angry2
lepiej zrobić swap na 2.0T z RS - kosztowo wyjdzie podobnie, a na dzień dobry mamy około 240KM.
do nadciśnienia w kolektorze i w silniku potrzebne jest dodatkowe sterowanie, nie tylko dawką paliwa, ale także odpowiednim sterowaniem zapłonami. A renault ma upośledzone kompy, więc poprzez dostępne na rynku świnki nie da rady ingerować w zapłon. A bez tego dość szybko silnik ulegnie zniszczeniu. zresztą o czym my rozmawiamy. u mnie przy doładowaniu 0,3b z nieszczelnościami w dolocie było około 160KM (ze 115 seryjnych) i co seryjny komp poradził by sobie z dodatkowymi 45KM???
wątpię.przy 0,5 dochodzi około 60-70km, od wartości seryjnej więc nie jest to mało. I zwłaszcza jeśli auto ma jeździć codziennie, musi być to dobrze zrobione.
i nie ma tu znaczenia czy kompresor czy turbo. TO SIĘ NIE OPŁACA angry2
lepiej zrobić swap na 2.0T z RS - kosztowo wyjdzie podobnie, a na dzień dobry mamy około 240KM.
Moja Megii viewtopic.php?t=6484&start=0
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek, 20 października 2014, 11:12
- Renault: Almera N16
- Silnik: 2.0
Re: [Ogólne] kompresor
Hey,
jak chcesz kompresor to Eaton M62 z Mercedesa bedzie ok. W merolach seryjne kolko kompresora posiada elektrosprzeglo, dzieki czemu jak Cie najdzie ochota to przyciskiem mozesz wylaczyc kompresor i jezdzic jak wolnossakiem. Tylko wtedy z racji dluzszego dolotu i auto bedzie troche zmulone. Tak z grubsza to bedziesz potrzebowal lape mocujaca kompresor, kilka napinaczy do paska, odpowiedni pasek + odpowiednie wyosiowanie wszystkiego, by paska nie darlo, ICek, rury do dolotu, wtryski, pewnie pompe paliwa i wystarczy dolozyc Ecu Mastera, by tym sterowal. Nie wiem jak u Was w Renowkach, ale w Nissanie EcuM dolozony do seryjnego kompa ogarnie temat. Bede zakladal kompresor za 2 miesiace u siebie w Nissanie i to w aucie, ktore uzytkuje na codzien, a do pracy mam 20km. Dla niektorych to herezja, ale chce udowodnic, ze da rade zrobic auto dosc przyjemne z doladowaniem i zasilane LPG.
jak chcesz kompresor to Eaton M62 z Mercedesa bedzie ok. W merolach seryjne kolko kompresora posiada elektrosprzeglo, dzieki czemu jak Cie najdzie ochota to przyciskiem mozesz wylaczyc kompresor i jezdzic jak wolnossakiem. Tylko wtedy z racji dluzszego dolotu i auto bedzie troche zmulone. Tak z grubsza to bedziesz potrzebowal lape mocujaca kompresor, kilka napinaczy do paska, odpowiedni pasek + odpowiednie wyosiowanie wszystkiego, by paska nie darlo, ICek, rury do dolotu, wtryski, pewnie pompe paliwa i wystarczy dolozyc Ecu Mastera, by tym sterowal. Nie wiem jak u Was w Renowkach, ale w Nissanie EcuM dolozony do seryjnego kompa ogarnie temat. Bede zakladal kompresor za 2 miesiace u siebie w Nissanie i to w aucie, ktore uzytkuje na codzien, a do pracy mam 20km. Dla niektorych to herezja, ale chce udowodnic, ze da rade zrobic auto dosc przyjemne z doladowaniem i zasilane LPG.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
Re: [Ogólne] kompresor
P.s. Ogólnie renówka sprzedana. Była fajna, ekonomiczna ale ciągle mocy brakowało. Trafił się pretekst i wymieniłem na żwawszy model.
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson