iparts></a>
<a href= francuskie

Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
zbigi
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: niedziela, 13 maja 2012, 20:04
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 16V

Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Post autor: zbigi »

Czy ktoś z was montował już w miejsce fabrycznego filtra wkładkę K&N ?
http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2849.
Czy ma to sens i coś faktycznie daje?

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Post autor: Maciej R21 »

W zwykłym fabrycznym silniku zapewne daje ...
Lżejszy portfel i lepsze samopoczucie właściciela ( co niejako jest paradoksem ) ;).
Obrazek

mattey
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 26 czerwca 2009, 09:54
Renault: Safrane PHII
Silnik: 2.5
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Post autor: mattey »

a i owszem troche to daje ale niewiele lepiej kopić stożek zrobić zimny dolot i wtedy bedzie czuć cokolwiek prócz większego spalania bo sama wkładka z seryjną puchą szału nie zrobi

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Post autor: Snake »

dokładnie, też kiedyś myślalem o takiej wkładce ale naczytałem się że to tka naprawdę G daje oprócz tego co wspomniał Maciej...lepiej kasę w zrobienie stożka i dobrego dolotu włożyć ;)
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

zbigi
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: niedziela, 13 maja 2012, 20:04
Renault: Laguna III
Silnik: 2.0 16V

Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Post autor: zbigi »

Shymek pisze:Wkładka daje to ze można ją wielkrotnie używać a w perspektywie czasu daje oszczędnosć (trzeba ja tylko myś i zabezpieczać olejkiem)

Co do samego K&N lepiej wybrać wkłądkę pippercrosa gąbkową - da więcej simnego powietrza ;)
No i trzeba by poprawić dojście powietrza do filtra bo to fabryczne jest słabe - filtr zasysa powietrze przez "słomkę" ;) Zobaczysz o czym mówię jak tylko zdemontujesz puchę ;)
Obawiam się tylko tego , że modyfikacja dolotu spowoduje pogorszenia parametrów auta. Cały dolot jest przecież obliczony na odpowiedni rezonans. Bez pomiarów na hamowni oraz wielu kosztownych prób jest to ryzykowne przedsięwzięcie. Dlatego pomyślałem o tej wkładce K&N. Wiem, że np. w Lancerach 1.8 nic to nie daje a w wersji 2.0 (a wchodzi ta sama wkładka) jest jakaś niewielka różnica (chyba jakieś tam 5KM w górnym zakresie obrotów).

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Post autor: Snake »

Żadna wkładka sportowa nie da przyrostu 5KM! Chyba że masz wykres z hamowni auta ze zwykłem filtrem a potem z wkładką sportową - wtedy uwierzę.
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

mattey
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 26 czerwca 2009, 09:54
Renault: Safrane PHII
Silnik: 2.5
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Post autor: mattey »

fabryczne doloty są klepane seryjnie silnik i tak bedzie ssał ciepłe powietrze obojetnie co wsadzisz w puche po filtrze... cz to bedzie kn czy pippercros z gąbki bez zimnego dolotu nie masz co liczyć na wiekszego powera

smichalszwed

Re: Filtr K&N do FLUENCE 2.0 16V

Post autor: smichalszwed »

Przerabiałem ten temat w BMW E36 , gąbkowy pipercross. okazało się po 10k km ,że puściła gąbka na styku z uszczelką i ssał lewe, nie filtrowane powietrze. Po tym i wielu innych próbach "poprawienia fabryki" dałem sobie spokój.

BTW. Seryjne doloty maja dolot z grilla i nie ssą ciepłego powietrza tylko temperatury otoczenia. Gdy zastosujemy filtr stożkowy który nam usuwa cała puchę filtra wtedy ssie ciepłe powietrze z przestrzeni komory silnika. Poza tym w takim rozwiązaniu zmienia się pojemność układu dolotowego co zaburza krzywą momentu itd.

ODPOWIEDZ