Strona 18 z 20

Re: [Scenic II] Automatyczny reczny i rozrząd - pytania

: piątek, 13 lutego 2015, 08:30
autor: PiasQ
Co racja to racja. Pamiętam kiedyś, jak chciałem coś przepakować z Laguny do Scenica i byłem w mega szoku, jakie to jest niepakowne.

Re: [Scenic II] Automatyczny reczny i rozrząd - pytania

: piątek, 13 lutego 2015, 09:59
autor: Martinez
Dwumas, który dogorywa trzepie budą na biegu jałowym. Dodatkowo możesz sprawdzić przyspieszając np, na 5 lub 6 biegu z niskich obrotów <1500 obr/min. Jak zacznie mocno trzepać silnikiem i budą to jest na umarciu.
Przy okazji możesz też sprawdzić sprzęgło, czy nie ślizga, dając w palnik z obrotów ok 2000, kiedy silnik osiąga max moment.

Re: [Scenic II] Automatyczny reczny i rozrząd - pytania

: piątek, 13 lutego 2015, 10:11
autor: Snake
Martinez pisze:Dwumas, który dogorywa trzepie budą na biegu jałowym. Dodatkowo możesz sprawdzić przyspieszając np, na 5 lub 6 biegu z niskich obrotów <1500 obr/min. Jak zacznie mocno trzepać silnikiem i budą to jest na umarciu.
Przy okazji możesz też sprawdzić sprzęgło, czy nie ślizga, dając w palnik z obrotów ok 2000, kiedy silnik osiąga max moment.

Dzięki, dzisiaj przetestuje Granda pod tym kątem.

Re: Scenic II - pomoc przy zakupie...

: sobota, 21 lutego 2015, 16:33
autor: 83Marcin
Hej,
To mój pierwszy post na forum, więc wypadałoby się przywitać. Imię jak w nicku, wiek także można szybko policzyć ;) Mieszkam w Lublinie. W mojej rodzinie jest kilka Renóweczek i dlatego ja także jestem zainteresowany tą marką. Nie przepadam za autami niemieckimi.
Przejdę do sedna sprawy: Chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej o Renault (Grand)Scenic II. Oglądałem kilkanaście sztuk i powiem wam, że są bardzo fajne i bardzo mi pasują. No ale... W Sieci jest masa opinii (duuużo negatywnych) i stereotypów. A mnie interesuje jak jest na prawdę? Czy faktycznie unikać Scenika i uciekać jak diabeł od wody święconej? Jaki silnik szanowni polecają? ;) Zaznaczam, że biorę pod uwagę motorki benzynowe i silniki Diesla. Jednak absolutnie nie ma mowy o LPG.
W skrócie: Koszty utrzymania (ceny części, przeglądów), typowe awarie i usterki, miejsca podatne na korozję, wszelkie plusy i minusy.
Na koniec napiszę, że miałem Citroena Xantię i byłem z niego niezwykle zadowolony. Wbrew obiegowym opiniom hydropneumatyka jest prosta jak cep, totalnie niezawodna i o wiele tańsza w utrzymaniu niż zwykły zawias. No ale stereotypy... ;) Ale pora na coś bardziej praktycznego stąd pytanie o Scenika ;)
Pozdrawiam :)

PS. Nie zauważyłem wątku ale już przeniosłem post tutaj, a zdublowany wątek usunąłem.

Re: Scenic II - pomoc przy zakupie...

: sobota, 21 lutego 2015, 18:35
autor: Kali
Wpadaj jutro na spota na Olimp, dowiesz się dużo i pomacasz :)

Re: Scenic II - pomoc przy zakupie...

: niedziela, 22 lutego 2015, 08:39
autor: 83Marcin
Chyba nie dam rady bo nie ma mnie obecnie w Lublinie. Ale z chęcią poczytam porady dotyczące Scenika. Plusy dodatnie i plusy ujemne ;)

...a może Espace IV? Warto ewentualnie? Silnik 2.0T godny uwagi czy lepiej traktorek dCi pod maską?

Re: Scenic II - pomoc przy zakupie...

: niedziela, 22 lutego 2015, 19:30
autor: Snake
Kolego gdybyśmy bazowali na opiniach innych to nikt z nas by nie jeździł renówką :P
Ja miałem Scenic-a I ph II 1,9dci - głośny fakt ale bez zarzutu jeździliśmy
Aktualnie Megane II CC 1, 9dci - bez zarzutów
Teraz do rodziny dołączył Grand Scenic 2.0 16v - jak będzie zobaczymy - podobno silniki super. 2.0T też bardzo fajne serducha.

Espace IV duży bus, faktycznie tobie potrzebny? No i dla mnie brzydszy więc mimo że było kilka sztuk w cenie Granda to w ógole na nie nie patrzałem...

Re: Scenic II - pomoc przy zakupie...

: niedziela, 22 lutego 2015, 20:47
autor: 83Marcin
Jak wspomniałem: Miałem Xantię, a opinie o hydrowozach wiadomo jakie są. A mi się przez kilka lat NIC nie zepsuło. No ale ja dbałem aby wszystko było na czas wymienione (rozrząd, oleje, filtry, smary łożysk, LHM, nawet żarówki profilaktycznie). Liczę, że tak samo w przypadku Renault opinie i osądy są wyssane z palca osobom, które nigdy Francuza nie posiadały, a zazwyczaj tłuką się Solarisem z szoferem albo jakimś Golfikiem.

Co do auta wymagania są następujące:
- nie starsze niż 10 lat (musi się łapać na Auto Casco - to jest warunek obowiązkowy)
- segment MPV czyli Scenic, Xsara Picasso, C4 Picasso, Zafira i podobne
- ewentualnie duże kombi typu C5 II czy Laguna
- preferowane auta francuskie. Niemieckie pozostawiły bardzo złe wspomnienia
- cena nie wyższa niż 15 - 16 tysięcy złotych
- silnik wysokoprężny lub benzynowy. LPG dyskwalifikuje auto już na starcie
- odporność na korozję - warunek także wielce istotny

Natomiast Espace mi się bardzo podoba od wielu lat i teraz jest szansa na realizację marzenia. Raz byłem taką wieziony i było cudnie :) Czy jest mi potrzebny taki autobus? Oczywiście, że nie. Ale bardzo mi się podoba, wygodny, pozwala na dalekie wyprawy bez ograniczania się z bagażami i pasażerami, wygodna pozycja, środek jak pojazd kosmiczny. I w ogóle Grand Espace też biorę pod uwagę.
Ale interesują mnie koszty utrzymania takich autek (głównie Scenic II i Espace IV). Jak wcześniej: typowe awarie, usterki, koszty, czy korodują itp...

co sadzicie

: wtorek, 17 marca 2015, 16:09
autor: kozlarek
http://otomoto.pl/renault-grand-scenic- ... 72142.html

co sadzicie warto czy nie przebieg 200000

Re: [Renault Scenic/Grand II] linki do oceny co sadzicie ?

: środa, 18 marca 2015, 09:50
autor: Snake
Jak silnik tobie odpowiada to myślę że warto. Miernik lakieru i jechać oglądać tą bezwypadkowość :)
Auto zarej. w PL więc cena jak na ten rocznik i wyposażenie naprawdę niezła...

Re: [Renault Scenic/Grand II] linki do oceny co sadzicie ?

: poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 12:10
autor: kakub
Witam,czy ktos poswieci troszke swojego czasu i oceni mi takiego Scenica? http://otomoto.pl/renault-scenic-ii-sup ... 21629.html jestem zainteresowany ale troche nie kumaty palm

Re: [Renault Scenic/Grand II] linki do oceny co sadzicie ?

: wtorek, 7 kwietnia 2015, 13:22
autor: Snake
kakub pisze:Witam,czy ktos poswieci troszke swojego czasu i oceni mi takiego Scenica? http://otomoto.pl/renault-scenic-ii-sup ... 32917.html jestem zainteresowany ale troche nie kumaty palm
Już nieaktualny Szczeniak z tego co widzę...

Re: [Renault Scenic/Grand II] linki do oceny co sadzicie ?

: czwartek, 28 maja 2015, 12:59
autor: domerron
Witam wszystkich forumowiczów.

Zamierzam zakupić Grand Scenica 2006-2008 silnik 2.0 pg+ lpg lub pb i założyć lpg.
potrzebuje waszego eksperckiego oka odnośnie tych sztuk (może ktoś z was widział i pomacał):

http://otomoto.pl/oferta/renault-grand- ... 3b6df2bdb7

http://otomoto.pl/oferta/renault-grand- ... 3b6df2bdb7 - ten coś miał robione na lewym tylnym błotniku.

Są tez ogłoszenia od DUDKI ale tam chyba są instalacje lpg holenderskie a ja w okolicach Ostrołęki mogę mieć trudno z serwisowaniem tego lpg.

http://otomoto.pl/oferta/renault-grand- ... f71d306707


http://otomoto.pl/oferta/renault-grand- ... f71d306707

Jeśli nie te to może polecicie coś w granicach 16-18 tyś, rocznik 2006 i wyżej, 2,0 pb +lpg lub samo pb. think

Re: [Renault Scenic/Grand II] linki do oceny co sadzicie ?

: piątek, 29 maja 2015, 09:25
autor: Snake
Ciężko oceniać na podstawie zdjęć bo wiekszość aut wygląda ładnie i cacy. Bez miernika lakieru poprostu się nie dowiesz.
Link nr 2 rzuciło mi się w oczy - brak zaślepki w listwie przednie czyli są duże szanse że auto było na holu ciągnięte...

Link nr 4 silnik 2.0 o mocy 135KM?

W tych Grandach ważną rzeczą jest sprawdzenie elektroniki całej, automatu ręcznego, dwumasy.
Tu mój temat o ręcznym i dwumasie troszkę: viewtopic.php?f=24&t=16449

Co do instalacji...ja kupiłem Granda 2.0 właśnie z holenderską instalacją...chodzi elegancko i w Bydgoszczy na szczęście da się ją serwisować. Te instalacje to naprawdę jedne z najlepszych na świecie i rzadko kiedy holender czy niemiec zakłada je aby przejeździć 20-30tys i je sprzedać...Fajnie jakbyś miał dokumentację LPG, kiedy i przy jakim przebiegu był zakładany...

Re: [Renault Scenic/Grand II] linki do oceny co sadzicie ?

: piątek, 29 maja 2015, 11:56
autor: domerron
Dzięki za radę. browar dla kolegi. W drugim linku jest 2.0 i 140km- co autor miał na myśli?