[Scenic II 2003-2009] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
Jestem ze Stróży/Kraśnik woj lubelskie
Na 2005 nie mam kasy ale myślę kupić 2004 tak po rozejrzeniu się pojadę chyba do Belgii bo tam będę z tydzień i coś może kupię . Ale nadal nie wiem co wybrać znając życie kupię coś czego póżniej będę żałował nie wiem dalej jaki silnik .
Ostatnio jeżdziłem Kangoo 1,5 dci i to trochę za mało KM - miałeś rację .
Ale co dalej ?
POZDRAWIAM MARCIN
Na 2005 nie mam kasy ale myślę kupić 2004 tak po rozejrzeniu się pojadę chyba do Belgii bo tam będę z tydzień i coś może kupię . Ale nadal nie wiem co wybrać znając życie kupię coś czego póżniej będę żałował nie wiem dalej jaki silnik .
Ostatnio jeżdziłem Kangoo 1,5 dci i to trochę za mało KM - miałeś rację .
Ale co dalej ?
POZDRAWIAM MARCIN
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
moja opinni na temat scenica jest taka...(mialem 2 takie autka)
kazdy bedzie dobry pod warunkiem ze nie 1,5 dci i ze niezagazowany...
osobiscie gdybym chcial sobie takie autko kupic to samemu bym sie po nie do szwajcarii wybral
i tylko tam
tu masz link z ogloeszeniami!
ponad 18 stron wiec jest w czym wybierac
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/List. ... ge=&page=1
kazdy bedzie dobry pod warunkiem ze nie 1,5 dci i ze niezagazowany...
osobiscie gdybym chcial sobie takie autko kupic to samemu bym sie po nie do szwajcarii wybral
i tylko tam
tu masz link z ogloeszeniami!
ponad 18 stron wiec jest w czym wybierac
http://www.autoscout24.ch/AS24Web/List. ... ge=&page=1
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
gaz sie nadaje do zapalniczek a nie do samochodu!
no chyba ze zmienili konstrukcje a konkretnie rodzaj materialow z ktorych zrobione sa gniazda zaworowe,trzonki i inne alementy glowicy...
ogolnie jestem wrogiem gazu i nie bede sie na ten temat rozpisywal bo sie zrobi balagan i niepotrzebna dyskusja...
i dlatego nie kupil bym auta z gazem!
no chyba ze ktos lubi co chwile regulowac,gazowac i skracac zywotnosc na wlasne zyczenie swojego autka
no chyba ze zmienili konstrukcje a konkretnie rodzaj materialow z ktorych zrobione sa gniazda zaworowe,trzonki i inne alementy glowicy...
ogolnie jestem wrogiem gazu i nie bede sie na ten temat rozpisywal bo sie zrobi balagan i niepotrzebna dyskusja...
i dlatego nie kupil bym auta z gazem!
no chyba ze ktos lubi co chwile regulowac,gazowac i skracac zywotnosc na wlasne zyczenie swojego autka
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
kolego mówisz chyba o I, ewentualnie II generacji ... bo na pewno nie o sekwencyjnych instalacjach (mam taką w SII, wcześniej miałem w SI) ... żadnych problemów z rozregulowaniem, spalanie na poziomie benzyny, dynamika też ... skracanie żywotności? Ogólnie eksploatacja i remonty w dieslach są wiele droższe ... no i zawsze można zakupić instalację z wtryskiem gazu ciekłego (troszkę droższa sprawa).blondas pisze:no chyba ze ktos lubi co chwile regulowac,gazowac i skracac zywotnosc na wlasne zyczenie swojego autka
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
generacja czy sposob wtrysku jest nieistotny...
im drozsza instalacja tym prawdopodobnie mniej kopotow!
piszac ze gaz skraca zywotnosc silnika mialem na mysli w jaki sposob gaz wplywa na poszczegolne elementy glowicy...
gdyby gaz byl taki ach och ech kazde autko wyjezdzajace z fabryki bylo by bi-fuel a jak wiadomo tak nie jest i nie zanosi sie zeby tak bylo...
co prawda historia zna przypadki gdy modele renault wychodzily z fabrycznym gazem ( clio storia) ale napewno glowica nie jest taka sama jak w zwyklym clio a poza tym koncern wycofal sie z produkcji clio z gazem...
dlaczego?
ja nie wiem...moge sie tylko dymyslac
im drozsza instalacja tym prawdopodobnie mniej kopotow!
piszac ze gaz skraca zywotnosc silnika mialem na mysli w jaki sposob gaz wplywa na poszczegolne elementy glowicy...
gdyby gaz byl taki ach och ech kazde autko wyjezdzajace z fabryki bylo by bi-fuel a jak wiadomo tak nie jest i nie zanosi sie zeby tak bylo...
co prawda historia zna przypadki gdy modele renault wychodzily z fabrycznym gazem ( clio storia) ale napewno glowica nie jest taka sama jak w zwyklym clio a poza tym koncern wycofal sie z produkcji clio z gazem...
dlaczego?
ja nie wiem...moge sie tylko dymyslac
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
W tym świecie wierzysz w takie wyjaśnienia? ... Przecież wiadomo, że chodzi głównie o kasę. Gaz póki co nie drożeje i się na to nie zanosi. Jakby każdy samochód wyposażony był w instalację gazową to gospodarka nieźle dostałaby po dupie ... musieliby wtedy zwiększyć cenę (akcyzę) gazu ...blondas pisze:gdyby gaz byl taki ach och ech kazde autko wyjezdzajace z fabryki bylo by bi-fuel a jak wiadomo tak nie jest i nie zanosi sie zeby tak bylo...
Nie tylko Clio Storia, ale i Megane 1.6 16V ... ogólnie zarówno w SI jak i SII jest pod klapką wlewu paliwa miejsce na wlew gazu ...blondas pisze:co prawda historia zna przypadki gdy modele renault wychodzily z fabrycznym gazem ( clio storia) ale napewno glowica nie jest taka sama jak w zwyklym clio a poza tym koncern wycofal sie z produkcji clio z gazem...
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
widocznie inna szkole marketningowa konczylismy!PiasQ pisze:Jakby każdy samochód wyposażony był w instalację gazową to gospodarka nieźle dostałaby po dupie ...
gaz ma takie powodzenie a nie inne gdy wieeele lat temy gdy byl wprowadzany mialo to byc paliwo alternatywne patrz ekologiczne i dlatego zrobolo kariere...niestety to tylko gra pozorow!
moge sie zalozyc o wiele iz bardziej truja auta z instalacja gazowa niz zwykla benzynowka z konca lat 90ych
powod?
ile jest takich aut zagazowanych ktore maja tak wyregulowana instalacje by bylo "czyste"?
jednak bardziej bym sie skupil na wplywie gazu na silnik niz srodowisko...
nasza swiadomosc ekologiczna jest w lesie i jeszcze dlugo tam bedzie wiec nie bede mieszac watkow
kto mi udowodni ze gaz nie skraca zywonosci silnika?
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
Widzisz ... mimo wszystko złoża ropy się kończą, możliwości napędzania samochodu innymi źródłami energii są i to duże, ale niestety to jakoś kuleje. Istnieje niesamowicie wiele projektów, które używane są na co dzień (chociażby pewien Pan stworzył silnik na powietrze i napędzane są nim wszystkie wózki w halach jego firmy), a niestety nikt poważnie nad tym nie pracuje ... czemu? Pieniążki ... tu chodzi o gruuuube pieniążki.
Co do udowodnienia czy gaz skraca żywotność, czy też nie ... ciężko to udowodnić. Trzeba byłoby mieć dwa takie same samochody, z takim samym silnikiem, jeden z gazem, drugi bez ... i jeździć nimi tak samo ... po jakimś czasie by się okazało.
Fakt faktem, mając już na koncie dwa zgazowane Scenic'i (1.6 16V i 2.0 16V) mogę tylko gaz polecać, bo to na prawdę świetna sprawa. A i pamiętam jeszcze brata LI 2.0 8V - też gaz (II gen.) - palił trochę więcej, ale na prawdę nie zawodził ...
Co do udowodnienia czy gaz skraca żywotność, czy też nie ... ciężko to udowodnić. Trzeba byłoby mieć dwa takie same samochody, z takim samym silnikiem, jeden z gazem, drugi bez ... i jeździć nimi tak samo ... po jakimś czasie by się okazało.
Fakt faktem, mając już na koncie dwa zgazowane Scenic'i (1.6 16V i 2.0 16V) mogę tylko gaz polecać, bo to na prawdę świetna sprawa. A i pamiętam jeszcze brata LI 2.0 8V - też gaz (II gen.) - palił trochę więcej, ale na prawdę nie zawodził ...
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
temat rzeka!
napewno sie zgadzamy w tym iz scenic to swietny samochod i praktycznie bezawaryjny przy odpowiednim traktowaniu...
a czy kolega go zagazuje czy tez nie to juz nie nasza sprawa!
z tego co widze gaz ma w wiekszosci zwolennikow i zdajac sobie z tego sprawe iz jestem w duzej opozycji koncze co mialem do powiedzenia w tym temacie
napewno sie zgadzamy w tym iz scenic to swietny samochod i praktycznie bezawaryjny przy odpowiednim traktowaniu...
a czy kolega go zagazuje czy tez nie to juz nie nasza sprawa!
z tego co widze gaz ma w wiekszosci zwolennikow i zdajac sobie z tego sprawe iz jestem w duzej opozycji koncze co mialem do powiedzenia w tym temacie
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- malczyk2000
- Forumowicz
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
- Renault: Espace IV
- Silnik: 2.0T F4RT
Oj kolego widać że nie masz zielonego pojęcia o gazie a psioczysz, nie wypowiadaj się na tematy w których widać twoją niewiedzę i stereotypowe podejścia do danego zagadnienia.blondas pisze:generacja czy sposob wtrysku jest nieistotny...
A konkretniej to twoje Seicento to autko bezawaryjne i bezproblemowe OK, ale widzisz ja mam kolegę który także miał Seicento i to był najgorszy złom w jego życiu, dwa dni pił z radości jak go sprzedał. Więc nie uogólniaj bo każdy przypadek jest inny. Ja mam LPG w dwóch Renówkach i śmigam, laguna ma na gazie 160 tyś i śmiga - więc mów mi jeszcze o tym złym LPG.
A kolega jak rozpatruje zakup diesla to niech najpierw zorientuje się w temacie danego diesla Renault bo jak wiadomo były takie silniki które nigdy z fabryki nie powinny wyjść. Więc warto przekalkulować czy akurat diesel będzie lepszym rozwiązaniem.