Strona 9 z 10

Re: Clio II 1.6 - prośba o ocene

: wtorek, 16 lipca 2013, 10:29
autor: PT
Sprawdzić dokładnie przeszłość wypadkową. Silnik nie powinien sprawiać problemu, skrzynia też. Dopuszczalny standardowy wyciek na uszczelniaczu wybieraka skrzyni - ten typ (JB1 / JB3) tak ma :-). Auto całkiem dynamiczne, więc obejrzeć hamulce. Sprawdzić tylne sprężyny - lubią pękać. Sprawdzić przekładnię kierowniczą - niestety nie pamiętam, czy 1.6 miało wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne jak 1.2 16V, ale w pierwszym przypadku sprawdzić, czy nie cieknie, w drugim sprawdzić, czy na skręconych kołach przy pokonywaniu krótkich nierówności nie będzie walić zbyt mocno (luz na przekładni). To że wcale nie będzie stukać jest mało prawdopodobne - znowu TTTM. Co do korozji - co prawda moje Clio II '03 miałem od nowości przez 3,5 roku, ale... tak się zdarzyło, że ku mojemu zaskoczeniu całkiem niedawno natknąłem się na to autko pod Auchan na Żeraniu, obejrzałem więc je sobie dość dokładnie i... rdzy na nim nie odnotowałem (w ogóle wyglądało niewiele gorzej, niż te 6 lat temu, gdy je sprzedawałem :) ), co potwierdza tylko przytoczone już stwierdzenie, że Clio II Phase II bez powodu nie rdzewieją, nawet bez dodatkowej konserwacji. Generalnie może to być całkiem fajny samochód.

Pozdrawiam,
Piotr.

Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?

: piątek, 28 lutego 2014, 11:18
autor: Maciej R21
Cześć
Być może będziemy ze znajomym kupować właśnie takie auto.
Jako iż diesel w samochodzie jest dla mnie rzeczą nie do pomyślenia ( z wyjątkiem służbowego citroena 2,0 Hdi ) , to mam do was szanowni koledzy i koleżanki pytanie .

Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie takiego samochodu . Wiem że 1,5 Dci miały jakieś wady bo sypały się swego czasu jak diabli jeśłi chodzi o wtryski i turbiny.
Nie wiem niestety jaką moc posiada silnik w tytułowym clio.
Chodzi mi w zasadzie tylko o porady w temacie jednostki napędowej bo reszta w zasadzie to po prostu standardowe oględziny i testy.
Może byc tez tak że licznik był cofnięty , no ale to dopiero się okaże jak obejrzę samochód.
W jakich zakresach obrotów silnik powinien najlepiej "ciągnać" ?? lub bardziej fachowo gdzie ma on najwyższy moment obrotowy ;).
Do jakich obrotów powinien spokojnie dojść , powiedzmy na III, IV biegu ??

Re: Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?

: piątek, 28 lutego 2014, 11:50
autor: patrys4891
Cieknąca turbina, nieszczelności IC. To na początek.
Ja mam clio3 1,5dci 50KW, czyli najsłabsza wersja. powyżej 4tys obr to już nie ma sensu kręcić, życia trochę dostaje około 1,9tys obr, ale przy tej mocy to ten silnik nie "idzie" przy żadnych obrotach.
Wiem że mocniejsze wersje mają turbinki ze zmienną geometrią.

mój ma na liczniku 180000km (ciekawe czy prawdziwe) i zarzutów do silnika nie ma. Jak dam w pedał to troszkę zakopci, ale to przecież diesel.
Leję paliwo i jadę. Jazda tylko po mieście, olej... no cóż, jak sie zaświeci info o potrzebie wymiany (po 20k km) to jeszcze trochę czasu minie do wymiany.

Re: Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?

: piątek, 28 lutego 2014, 14:50
autor: Martinez
Sprawdź jak odpala i czy równo pracuje zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Czy trzeba dłużej kręcić czy odpali po 2-3 obrotach wału.
Jeśli dłużej nie odpala to może być oznaką padających wtrysków. Przynajmniej u mnie tak było. Pytanie, który to motor? Jeśli 82KM to ładnie ciągnie z samego dołu. Nie ma w tym motorze turbodziury. Powinien iść płynnie. Maksymalny moment jak to w dieselu coś koło 1800-2000 obrotów. Jak go rozgrzejesz do temp. pracy to but i zobacz, czy nie pojawia się Stefan Batory.
W tych rocznikach to jeszcze pewnie wtrysk Delphi czyli ten gorszy.

To tyle co mogę podpowiedzieć.

[Renault Clio II phII Sport] Opinie

: sobota, 10 maja 2014, 22:20
autor: Wojtusss85
Witam, przymierzam sie do zakupu Clio II phII Sport 2.0 16V i mam prosbe o opinie na temat takiego autka(czeste usterki, na co zwrocic uwage podczas ogledzin, itp). Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam :)

Clio/Thalia 1,4 8V

: środa, 8 października 2014, 07:01
autor: momik
Witam

Mam pytanie czy ktoś z Was może mi potwierdzić (lub zaprzeczyć) od strony praktycznej czy to prawda że zużycie paliwa dla silnika 1.4 8V 75KM w samochodach Clio/Thalia jest troszkę wyższe niż dla Logan/Sandero z tym samym silnikiem?
Szukałem sporo "na internetach" i z reguły spalanie dla tych drugich jest o około jeden litr na 100km mniejsze, czy to prawda? jeśli tak to czy wiadomo jaka jest przyczyna?
Nie pytam bez powodu ponieważ już od dłuższego czasu dojrzewam do zmiany auta i w kręgu mojego zainteresowania jest własnie konkretnie ten silnik jednak jaki to będzie model z ww jeszcze nie zdecydowałem
pozdr

Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie

: poniedziałek, 20 października 2014, 22:20
autor: Subarak
Witam,

Wie ktoś coś może na temat tego auta, bądź wyczytuje coś ze zdjęć ? Nie chciałbym jechać w ciemno, bo mam kawałek..spory kawałek. :D Dzięki za wszelkie informacje. ;)

http://olx.pl/oferta/renault-clio-sport ... 534Cr.html

Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie

: wtorek, 21 października 2014, 17:15
autor: Kali
Zdjęcia robione nad jeziorem w Firleju :) tyle wyczytałem ;)

Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie

: środa, 22 października 2014, 22:15
autor: Subarak
A może ktoś oglądał ? Nie wiem czy warto, do Lubartowa mam prawie 600km .

Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie

: sobota, 25 października 2014, 18:58
autor: renault_megane
Poproś jakiegoś klubowicza z tamtych okolic aby zrobił ogląd, ja mam bliżej, jakieś 120 km :D

Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

: piątek, 7 listopada 2014, 12:12
autor: camel87
Witam, mam "okazję" obejrzeć w/w model, mimo iż małe auto a z początku miałem zamiar kupić kombi (ach te flotowce....) to zainteresowało mnie - taki delikatny sleeper.

Na co trzeba uważać w tym aucie, co lubi się psuć z mechaniki/elektryki?

Jak toleruje to gaz? (teoretycznie nie zamierzam ale nie wiem jak to będzie z przebiegami dom-praca a to zależy czy czeka mnie przeprowadzka do przyszłej teściowej czy połowica do mnie)

Jak to autko sprawuje się zimą, trakcja, rozruch, akumulator, klima? (konkretny okaz ma ESP, 16" alu i klimatronic)

Jak z bagażnikiem? Obecnie pomykam e36 compact więc byle by nie był jeszcze mniejszy...

Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

: piątek, 7 listopada 2014, 19:49
autor: Bartex
camel87 pisze:Jak toleruje to gaz?
Jak chcesz kupić sporta to nie zakładaj tam gazu, szkoda auta. Już lepiej kup kombi :P

Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

: sobota, 8 listopada 2014, 08:24
autor: PiasQ
A niby dlaczego ma nie zakładać? Dlaczego szkoda auta? Czy dla spełnienia pewnych marzeń/zachcianek nie można przy okazji obniżyć sobie koszty eksploatacji auta?

Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

: niedziela, 9 listopada 2014, 19:18
autor: Bartex
PiasQ pisze: Dlaczego szkoda auta?
Dlatego, że te auto nie jest stworzone do instalacji gazowej i oszczędnej jazdy :/
Tak samo śmieszy mnie jak ktoś kupuje wypasioną furę za 200tys i wrzuca tam LPG. Jeśli kogoś stać na samochód za 200tys to stać go na utrzymanie.

Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

: niedziela, 9 listopada 2014, 20:48
autor: Francuz
camel87 pisze:Jak toleruje to gaz?
w ogóle nie toleruje, a benzyna tylko najmocniejsza, inaczej sprowadzisz na siebie kłopoty