iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio II 1998-2012] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
PT
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: środa, 3 listopada 2010, 14:37
Renault: Twingo
Silnik: 1.2 16V
Lokalizacja: Józefosław / Warszawa

Re: Clio II 1.6 - prośba o ocene

Post autor: PT »

Sprawdzić dokładnie przeszłość wypadkową. Silnik nie powinien sprawiać problemu, skrzynia też. Dopuszczalny standardowy wyciek na uszczelniaczu wybieraka skrzyni - ten typ (JB1 / JB3) tak ma :-). Auto całkiem dynamiczne, więc obejrzeć hamulce. Sprawdzić tylne sprężyny - lubią pękać. Sprawdzić przekładnię kierowniczą - niestety nie pamiętam, czy 1.6 miało wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne jak 1.2 16V, ale w pierwszym przypadku sprawdzić, czy nie cieknie, w drugim sprawdzić, czy na skręconych kołach przy pokonywaniu krótkich nierówności nie będzie walić zbyt mocno (luz na przekładni). To że wcale nie będzie stukać jest mało prawdopodobne - znowu TTTM. Co do korozji - co prawda moje Clio II '03 miałem od nowości przez 3,5 roku, ale... tak się zdarzyło, że ku mojemu zaskoczeniu całkiem niedawno natknąłem się na to autko pod Auchan na Żeraniu, obejrzałem więc je sobie dość dokładnie i... rdzy na nim nie odnotowałem (w ogóle wyglądało niewiele gorzej, niż te 6 lat temu, gdy je sprzedawałem :) ), co potwierdza tylko przytoczone już stwierdzenie, że Clio II Phase II bez powodu nie rdzewieją, nawet bez dodatkowej konserwacji. Generalnie może to być całkiem fajny samochód.

Pozdrawiam,
Piotr.
R9, R19, Clio II, Megane II, Modus - to było, jest Twingo I (żonowóz) i... Opel Meriva

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?

Post autor: Maciej R21 »

Cześć
Być może będziemy ze znajomym kupować właśnie takie auto.
Jako iż diesel w samochodzie jest dla mnie rzeczą nie do pomyślenia ( z wyjątkiem służbowego citroena 2,0 Hdi ) , to mam do was szanowni koledzy i koleżanki pytanie .

Na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie takiego samochodu . Wiem że 1,5 Dci miały jakieś wady bo sypały się swego czasu jak diabli jeśłi chodzi o wtryski i turbiny.
Nie wiem niestety jaką moc posiada silnik w tytułowym clio.
Chodzi mi w zasadzie tylko o porady w temacie jednostki napędowej bo reszta w zasadzie to po prostu standardowe oględziny i testy.
Może byc tez tak że licznik był cofnięty , no ale to dopiero się okaże jak obejrzę samochód.
W jakich zakresach obrotów silnik powinien najlepiej "ciągnać" ?? lub bardziej fachowo gdzie ma on najwyższy moment obrotowy ;).
Do jakich obrotów powinien spokojnie dojść , powiedzmy na III, IV biegu ??
Obrazek

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?

Post autor: patrys4891 »

Cieknąca turbina, nieszczelności IC. To na początek.
Ja mam clio3 1,5dci 50KW, czyli najsłabsza wersja. powyżej 4tys obr to już nie ma sensu kręcić, życia trochę dostaje około 1,9tys obr, ale przy tej mocy to ten silnik nie "idzie" przy żadnych obrotach.
Wiem że mocniejsze wersje mają turbinki ze zmienną geometrią.

mój ma na liczniku 180000km (ciekawe czy prawdziwe) i zarzutów do silnika nie ma. Jak dam w pedał to troszkę zakopci, ale to przecież diesel.
Leję paliwo i jadę. Jazda tylko po mieście, olej... no cóż, jak sie zaświeci info o potrzebie wymiany (po 20k km) to jeszcze trochę czasu minie do wymiany.
Obrazek

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Re: Clio II , 2004 1,5 DCI 300tyś. km na co patrzeć ?

Post autor: Martinez »

Sprawdź jak odpala i czy równo pracuje zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Czy trzeba dłużej kręcić czy odpali po 2-3 obrotach wału.
Jeśli dłużej nie odpala to może być oznaką padających wtrysków. Przynajmniej u mnie tak było. Pytanie, który to motor? Jeśli 82KM to ładnie ciągnie z samego dołu. Nie ma w tym motorze turbodziury. Powinien iść płynnie. Maksymalny moment jak to w dieselu coś koło 1800-2000 obrotów. Jak go rozgrzejesz do temp. pracy to but i zobacz, czy nie pojawia się Stefan Batory.
W tych rocznikach to jeszcze pewnie wtrysk Delphi czyli ten gorszy.

To tyle co mogę podpowiedzieć.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

Awatar użytkownika
Wojtusss85
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 29
Rejestracja: sobota, 22 września 2012, 18:31
Renault: Laguna II phI
Silnik: 1.8 16V+ LPG
Lokalizacja: Nałęczów

[Renault Clio II phII Sport] Opinie

Post autor: Wojtusss85 »

Witam, przymierzam sie do zakupu Clio II phII Sport 2.0 16V i mam prosbe o opinie na temat takiego autka(czeste usterki, na co zwrocic uwage podczas ogledzin, itp). Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam :)

momik

Clio/Thalia 1,4 8V

Post autor: momik »

Witam

Mam pytanie czy ktoś z Was może mi potwierdzić (lub zaprzeczyć) od strony praktycznej czy to prawda że zużycie paliwa dla silnika 1.4 8V 75KM w samochodach Clio/Thalia jest troszkę wyższe niż dla Logan/Sandero z tym samym silnikiem?
Szukałem sporo "na internetach" i z reguły spalanie dla tych drugich jest o około jeden litr na 100km mniejsze, czy to prawda? jeśli tak to czy wiadomo jaka jest przyczyna?
Nie pytam bez powodu ponieważ już od dłuższego czasu dojrzewam do zmiany auta i w kręgu mojego zainteresowania jest własnie konkretnie ten silnik jednak jaki to będzie model z ww jeszcze nie zdecydowałem
pozdr

Subarak
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 20 października 2014, 22:08
Renault: clio
Silnik: 2.0

Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie

Post autor: Subarak »

Witam,

Wie ktoś coś może na temat tego auta, bądź wyczytuje coś ze zdjęć ? Nie chciałbym jechać w ciemno, bo mam kawałek..spory kawałek. :D Dzięki za wszelkie informacje. ;)

http://olx.pl/oferta/renault-clio-sport ... 534Cr.html

Awatar użytkownika
Kali
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 143
Rejestracja: wtorek, 7 lutego 2012, 21:27
Renault: Laguna II
Silnik: 2.0T
Lokalizacja: Radzyń Podlaski / Lublin

Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie

Post autor: Kali »

Zdjęcia robione nad jeziorem w Firleju :) tyle wyczytałem ;)
LRA22269 roll

Subarak
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 20 października 2014, 22:08
Renault: clio
Silnik: 2.0

Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie

Post autor: Subarak »

A może ktoś oglądał ? Nie wiem czy warto, do Lubartowa mam prawie 600km .

Awatar użytkownika
renault_megane
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 14 marca 2014, 15:38
Renault: Megane II
Silnik: 1.4 16V 98KM
Lokalizacja: LKS

Re: Clio Sport II faza 2 - prośba o opinie

Post autor: renault_megane »

Poproś jakiegoś klubowicza z tamtych okolic aby zrobił ogląd, ja mam bliżej, jakieś 120 km :D

camel87

Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

Post autor: camel87 »

Witam, mam "okazję" obejrzeć w/w model, mimo iż małe auto a z początku miałem zamiar kupić kombi (ach te flotowce....) to zainteresowało mnie - taki delikatny sleeper.

Na co trzeba uważać w tym aucie, co lubi się psuć z mechaniki/elektryki?

Jak toleruje to gaz? (teoretycznie nie zamierzam ale nie wiem jak to będzie z przebiegami dom-praca a to zależy czy czeka mnie przeprowadzka do przyszłej teściowej czy połowica do mnie)

Jak to autko sprawuje się zimą, trakcja, rozruch, akumulator, klima? (konkretny okaz ma ESP, 16" alu i klimatronic)

Jak z bagażnikiem? Obecnie pomykam e36 compact więc byle by nie był jeszcze mniejszy...

Awatar użytkownika
Bartex
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 461
Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 09:42
Renault: Clio RS
Silnik: MOCNY
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

Post autor: Bartex »

camel87 pisze:Jak toleruje to gaz?
Jak chcesz kupić sporta to nie zakładaj tam gazu, szkoda auta. Już lepiej kup kombi :P
Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

Post autor: PiasQ »

A niby dlaczego ma nie zakładać? Dlaczego szkoda auta? Czy dla spełnienia pewnych marzeń/zachcianek nie można przy okazji obniżyć sobie koszty eksploatacji auta?
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Awatar użytkownika
Bartex
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 461
Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 09:42
Renault: Clio RS
Silnik: MOCNY
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

Post autor: Bartex »

PiasQ pisze: Dlaczego szkoda auta?
Dlatego, że te auto nie jest stworzone do instalacji gazowej i oszczędnej jazdy :/
Tak samo śmieszy mnie jak ktoś kupuje wypasioną furę za 200tys i wrzuca tam LPG. Jeśli kogoś stać na samochód za 200tys to stać go na utrzymanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Clio sport 172km, 2002r, na co uważać, wady, zalety?

Post autor: Francuz »

camel87 pisze:Jak toleruje to gaz?
w ogóle nie toleruje, a benzyna tylko najmocniejsza, inaczej sprowadzisz na siebie kłopoty
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

ODPOWIEDZ