[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
a panewki nie obracają się w nich tak często, jak chyba w 120KM czy 100KM?PiasQ pisze:Wystarczy 1.9 130KM...poprawione to, co było złe i tyle
najlepiej przejedź się i sprawdź. Każdy ma inne potrzeby i moim zdaniem ciężko tu komuś doradzić. Jeden napisze, że 82KM w MegiII wgniatało w fotel, a drugi, że miał ochotę wyjść z auta i go popchnąć podczas wyprzedzaniaPawliko pisze:A jak jest z dynamiką
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
-
- OpiekunGrupy
- Posty: 549
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
- Renault: Laguna + Clio
- Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Zdecydowanie 1.5 dCi w wersji 105KM. Duzo lepszy niż 82KM. 105 ma 6-bieg skrzynie i inny/lepszy osprzęt wtrysku. Ja szukając kombi polowałem właśnie na megi 1.5 105KM (ostatecznie w tym budzecie upolowałem Lagune 2.0dci). Pamietaj ze byly tez wersje 100 i 102KM. Szukaj 105KM. Polecam sprawdzanie auta po nr VIN w ASO. Unikniesz kitów sprzedawcy.
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
Megane II Grandtour - 1.6 16V czy 1.5 dci (1.9???)
Witam
Przymierzam się do zakupu nowej renówki. Upatrzyłem sobie kilka Megane Grandtour roczniki 2005-2006. Ceny i przebiegi podobne. Zastanawiam się jaki silnik wybrać:
benzynowy 1.6 16V czy diesel 1.5 dci (105KM)
Rocznie spodziewam się przejeżdżać ok. 30000-35000km, 80% z tego poza miastem. W przypadku zakupu silnika benzynowego będę montował LPG (mam w Clio i sprawuje się bez zarzutu).
Jednak wolałbym wersję 1.5 dci. Wątpliwości budzi moje obawy o trwałość silnika, turbiny i koszty jego napraw.
Jaka jest właśnie trwałość turbiny w 1.5 dci, jakie przebiegi wytrzymuje, jakie są koszty napraw (regeneracji?), na co zwrócić uwagę przy zakupie i eksploatacji (dobry olej silnikowy, porządne paliwa - to już wiem), jak często trzeba wymieniać wtryskiwacze (lub inne części silnika)?
I w końcu co wymienić po zakupie (olej+filtr, filtr paliwa i powietrza -wiadomo)?
Przymierzam się do zakupu nowej renówki. Upatrzyłem sobie kilka Megane Grandtour roczniki 2005-2006. Ceny i przebiegi podobne. Zastanawiam się jaki silnik wybrać:
benzynowy 1.6 16V czy diesel 1.5 dci (105KM)
Rocznie spodziewam się przejeżdżać ok. 30000-35000km, 80% z tego poza miastem. W przypadku zakupu silnika benzynowego będę montował LPG (mam w Clio i sprawuje się bez zarzutu).
Jednak wolałbym wersję 1.5 dci. Wątpliwości budzi moje obawy o trwałość silnika, turbiny i koszty jego napraw.
Jaka jest właśnie trwałość turbiny w 1.5 dci, jakie przebiegi wytrzymuje, jakie są koszty napraw (regeneracji?), na co zwrócić uwagę przy zakupie i eksploatacji (dobry olej silnikowy, porządne paliwa - to już wiem), jak często trzeba wymieniać wtryskiwacze (lub inne części silnika)?
I w końcu co wymienić po zakupie (olej+filtr, filtr paliwa i powietrza -wiadomo)?
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 15 marca 2010, 14:21 przez bazi22, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
u mnie 190kkm bez problemow, potem auto sprzedalem.bazi22 pisze:Jaka jest właśnie trwałość turbiny w 1.5 dci,
to bierz diesla. najbardziej oplacalne wyjscie.bazi22 pisze:80% z tego poza miastem.
Prawidlowo uzytkowane ? Niewielkie - o ile nie bedziesz ignorowac mrugajacych czasem kontrolek - warto podjechac na kompa i sprawdzic dlaczego mrugnie czasem jakas kontrolka. Ogolnie bezproblemowy silniczek jesli dobre paliwo lejesz.bazi22 pisze:jakie są koszty napraw (regeneracji?)
jak ich nie zajedziesz zlym paliwem , to nie musisz wymieniac wogole.bazi22 pisze:jak często trzeba wymieniać wtryskiwacze
czasami bywaly problemy z lozyskami w kolumnie mcphersona, stuki w zawieszeniu powodowane koncowkami drazkow kierowniczych czy niedzialajace przyciski hands free - naprawa we wlasnym garazu to okolo 2h i koszt zakupu nowych mikrowylacznikow (do 20zl).bazi22 pisze:I w końcu co wymienić po zakupie
Zdarzaly sie padniecia kolumny kierowniczej, ale to sporadyczne przypadki w roznych wersjach.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
- Kokos
- Oklejony
- Posty: 205
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 21:11
- Lokalizacja: Chełm
G-Boy zapomniał dodać, że jak sprzedawał to silnik był trupem, według mnie warto zainwestować w zadbane i serwisowane auto, pomimo, że chodzą sporo drożej. Ja 2,5 roku temu stłem dokładnie przed takim samym wyborem i zdecydowałem się na 1,6. Wystarcza do jazdy, jak chcesz szybciej pojechać do redukujesz i ciszniesz. Średnie spalanie przy mojej jeździe oscyluje około 7,5 litra. Jak chcesz to spokojnie jeżdżąc w trasie zejdziesz do 6 z małym haczykiem, w mieście około 8,5 muszisz liczyć. Ja swojej nie gazowałem. kupiłem od pierwszego właścicela z polskiego salonu z przebiegiem 73kkm, teraz mam 118kkm. Jestem z niej tak zadowolony, że chyba następna też będzie meganka, tylko już III
Kokos
Chełm
było: 19, 19, clio, megane,focus, laguna, C5 i kilka innych
jest: DS5 2,0blueHDI 180, Laguna GT Grandtour , FJR 1300
Chełm
było: 19, 19, clio, megane,focus, laguna, C5 i kilka innych
jest: DS5 2,0blueHDI 180, Laguna GT Grandtour , FJR 1300
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
Wolałbym diesla. Dlatego jak będę kupował to w jakimś komisie dealerskim, najlepiej Renault. Samochód z pewnością chcę kupić serwisowany. No i regularnie będę się pojawiał w ASO na diagnostykę silnika (co by nie przegapić lejących wtrysków).
Generalnie mam znajomych którzy jeżdża turbodieslami i sobie chwalą. Trzeba o nie dbać i tyle.
W chwili obecnej skłaniam się raczej ku 1.5/1.9 dci niż 1.6 16V. Osiągi podobne, ceny podobne, po zagazowaniu benzyniaka koszty obsługi podobne, a i koszty paliwa wyjdą podobnie.
Chociaż drugiej strony kupno 1.6 bezpieczniejsze, bo kupując diesla nie zawsze da się wszystko zdiagnozować przed kupnem.
P.S. O przygodach G-Boya doczytałem sobie - niestety mając dci pod maską trzeba silnik (wtryski) regularnie sprawdzać.
Generalnie mam znajomych którzy jeżdża turbodieslami i sobie chwalą. Trzeba o nie dbać i tyle.
W chwili obecnej skłaniam się raczej ku 1.5/1.9 dci niż 1.6 16V. Osiągi podobne, ceny podobne, po zagazowaniu benzyniaka koszty obsługi podobne, a i koszty paliwa wyjdą podobnie.
Chociaż drugiej strony kupno 1.6 bezpieczniejsze, bo kupując diesla nie zawsze da się wszystko zdiagnozować przed kupnem.
P.S. O przygodach G-Boya doczytałem sobie - niestety mając dci pod maską trzeba silnik (wtryski) regularnie sprawdzać.
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
ktos cos gdzies slyszal, ale niedoslyszal...Kokos - sprawdzaj informacje na przyszlosc, bo ja mialem silnik 82KM a nie 105 , ktory jest konstrukcja o wiele latwiejsza jak sie okazalo do naprawienia niz 82KM, w ktorym zaden mechanik rzezbic nie chcial.Kokos pisze:że jak sprzedawał to silnik był trupem
rownie dobrze moze kupic w tym celu 1,4 - na jedno wyjdzieKokos pisze:jak chcesz szybciej pojechać do redukujesz i ciszniesz.
uwielbiam pochwaly od ludzi ktorzy autami jezdza glownie do sklepu po bułki raz w niedziele i do pracy kilka km. Kokos - ja swoja megi zrobilem 190kkm - i tylko uzywajac auta (czyli jezdzac, jezdzac i jezdzac) jest sie w stanie ujawnic jego slabe strony i wyłuskac niedopracowane elementy, ktorych zuzycia na codzien nie zauwazasz jeszczac po prostu malo.Kokos pisze:kupiłem od pierwszego właścicela z polskiego salonu z przebiegiem 73kkm, teraz mam 118kkm
jesli jeszcze bedzie serwisowany w polskich aso - to wspolczuje, naprawde wspolczuje. Lepiej odrazu kup se dacie - bedziesz mial polowe zmartwien z autem mniej. (sorki za ironie, ale polskie serwisy sa jakie sa - nie da sie tego ukryc - a ich stopien fachowosci - pozostawia wiele do zyczenia).bazi22 pisze:Samochód z pewnością chcę kupić serwisowany
tyle to i ja teraz wiem . dlatego jak kiedykolwiek kupie renowke - pierwszy zakup to bedzie clip do wlasnych potrzeb. Niestety ceny uslug w aso sa mocno przesadzone do ich jakosci i fachowosci.bazi22 pisze:niestety mając dci pod maską trzeba silnik (wtryski) regularnie sprawdzać.
- Kokos
- Oklejony
- Posty: 205
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 21:11
- Lokalizacja: Chełm
G-Boy 45kkm zrobiłem megi w 2,5 roku, do tego drugim autem w tym samym czasie 15kkm, czyli razem 60kkm, dla jednych mało dla innych dużo. według mnie tak normalnie. Nie jestem przedstawicielem, do pracy mam jakieś 20km w jedną stronę plus inne wyjazdy. Wiem, że miałeś 82KM, ale ogólnie dci nie zależnie które, nie uchodzą za bezawaryjne, ty o swój dbałeś i co padł, to pomyśl jak kupujesz od kogoś i nie wiesz jak ktoś to auto traktował. Dlatego ja osobiście na dci się nie odważyłem.
Jeżeli kolega mysli też o 1,9 to według mnie to by było najlepsze wyjście.
Jeżeli kolega mysli też o 1,9 to według mnie to by było najlepsze wyjście.
Kokos
Chełm
było: 19, 19, clio, megane,focus, laguna, C5 i kilka innych
jest: DS5 2,0blueHDI 180, Laguna GT Grandtour , FJR 1300
Chełm
było: 19, 19, clio, megane,focus, laguna, C5 i kilka innych
jest: DS5 2,0blueHDI 180, Laguna GT Grandtour , FJR 1300
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Piszesz o sprawdzaniu wtrysków . Dowiedz się lepiej ile kosztuje potem wymiana takiego ( takich ) wtryskiwaczy i zapewne wyjdzie ci koszt założenia dobrej instalacji LPG doliczając do tego droższe przeglądy ....
Każda diagnoza w ASO też oczywiście kosztuje , a jak zwęszą że tak mocno chcesz dbac o auto to na bank będą Cię golić ile wlezie.
JAk coś zacznie źle chodzić to będą doświadczalnie wymieniać wszystko po kolei a zaczną od najdroższej rzeczy ( Nie oglądasz turbo kamera na TVN Turbo ) .
Każda diagnoza w ASO też oczywiście kosztuje , a jak zwęszą że tak mocno chcesz dbac o auto to na bank będą Cię golić ile wlezie.
JAk coś zacznie źle chodzić to będą doświadczalnie wymieniać wszystko po kolei a zaczną od najdroższej rzeczy ( Nie oglądasz turbo kamera na TVN Turbo ) .
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
- Lokalizacja: DC
Nie obawiaj sie K9K a szczegolnie tej wersji 105KM, ona ma calkiem inny osprzet silnika (Siemens) + wiele innych podzespolych innych niz wersje z Delphi.
Jak bedziesz kupowal K4M to zwroc uwage na kolo zmiennych faz czy nie slychac bo to co bys chcial wydac na zalozenie LPG wydasz na wymiane powyzszego.
O K9K krazy wiele urban legend niestety a moze stety (nizszy popyt - nizsza cena) vide Kokos. )
Kazdy silnik ma swoje jakies minusy. W 1,9 dci francuzi wymyslili panewki bez zamkow i bardzo czesto lubia sie obracach w okolicach 150tys km, ale o tym Kokos nie slyszal wiec chwali F9Q
Jak bedziesz kupowal K4M to zwroc uwage na kolo zmiennych faz czy nie slychac bo to co bys chcial wydac na zalozenie LPG wydasz na wymiane powyzszego.
O K9K krazy wiele urban legend niestety a moze stety (nizszy popyt - nizsza cena) vide Kokos. )
Kazdy silnik ma swoje jakies minusy. W 1,9 dci francuzi wymyslili panewki bez zamkow i bardzo czesto lubia sie obracach w okolicach 150tys km, ale o tym Kokos nie slyszal wiec chwali F9Q
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
Na chwilę obecną jestem prawie zdecydowany na 1.5 dCi. W 1.9 trochę mnie te panewki niepokoją . O problemach benzynowych 1.6 też słyszałem
Wiadomo kupując używany kupuje się trochę kota w worku, dlatego w czasie zakupu planuje wizytę w serwisie co by sprawdzili komputerem turbo i wtryski.
Czy w trójmiejskim Renocar trzeba się umawiać na taki przegląd (diagnostykę) czy można podjeżdżać w ciemno?
@maciek R21
Nie trzeba jeździć do ASO żeby sprawdzić silnik na komputerze. A jak po diagnostyce mechanik mówi mi o jakiś drogi naprawach, to na początku dziękuję i weryfikuję diagnozę w 1-2 innych warsztatach.
Wiadomo kupując używany kupuje się trochę kota w worku, dlatego w czasie zakupu planuje wizytę w serwisie co by sprawdzili komputerem turbo i wtryski.
Czy w trójmiejskim Renocar trzeba się umawiać na taki przegląd (diagnostykę) czy można podjeżdżać w ciemno?
@maciek R21
Nie trzeba jeździć do ASO żeby sprawdzić silnik na komputerze. A jak po diagnostyce mechanik mówi mi o jakiś drogi naprawach, to na początku dziękuję i weryfikuję diagnozę w 1-2 innych warsztatach.
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90