iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

W Clio 82KM daje na prawdę radę. Nie jest "wysoko", ale też nie za "nisko" ;). W Megane jednak do bezpiecznego wyprzedzania bałbym się już o te 82KM.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Baron

Post autor: Baron »

PiasQ pisze:Wystarczy 1.9 130KM...poprawione to, co było złe i tyle
a panewki nie obracają się w nich tak często, jak chyba w 120KM czy 100KM?
Pawliko pisze:A jak jest z dynamiką
najlepiej przejedź się i sprawdź. Każdy ma inne potrzeby i moim zdaniem ciężko tu komuś doradzić. Jeden napisze, że 82KM w MegiII wgniatało w fotel, a drugi, że miał ochotę wyjść z auta i go popchnąć podczas wyprzedzania lol

Pawliko

Post autor: Pawliko »

Konkretnego auta będę szukał dopiero w czerwcu, na razie chcę się zorientować w różnych tematach i wiedzieć jak najwęcej. Dzięki Panowie! :)

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Baron pisze:a panewki nie obracają się w nich tak często, jak chyba w 120KM czy 100KM?
Panewki to chyba główna bolączka 2.2dCi, ale o 1.9 nie słyszałem takich historii. W 1.9 wiele osób głównie narzekało na turbiny i wtryskiwacze.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Maciek
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 549
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 20:35
Renault: Laguna + Clio
Silnik: 2.0 dCi + 1.2 D7F
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Maciek »

Zdecydowanie 1.5 dCi w wersji 105KM. Duzo lepszy niż 82KM. 105 ma 6-bieg skrzynie i inny/lepszy osprzęt wtrysku. Ja szukając kombi polowałem właśnie na megi 1.5 105KM (ostatecznie w tym budzecie upolowałem Lagune 2.0dci). Pamietaj ze byly tez wersje 100 i 102KM. Szukaj 105KM. Polecam sprawdzanie auta po nr VIN w ASO. Unikniesz kitów sprzedawcy.
Senior PIKUR
Klub Renault 3Miasto Opiekun grupy

bazi22
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
Renault: Clio IV
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Słupsk

Megane II Grandtour - 1.6 16V czy 1.5 dci (1.9???)

Post autor: bazi22 »

Witam

Przymierzam się do zakupu nowej renówki. Upatrzyłem sobie kilka Megane Grandtour roczniki 2005-2006. Ceny i przebiegi podobne. Zastanawiam się jaki silnik wybrać:

benzynowy 1.6 16V czy diesel 1.5 dci (105KM)

Rocznie spodziewam się przejeżdżać ok. 30000-35000km, 80% z tego poza miastem. W przypadku zakupu silnika benzynowego będę montował LPG (mam w Clio i sprawuje się bez zarzutu).

Jednak wolałbym wersję 1.5 dci. Wątpliwości budzi moje obawy o trwałość silnika, turbiny i koszty jego napraw.

Jaka jest właśnie trwałość turbiny w 1.5 dci, jakie przebiegi wytrzymuje, jakie są koszty napraw (regeneracji?), na co zwrócić uwagę przy zakupie i eksploatacji (dobry olej silnikowy, porządne paliwa - to już wiem), jak często trzeba wymieniać wtryskiwacze (lub inne części silnika)?

I w końcu co wymienić po zakupie (olej+filtr, filtr paliwa i powietrza -wiadomo)?
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 15 marca 2010, 14:21 przez bazi22, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek

Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90

G-Boy

Post autor: G-Boy »

bazi22 pisze:Jaka jest właśnie trwałość turbiny w 1.5 dci,
u mnie 190kkm bez problemow, potem auto sprzedalem.
bazi22 pisze:80% z tego poza miastem.
to bierz diesla. najbardziej oplacalne wyjscie.
bazi22 pisze:jakie są koszty napraw (regeneracji?)
Prawidlowo uzytkowane ? Niewielkie - o ile nie bedziesz ignorowac mrugajacych czasem kontrolek - warto podjechac na kompa i sprawdzic dlaczego mrugnie czasem jakas kontrolka. Ogolnie bezproblemowy silniczek jesli dobre paliwo lejesz.
bazi22 pisze:jak często trzeba wymieniać wtryskiwacze
jak ich nie zajedziesz zlym paliwem , to nie musisz wymieniac wogole.
bazi22 pisze:I w końcu co wymienić po zakupie
czasami bywaly problemy z lozyskami w kolumnie mcphersona, stuki w zawieszeniu powodowane koncowkami drazkow kierowniczych czy niedzialajace przyciski hands free - naprawa we wlasnym garazu to okolo 2h i koszt zakupu nowych mikrowylacznikow (do 20zl).
Zdarzaly sie padniecia kolumny kierowniczej, ale to sporadyczne przypadki w roznych wersjach.

bazi22
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
Renault: Clio IV
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: bazi22 »

No sam nie wiem - trochę mam obaw przy tym silniku - 105 KM z 1.5 pojemności? To trochę dużo.

Słyszałem że te silniki (105KM) nie należą do najtrwalszych.

A może po prostu to zależy od rocznika? Początkowo mogłyby być problemy później rozwiązane.
Bartek

Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90

Awatar użytkownika
Kokos
Oklejony
Oklejony
Posty: 205
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 21:11
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kokos »

G-Boy zapomniał dodać, że jak sprzedawał to silnik był trupem, według mnie warto zainwestować w zadbane i serwisowane auto, pomimo, że chodzą sporo drożej. Ja 2,5 roku temu stłem dokładnie przed takim samym wyborem i zdecydowałem się na 1,6. Wystarcza do jazdy, jak chcesz szybciej pojechać do redukujesz i ciszniesz. Średnie spalanie przy mojej jeździe oscyluje około 7,5 litra. Jak chcesz to spokojnie jeżdżąc w trasie zejdziesz do 6 z małym haczykiem, w mieście około 8,5 muszisz liczyć. Ja swojej nie gazowałem. kupiłem od pierwszego właścicela z polskiego salonu z przebiegiem 73kkm, teraz mam 118kkm. Jestem z niej tak zadowolony, że chyba następna też będzie meganka, tylko już III
Kokos
Chełm

było: 19, 19, clio, megane,focus, laguna, C5 i kilka innych
jest: DS5 2,0blueHDI 180, Laguna GT Grandtour , FJR 1300

bazi22
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
Renault: Clio IV
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: bazi22 »

Wolałbym diesla. Dlatego jak będę kupował to w jakimś komisie dealerskim, najlepiej Renault. Samochód z pewnością chcę kupić serwisowany. No i regularnie będę się pojawiał w ASO na diagnostykę silnika (co by nie przegapić lejących wtrysków).

Generalnie mam znajomych którzy jeżdża turbodieslami i sobie chwalą. Trzeba o nie dbać i tyle.

W chwili obecnej skłaniam się raczej ku 1.5/1.9 dci niż 1.6 16V. Osiągi podobne, ceny podobne, po zagazowaniu benzyniaka koszty obsługi podobne, a i koszty paliwa wyjdą podobnie.

Chociaż drugiej strony kupno 1.6 bezpieczniejsze, bo kupując diesla nie zawsze da się wszystko zdiagnozować przed kupnem.

P.S. O przygodach G-Boya doczytałem sobie - niestety mając dci pod maską trzeba silnik (wtryski) regularnie sprawdzać.
Bartek

Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Kokos pisze:że jak sprzedawał to silnik był trupem
ktos cos gdzies slyszal, ale niedoslyszal...Kokos - sprawdzaj informacje na przyszlosc, bo ja mialem silnik 82KM a nie 105 , ktory jest konstrukcja o wiele latwiejsza jak sie okazalo do naprawienia niz 82KM, w ktorym zaden mechanik rzezbic nie chcial.
Kokos pisze:jak chcesz szybciej pojechać do redukujesz i ciszniesz.
rownie dobrze moze kupic w tym celu 1,4 - na jedno wyjdzie
Kokos pisze:kupiłem od pierwszego właścicela z polskiego salonu z przebiegiem 73kkm, teraz mam 118kkm
uwielbiam pochwaly od ludzi ktorzy autami jezdza glownie do sklepu po bułki raz w niedziele i do pracy kilka km. Kokos - ja swoja megi zrobilem 190kkm - i tylko uzywajac auta (czyli jezdzac, jezdzac i jezdzac) jest sie w stanie ujawnic jego slabe strony i wyłuskac niedopracowane elementy, ktorych zuzycia na codzien nie zauwazasz jeszczac po prostu malo.
bazi22 pisze:Samochód z pewnością chcę kupić serwisowany
jesli jeszcze bedzie serwisowany w polskich aso - to wspolczuje, naprawde wspolczuje. Lepiej odrazu kup se dacie - bedziesz mial polowe zmartwien z autem mniej. (sorki za ironie, ale polskie serwisy sa jakie sa - nie da sie tego ukryc - a ich stopien fachowosci - pozostawia wiele do zyczenia).
bazi22 pisze:niestety mając dci pod maską trzeba silnik (wtryski) regularnie sprawdzać.
tyle to i ja teraz wiem . dlatego jak kiedykolwiek kupie renowke - pierwszy zakup to bedzie clip do wlasnych potrzeb. Niestety ceny uslug w aso sa mocno przesadzone do ich jakosci i fachowosci.

Awatar użytkownika
Kokos
Oklejony
Oklejony
Posty: 205
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 21:11
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kokos »

G-Boy 45kkm zrobiłem megi w 2,5 roku, do tego drugim autem w tym samym czasie 15kkm, czyli razem 60kkm, dla jednych mało dla innych dużo. według mnie tak normalnie. Nie jestem przedstawicielem, do pracy mam jakieś 20km w jedną stronę plus inne wyjazdy. Wiem, że miałeś 82KM, ale ogólnie dci nie zależnie które, nie uchodzą za bezawaryjne, ty o swój dbałeś i co padł, to pomyśl jak kupujesz od kogoś i nie wiesz jak ktoś to auto traktował. Dlatego ja osobiście na dci się nie odważyłem.
Jeżeli kolega mysli też o 1,9 to według mnie to by było najlepsze wyjście.
Kokos
Chełm

było: 19, 19, clio, megane,focus, laguna, C5 i kilka innych
jest: DS5 2,0blueHDI 180, Laguna GT Grandtour , FJR 1300

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Piszesz o sprawdzaniu wtrysków . Dowiedz się lepiej ile kosztuje potem wymiana takiego ( takich ) wtryskiwaczy i zapewne wyjdzie ci koszt założenia dobrej instalacji LPG doliczając do tego droższe przeglądy ....
Każda diagnoza w ASO też oczywiście kosztuje , a jak zwęszą że tak mocno chcesz dbac o auto to na bank będą Cię golić ile wlezie.
JAk coś zacznie źle chodzić to będą doświadczalnie wymieniać wszystko po kolei a zaczną od najdroższej rzeczy ( Nie oglądasz turbo kamera na TVN Turbo ) .
Obrazek

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

Nie obawiaj sie K9K a szczegolnie tej wersji 105KM, ona ma calkiem inny osprzet silnika (Siemens) + wiele innych podzespolych innych niz wersje z Delphi.

Jak bedziesz kupowal K4M to zwroc uwage na kolo zmiennych faz czy nie slychac bo to co bys chcial wydac na zalozenie LPG wydasz na wymiane powyzszego.

O K9K krazy wiele urban legend niestety a moze stety (nizszy popyt - nizsza cena) vide Kokos. :))
Kazdy silnik ma swoje jakies minusy. W 1,9 dci francuzi wymyslili panewki bez zamkow i bardzo czesto lubia sie obracach w okolicach 150tys km, ale o tym Kokos nie slyszal wiec chwali F9Q ;)

bazi22
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
Renault: Clio IV
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: bazi22 »

Na chwilę obecną jestem prawie zdecydowany na 1.5 dCi. W 1.9 trochę mnie te panewki niepokoją :). O problemach benzynowych 1.6 też słyszałem

Wiadomo kupując używany kupuje się trochę kota w worku, dlatego w czasie zakupu planuje wizytę w serwisie co by sprawdzili komputerem turbo i wtryski.

Czy w trójmiejskim Renocar trzeba się umawiać na taki przegląd (diagnostykę) czy można podjeżdżać w ciemno?

@maciek R21

Nie trzeba jeździć do ASO żeby sprawdzić silnik na komputerze. A jak po diagnostyce mechanik mówi mi o jakiś drogi naprawach, to na początku dziękuję i weryfikuję diagnozę w 1-2 innych warsztatach.
Bartek

Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90

ODPOWIEDZ