iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

onej

Post autor: onej »

ja na dci nie narzekam... sparwuje się elegancko , dynamika w sam raz i małe spalanie.

lineumaciel

chcę kupić Renault Megane - na co zwrócić uwagę

Post autor: lineumaciel »

Witam!

Panowie mam upatrzone dwie sztuki z 2003 roku, jedną i druga mam możliwość wstawić do serwisu w celu sprawdzenia.

Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki na co mam jeszcze zwrócić uwagę to proszę o porady.

Dzięki za wszelką pomoc

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

sprawdź całą elektrykę, nawet najmniejsze rzeczy...
i nie kupuj auta z jedną karta tylko...

reszty nie ma co podpowiadać bo jak będziesz w serwisie to chyba sprawdzą tobie podstawowe rzeczy jak silnik,zawieszenie itp...
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

lineumaciel

Post autor: lineumaciel »

1.9dci

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

przejrzyj dział Renotech-problemy. Jest tam kilka wątków dotyczacych tego typu silnika i modelu auta. Zobacz co ludzią wyskakują za błedy a będziesz wiedział co sprawdzić :/
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Ja bym unikal jakiegokolwiek MII z 2003 roku. No chyba ze chcesz sie wsadzic na mine to prosze bardzo. Modele z 2003 byly tak cholernie niedopracowane, ze jesli poprzedni wlasciciel nie mial anielskiej cierpliwosci aby je doprowadzic do porzadku - to auto bedzie sie sypac na potege.
Generalnie modele te miewaly wadliwa tylna belke - uginala sie przy zaladunku i zdzierala oopony, elektronika - zacinajace sie tylne wycieraczki to norma w tych modelach, lozyska kolumn mcphersona, warto sprawdzic zawieszenie dokladnie. Standardowo przy wiekszych przebiegach - otarcia/przetarcia do golej blachy lakieru w okolicach drzwi kierowcy (na slupkach) oraz na slupkach po obwodzie klapy bagaznika.
Unikaj silnika 1,5 82KM - jak sie sypnie, to ciezko z czesciami zamiennymi z rynku wtornego.
Zdarzaly sie tez wadliwie dzialajace systemy HandsFREE - przyciski w klamkach padaly jak muchy...

To chyba tyle tak na szybko..jak masz mozliwosc to szukaj modeli po 04.2004..byly nieco poprawione, ale nadal niedoskonale.

aha..jeszcze zobacz czy masz wylacznik krancowy w schowku w podlodze - wiem ze w 2004 r juz tego niemontowali, bo masa ludzi zapominala domknac schowek , przez co rano mieli niespodzianke w postaci pustego akumulatora.. Male gowienko, ale jak upierdliwe potrafilo byc. ;)

portalboy

Megane II benzyna poszukuje - jak dobrze kupic?

Post autor: portalboy »

Witajcie. Obecnie jezdze VW Lupo. Jednak potrzebuje wiekszego auta. Slyszalem wiele pochlebnych opinii o Megane II. Jakie sa wersje silnikow benzynowych i ich osiagi/spalanie?
Jakie sa glowne zalety i wady tego autka? Na co zwracac uwage?
Wujek ma w posiadaniu od nowosci rocznik 2003 w benzynie, jest I wlascicielem, autko kupione w polskim salonie. Wujek planuje sprzedaz i zastanawiam sie nad kupnem. Auto jest pewne, nie bite, zadnych ukrytych wad. Przebieg 150tys udokumentowany od poczatku do konca. Chyba warto sie zakrecic kolo tego autka. Wiem, ze ciezko dzis kupic uczciwie auto.
Jesli napisalem w nieodpowiednim dziale, prosze o przesuniecie tematu albo pokierowanie.

Pozdrawiam, Portalboy.

G-Boy

Post autor: G-Boy »

portalboy pisze:Witajcie. Obecnie jezdze VW Lupo. Jednak potrzebuje wiekszego auta. Slyszalem wiele pochlebnych opinii o Megane II. Jakie sa wersje silnikow benzynowych i i
Odpisalem Ci w pierwszym Twoim powitalnym poscie. Ale na przyszlosc DUBLOWANIE zapytan bedzie nagradzane paskiem. Pamietaj o tym, masz 2 dni na rozruch na forum i lagodniejsze traktowanie jako "nowy".

No i ja sie pytam wogole gdzie flacha dla nowych kolezanek i kolegow? :D browar

wafel

Megane II

Post autor: wafel »

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów.
W tej chwili jestem posiadaczem Peugeota 306. W związku z tym, że potrzebuje auta większego, a jednocześnie chciałbym pojeździć czymś nowoczesnym poszukuję samochodu nowszego.
Bardzo podoba mi się bryła Megane II (w moim zasięgu cenowym), a jednocześnie przywiązanie do samochodów z Francji zwiększa moje zainteresowanie. Proszę więc o ocenę silnika 1,5 DCI. Nie ukrywam że zależy mi jeździe ekonomicznej, a osiągi są drugim miejscu. Czy użytkownicy tj marki mogą powiedzieć mi, czy warto interesować się tym autkiem, jakie są jego najpopularniejsze usterki itp...?
Będę wdzięczny za każdą opinię:)

G-Boy

Post autor: G-Boy »

wafel, jesli szukasz megi II to napewno unikaj rocznika 2003-do kwietnia 2004. Generalnie podaj troche konkretow - jaki rocznik Cie interesuje itp.. Meganki mialy wiele bolaczek - od krzywych belek skretnych w rocznikach 2003 i poczatki 2004 poprzez siadajaca elektronike, zawieszenie (koncowki drazkow i lozyska kolumn McPhersona), kolumny kierownicze , niekontaktujace kostki airbagu pod siedzeniem kierowcy po nawalajace radio fabryczne. Jesli mowa o 1,5 dci 82KM - silniczek bardzo oszczedny, ja przelatalem na nim 190kkm, niestety cieknacy wtrysk zalatwil mi blok silnika (nie wiedzialem ze leje, bowiem do aso raczej nie zagladalem po zakonczeniu gwarancji) i naprawa okazala sie nie do zrobienia - w rozumieniu poszukiwania czesci (silnika ) na rynku wtornym. Auto poszlo pod mlotek, z tego co wiem wsadzono do niego silniczek 100KM i smiga dalej.

Czesto zdarzaly sie tez usterki mikrowylacznikow Hands Free w klamkach - ale po wymianie (mozna to samodzielnie zrobic) na nowsze mikrowylaczniki - sluzyly potem bez problemow i usterek. Ogolnie jakis wiekszych problemow nie bylo z megankami, trzeba pilnowac wymian olejow i filtrow i autko bedzie smigac. Przy zakupie warto zwracac uwage na wytarcia (mowa o PH1 ) od zaslepek z tworzywa, ktore wycieraly lakier na slupkach (po otwarciu drzwi) oraz uszczelka klapy bagaznika, ktora wycierala lakier na tylnych slupkach (widac po otwarciu klapy). Przy przebiegu ok 150kkm wytarcia sa dobrze widoczne (o ile nie ma naklejonej folii ochronnej, ale fabrycznie jej nie naklejano.)

Kilka informacji znajdziesz jeszcze tu:

viewtopic.php?t=3232&highlight=megane
viewtopic.php?t=23&highlight=megane
viewtopic.php?t=1654&highlight=megane

Pawliko

Post autor: Pawliko »

G-Boy, dzięki za tego posta, mi też się przyda bo jestem zainteresowany przesiadką na Megane II GrandTour ;)

Możesz powiedzieć jak jest z dynamiką w 1.5 DCi tym 82KM? Nie jest za słaby do tego auta?
Co lepiej wybrać (o awaryjność chodzi) 1.5 czy 1.9?

Baron

Post autor: Baron »

Pawliko pisze:Co lepiej wybrać (o awaryjność chodzi) 1.5 czy 1.9?
2.0dCi ;)

Pawliko

Post autor: Pawliko »

2.0 to pewnie w młodszych modelach, ja max 2006 będę mógł kupić ze względu na fundusze. 2004-2006 będę szukał.

1.9 czy 1.5 lepiej? ;) hehe

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Wystarczy 1.9 130KM - silnik świetny, niemalże jak 2.0dCi ... poprawione to, co było złe i tyle :) (m.in. chłodzenie turbo).
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Pawliko

Post autor: Pawliko »

A jak jest z dynamiką w motorze 1.5 DCi 82KM lub 105KM? Nie zamulają? ;) Wiadomo, nie potrzebuję rakiety ale chciałbym żeby bezpiecznie można było wyprzedzać i wiedzieć że jak wciśniesz to rzeczywiście przyspieszy :D

ODPOWIEDZ