iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

A w zimę ile by on kosztował?

Co do umowy i jej treści to wklepałem w google i jeśli masz doczynienia z umowami to możesz sam wywnioskować bez pomocy prawników - dzięki za nakręcenie tematu :)

Awatar użytkownika
Kali
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 143
Rejestracja: wtorek, 7 lutego 2012, 21:27
Renault: Laguna II
Silnik: 2.0T
Lokalizacja: Radzyń Podlaski / Lublin

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: Kali »

w zimie podejrzewam, że jakieś 5 tysięcy do negocjacji ;)

durne pytanie, durna odpowiedź
LRA22269 roll

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Przez porównanie ceny zimowej z letnią można ustalić średnią cenę rynkową roczną, nie uważasz?
Za 5tyś to Megane I nie kupisz :)
Powtarzam swoje pytania:
- Ogólnie mam pytanie o luzy i małą rdzę? Czy jeśli będą jakieś luzy to negocjować zniżkę i w razie czego nie brać?
- Czy to, że auto jest z Polskiego salonu nie podnosi jego ceny wartości? Jednakże będę 4 właścicielem.
- Czy prócz KZFR'u jest jeszcze coś ważnego na co muszę zwrócić uwagę?
Wymiana KZFR'u z rozrządem wyjdzie mi z robocizną 1500 czy więcej?

Najważniejsze - na co ZWRACAĆ UWAGĘ PRZY DACHU?

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: funkoval »

Dach - zamknąć i sprawdzić szczelność, np. polewając wodą na bezdotykowej. Przejechać trochę po nierównej drodze i słuchać stuków, puków, skrzypień, świerszczy i innych dziwnych dźwięków. Potem otworzyć dach i procedurę przejazdu i słuchania powtórzyć.
Składaniu i rozkładaniu dachu powinny towarzyszyć tylko odgłosy mechanizmu i ewentualnie zatrzasków wskakujących na miejsce.

Cena rynkowa to cena, która wynika z rocznika, skorygowana o wyposażenie, przebieg, wcześniejsze kolizje i naprawy itp.

Jeśli chcesz wiedzieć, ile może być wart ten pojazd, weź specyfikację i pójdź do agenta ubezpieczeniowego, niech Ci wyliczy max sumę ubezpieczenia dla AutoCasco, potem dorzuć ze 2000PLN i będziesz wiedział, ile będzie warte cacko w razie szkody ;)

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Właśnie sprawdzałem i kwotę OC albo AC wyliczyło mi na 15500 czyli + 2000 = 17500

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: funkoval »

Ile warte w razie szkody to już wiesz - 15500 :)
Co ciekawe, nie zaniżyli wyceny, więc pewnie przyjęli wysoką wersję wyposażenia, co do której mam wątpliwości.
Widzę, po ile chodzą krajowe ze zbliżonych roczników i uważam, że tamta cena jest przestrzelona o dobre 2 ÷ 2.5k PLN. Nie zapominajmy tutaj o zestawie startowym, czyli rozrząd, oleje, filtry. Zmieniłbym co najmniej oleje (silnik, skrzynia) i filtry (olej, powietrza, kabinowy), bo nie wiadomo, ile stał i cierpiał. Przed zmianą oleju osobiście zrobiłbym płukanie silnika, ale to na szczęście nie moja decyzja.

Jeśli nie boli Cię taki wydatek, to sprawdź wózek i ewentualnie płać.

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Większość z tych rzeczy została już zrobiona przez mechaników z Odyssey - w książce jest ich wpis i przegląd. Diler mówił mi, że większość rzeczy jest wymieniona (podał ale nie pamiętam wszystkiego, m. in. olej, filtry, etc ) - po prostu wszystko co jest związane z bezpieczeństwem jazdy (nie zmienili np. filtra pyłków). To chyba dobra oferta i już nie trzeba robić, co myślicie?
Czy mimo tego powinienem to robić ponownie?

Jako, że w sprawach aut jestem zielony to pytam - po co robić i ile kosztuje każdy filtr/olej:
a) płukanie silnika? To ważne?
b) oleje skrzyni (manual)?
c) filtry (kabinowy)?
d) filtry (powietrza)? To inaczej ten pyłkowy?
e) filtry (olej)?
Wszystkie powyższe są konieczne?
Czy jeśli Diler deklaruje, że to zrobił to "poprawiać"?

Poproszę Dilera by było to zapisane w umowie (to co zostało zrobione).

Co do wyceny wyposażenia to zapisane w wyliczeniu ubezpieczenia było dokładnie to co jest (co mam) :)

Co do ceny auta to powiem szczerze, że szukam na aledrogo i innych otomotogratkach i auto z takim przebiegiem (zresztą przebieg nie wpływa na cenę), kupione w PL salonie, z zapewnieniem o bezwypadkowości przez Dilera kosztuje drożej, ale w większości są to auta z zagranicy.
A może masz jakieś propozycje - podrzuć proszę linki :)
!!!REASUMUJĄC - uwzględniając powyższe moje auto wydaje się naprawdę okazją!!!

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: Broov »

Nie ma czegoś takiego jak OKAZJA (w przypadku samochodów) , im szybciej to zrozumiesz tym lepiej.
Odnoszę wrażenie , że czego byśmy Ci nie napisali to decyzja o kupnie tego egzemplarza została już podjęta.
Weź ze sobą mechanika (w rodzinie ktoś na pewno ma jakiegoś zaufanego) i jedź sprawdzić auto.
Nie napalaj się bo nie tędy droga.
Kupić auto to nie sztuka , ale kupić dobre auto to już problem.
Żaden diler(i nie tylko diler , osoba fizyczna również a może nawet tym bardziej) nie wpakuje kasy na "pakiet startowy" nie podnosząc ceny co jest normalne i logiczne.
Wymiana KZFR , rozrządu i filtrów to lekką ręką 1000 zł - uważasz ,że diler weźmie takie koszta na siebie ?
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Po prostu im więcej czytam tym bardziej uważam, że samochód to "okazja" - znaczy jest to dobra cena za samochód z polskiego salonu z dobrym przebiegiem (na portalach brak aut z polskiego salonu - a to dla mnie pewne bezpieczeństwo i chyba większa łatwość w sprzedaży, nawet jako IV właściciel).
I po prostu dzięki Wam naprawdę uważam, że to względnie dobre auto think

Jestem w stanie włożyć w auto z ubezpieczeniem i lekkimi naprawami do 20tyś ale oczywiście wolałbym pozostać na tym 16tyś ;)
Pytam i dajecie mi różne aspekty, które sprawdzę, jak pisałem pojadę też na ASO i sprawdzę z jakimś Znajomym.

Jeśli nie będzie rdzy, luzy będą akceptowalne (według ASO), a dach będzie działał i ładnie się składał to chyba nie powinienem się zastanawiać i brać ... - jak uważacie?
Czy zwrócić uwagę na coś jeszcze?

Czy ufać Dilerowi jeśli chodzi o wymianę filtrów i olejów czy nie?

Jeśli chodzi o inne auta na aledrogo&motoautogratkach to przeważnie są z zagranicy i przeważnie dochodzi opłata za rejestrację + wykonanie wszystkich wymian filtrów i olejów - no więc +/- 20000 a muszę doliczyć czas i koszty na dojazdy + opłatę za jakiegoś mechanika i przeglądy w najbliższych ASO - stąd cena może podskoczyć przy oglądaniu z 5-8 modeli nawet do 22000 (według moich obliczeń) - stąd ten "zachwyt" na Odyssey.
Oczywiście jeśli będą jakieś problemy to go nie biorę :)

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: funkoval »

mateuszek_007 pisze: Jako, że w sprawach aut jestem zielony to pytam - po co robić i ile kosztuje każdy filtr/olej:
a) płukanie silnika? To ważne?
b) oleje skrzyni (manual)?
c) filtry (kabinowy)?
d) filtry (powietrza)? To inaczej ten pyłkowy?
e) filtry (olej)?
Wszystkie powyższe są konieczne?
Czy jeśli Diler deklaruje, że to zrobił to "poprawiać"?

Poproszę Dilera by było to zapisane w umowie (to co zostało zrobione).
Ok, możecie zrobić listę rzeczy zrobionych, ale trudno Ci będzie udowodnić, kiedy zmieniono olej, a on traci właściwości wraz z upływem czasu - starzeje się. Ja bym wolał kupić auto bez zmiany oleju i rozrządu, którą mógłbym zlecić sam, ale zaufanemu warsztatowi, który mi złych części nie ożeni.

A wracając do istotnych:
1. Płukanie silnika to w tym przypadku dość skomplikowana sprawa - auto długo stało i ten olej, którym jest zalane, nie jest pierwszej świeżości. Wg mnie - zlać olej, wymienić filtr, zalać olej o dobrych właściwościach czyszczących (np Lotos z serii Platinum), po 5tys. km zmienić znowu olej i filtry, tym razem z płukaniem, na docelowy - najlepiej prawdziwie pełny syntetyk. Nie chcę zaczynać świętej wojny dot. płukania i olejów syntetycznych, poszukaj sam na ten temat informacji w internetach i ewentualnie decyduj. Dobry olej syntetyczny nie kosztuje 100 pln za 4 litry. Specyfikacja lepkościowa oczywiście zgodna z zaleceniami producenta.
Olej silnikowy wymieniaj raz w roku na wiosnę i nie rzadziej, niż co 10 - 12 tys km, nawet jeśli instrukcja przewiduje dłuższe okresy. Po każdej naprawie wiążącej się z dłubaniem w rozebranym silniku - też bym zmienił.

2. Olej skrzyni należy wymieniać co 60 ÷ 90 tys km, czasem jest mowa o 120 tys km, ale tak jak z silnikowym - nie warto przeciągnąć. Tu na szczęście nie ma filtratakiego, jak w silniku. Specyfikacja lepkościowa oczywiście zgodna z zaleceniami producenta.

3. Filtr kabinowy, inaczej pyłkowy, zapewnia obieg świeżego, czystego powietrza w kabinie. Filtr powietrza - czyste powietrze dla silnika. Wg mnie raz w roku, nie rzadziej niż 15 ÷ 17 tys km między wymianami, zobaczysz jakie czarne wychodzą.

4. Filtr oleju zawsze z olejem zmieniasz.

Czy niezbędne? Wg mnie tak, bo nikt/mało kto stawia samochód do sprzedaży po zainwestowaniu kasy w oleje i filtry.

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Super komentarz bardzo dziękuję za niego - dużo się dowiedziałem :)

Powiedz mi jeszcze proszę ile kosztowało by mnie te wszystkie wymiany filtrów bez i z płukaniem silnika.
Najlepiej jak możesz to napisz proszę ile kosztuje każda z 4 pozycji, które opisałeś powyżej.
Z góry dzięki - pomożesz tym potomnym. :D

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: Broov »

filtry to ok 40 zł każdy (cena mocno uśredniona)
olej - tutaj różnie :) ale przyjmijmy ze ok 200 zł za 5l
robocizna - w zależności od warsztatu :0 przyjmijmy ,że tez ok 100 zł
rozrząd (z KZFR) w tym silniku z robocizną od 1000-1200 w górę.
ASO bardzo często traktują takie sprawdzania auta przek kupnem/sprzedażą na odwal :/ może zamiast ASO jedź z mechanikiem (najlepiej takim co ma CLIPa), niech obejrzy auto a potem na stację diagnostyczną , niech je wezmą na szarpaki , sprawdzą co się da .
Potem na myjnię i za 10 zł lej po dachu i w każda dziurę :)
Wszystkiego i tak nie uda ci się sprawdzić ...
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: funkoval »

Nie orientuję się w aktualnych cenach części do Megane II 2.0 benz, może ktoś inny tu pomoże.

Różnica w cenie wymiany oleju z płukaniem / bez płukania to cena zestawu: olej, który idzie po spuszczeniu starego, filtr oleju, potem płukanka, np. Archoil 2820, Xado, LiquiMolly - kilkadziesiąt pln, spuszczasz olej i znów zalewasz olejem, na którym chcesz jeździć, oczywiście zmieniając filtr.
Czyli cena podskakuje o cenę oleju (Orlen Platinum nie poraża ceną jak na takie właściwości czyszczące), filtra i płukanki.
Przez te 70 ÷ 80 tys. km w silniku niezły syf mógł się uzbierać, zwłaszcza że przez każdą zimę wózek pewnie stał. Wyczyszczenie go z tych osadów i nagarów to kwestia kilku kolejnych zmian oleju wraz z płukaniem.

Wpisz w googla "zmień olej" i tam czytaj o płukaniu.
Znajdziesz też zapewne informacje o możliwości rozszczelnienia silnika. Wtedy zastanów się, czy nagary i osady powinny uszczelniać silnik i jakim cudem stary olej pod ciśnieniem i o temp. 100°C i większej nie wypłukał tych "uszcelnień" wcześniej.

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

A czy znacie jakiegoś dobrego mechanika albo warsztat w Warszawie?
Które ASO w Warszawie wybrać?
Diler powiedział, że może udostępnić dla mojego mechanika podnośnik/kanał.

Czy jak pojadę na ASO to potem też trzeba jechać na stację diagnostyczną czy to już zbędnę? A może nigdy nie ma zbędnych kosztów jeśli chodzi o sprawdzenie używanego samochodu. Żeby potem nie było angry1 cry angry2 i [ zdziwko driver ]

Jeśli chodzi o te płukanie to po prostu zmieniam olej na płuczący (ten lepszy). Przejeżdżam 4-5 tyś i znów zmieniam tym razem na dobry docelowy, tak? Czy lepiej to powtórzyć kilkukrotnie?

Jaki to dobry olej 5W 40? Ile kosztuje? Ile wogóle oleju się wlewa naraz przy zmianie 4-5 litrów?
Czy 10W Mobil One jest dobry?
Jaki polecacie do Megane II CC 2.0?

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: funkoval »

A ile i jak planujesz jeździć? To ma kluczowe znaczenie przy doborze oleju.
Nie napisałem, że olej płuczący, bo są też takie płukanki olejowe, na których trochę (kilka tys. km) się jeździ, ale cena...
Chodzi o olej o bardzo dobrych właściwościach czyszczących, który powinien pomóc usunąć nagary i osady z silnika, a jednocześ.ke będziesz mógł na nim normalnie jeździć. Po 5 tys km zapodajesz dodatkowo płukankę, żeby jak najwięcej wyszło syfu, zlewasz to i lejesz docelowy. To może być ten sam olej, jak wcześniej, a może być lepszy.
Czytałeś coś na stronie zmienolej kropka pl ?

Z Odyssey najbliżej będziesz miał chyba Renault Mory (Połczyńska przy trasie S2). Mechanika niestety nie mogę polecić, bo sam szukam naprawdę dobrego.

ODPOWIEDZ