iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

akurat większośc rzeczy zgadza się z tym co czytam na forach-jeżeli chodzi o meganki.dobrze opisują wady silników itp....wkurzyli mnie,stwierdzeniem że skoro jeszcze nie mam bombli na nadkolach tzn,że miałem już robione blachy zdziwko

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

SnakeEyes pisze:kup auto świat (2,7zł)-akurat teraz opisują renault w tym Megane I i II,silniki,usterki itp ja kupiłem-warto :P
Zgadnij skąd biorą te "ICH" porady :/ my z Adasiem znamy sprawę tego dodatku sleep
Ostatnio zmieniony środa, 11 lutego 2009, 21:13 przez VoN, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Panowie..trzymamy sie tematu i nie spam prosze ;) Dyskusja nie jest na temat AS ani jego fachowosci.

Awatar użytkownika
Kokos
Oklejony
Oklejony
Posty: 205
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 21:11
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kokos »

Ja mogę tylko napisać, że polecam, mam Megi II w kombi 1,6, bez gazu i pierwsze 16 m-cy i 27kkm mogę podsumować jako genialne, w samochodzie nic a nic nie muszę robić poza przeglądami, a do tej pory tak właściwie to miałem jeden z wymianą oleju, filtrami, rozrządem itp. Zaraz po kupnie czyli przy przebiegu 73kkm wymienione zostały klocki, z czynności poza przeglądowych wymienić jedynie musiałem łącze elastyczne w wydechu, a poza tym nic. Samochód jest w miarę dynamiczny, nie jest to rakieta ale na rodzinne wyjazdy wystarczy, według mnie 1,4 będzie za słaby. Ja na gazowanie tego silnika się nie decydowałem, ale co do 1,4 nich się wypowie ktoś kto się na tym zna. Potężny bagażnik, 520l regularny kształt, w moim rewelacyjne wnętrze, Jestem do tego stopnia tym samochodem zachwycony że jak przyjdzie czas na zmiany to chyba będzie Megi III, tutaj masz link do zdjęć mojej meganki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/277 ... b0d22.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f91 ... 0d676.html
Kokos
Chełm

było: 19, 19, clio, megane,focus, laguna, C5 i kilka innych
jest: DS5 2,0blueHDI 180, Laguna GT Grandtour , FJR 1300

dziobol

Megane II 1.9 DCI 2003r - czy WARTO ????

Post autor: dziobol »

Witam wszystkich użytkowników Renault

Kilka dni temu sprzedałem swój samochód (Skoda Fabia 1.4 16V 101KM) i poszukuje czegoś nowego, najlepiej w dieslu. W najbliższą sobotę będę oglądał ten oto samochód:

http://moto.allegro.pl/item609977634_re ... 00_nm.html

Generalnie tej marki nie brałem w ogóle pod uwagę choć uwielbiam francuską motoryzację. Zawsze było to "ale" jeśli chodzi o opinię o ich awaryjności. Miałem kiedyś Clio z 2000 r 1.2 16V i naprawdę nie narzekałem poza drobnymi usterkami (choć czasem wkurzającymi). Natomiast nie znam totalnie meganki II a w szczególności silników DCI, o których krążą naprawdę rożne, skrajne opinie. Mi zależy przede wszystkim na bezawaryjności, ekonomice i mocy przynajmniej powyżej 115 KM :)

Co sądzicie o tych autach, czy z czystym sumieniem polecacie ten model (oczywiście jeśli będzie w dobrym stanie, jak twierdzi właściciel)?

Druga sprawa to, gdzie w Warszawie (w jakim serwisie) można sprawdzić na wszystkie strony tą megankę? Mam na myśli rzetelny i w miarę tani serwis. Który polecacie? Nie musi być to koniecznie ASO

Z góry dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam

Jaski

Post autor: Jaski »

no wlasnie... ja tez dolaczam sie od pytania. Ceny takich meganek sa dosyc niskie... Na co zwrocic uwage podczas zakupu w/w auta?
co o niej myslicie Megi

lepiej 2002 czy 2003 rocznik kupować?
1,5 czy 1,9?
1,5 wystepuje z 86km silnikiem, a 1,9 z 100 i 120km?

pozdro!

ps. ewentualnie laga 2...

Jaski

Post autor: Jaski »

nikt nie pomoże?

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

Hmmm poczytaj forum troche tego jest na temat Megane, poza tym czemu wy wszyscy sie upieracie na te DCI... nie lepiej kupic benzynę która cieszy się praktycznie żadną bezawaryjnością? Ja mogę się wypowiedzieć na temat 1,5 DCI 70KM, że silniczek dobry ale jak dla mnie za słaby, po 3 latach zaczyna mi brać olej.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

pecado

Post autor: pecado »

VoN pisze:poza tym czemu wy wszyscy sie upieracie na te DCI...
Bo palą mniej od benzyny, mają Nm jak mały ciągnik i słodko pyrkają? ;)
VoN pisze:nie lepiej kupic benzynę która cieszy się praktycznie żadną bezawaryjnością?
Upewnij się, że chciałeś to napisać - jak one się cieszą żadną bezawaryjnością to masz odpowiedź, czemu ludzie wolą pyrkaweczki woot brawa
VoN pisze:Ja mogę się wypowiedzieć na temat 1,5 DCI 70KM, że silniczek dobry ale jak dla mnie za słaby, po 3 latach zaczyna mi brać olej.
Mnie ciągnie 105KM (także 1.5dCi), w listopadzie 4 lata, 198kkm. Żyleta (ale był i jest dbany i nie piłowany - może przy tych 30KM ekstra nie trzeba już tak dusić żeby potoczył i dzięki temu dłużej żyje?)

Karę za bezczelne OT przyjmę z pokorą smierc


/edzia
Co do pytania kolegi.
1.5 sprzed 2005 bym brał b. ostrożnie, wtryski Delphi nie cieszyły się dobrą sławą.
1.9 jest chwalony (opinia zaczytana) jako b. udana konstrukcja.
Moje osobiste zdanie jest takie, że w przypadku diesla więcej KM znaczy lepiej - zrywności mu nie przybędzie, ale silnik mniej się bedzie napinał przy toczeniu, co dobrze wpłynie na jego żywotność. No i z porównań np. na forum megane wynika dość jednoznacznie, że w normalnej jeździe czy to miejskiej czy mieszanej 1.9 naprawdę potrafią spalić mniej niż np. 1.5. O benzyniakach złopiących paliwo wiadrami nie wspominając. :P

Jaski

Post autor: Jaski »

no i właśnie na taką odpowiedż czekałem... dzieki Pecado za info

jeżeli megi II to tylko 1,9 dci 120km...

pzdro
Jaski

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

pecado pisze:
VoN pisze:poza tym czemu wy wszyscy sie upieracie na te DCI...
Bo palą mniej od benzyny, mają Nm jak mały ciągnik i słodko pyrkają? ;)
VoN pisze:nie lepiej kupic benzynę która cieszy się praktycznie żadną bezawaryjnością?
Upewnij się, że chciałeś to napisać - jak one się cieszą żadną bezawaryjnością to masz odpowiedź, czemu ludzie wolą pyrkaweczki woot brawa
hehe czepiasz się słów, źle złożyłem zdanie... ale tak jestem pewien i każdy powie Ci że silniki benzynowe Renault są o co najmniej 50% mniej awaryjne od DCI. Jedź do cenionego ASO jeśli w ogóle takie znajdziesz i popytaj mechaników.


Fajnie Pyrkają? hah To już mój drugi Renault z silnikiem 2.0 16V, a prócz tego mam 1.9 DCI Trafic i 1.5 DCI Kangoo i Ty chyba nie wiesz co mówisz... albo ja nie rozumiem o co chodzi z tym pyrkaniem. Moim zdaniem Renault tylko w benzynie.

Ahaaaa zapomniałem o nowym nabytku Koleosie... 2.0 DCi z którego wyciągneli 175KM... ciekawe ile to pudło pojeździ. Ale to już broszka kogoś innego z mojego domu.

Niech zgadnę Twoje pierwsze DCI i to jeszcze w pięknym nie psującym się Megane woot
Zobaczymy co będziesz mówił za parę lat na to magiczne "DCI"
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

VoN pisze:Zobaczymy co będziesz mówił za parę lat na to magiczne "DCI"
Już tak VoN nie czaruj :P
Dzięki tym problemom w Common Rail na samym początku Renault stworzył świetne IMO (i nie tylko IMO) silniki 2.0 dCi. Dla porównania niedoświadczony VAG stworzył niedawno 2.0TDI CR (pierwszy ich silnik Common Rail), który ma chyba jeszcze gorsze problemy niż pierwsze 1.9dCi by Renault. Potwierdzą Ci to nawet mechanicy Audi :P
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

Dobra tu nie chodzi czy Audi czy cholera wie co ma lepsze czy gorsze ropole od Renault...
Ja po prostu piszę jak jest w moim przypadku :P A weź z Adasiem porozmawiaj na temat DCI w Megane lol
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Wiem wiem VoN ;). Chociaż tutaj mamy do czynienia z 1.9 dCi a nie 1.5 ... Są przypadki różne i najróżniejsze :P.
Fakt, faktem sam przyznaję, że jedyną słuszną jednostką napędową jest turbocharged V8, ale niestety w tej chwili wygrywa oszczędność :P
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

pecado

Post autor: pecado »

VoN - litości, dystansu i przymruż-że to oko ;)

ODPOWIEDZ