[Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
[Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.
Witam!
Właśnie myślę nad przesiadką ze Scenica 1,9dCi na Espace z rocznika 2001-2003 też z silnikiem Diesla.
W ogłoszeniach jest mnóstwo aut z silnikiem 2,2dCi. Ze świecą można szukać tych 1,9dCi.
Powiedzcie mi proszę z waszych doświadczeń który silnik wybrać?
1,9 wiem jak chodzi bo wygląda że to to samo co w Scenicu. O 2,2dCi mam od znajomego
niezbyt dobrą opinię - ponoć szybko ulegają uszkodzeniu.
Czy ten 2,2 to to samo co w nissanie?? Bo tam jest to dobry silnik.
Doradźcie mi proszę!!
Właśnie myślę nad przesiadką ze Scenica 1,9dCi na Espace z rocznika 2001-2003 też z silnikiem Diesla.
W ogłoszeniach jest mnóstwo aut z silnikiem 2,2dCi. Ze świecą można szukać tych 1,9dCi.
Powiedzcie mi proszę z waszych doświadczeń który silnik wybrać?
1,9 wiem jak chodzi bo wygląda że to to samo co w Scenicu. O 2,2dCi mam od znajomego
niezbyt dobrą opinię - ponoć szybko ulegają uszkodzeniu.
Czy ten 2,2 to to samo co w nissanie?? Bo tam jest to dobry silnik.
Doradźcie mi proszę!!
1,9 Renault był montowany w Nissanach
a 2,2DCI w Nissanie to zupełnie inny silnik niż Renault
moim zdaniem 1,9 w Espace to pomyłka - jest za słaby
też dużo dziwnych opowieści słyszałem o 2,2 ale przeważnie od osób które ich nie miały, ja mam 2,2 i jestem z niego zadowolony, ale....może mam farta?
w każdym razie mój ma nalatane 210 tys i śmiga bez problemów
jedyne co przy nim robiłem poza przeglądami i wymianą rozrządu to wymieniłem czujnik położenia wału oraz rurę łączącą turbinę z intercoolerem
a 2,2DCI w Nissanie to zupełnie inny silnik niż Renault
moim zdaniem 1,9 w Espace to pomyłka - jest za słaby
też dużo dziwnych opowieści słyszałem o 2,2 ale przeważnie od osób które ich nie miały, ja mam 2,2 i jestem z niego zadowolony, ale....może mam farta?
w każdym razie mój ma nalatane 210 tys i śmiga bez problemów
jedyne co przy nim robiłem poza przeglądami i wymianą rozrządu to wymieniłem czujnik położenia wału oraz rurę łączącą turbinę z intercoolerem
moc mam 150KM, tyle że ja mam Lagunę a nie Espace
w espace chyba pojawiały się o mocy 135KM
spalanie mam mocno zróżnicowane w zależności od tego gdzie jeździmy i które z nas prowadzi, mojej żonie pali więcej niż mi chociaż to ja jeżdżę dynamiczniej i szybciej
minimalne spalanie na trasie 4L max 7,5L a w mieście od 6 do 9
przede wszystkim zwracałbym uwagę na stan turbiny i wtrysków
najlepszym rozwiązaniem byłby silnik 2,0DCI ale on występuje w dużo młodszych rocznikach niż Ciebie interesujących
natomiast zdecydowanie odradzam wersję V6 3,0 DCI - kolega z ASO twierdzi że jeszcze w prawie żadnym nie wymienili rozrządu - wcześniej wymieniają całe silniki
w espace chyba pojawiały się o mocy 135KM
spalanie mam mocno zróżnicowane w zależności od tego gdzie jeździmy i które z nas prowadzi, mojej żonie pali więcej niż mi chociaż to ja jeżdżę dynamiczniej i szybciej
minimalne spalanie na trasie 4L max 7,5L a w mieście od 6 do 9
przede wszystkim zwracałbym uwagę na stan turbiny i wtrysków
najlepszym rozwiązaniem byłby silnik 2,0DCI ale on występuje w dużo młodszych rocznikach niż Ciebie interesujących
natomiast zdecydowanie odradzam wersję V6 3,0 DCI - kolega z ASO twierdzi że jeszcze w prawie żadnym nie wymienili rozrządu - wcześniej wymieniają całe silniki
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
2,2 DCI to silnik majacy wade konstrukcyjna ktora doprowadzi Cie do szalenstwa w momencie gdy korbowod wyjdzie Ci bokiem z silnika ale wcale nie musi...
na forum laguny i renault espace jest wiele osob ktore sa zadowolone ale i jeszcze wiecej ktore klna na czym swiat stoi...
ja bym wybral jesli chodzi o EIV silnik 2.0 turbo PB lub 3.0 V6 PB i pogodzil sie ze spalaniem lub poszukal innej reni ...
ewnetualnie jak to zostalo wyzej napiane silnik 2,0 DCI ale on jest dopiero w autach po liftingu
na forum laguny i renault espace jest wiele osob ktore sa zadowolone ale i jeszcze wiecej ktore klna na czym swiat stoi...
ja bym wybral jesli chodzi o EIV silnik 2.0 turbo PB lub 3.0 V6 PB i pogodzil sie ze spalaniem lub poszukal innej reni ...
ewnetualnie jak to zostalo wyzej napiane silnik 2,0 DCI ale on jest dopiero w autach po liftingu
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- malczyk2000
- Forumowicz
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
- Renault: Espace IV
- Silnik: 2.0T F4RT
Dokładnie, weź to pod uwagę. W Espace zdarz się to dosyć często i kosztuje kupę kasy, najczęściej tylko wymiana silnika wchodzi w grę.blondas pisze:2,2 DCI to silnik majacy wade konstrukcyjna ktora doprowadzi Cie do szalenstwa w momencie gdy korbowod wyjdzie Ci bokiem z silnika ale wcale nie musi...
Poczytaj na: www.espacepl.org
Tu masz tematy:
http://www.espacepl.org/forum/topics5/1 ... korbow%F3d
http://www.espacepl.org/forum/topics1/1 ... korbow%F3d
http://www.espacepl.org/forum/topics5/1 ... korbow%F3d
Poczytaj i podejmij decyzję.
tak tez przegladałem te forum ale jest pewna zasada eksploatacji tych silników nie w pedzel z rana rozgżąc go no i nie cisnąć maxa bo tacy też są i pózniej piszą korbowód bokiem wyszedł w tych silnikach trzeba przeszczegać serwisów 15000tyś olej wymienić no i zalewać go z wyszej półki ja osobiście leje castrol10w40 no i mam ten silnik 2.2 dci 150km 16v i nie nazekam to dobry silnik jak w każdym są male awarie a częśc tych silników była montowana w nissanach a 1.9 w takim aucie to troche za mały
Witam Wszystkich !
Widzę, że toczy się tu zacięta dyskusja na temat EspaceIV i jego Diesli.
Poprzednio miałem E IV 1,9 dCi - przejechałem nim ok. 40 tys. km (kolizja).
Teraz mam E IV 3,0 dCi - już przejechałem nim ok. 20 tys. km.
Tak jak piszecie 1,9 dCi w tym modelu jest trochę za słaby, ale do normalnej jazdy z rodziną i wypady turystyczne jest wystarczający. nawet w Alpach na stromych podjazdach radził sobie nie najgorzej.
Ja w nim miałem kiepską turbinkę - puszczała olej. W tych Alpach po forsownej jeździe zgubiłem prawie litr oleju (do kol. ssącego i do silnika). Byłem zmuszony dokupić na autostradzie 1 litr za 20 EURO cry
Z tym 3,0 dCi to całkiem inna bajka.
Wszyscy coś słyszeli, ale widzę, że to tylko tyle.
Ja zanim się zdecydowałem na ten model (3,0 dCi) trochę poczytałem i sprawdziłem.
Awaryjne były modele sprzed 2005r - dokładnie nr silników ( JK0J... S000298 - S145306 i JK0V... S009476 - S144963).
Przegrzewały się i w konsekwencji zacierały silniki. Mogło tak być, ale nie koniecznie - bez paniki. Trochę było tych przypadków skoro Renault aż wystawiło NT w celu wymiany całych silników, sterownika, chłodzenia i części osprzętu.
Renault coś skopało w adaptacji tych silników do tego autka. Bo nie wiem czy wszyscy wiedzą, że jest to silnik ISUZU, który montuje się w Oplach, Saabach 9-5 i Renault.
Dopiero auta po wymianie silnika i zmianach w układzie chłodzenia nie mają tego problemu.
Ja swojego 3,0 dCi kupiłem już po wymianie silnika. Padł przy przebiegu ok. 52 tys. km. W tej chwili nowy ma już przejechane prawie 80 tys. i śmiga.
Co do spalania, to ten 3,0dCi w trasie jest bardziej ekonomiczny jak ten 1,9dCi (słabszy i mocniej obciążony silnik). Globalnie spalanie 1,9dCi nie było takie małe (średnio 7,5 l/100km), w 3,0dCi (średnio 8,3 l/100km), w trasie przy równomiernej prędkości ok. 100km/h można sobie jechać 5,5-6,0 l/100km). Tym 1,9 dCi nie dało się tak - spalanie komp. pokazywał 6,5-7,5 l/100km). Gdy zablokujemy działanie sprężarki klimy, to spalanie będzie o jakieś 0,8 l/100km niższe. Nie chodzi tu o wyłączenie klimy z panela sterowniczego. W taki sposób sprężarka i tak sama się załącza utrzymując bez wiedzy i woli kierowcy wilgotność w kabinie, a to kosztuje jakieś 0,8 l/100km
Sprawdziłem więc wiem
Przy zakupie 3,0dCi należy zwracać uwagę, czy był wymieniony silnik, a wtedy znakiem rozpoznawczym jest układ dwóch wentylatorów na chłodnicach, wymieniony sterownik silnika i prawdopodobnie zmiany w rozpływach "wody" w silniku. Przegrzewały się cylindry od strony kabiny.
Ktoś tam wspomniał o wymianie rozrządu w silniku 3,0dCi.
A więc rozrząd w tym silniku producent przewiduje wymieniać przy przebiegu 200 tys. km. Więc nie często takie silniki trafiają z taką usługą do serwisu i to na dodatek w naszym kraju, gdzie ceny w ASO są z kosmosu.
No wystarczy tego wykładu.
Idę po jakieś browar
Widzę, że toczy się tu zacięta dyskusja na temat EspaceIV i jego Diesli.
Poprzednio miałem E IV 1,9 dCi - przejechałem nim ok. 40 tys. km (kolizja).
Teraz mam E IV 3,0 dCi - już przejechałem nim ok. 20 tys. km.
Tak jak piszecie 1,9 dCi w tym modelu jest trochę za słaby, ale do normalnej jazdy z rodziną i wypady turystyczne jest wystarczający. nawet w Alpach na stromych podjazdach radził sobie nie najgorzej.
Ja w nim miałem kiepską turbinkę - puszczała olej. W tych Alpach po forsownej jeździe zgubiłem prawie litr oleju (do kol. ssącego i do silnika). Byłem zmuszony dokupić na autostradzie 1 litr za 20 EURO cry
Z tym 3,0 dCi to całkiem inna bajka.
Wszyscy coś słyszeli, ale widzę, że to tylko tyle.
Ja zanim się zdecydowałem na ten model (3,0 dCi) trochę poczytałem i sprawdziłem.
Awaryjne były modele sprzed 2005r - dokładnie nr silników ( JK0J... S000298 - S145306 i JK0V... S009476 - S144963).
Przegrzewały się i w konsekwencji zacierały silniki. Mogło tak być, ale nie koniecznie - bez paniki. Trochę było tych przypadków skoro Renault aż wystawiło NT w celu wymiany całych silników, sterownika, chłodzenia i części osprzętu.
Renault coś skopało w adaptacji tych silników do tego autka. Bo nie wiem czy wszyscy wiedzą, że jest to silnik ISUZU, który montuje się w Oplach, Saabach 9-5 i Renault.
Dopiero auta po wymianie silnika i zmianach w układzie chłodzenia nie mają tego problemu.
Ja swojego 3,0 dCi kupiłem już po wymianie silnika. Padł przy przebiegu ok. 52 tys. km. W tej chwili nowy ma już przejechane prawie 80 tys. i śmiga.
Co do spalania, to ten 3,0dCi w trasie jest bardziej ekonomiczny jak ten 1,9dCi (słabszy i mocniej obciążony silnik). Globalnie spalanie 1,9dCi nie było takie małe (średnio 7,5 l/100km), w 3,0dCi (średnio 8,3 l/100km), w trasie przy równomiernej prędkości ok. 100km/h można sobie jechać 5,5-6,0 l/100km). Tym 1,9 dCi nie dało się tak - spalanie komp. pokazywał 6,5-7,5 l/100km). Gdy zablokujemy działanie sprężarki klimy, to spalanie będzie o jakieś 0,8 l/100km niższe. Nie chodzi tu o wyłączenie klimy z panela sterowniczego. W taki sposób sprężarka i tak sama się załącza utrzymując bez wiedzy i woli kierowcy wilgotność w kabinie, a to kosztuje jakieś 0,8 l/100km
Sprawdziłem więc wiem
Przy zakupie 3,0dCi należy zwracać uwagę, czy był wymieniony silnik, a wtedy znakiem rozpoznawczym jest układ dwóch wentylatorów na chłodnicach, wymieniony sterownik silnika i prawdopodobnie zmiany w rozpływach "wody" w silniku. Przegrzewały się cylindry od strony kabiny.
Ktoś tam wspomniał o wymianie rozrządu w silniku 3,0dCi.
A więc rozrząd w tym silniku producent przewiduje wymieniać przy przebiegu 200 tys. km. Więc nie często takie silniki trafiają z taką usługą do serwisu i to na dodatek w naszym kraju, gdzie ceny w ASO są z kosmosu.
No wystarczy tego wykładu.
Idę po jakieś browar
Dzieki w koncu ktos normalnie i rzeczowo odpisal. Kupilem Espace 3.0 dci z 2006 roku i tyle przedtem sie naczytalem o tych problemach z chlodzeniem tego silnika ze jezdzilem z dusza na ramieniu. Jesli jest tak jak piszez to znaczy ze te silniki nieco poprawiono po 2005 roku to juz znacznie lepiej. Fakt ze latem nawet na wolnych obrotach strasznie sie grzeje. Ale zauwazylem te dwa wentylatory na chlodnicy. Ciekaw jestem czy masz moze jakies problemy z zawieszeniem, ja musialem juz wumieniac koncowki drazkow itp. Wiedzialem ze francuzy sa delikatne ale tez i wygodne. W tej chwili mam przejechane 82000 km i ogulnie jest ok. Pozdrawiam.
roll
roll
[Espace 04']Wady i zalety, na co zwrócić uwagę przy zakupie.
Cześć.
Szukam opinii na temat Espace od rocznika 2003 wzwyż.
Może na początek ironiczne pytanie:
- dlaczego te samochody tak dużo tracą na wartości ??????
A teraz do konkretów.
Najbardziej bym chciał wersję standardową (krótką, nie Granda).
Oczywiście najbardziej obawiam się dwóch rzeczy, elektroniki i wadliwego silnika.
Proszę opiszcie na co zwracać uwagę przy zakupie, jakie silniki omijać oraz kto z 3-miasta może mi pomóc przy sprawdzeniu auta?
....
Kontynuując, to zastanawiam się czy kupić diesla, czy benzynę i ją za gazować.
Czyt jest normalne miejsce na butlę toroidalną, czy musi być owal?
Jak z konfiguracją wnętrza?
Czy siedzenia można obracać oraz czy mają możliwość pochylania oparć jak przednie?
To tak na początek.
Ps:
Wczoraj i dziś starałem się te wiadomości wy łuskać z forum, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Krzysiek
Szukam opinii na temat Espace od rocznika 2003 wzwyż.
Może na początek ironiczne pytanie:
- dlaczego te samochody tak dużo tracą na wartości ??????
A teraz do konkretów.
Najbardziej bym chciał wersję standardową (krótką, nie Granda).
Oczywiście najbardziej obawiam się dwóch rzeczy, elektroniki i wadliwego silnika.
Proszę opiszcie na co zwracać uwagę przy zakupie, jakie silniki omijać oraz kto z 3-miasta może mi pomóc przy sprawdzeniu auta?
....
Kontynuując, to zastanawiam się czy kupić diesla, czy benzynę i ją za gazować.
Czyt jest normalne miejsce na butlę toroidalną, czy musi być owal?
Jak z konfiguracją wnętrza?
Czy siedzenia można obracać oraz czy mają możliwość pochylania oparć jak przednie?
To tak na początek.
Ps:
Wczoraj i dziś starałem się te wiadomości wy łuskać z forum, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Krzysiek
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 11:12 przez mjr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Oklejony
- Posty: 1691
- Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
- Renault: R 25
- Silnik: 2.2 Pb
- Lokalizacja: Łódź