iparts></a>
<a href= francuskie

[Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

szczepko

[Espace IV 2002-2014] Porady, linki, prośby o ocenę.

Post autor: szczepko »

Witam!

Właśnie myślę nad przesiadką ze Scenica 1,9dCi na Espace z rocznika 2001-2003 też z silnikiem Diesla.
W ogłoszeniach jest mnóstwo aut z silnikiem 2,2dCi. Ze świecą można szukać tych 1,9dCi.

Powiedzcie mi proszę z waszych doświadczeń który silnik wybrać?
1,9 wiem jak chodzi bo wygląda że to to samo co w Scenicu. O 2,2dCi mam od znajomego
niezbyt dobrą opinię - ponoć szybko ulegają uszkodzeniu.

Czy ten 2,2 to to samo co w nissanie?? Bo tam jest to dobry silnik.

Doradźcie mi proszę!!

Janas75

Post autor: Janas75 »

1,9 Renault był montowany w Nissanach
a 2,2DCI w Nissanie to zupełnie inny silnik niż Renault
moim zdaniem 1,9 w Espace to pomyłka - jest za słaby
też dużo dziwnych opowieści słyszałem o 2,2 ale przeważnie od osób które ich nie miały, ja mam 2,2 i jestem z niego zadowolony, ale....może mam farta?
w każdym razie mój ma nalatane 210 tys i śmiga bez problemów
jedyne co przy nim robiłem poza przeglądami i wymianą rozrządu to wymieniłem czujnik położenia wału oraz rurę łączącą turbinę z intercoolerem

szczepko

Post autor: szczepko »

a jak spalanie i jaką masz moc??

Na co uważać przy zakupie??

Janas75

Post autor: Janas75 »

moc mam 150KM, tyle że ja mam Lagunę a nie Espace
w espace chyba pojawiały się o mocy 135KM
spalanie mam mocno zróżnicowane w zależności od tego gdzie jeździmy i które z nas prowadzi, mojej żonie pali więcej niż mi chociaż to ja jeżdżę dynamiczniej i szybciej :D
minimalne spalanie na trasie 4L max 7,5L a w mieście od 6 do 9
przede wszystkim zwracałbym uwagę na stan turbiny i wtrysków

najlepszym rozwiązaniem byłby silnik 2,0DCI ale on występuje w dużo młodszych rocznikach niż Ciebie interesujących
natomiast zdecydowanie odradzam wersję V6 3,0 DCI - kolega z ASO twierdzi że jeszcze w prawie żadnym nie wymienili rozrządu - wcześniej wymieniają całe silniki

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

2,2 DCI to silnik majacy wade konstrukcyjna ktora doprowadzi Cie do szalenstwa w momencie gdy korbowod wyjdzie Ci bokiem z silnika ale wcale nie musi...
na forum laguny i renault espace jest wiele osob ktore sa zadowolone ale i jeszcze wiecej ktore klna na czym swiat stoi...
ja bym wybral jesli chodzi o EIV silnik 2.0 turbo PB lub 3.0 V6 PB i pogodzil sie ze spalaniem lub poszukal innej reni ...
ewnetualnie jak to zostalo wyzej napiane silnik 2,0 DCI ale on jest dopiero w autach po liftingu
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
malczyk2000
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
Renault: Espace IV
Silnik: 2.0T F4RT

Post autor: malczyk2000 »

blondas pisze:2,2 DCI to silnik majacy wade konstrukcyjna ktora doprowadzi Cie do szalenstwa w momencie gdy korbowod wyjdzie Ci bokiem z silnika ale wcale nie musi...
Dokładnie, weź to pod uwagę. W Espace zdarz się to dosyć często i kosztuje kupę kasy, najczęściej tylko wymiana silnika wchodzi w grę.

Poczytaj na: www.espacepl.org

Tu masz tematy:

http://www.espacepl.org/forum/topics5/1 ... korbow%F3d
http://www.espacepl.org/forum/topics1/1 ... korbow%F3d
http://www.espacepl.org/forum/topics5/1 ... korbow%F3d

Poczytaj i podejmij decyzję.

szczepko

Post autor: szczepko »

Wielkie dzięki za uwagi!
Jak widzę to pewnie rozstanę się z Renault.
Niestety 1,9 to DTi - mała moc choć dobre spalanie
2,2 padlina.

Na nowszy model mnie nie stać na razie.

No rozważę może benzynę z gazem bo przebiegi mam auta spore (23tys w pół roku).

Pozdrawiam

andrzej7771

Post autor: andrzej7771 »

ja tez poszukuje espace IV i dzis dowiadywalem sie w renault u znajomego o te silniki 2.2 dci mowi ze po 2005 poprawili je i sa malo awaryjne, nie naprawiaja za czesto. A co najwazniejsze to mowi ze przy kazdym aucie trzeba miec toszke szczescia;)

stanisław

Post autor: stanisław »

tak tez przegladałem te forum ale jest pewna zasada eksploatacji tych silników nie w pedzel z rana rozgżąc go no i nie cisnąć maxa bo tacy też są i pózniej piszą korbowód bokiem wyszedł w tych silnikach trzeba przeszczegać serwisów 15000tyś olej wymienić no i zalewać go z wyszej półki ja osobiście leje castrol10w40 no i mam ten silnik 2.2 dci 150km 16v i nie nazekam to dobry silnik jak w każdym są male awarie a częśc tych silników była montowana w nissanach a 1.9 w takim aucie to troche za mały

Janas75

Post autor: Janas75 »

w Nissanach 2,2 to zupełnie inna konstrukcja
ale zgadzam się że 2,2 w Renault jak jest odpowiednio eksploatowany nie grzeszy awaryjnością, mój ma 212tys km i jak na razie śmiga aż miło

wiwik-opole

Post autor: wiwik-opole »

Witam Wszystkich !
Widzę, że toczy się tu zacięta dyskusja na temat EspaceIV i jego Diesli.

Poprzednio miałem E IV 1,9 dCi - przejechałem nim ok. 40 tys. km (kolizja).
Teraz mam E IV 3,0 dCi - już przejechałem nim ok. 20 tys. km.

Tak jak piszecie 1,9 dCi w tym modelu jest trochę za słaby, ale do normalnej jazdy z rodziną i wypady turystyczne jest wystarczający. nawet w Alpach na stromych podjazdach radził sobie nie najgorzej.
Ja w nim miałem kiepską turbinkę - puszczała olej. W tych Alpach po forsownej jeździe zgubiłem prawie litr oleju (do kol. ssącego i do silnika). Byłem zmuszony dokupić na autostradzie 1 litr za 20 EURO cry

Z tym 3,0 dCi to całkiem inna bajka.
Wszyscy coś słyszeli, ale widzę, że to tylko tyle.
Ja zanim się zdecydowałem na ten model (3,0 dCi) trochę poczytałem i sprawdziłem.
Awaryjne były modele sprzed 2005r - dokładnie nr silników ( JK0J... S000298 - S145306 i JK0V... S009476 - S144963).
Przegrzewały się i w konsekwencji zacierały silniki. Mogło tak być, ale nie koniecznie - bez paniki. Trochę było tych przypadków skoro Renault aż wystawiło NT w celu wymiany całych silników, sterownika, chłodzenia i części osprzętu.
Renault coś skopało w adaptacji tych silników do tego autka. Bo nie wiem czy wszyscy wiedzą, że jest to silnik ISUZU, który montuje się w Oplach, Saabach 9-5 i Renault.
Dopiero auta po wymianie silnika i zmianach w układzie chłodzenia nie mają tego problemu.
Ja swojego 3,0 dCi kupiłem już po wymianie silnika. Padł przy przebiegu ok. 52 tys. km. W tej chwili nowy ma już przejechane prawie 80 tys. i śmiga.

Co do spalania, to ten 3,0dCi w trasie jest bardziej ekonomiczny jak ten 1,9dCi (słabszy i mocniej obciążony silnik). Globalnie spalanie 1,9dCi nie było takie małe (średnio 7,5 l/100km), w 3,0dCi (średnio 8,3 l/100km), w trasie przy równomiernej prędkości ok. 100km/h można sobie jechać 5,5-6,0 l/100km). Tym 1,9 dCi nie dało się tak - spalanie komp. pokazywał 6,5-7,5 l/100km). Gdy zablokujemy działanie sprężarki klimy, to spalanie będzie o jakieś 0,8 l/100km niższe. Nie chodzi tu o wyłączenie klimy z panela sterowniczego. W taki sposób sprężarka i tak sama się załącza utrzymując bez wiedzy i woli kierowcy wilgotność w kabinie, a to kosztuje jakieś 0,8 l/100km :P
Sprawdziłem więc wiem :)
Przy zakupie 3,0dCi należy zwracać uwagę, czy był wymieniony silnik, a wtedy znakiem rozpoznawczym jest układ dwóch wentylatorów na chłodnicach, wymieniony sterownik silnika i prawdopodobnie zmiany w rozpływach "wody" w silniku. Przegrzewały się cylindry od strony kabiny.
Ktoś tam wspomniał o wymianie rozrządu w silniku 3,0dCi.
A więc rozrząd w tym silniku producent przewiduje wymieniać przy przebiegu 200 tys. km. Więc nie często takie silniki trafiają z taką usługą do serwisu i to na dodatek w naszym kraju, gdzie ceny w ASO są z kosmosu.

No wystarczy tego wykładu.
Idę po jakieś browar

Nyna

Post autor: Nyna »

Dzieki w koncu ktos normalnie i rzeczowo odpisal. Kupilem Espace 3.0 dci z 2006 roku i tyle przedtem sie naczytalem o tych problemach z chlodzeniem tego silnika ze jezdzilem z dusza na ramieniu. Jesli jest tak jak piszez to znaczy ze te silniki nieco poprawiono po 2005 roku to juz znacznie lepiej. Fakt ze latem nawet na wolnych obrotach strasznie sie grzeje. Ale zauwazylem te dwa wentylatory na chlodnicy. Ciekaw jestem czy masz moze jakies problemy z zawieszeniem, ja musialem juz wumieniac koncowki drazkow itp. Wiedzialem ze francuzy sa delikatne ale tez i wygodne. W tej chwili mam przejechane 82000 km i ogulnie jest ok. Pozdrawiam.
roll

mjr

[Espace 04']Wady i zalety, na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Post autor: mjr »

Cześć.
Szukam opinii na temat Espace od rocznika 2003 wzwyż.
Może na początek ironiczne pytanie:
- dlaczego te samochody tak dużo tracą na wartości ??????

A teraz do konkretów.
Najbardziej bym chciał wersję standardową (krótką, nie Granda).
Oczywiście najbardziej obawiam się dwóch rzeczy, elektroniki i wadliwego silnika.

Proszę opiszcie na co zwracać uwagę przy zakupie, jakie silniki omijać oraz kto z 3-miasta może mi pomóc przy sprawdzeniu auta?

....

Kontynuując, to zastanawiam się czy kupić diesla, czy benzynę i ją za gazować.
Czyt jest normalne miejsce na butlę toroidalną, czy musi być owal?

Jak z konfiguracją wnętrza?
Czy siedzenia można obracać oraz czy mają możliwość pochylania oparć jak przednie?

To tak na początek.


Ps:
Wczoraj i dziś starałem się te wiadomości wy łuskać z forum, ale nie znalazłem odpowiedzi.

Krzysiek
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 11:12 przez mjr, łącznie zmieniany 1 raz.

Adam R25
Oklejony
Oklejony
Posty: 1691
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
Renault: R 25
Silnik: 2.2 Pb
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adam R25 »

chyba chodzi Ci o Espace

a na tym forum szukałeś? http://www.espacepl.org/forum/portal.htm
Obrazek

mjr

Post autor: mjr »

Nie nie szukałem.
Poczytam dzięki.

ODPOWIEDZ