iparts></a>
<a href= francuskie

[Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-70km

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
PETRUS

[Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-70km

Post autor: PETRUS »

Po wymianie oleju silnikowego i filtrów na zimnym silniku szarpie dość mocno. Wtedy, gdy ruszam łagodnie. Zakres obrotów 1500-1800, prędkość ok. 50-70 km/h. Po osiągnięciu większej temperatury wszystko ustaje. Szarpanie jest dość mocne, jakbym jechał zbyt dużym biegiem. Również odgłos jest dziwny, przypominający spalanie stukowe (pamiętacie jeszcze?), tylko wygłuszony. Nie można łagodnie zwiększając prędkość osiągnąć 70 km/h. Można to zrobić fest gazując.

actimel
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 2 lipca 2011, 10:08
Renault: megane coupe
Silnik: F5r

Re: [Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-7

Post autor: actimel »

teoretycznie wymiana oleju i filtrów nie powinna miec niz z tym wspólnego, moze odepnij mu aku na kilka minut ....

ORDI

Re: [Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-7

Post autor: ORDI »

Może coś ci została stara uszczelka gumowa od filtra.Często przy wymianie zostaje na rurce a założyli nową i blokuje przepływ oleju.Moja pierwsza wymiana tak wyglądała ale wyskoczył komunikat o oleju.Po zerknięciu do obudowy okazało się że jest tam stara mała gumowa uszczelka.
Pamietaj że oleju wchodzi 7,3 litra już po zalaniu filtra.

PETRUS

Re: [Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-7

Post autor: PETRUS »

To teraz mam jeszcze ciekawiej. Nie da się przeskoczyć tego szarpania nawet gdy cisnę na maksa. Komp wykazał kilka błędów. Wykasowano wszystkie, w poniedziałek jadę znowu na kompa i zobaczymy, co się pojawiło. Skrzynia była bez błędów.
ORDI pisze:Pamietaj że oleju wchodzi 7,3 litra już po zalaniu filtra.
To ciekawe. jakbym nie kombinował wchodzi mi 8.3 l.

ORDI

Re: [Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-7

Post autor: ORDI »

Components
Average capacity* in litres
After an oil change,
check using the
dipstick
After replacing the oil
filter
Diesel engine (oil)
G9T 5.6 6.3
P9X 6.5 7.3
Petrol engine (oil)
F4R 5 5.2
V4Y 4.75 4.8
Manual gearbox
PK6 2.2
Automatic gearbox
SU1 7.6

Pierwsze wartości są bez zalania filtra.
Informacja z instrukcji napraw nr MR353

PETRUS

Re: [Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-7

Post autor: PETRUS »

Co do ilości oleju, to wiem ile zalewałem (już drugi raz).

Mechanior wykasował wszystkie błędy. Pojeździłem dzień i zapisał się błąd - zawór egr. Wymontowali, wyczyścili i g... to dało. Szukam teraz innego. W ASO (Jel. Góra) 2165 zł. Znalazłem firmę na allegro, która naprawia/regeneruje za 400 zł. z przesyłką.

Napiszę, jak coś się zmieni.

To teraz sobie używają: "trzeba było kupić VW'a. A nie mówiłem itd. itp."

emjot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 3 kwietnia 2011, 06:44
Renault: VelSatis phII ASB
Silnik: 2.2

Re: [Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-7

Post autor: emjot »

EGR-y padają, czy to reno,czy vw, czy inne auto...
problemem jest mentalność i umiejętności naszych "fachowców", wiem co mówię, miałem 3 fordy i jak coś trzeba było zrobić każdy ręce rozkładał i gadki szły o vw... ale jak przyjechał pasek z 2008 to już morda w kubeł była, bo i tam już za skomplikowane wszystko było...
kupiłem vel satisa, walił błąd układu wtryskowego, w ASO nawet egr nowy wstawili bo podobno jego wina (fv na poprzedniego właściciela), ale sytuacja się nie zmieniła, więc "fachowcy" powiedzieli że pewnie kabelek się gdzieś przetarł - samochód jeździł normalnie, no może mocy brakowało na wyższych obrotach....
elektryk kielce, maskę podniósł, clipa podpiął, wymienił elektrozawór sterowania przepustnicą i po błędzie, jak go pytam o reno, a on mi mówi że "co za różnica jaki samochód, prędzej czy później i tak do mnie przyjedzie" :), po czym dodał "jak znasz się trochę na elektronice to płakał nie będziesz" więc taka prawda, w renówkach gdyby ktoś założył ciut grubsze kabelki, to i pewnie połowy kłopotów mniej by było...

ps. skasował mnie za zaworek (od vw:) ) i usługę.... 60PLN :)

PETRUS

Re: [Vel Satis 3.0 DCI '02] - szarpie przy 1500-1800obr 50-7

Post autor: PETRUS »

EGR oddałem do naprawy firmie SERWIS POMP (nick z allegro). Mój mechanior rozmontował, zawiozłem, po 5 godz. oddali jak nowy, dostałem paragon i gwarancję na rok. Nie wysyłają od tej wersji silnikowej, gdyż nie mają takich na stanie. Mogą tylko regenerować dany egzemplarz. Po zamontowaniu mechanik powiedział że szarpał za pierwszym razem, a potem już nie. Dzisiaj najważniejszy test, bo zawsze szarpał na zimnym silniku. Pomogło, wszystko prawidłowo działa. Jeżeli pogorszy się, to napiszę.
Koszt naprawy: wymontowanie i zamontowanie EGR 100zł.; koszt naprawy (regeneracji) 373 zł.; dojazd do Brzegu (uwaga! Opolskiego, a nie Dolnego) lub przesłanie kurierem ...zł.

ODPOWIEDZ