Strona 1 z 1

[Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi

: wtorek, 27 kwietnia 2021, 22:49
autor: hyper
W pierwszej kolejności, jako że to mój pierwszy post, to Czołem Ekipo! Znalazłem to forum i mam nadzieję poszerzyć tu wiedzę odnośnie swojego samochodu :)

a teraz do rzeczy. Mam Talismana 160 dCi (2016r.) i niestety korba wyszła bokiem. Czeka mnie wymiana/naprawa silnika. Znajomy ma możliwość zorganizowania bloku z silnika 130 dCi. Czy jest ktoś w stanie jednoznacznie określić, czy jest różnica w blokach? Ogólnie czym się różnią te silniki, poza rzeczami oczywistymi ;) Czy da się złożyć 160 dCi ze słupkiem z 130 dCi? mój silnik ma oznaczenie R9M452

Dzięki za wszelkie info

Re: [Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi

: środa, 28 kwietnia 2021, 06:29
autor: kudlaty
Sam blok jest identyczny. Cały silnik ma oznaczenie R9M402 bodajże. Czyli oznaczenie bloku jest to samo. Jeżeli chcesz zamontować dół ze 130 to śmiało. Różnica będzie dopiero przy głowicy, osprzęcie i oprogramowaniu (chociaż co do samej głowicy to nie jestem pewien czy nie jest taka sama też).

Blok śmiało, podejdzie

Re: [Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi

: sobota, 10 lipca 2021, 10:30
autor: hyper
Ponieważ remont wreszcie ruszył, to wracam z pytaniami :)

Czy można gdzieś znaleźć, albo czy ktoś byłby skłonny podzielić się momentami dokręcania śrub:
- głowica
- wał korbowy
- korbowody

powracając do tematu bloku. Info dla potomnych - bloki różnią się między sobą na zasadzie turbo/bi-turbo. Inne są punkty mocowań sprężarek, inaczej jest rozwiązane zasilanie i odpływ oleju ze sprężarek. Bloki są niby takie same, ale w bi-T są przygotowane dodatkowe otwory, w blokach pod zwykłe turbo są tylko nadlewki materiału.