Panowie,wymieńmy się opiniami jak jest w końcu z zaślepieniem EGR-a.
Ja kupiłem auto już zaślepionym,sprzedawca zapewniał mnie że to nic groźnego,a nawet zapobiega przegrzewaniu się silnika.
Wczoraj przewaliłem neta w poszukiwaniu wszelkich informacji na temat zaślepiania tych zaworów.
Zdania są podzielone.Jedni mówią że jest ok,drudzy że wywala błąd,trzeci że zakłóca to pracę silnika a następni że skraca jego żywotność.
U mnie jest zaślepiony,nie wywala żadnego błędu i silnik chodzi jak malinka.Ale wolę chuchać na zimne.
Jakie są wasze spostrzeżenia.
Pozdrawiam.
[Vel Satis 3,0dci V6] Jak wkońcu z tym EGR-em.
Moderator: Grupa Moderatorów
Re: {Vel Satis 3,0dci V6} Jak wkońcu z tym EGR-em.
Masz z tym jakieś doświadczenia? najbardziej mnie interesuje w 3,0 dci.
- RedOctober
- OpiekunGrupy
- Posty: 312
- Rejestracja: niedziela, 17 października 2010, 19:44
- Renault: Laguna II PH II
- Silnik: 1,9 DCi
- Lokalizacja: Poznań
Re: {Vel Satis 3,0dci V6} Jak wkońcu z tym EGR-em.
Zaslepienie tego zaworu to tylko plusy.
Po pierwsze brak konieczności czyszczenia go i tym samym komp nie wywala błędu i silnik nie przechodzi podczas przyspieszania w tryb awaryjny.
Po drugie zawór ten jest chłodzony wodą i często płaszcz ten pęka i spaliny dostają sie do układu chłodzenia i silnik sie przegrzewa, co prowadzi do zatarcia silnika. W 99% problemy przegrzewania się 3,0 dCi sa zwiazane z uszkodzeniem tego płaszcza. Sam miałem ten problem w moim, ale za wczasu to zlokalizowałem i silnik przeżył. Ale kumpel miał klienta z Espasem z tym silnikiem i klient zignorował to i pojechał w trasę i zatarł silnik.
Po pierwsze brak konieczności czyszczenia go i tym samym komp nie wywala błędu i silnik nie przechodzi podczas przyspieszania w tryb awaryjny.
Po drugie zawór ten jest chłodzony wodą i często płaszcz ten pęka i spaliny dostają sie do układu chłodzenia i silnik sie przegrzewa, co prowadzi do zatarcia silnika. W 99% problemy przegrzewania się 3,0 dCi sa zwiazane z uszkodzeniem tego płaszcza. Sam miałem ten problem w moim, ale za wczasu to zlokalizowałem i silnik przeżył. Ale kumpel miał klienta z Espasem z tym silnikiem i klient zignorował to i pojechał w trasę i zatarł silnik.
Jaguar XJ6 4,0 SPORT
Renault Laguna II PH II 1,9 DCi
Renault Megane I PH II 1,4 16V
Renault Laguna II PH II 1,9 DCi
Renault Megane I PH II 1,4 16V
Re: {Vel Satis 3,0dci V6} Jak wkońcu z tym EGR-em.
To może jednak człowiek który mi sprzedał vel to ma racje że to jeden z powodów przegrzewania się silników.
Od wczoraj siedzę w necie i czytam o tym (podzielne sugestie na ten temat)
Od wczoraj siedzę w necie i czytam o tym (podzielne sugestie na ten temat)
-
- Forumowicz
- Posty: 158
- Rejestracja: niedziela, 3 kwietnia 2011, 06:44
- Renault: VelSatis phII ASB
- Silnik: 2.2
Re: [Vel Satis 3,0dci V6] Jak wkońcu z tym EGR-em.
"niektórzy" twierdzą że zaślepiony EGR przegrzewa turbinę... ale chyba nie wiedzą że zawór ten działa TYLKO na wolnych obrotach, EGR to tylko ekologia, zmiejszenie cząsteczek NOx w spalinach... zaślepienie go, oprócz "ekologów" i "stacji diagnostycznych" nie ma wpływu na działanie slinika