iparts></a>
<a href= francuskie

[KOLEOS I 2.0 dCi 4x4 Bose] Usterki, porady

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Sektor
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2022, 14:23
Renault: Koleos I
Silnik: 2.0 4x4
Lokalizacja: Warszawa

[KOLEOS I 2.0 dCi 4x4 Bose] Usterki, porady

Post autor: Sektor »

Cześć, kupiłem Kolesia z 2011 roku. Niestety ma pewne bolączki i już umówiłem się do serwisu Renault.
Przejrzałem forum i widziałem podobne problemy użytkowników, napiszę jednak o swoich i może ktoś podpowie rozwiązanie, albo przynajmniej podpowie jak bronić się przed przeszacowaniem napraw przez serwis:

1. Lekko spocony silnik od dołu. Brak ubytku oleju. Czytałem, że zdarzają się wycieki z obudowy rozrządu. Czy coś jeszcz może to powodowac? Z tego co widziałem, wyciek jets gdzieś z prawej strony silnika, gdzieś na górze. Dopiero ujemy silnik i będziemy szukac.
2. Poprzedni właściciel sugerował nie otwierać dachu nie będąc w serwisie, bo raz mu się nie chciał zamknąć i musieli pchać ręcznie z zewnątrz. Od tego czasu nie próbował go otwierać. Nie chcę zatem go otwierać sam, ślizgi?
3. Czy miał ktoś tak, że po rozmowie telefonicznej przez Bluetooth, radio traci możliwość sterowania głośnością radia? Po takie rozmowie, głośność radia już pozostaje, a sterowanie pokrętłem wydaje mi się cały czas zmienia poziom głośności rozmowy BT mimo że została zakończona. Problem ustępuje po wyłączeniu i włączeniu silnika.
4. Czy wasze Kolesie też był tak podatne na lotną rdzę? Auto było całe w kropkach i dopiero deironizator pomógł oczyścić lakier i plastiki.

5. Sprzedawca twierdził, że wymieniał olej co 80k km w skrzyni automatycznej, ostatnia wymiana 25k km temu, wierzyć mu :)?
6. Ostatnie pytanko, czy przy przebiegu 207k km już wziąć się za łańcuszek, czy też można to jakoś zweryfikować czy to już czas?

Dzięki wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: [KOLEOS I 2.0 dCi 4x4 Bose] Usterki, porady

Post autor: VoN »

2. Tak ślizgi, jak stał na zewnątrz, nie był otwierany wszystko jest pozacierane.
3. Tak nie miałem
4. Karoseria nie, ale sanki i cały spód tragedia.
5. Wymień.
6. Warto sprawdzić, dobry mechanik jest Ci wstanie powiedzieć czy łańcuch już hałasuje.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 848
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: [KOLEOS I 2.0 dCi 4x4 Bose] Usterki, porady

Post autor: Rufus »

Olej w skrzyni wymień niezależnie od tego co mówił sprzedawca - koszt ok 1000 zł, a spokój na kolejne 80 k km. Oczywiście wymiana dynamiczna, bo z AJ0 zbyt mało oleju schodzi, aby wymiana statyczna miała sens.

Z rozrządem możesz zrobić jak Von Ci napisał - ja mam nalatane prawie 230 tys km i rozrząd cichutki. Gdzieś czytałem że zalecana wymiana przy 250 tys, więc ja już trzymam się za portfel 😉
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

Awatar użytkownika
adamos111
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 656
Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
Renault: Koleos 4x4 automat
Silnik: 2.0 dCi 2012r
Lokalizacja: Podlaskie

Re: [KOLEOS I 2.0 dCi 4x4 Bose] Usterki, porady

Post autor: adamos111 »

A jak w AJ0 badż w AJ8 czyli 4x4 zrobisz dynamiczną wymianę oleju?
Koleos i Modus

Sektor
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2022, 14:23
Renault: Koleos I
Silnik: 2.0 4x4
Lokalizacja: Warszawa

Re: [KOLEOS I 2.0 dCi 4x4 Bose] Usterki, porady

Post autor: Sektor »

Bardzo dziękuję za rady!
Byłem zaszaleć w ASO na diagnostyce i z tego co znaleźli to delikatny wyciek jest z pompy wysokiego ciśnienia.
Oczywiście ASO policzyło 5tyś, w tym pompa 4tyś. Poszukam zamiennika, albo regeneracja.

Szyberdach nasmarowali i działa ok :).

Z dodatków to skorodowany kanał wlewu paliwa i podcieka, mokry bak po tankowaniu -> ASO wyliczyło na 1,8tyś.

No i znaleźli pęknięty przegub... eh :)

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 848
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: [KOLEOS I 2.0 dCi 4x4 Bose] Usterki, porady

Post autor: Rufus »

adamos111 pisze: czwartek, 14 kwietnia 2022, 19:26 A jak w AJ0 badż w AJ8 czyli 4x4 zrobisz dynamiczną wymianę oleju?
Już dwukrotnie wymieniałem - obydwa razy metodą dynamiczną.
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

Awatar użytkownika
ZygaM
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:51
Renault: 2xKoleos I i ScII
Silnik: 2.0 DCi M9R
Lokalizacja: Grójeckie / mazowsze

Re: [KOLEOS I 2.0 dCi 4x4 Bose] Usterki, porady

Post autor: ZygaM »

Ad.1 prawdopodobnie puszcza łącze turbiny, do sprawdzenia też drożność odmy.
Ad.2 zestaw ślizgów 6 szt. w Renault Polska to około 48 zł, pasują od Laguny3, Megane 3. Wymiana podobno prosta, max godzina z nasmarowaniem i czyszczeniem odpływów. Manual jest na fejsowej grupie Koleosa.
Ad.3 mam starszą wersję i nie mam problemów w obu Kolesiach. Być może problem w ustawieniach radia.
Ad.4 Prawdopodobnie źle umyte auto kiedyś zostało, paskudna polerka. Kiedyś ludziska z oszczędności myli auta ludwikiem, albo chwalili się, że umyli na myjni za 5 zł. A ja się pytam, czy zdołali dokładnie zmyć pianę aktywną. Proponuję dobrej jakości woskowanie,na przykład wpłynie. Jakości, a nie kosztów, bo nie zawsze cena idzie w parze z jakością.
Ad.5 Masz dokumenty? Wymieniaj, nie ufaj.
Ad.6 Jaka skrzynia, manual czy automat? Jeśli automat, to już czas, ja bym nie ryzykował.
Serwis skasuje Cię okrutnie, ale jeśli już serwis Renault, to Mory, bo widzę że jesteś z Warszawy. Na Modlińską narzekają - ja nie znam osobiście. Osobiście radzę omijaj Jerozolimskie. Ja tam kupiłem żonie Koleosa z gwarantowanym stanem jakości auta i licznika 173 tyś km. W gratisie (u cha cha) zrobili mi wymianę klocków tył i wiadomo czyszczenie zacisków. Jakieś 1000 km klocków z tyłu już nie było, zaciski stały. Niestety ja tego nie zauważyłem, bo autem jeździ żona. Kolejne około 500 km, czyli około 2tyś kk od zakupu, bez ostrzeżenia strzelił łańcuch rozrządu, przy stanie licznika 176 tyś.km. Dwa tygodnie wcześniej zrobiłem przegląd olejowy itd. u szwagra i auto miało być malina, Szwagier twierdzi, że łańcuch nie dawał oznak,że coś nie halo. Koszt naprawy wyniósł 7 tyś zł, plus około 900 zł serwis olejowo filtrowy dwa tygodnie przed awarią.
Serwis umywa ręce - ...w dokumentach mają, że klocki zostały wymienione, zaciski oczyszczone, kalibracja naciągu linek automatycznego hamulca zrobiona - też dostałem wydruk, serwis auta przed sprzedażowy.
Rok później kupiłem sobie identycznego wyposażeniem, prywatnie, ze stanem licznika 224 czy jakoś tak, od razu do szwagra na rozrząd i było to w ostatniej chwili. Ślizgi łańcucha nie miały już ścianek bocznych, napinacz prawie nie dotykał już łańcucha, koło pasowe rozklekotane. Koszt wymiany rozrządu i olejowo filtrowy 1400 zł. Jest różnica?
.
Jest fejsowa grupa Koleosa. Tam ludziska wrzucili dużo poradników, manuali.
zapraszam do mojego off topika:
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620

ODPOWIEDZ