Witam
Posiadam Renalut Trafic Van II 2008r 2.0 benzyna z gazem.
Jakieś dwa tyg temu auto nagle zgasło i nie odpaliło na skrzyżowaniu okazało się że brak zasilania kilku na 3 bezpiecznikach nie działało wtenczas szyba kierowcy, kierunkowskazy i awaryjne, gniazdo diagnostyczne OBD oraz pompka w baku. Udało się na krótko podłączyć z akumulatora z za bezpiecznika na akumulatorze kablem 1,5 jaki miałem na pace pod bezpieczniki które nie miały prądu no i auto odpaliło.
Planowałem szukać uszkodzonej żyły zasilającej ale jakoś z nadmiaru zleceń ciągle to przekładałem aż do wczoraj gdzie wystąpił problem nr 2:
2. Auto nie kręci się wyżej niż 25x100 obrotów i nie równo pracuje komputer wskazuje na błąd P0638 czyli coś z przepustnicą obstawiałem że to pewno gdzieś lezy problem w wiązkach przewodów no i zacząłem szukać znalazłem uszkodzony różowy kabelek w schodku kierowcy w wiązce która biegnie spod kierownicy i różowa żyła z pod bezpieczników dalej w stopniu i pod siedzenie kierowcy dalej pod samochód gdzie jest gruba wtyka której styki przeczyściłem. Wypiąłem wtykę wyciągnąłem wiązkę i naprawiłem uszkodzoną żyłę różową.
Okazało się że zasilanie jest ok wszystko co nie działało działa więc zacząłem składać i układać wiązki z powrotem ale podczas tych prac okazuje się że coś uszkodziłem lub naruszyłem ponieważ czujnik poziomu paliwa miga a niestety auto nie odpala - nie słychać pompki w baku czyli przyczyna że nie odpala ponieważ pompka nie buczy po zapłonie i nie podaje paliwa.
Co mogłem uszkodzić naruszyć ?
W którym miejscu szukać problemu ?
[Trafic II 2.0 Benzyna LPG 2008r] Brak zasilania i obroty maks 25x100
Moderator: Grupa Moderatorów
- Daro1003
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 21 września 2023, 21:38
- Renault: Trafic
- Silnik: 2.0 Benzyna LPG
- Lokalizacja: Szerzyny
- Kontakt:
- Daro1003
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 21 września 2023, 21:38
- Renault: Trafic
- Silnik: 2.0 Benzyna LPG
- Lokalizacja: Szerzyny
- Kontakt:
Re: [Trafic II 2.0 Benzyna LPG 2008r] Brak zasilania i obroty maks 25x100
Witam
Udało się zlokalizować usterkę odnośnie pompki paliwa i wyświetlania stanu paliwa w baku a więc:
Centralnie pod siedzeniem kierowcy jest przelot przez podłogę przewodów a od spodu kostka która mimo środków czyszczących czasem przewidziała czasem nie - została wyeliminowana po prostu wycięta i przewody polutowane a na nie koszulki termo z klejem, nie fachowe rozwiązanie ale ze względu że jestem właścicielem pojazdu stwierdziłem że na własną odpowiedzialność tak zrobię, bo to najszybsze rozwiązanie i najtańsze więc jeden problem z głowy. Pompka pompuje, wskaźnik wskazuje odpowiednio a kostka sprawdzana miernikiem ciągłości pokazuje że w różnych położeniach przewodów wchodzących do niej czasem przewodzi czasem nie.
Pozostaje temat z obrotami i przepustnicą dla przypomnienia:
Auto nie kręci się wyżej niż 25x100 obrotów i nie równo pracuje komputer wskazuje na błąd P0638 czyli coś z przepustnicą obstawiam że to pewno gdzieś lezy problem w wiązkach przewodów.
Co ustaliłem:
- Przedzwoniłem przewody miernikiem ciągłości od ECU do wtyczki przepustnicy są ok
wygląda na usterkę przepustnicy ale co dokładnie może z nią być ?
Udało się zlokalizować usterkę odnośnie pompki paliwa i wyświetlania stanu paliwa w baku a więc:
Centralnie pod siedzeniem kierowcy jest przelot przez podłogę przewodów a od spodu kostka która mimo środków czyszczących czasem przewidziała czasem nie - została wyeliminowana po prostu wycięta i przewody polutowane a na nie koszulki termo z klejem, nie fachowe rozwiązanie ale ze względu że jestem właścicielem pojazdu stwierdziłem że na własną odpowiedzialność tak zrobię, bo to najszybsze rozwiązanie i najtańsze więc jeden problem z głowy. Pompka pompuje, wskaźnik wskazuje odpowiednio a kostka sprawdzana miernikiem ciągłości pokazuje że w różnych położeniach przewodów wchodzących do niej czasem przewodzi czasem nie.
Pozostaje temat z obrotami i przepustnicą dla przypomnienia:
Auto nie kręci się wyżej niż 25x100 obrotów i nie równo pracuje komputer wskazuje na błąd P0638 czyli coś z przepustnicą obstawiam że to pewno gdzieś lezy problem w wiązkach przewodów.
Co ustaliłem:
- Przedzwoniłem przewody miernikiem ciągłości od ECU do wtyczki przepustnicy są ok
wygląda na usterkę przepustnicy ale co dokładnie może z nią być ?
-
- Bywalec
- Posty: 7
- Rejestracja: wtorek, 26 września 2023, 15:57
- Renault: Trafic2
- Silnik: 2.0 16v 117km F4R820
- Lokalizacja: SKarżysko-Kamienna
Re: [Trafic II 2.0 Benzyna LPG 2008r] Brak zasilania i obroty maks 25x100
Może trzeba wyczyścić przepustnicę? Ale mi nasuwa się jeszcze myśl z uszczelkami przepustnicy i kolektora ssącego, ten silnik słynie z tego że te uszczelki są tragiczne i trzeba je wymienić. Ja u siebie wymieniłem zaraz jak kupiłem auto i naprawdę były w słabym stanie. Miałem podobny problem w passacie 1.6 benzyna, komp pokazywał błędy przepustnicy, jak dodawałem gazu to szarpało samochodem, okazało się że nie było niektórych uszczelek na dolocie.
- Daro1003
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 21 września 2023, 21:38
- Renault: Trafic
- Silnik: 2.0 Benzyna LPG
- Lokalizacja: Szerzyny
- Kontakt:
Re: [Trafic II 2.0 Benzyna LPG 2008r] Brak zasilania i obroty maks 25x100
Znalazłem na olx gościa co regeneruje te przepustnice. Stwierdził że jest do regeneracji i to ewidentnie jej wina.
Powinna dotrzeć w sobotę więc się okaże.
Co do uszczelek na kolektorze ssącym są 4 i 1 zamówiłem dotarły więc zamontuje nowe.
Uszczelek przepustnicy nie mogę nigdzie dostać jak ma kolega namiary to poproszę.
Powinna dotrzeć w sobotę więc się okaże.
Co do uszczelek na kolektorze ssącym są 4 i 1 zamówiłem dotarły więc zamontuje nowe.
Uszczelek przepustnicy nie mogę nigdzie dostać jak ma kolega namiary to poproszę.
-
- Bywalec
- Posty: 7
- Rejestracja: wtorek, 26 września 2023, 15:57
- Renault: Trafic2
- Silnik: 2.0 16v 117km F4R820
- Lokalizacja: SKarżysko-Kamienna
Re: [Trafic II 2.0 Benzyna LPG 2008r] Brak zasilania i obroty maks 25x100
Wymieniłem właśnie te 4 + 1 uszczelki na kolektorze ssącym, one są felerne. Przepustnicy nie ruszałem