1.9 dci: Jak szybko ruszyć?
Moderator: Grupa Moderatorów
1.9 dci: Jak szybko ruszyć?
Witam,
Przepraszam za troszkę lamerskie pytanie... :-) Ale to mój pierwszy diesel :-) Poprzednio był benzyniak 16V :-)
Powiedzcie mi jak szybko ruszyć szczeniakiem z 1.9 dci?. Oczywiście już takim dogrzanym..
Na jedynce długo i potem każdy bieg długo, czy też na jedynce do 3tys obrotów i potem dwójkę już dłużej ciągnąć? Bo coś slyszałem żeby na jedynce nie przesadzać bo mogę spalić sprzęgło..
A może jeszcze inaczej?
Pytam o to, gdyż o ile przyspieszenie, podczas jazdy, jest dla mnie ok, to ciężko jest szybko ruszyć...
Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam
Przepraszam za troszkę lamerskie pytanie... :-) Ale to mój pierwszy diesel :-) Poprzednio był benzyniak 16V :-)
Powiedzcie mi jak szybko ruszyć szczeniakiem z 1.9 dci?. Oczywiście już takim dogrzanym..
Na jedynce długo i potem każdy bieg długo, czy też na jedynce do 3tys obrotów i potem dwójkę już dłużej ciągnąć? Bo coś slyszałem żeby na jedynce nie przesadzać bo mogę spalić sprzęgło..
A może jeszcze inaczej?
Pytam o to, gdyż o ile przyspieszenie, podczas jazdy, jest dla mnie ok, to ciężko jest szybko ruszyć...
Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
diesel nie jest demonem prędkości ale jak rzeczywiście dla osób które pierwszy raz wsiadają do takiego auta może byc dziwny...
polecam 1 do max 2,5 tyś rpm a każdy następny bieg 3,8 rpm i zmiana na wyższy
pedał gazu wciskasz lekko mocniej niż w benzynie ale bez przesady...
polecam 1 do max 2,5 tyś rpm a każdy następny bieg 3,8 rpm i zmiana na wyższy
pedał gazu wciskasz lekko mocniej niż w benzynie ale bez przesady...
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- badu
- Forumowicz
- Posty: 154
- Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2009, 12:57
- Renault: VECTRA C 2008
- Silnik: 1.9 CDTi 186KM 385nm
- Lokalizacja: Tychy
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
diesel ma tą przewage że ma więcej "dołu" i jest bardziej elastyczny...
a benzyna kręci się czasem 2 razy więcej i dlatego nawet jak sam start będzie miała gorszy to diesla z taka samą moca na prostej zje spokojnie
co innego w górach i pod górkę...diesel wygrywa
a benzyna kręci się czasem 2 razy więcej i dlatego nawet jak sam start będzie miała gorszy to diesla z taka samą moca na prostej zje spokojnie
co innego w górach i pod górkę...diesel wygrywa
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- badu
- Forumowicz
- Posty: 154
- Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2009, 12:57
- Renault: VECTRA C 2008
- Silnik: 1.9 CDTi 186KM 385nm
- Lokalizacja: Tychy
jasne, że tak nie wyobrażam sobie auta przystosowanego na tor czy f1 z silnikiem diesla..blondas pisze:Pb jest lepsze do scigania niz On
Ale do normalnego użytku dieselek super sprawa, na trasie to po prostu frajda
Kuzyna passata 1.8 20v który pali jak "smok" objeżdżam jak chce , ale wiadomo do prawdziwego ścigania Pb zawsze bedzie lepsze i to nie podlega dyskusji. W moim przypadku liczy się dynamika i ekonomia i dlatego wybór padł na diesla
Była megane 2005r 1.9 dCi 130HP
http://www.v10.pl/Audi,R8,supersamochod ... ,4990.html
to może mała lektura nt. "słabszych diesli"
to może mała lektura nt. "słabszych diesli"
-
- Buntownik
- Posty: 487
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
- Renault: Clio Laguna
- Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Blondas, dawaj kazda benzyne ze 150 konmi, (tyle mialem fabrycznie w moim dieslu) dawaj normalna trase i sie moge scigac z kazdym...blondas pisze:a benzyna kręci się czasem 2 razy więcej i dlatego nawet jak sam start będzie miała gorszy to diesla z taka samą moca na prostej zje spokojnie
objade go i nawet nie bedzie wiedzial kiedy....
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
-
- Buntownik
- Posty: 487
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
- Renault: Clio Laguna
- Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
powiedz mi jeszcze o jakim jeszcze wyscigu mowimy ?? V-max, 400 metrow, wyscig po ulicy, na torze ??
jedyne gdzie moge miec problem to V-max. reszta moge o skrzynke wodki sie zakladac....
jedyne gdzie moge miec problem to V-max. reszta moge o skrzynke wodki sie zakladac....
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...
- badu
- Forumowicz
- Posty: 154
- Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2009, 12:57
- Renault: VECTRA C 2008
- Silnik: 1.9 CDTi 186KM 385nm
- Lokalizacja: Tychy
Ścigałem się na dk1 pod Bielskiem od świateł do świateł do 130 nie miał żadnych ale to żadnych szans. Mowie tu o passacie 125km, jakby było ze 150 konnym to nie wiem ale spod świateł łatwo by nie miał na moją korzyść przemawia moment obrotowy i masa. Faktycznie Mincek, dobrze pisze gorzej jest z V-max
Była megane 2005r 1.9 dCi 130HP
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
możemy się założyć bez problemu...
laguna 2.dCi 150 koni vs laguna 150 pb...
jak się ganiać to na maxa....
obstawiam że benzyna wygra
przykład:
Silnik 2.0 dCi 130 KM
(320 Nm przy 2 000 obr/min) momentu obrotowego. Moc maksymalna jest osiągana przy 4 000 obr/min. przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 10,6 s Takie parametry silnika pozwalają na osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km/h (Grandtour 200 km/h)
Silnik 2.0 l PB, 140 KM
(195 Nm przy 3 750 obr/min) Moc maksymalna jest osiągalna przy 6 000 obr/min, a rozpędzanie Laguny wyposażonej w ten silnik od 0 do 100 km/h zajmuje 9,1 s. Prędkość maksymalna: 210 km/h (Grandtour: 205 km/h).
diesel słabszy o 10 koni ale niutków ma 2 razy więcej więc powinien dać benzynówce radę
laguna 2.dCi 150 koni vs laguna 150 pb...
jak się ganiać to na maxa....
obstawiam że benzyna wygra
przykład:
Silnik 2.0 dCi 130 KM
(320 Nm przy 2 000 obr/min) momentu obrotowego. Moc maksymalna jest osiągana przy 4 000 obr/min. przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 10,6 s Takie parametry silnika pozwalają na osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km/h (Grandtour 200 km/h)
Silnik 2.0 l PB, 140 KM
(195 Nm przy 3 750 obr/min) Moc maksymalna jest osiągalna przy 6 000 obr/min, a rozpędzanie Laguny wyposażonej w ten silnik od 0 do 100 km/h zajmuje 9,1 s. Prędkość maksymalna: 210 km/h (Grandtour: 205 km/h).
diesel słabszy o 10 koni ale niutków ma 2 razy więcej więc powinien dać benzynówce radę
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
-
- Buntownik
- Posty: 487
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
- Renault: Clio Laguna
- Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
jak pisalem V-max napewno do tylu. Moja w niemcowni licznikowe wyciagnela 220 km/h (gps 210 km/h) w tej chwili po wymianie sprzegla i kola dwumasowego lata 210 km/h.
Daj normalna trase tor ew. nawet 400 metrow. i pogadamy
a nawiasem:
2.0 dCi o mocy 150 KM osiąganej przy 4000 obr/min, dysponującym momentem obrotowym 340 Nm przy 2000 obr/min.
i przyspieszenie do 100 km/h 8,9 sek.
Daj normalna trase tor ew. nawet 400 metrow. i pogadamy
a nawiasem:
2.0 dCi o mocy 150 KM osiąganej przy 4000 obr/min, dysponującym momentem obrotowym 340 Nm przy 2000 obr/min.
i przyspieszenie do 100 km/h 8,9 sek.
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...