iparts></a>
<a href= francuskie

1.9 dci: Jak szybko ruszyć?

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

pogar

1.9 dci: Jak szybko ruszyć?

Post autor: pogar »

Witam,

Przepraszam za troszkę lamerskie pytanie... :-) Ale to mój pierwszy diesel :-) Poprzednio był benzyniak 16V :-)

Powiedzcie mi jak szybko ruszyć szczeniakiem z 1.9 dci?. Oczywiście już takim dogrzanym..

Na jedynce długo i potem każdy bieg długo, czy też na jedynce do 3tys obrotów i potem dwójkę już dłużej ciągnąć? Bo coś slyszałem żeby na jedynce nie przesadzać bo mogę spalić sprzęgło..
A może jeszcze inaczej?

Pytam o to, gdyż o ile przyspieszenie, podczas jazdy, jest dla mnie ok, to ciężko jest szybko ruszyć...

Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

diesel nie jest demonem prędkości ale jak rzeczywiście dla osób które pierwszy raz wsiadają do takiego auta może byc dziwny...
polecam 1 do max 2,5 tyś rpm a każdy następny bieg 3,8 rpm i zmiana na wyższy ;)
pedał gazu wciskasz lekko mocniej niż w benzynie ale bez przesady...
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
badu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 154
Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2009, 12:57
Renault: VECTRA C 2008
Silnik: 1.9 CDTi 186KM 385nm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: badu »

blondas pisze:diesel nie jest demonem prędkości
Nowe dieselki potrafią nie mówię tu o jakimś TD :)


Na 1 do 2,5-3 tyś i szybko 2 tak jest najefektywniej ;)
Była megane 2005r 1.9 dCi 130HP

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

diesel to zawsze będzie diesel... muł dopuki sie go nie zdopinguje...
z dobrze zestrojonym benzynowym silnikiem i tak nie ma szans...
tzn moim subiektywnym zdaniem Pb jest lepsze do scigania niz On
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Carma

Post autor: Carma »

ja tutaj się nie zgodzę, pamiętam, jak nowym kangurem 1,5dCi skręcałem ze stopu to aż kierownice wyrywało z rąk, oczywiście jak się go podciągnęło na troszkę wyższe obroty. Jak dla mnie frajda z jazdy dobrym dieslem jest większa od jazdy benzyniakiem z taką samą liczbą KM

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

diesel ma tą przewage że ma więcej "dołu" i jest bardziej elastyczny...
a benzyna kręci się czasem 2 razy więcej i dlatego nawet jak sam start będzie miała gorszy to diesla z taka samą moca na prostej zje spokojnie :)
co innego w górach i pod górkę...diesel wygrywa ;)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
badu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 154
Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2009, 12:57
Renault: VECTRA C 2008
Silnik: 1.9 CDTi 186KM 385nm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: badu »

blondas pisze:Pb jest lepsze do scigania niz On
jasne, że tak nie wyobrażam sobie auta przystosowanego na tor czy f1 z silnikiem diesla..

Ale do normalnego użytku dieselek super sprawa, na trasie to po prostu frajda
Kuzyna passata 1.8 20v który pali jak "smok" objeżdżam jak chce , ale wiadomo do prawdziwego ścigania Pb zawsze bedzie lepsze i to nie podlega dyskusji. ;) W moim przypadku liczy się dynamika i ekonomia i dlatego wybór padł na diesla ;)
Była megane 2005r 1.9 dCi 130HP

Carma

Post autor: Carma »

http://www.v10.pl/Audi,R8,supersamochod ... ,4990.html
to może mała lektura nt. "słabszych diesli" :)

Mincek
Buntownik
Buntownik
Posty: 487
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
Renault: Clio Laguna
Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Mincek »

blondas pisze:a benzyna kręci się czasem 2 razy więcej i dlatego nawet jak sam start będzie miała gorszy to diesla z taka samą moca na prostej zje spokojnie :)
Blondas, dawaj kazda benzyne ze 150 konmi, (tyle mialem fabrycznie w moim dieslu) dawaj normalna trase i sie moge scigac z kazdym...

objade go i nawet nie bedzie wiedzial kiedy....
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...

Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

nie wydaje mi się byś miał szanse
150 kucy w terkocie i benzynie?
benzyna zawsze wygra :)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Mincek
Buntownik
Buntownik
Posty: 487
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
Renault: Clio Laguna
Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Mincek »

powiedz mi jeszcze o jakim jeszcze wyscigu mowimy ?? V-max, 400 metrow, wyscig po ulicy, na torze ??

jedyne gdzie moge miec problem to V-max. reszta moge o skrzynke wodki sie zakladac....
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...

Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...

Awatar użytkownika
badu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 154
Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2009, 12:57
Renault: VECTRA C 2008
Silnik: 1.9 CDTi 186KM 385nm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: badu »

Ścigałem się na dk1 pod Bielskiem od świateł do świateł do 130 nie miał żadnych ale to żadnych szans. Mowie tu o passacie 125km, jakby było ze 150 konnym to nie wiem ale spod świateł łatwo by nie miał na moją korzyść przemawia moment obrotowy i masa. Faktycznie Mincek, dobrze pisze gorzej jest z V-max :)
Była megane 2005r 1.9 dCi 130HP

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

możemy się założyć bez problemu...
laguna 2.dCi 150 koni vs laguna 150 pb...
jak się ganiać to na maxa....
obstawiam że benzyna wygra :)
przykład:
Silnik 2.0 dCi 130 KM
(320 Nm przy 2 000 obr/min) momentu obrotowego. Moc maksymalna jest osiągana przy 4 000 obr/min. przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 10,6 s Takie parametry silnika pozwalają na osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km/h (Grandtour 200 km/h)
Silnik 2.0 l PB, 140 KM
(195 Nm przy 3 750 obr/min) Moc maksymalna jest osiągalna przy 6 000 obr/min, a rozpędzanie Laguny wyposażonej w ten silnik od 0 do 100 km/h zajmuje 9,1 s. Prędkość maksymalna: 210 km/h (Grandtour: 205 km/h).
diesel słabszy o 10 koni ale niutków ma 2 razy więcej więc powinien dać benzynówce radę ;)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Mincek
Buntownik
Buntownik
Posty: 487
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
Renault: Clio Laguna
Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Mincek »

jak pisalem V-max napewno do tylu. Moja w niemcowni licznikowe wyciagnela 220 km/h (gps 210 km/h) w tej chwili po wymianie sprzegla i kola dwumasowego lata 210 km/h.

Daj normalna trase tor ew. nawet 400 metrow. i pogadamy :)

a nawiasem:
2.0 dCi o mocy 150 KM osiąganej przy 4000 obr/min, dysponującym momentem obrotowym 340 Nm przy 2000 obr/min.
i przyspieszenie do 100 km/h 8,9 sek.
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...

Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...

bazi22
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
Renault: Clio IV
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: bazi22 »

Jak pokazują ostatnie wyścigi LeMans24h na dłuższych dystansach diesel rządzi ;)
Bartek

Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90

ODPOWIEDZ