iparts></a>
<a href= francuskie

[Nowy scenic z 1.9 dCI]: Lać Shell Vpower czy standardowe

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
pogar

[Nowy scenic z 1.9 dCI]: Lać Shell Vpower czy standardowe

Post autor: pogar »

Witam.

Mam do Was pytanie:
Poprzedni samochod mialem na LPG. Z doswiadczen wynikalo iz gaz na Shellu jest naprawde ok i sentyment mi pozostal.

Teraz wiec do Szczeniaka III wlewam Shell Diesel Extra. Czy brac Vpower?
NIe chodzi mi tu o dodatkowa moc, tyko o to czy jakos Diesel Extra jest odpowiednia dla tego silnika?

Jak myslicie?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony piątek, 28 maja 2010, 15:11 przez pogar, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Diesel to diesel . Jedyne czego możesz sie spdziewać po "V-Power" to dodatki czyszcząco konserwujące układ paliwowy.
Podobnie jest z benzyną V-Power , to ta sama benzyna co zwykła 95 tyle że z dodatkami. Co innego V-Power 99 no ale to już inny temat .
Obrazek

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

proponuję wszystkim taka małą lekturę ;)
http://www.shell.pl/home/content/pol/pr ... iesel_pkg/
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

onej

Post autor: onej »

ja mogę polecić to:
http://statoil.pl/?pid=146&mid=133

zadowolony jestem bardzo z tego paliwa.

pogar

Post autor: pogar »

Ok, wiadomo iz Vpower/BP Ultimate/Diesel Gold daja cos extra.
Jednakze czy tankowanie zwyklego DieselExtra na Shellu moze miec jakies negatywne skutki dla tego silnika? Inaczej mowiac czy te lepsze paliwa powinienem wlewac czy nie ma takiej koniecznosci?

Pozdr.

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 848
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Rufus »

A ja nie polecam shell v-power diesel - osobiście znam 3 przypadki, gdzie układ wtryskowy był do roboty właśnie po shellu v-powerze.

Ja osobiście tankuję praktycznie tylko na Neste - znajomi z silnikami w common railu też tankują i jest OK.

A po za tym wszystkie koncerny w Polsce oprócz Shella paliwo biorą z Olrena, więc różnica tylko w dodatkach ;)
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

a ja znam przypadek gdy po zatankowaniu paliwa na Neste Ul Puławska Warszawa do nowego (9000km) partnera hdI pompa wtryskowa zdechła...koszt 8000pln....
co do paliw shell też bierze 95 z orlenu gdyż tak jest skonstruowane Polskie prawo iż minimum 60% sprzedawanego paliwa MUSI pochodzić z krajowych rafinerii...
żenada :/
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

co do dodatków paliw - orlen jak wprowadził to swoje "verwa" to pisał, że paliwo nie nadaje się do starszych i mających już trochę km silników, bo zawiera środki czyszczące układ paliwowy, co może skutkować wypłukaniem nagarów i utratą kompresji...ale TY raczej masz nowy silnik i jeszcze nie zjeżdżony, więc bez różnicy :)

jakby mnie było stać, to może lałbym i to lepsze...ale póki co zwykły diesel z Shella nie zawiódł mnie ani w TDI ani w CDI (VW i MB - oba na CR)...za to Aral u niemców jak najbardziej - od tamtej pory w Kangoo mruga kontrolka z wykresem :/
za duży obrazek

Espers

Post autor: Espers »

Moje zdanie jest takie.
Gdzie nie zatankujesz wszędzie ten sam syf.
W Polsce nie ma dobrego i pewnego paliwa.
Różnica polega na tym, że albo więcej albo mniej Ci w portfelu zostanie.
Już widziałem co przywozili i skąd na Shella. 150 metrów dalej lali to samo na stacji typu no name.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

nie tylko w PL...my Polacy mamy tylko przekonanie, że na zachodzie jest lepsze, ale i tam można się nieźle przejechać...

cóż - paliwo jest takim dobrem, że i tak będą na niego kupcy, byle auto było w stanie jeździć w miarę normalnie (bez znacznej zauważalnej różnicy co tankowanie) i będą ludzie lać i jeździć...


więc jak to gdzieś usłyszałem "wybór należy do Ciebie"
za duży obrazek

Espers

Post autor: Espers »

Prawda Maćku. We Włoszech "udało" mi się wlać coś paliwopodobnego. Ale fakt. W Polsce tak często kupisz dobre paliwsko, jak na zachodzie złe.

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

nie wiem... średnio robie 100 000km rocznie w większości dieslem i jeszcze nigdy w życiu nie miałem problemów z paliwem...
co prawda interwały skracam do minimum i nigdy nie jeżdzę na oleju oraz filtrach tak długo jak zaleca producent...
ostatnio za pomocą młotka zajżałem do filtra paliwa ( silnik 1,9 JTD) i ku memu zdziwieniu nic tam nie było czego bym nie chciał zobaczyć więc domniemywam iż to nasze "gorsze bo Polskie" paliwo wcale nie jest takie tragiczne...
p.s. tankuję tylko na shelu i czasem BP
p.s 2. i nie jest prawdą że całe paliwo w Polsce pochodzi z naszych rafinerii... ;)
paliwa z rodziny V-power GTL całkowicie są robione i gotowe transportem kolejowym przywożone do PL
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

mart123

Post autor: mart123 »

Ja od siebie mogę dodać że kumpel zatarł pompę w półrocznym X3 na paliwie LOTOS DYNAMIC DIESEL - stacja jak najbardziej sieciowa. Ja do scenica 3 leję zwykły ON z lotosu właśnie.

ODPOWIEDZ