[Nowy scenic z 1.9 dCI]: Lać Shell Vpower czy standardowe
Moderator: Grupa Moderatorów
[Nowy scenic z 1.9 dCI]: Lać Shell Vpower czy standardowe
Witam.
Mam do Was pytanie:
Poprzedni samochod mialem na LPG. Z doswiadczen wynikalo iz gaz na Shellu jest naprawde ok i sentyment mi pozostal.
Teraz wiec do Szczeniaka III wlewam Shell Diesel Extra. Czy brac Vpower?
NIe chodzi mi tu o dodatkowa moc, tyko o to czy jakos Diesel Extra jest odpowiednia dla tego silnika?
Jak myslicie?
Pozdrawiam
Mam do Was pytanie:
Poprzedni samochod mialem na LPG. Z doswiadczen wynikalo iz gaz na Shellu jest naprawde ok i sentyment mi pozostal.
Teraz wiec do Szczeniaka III wlewam Shell Diesel Extra. Czy brac Vpower?
NIe chodzi mi tu o dodatkowa moc, tyko o to czy jakos Diesel Extra jest odpowiednia dla tego silnika?
Jak myslicie?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony piątek, 28 maja 2010, 15:11 przez pogar, łącznie zmieniany 3 razy.
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
proponuję wszystkim taka małą lekturę
http://www.shell.pl/home/content/pol/pr ... iesel_pkg/
http://www.shell.pl/home/content/pol/pr ... iesel_pkg/
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 848
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
A ja nie polecam shell v-power diesel - osobiście znam 3 przypadki, gdzie układ wtryskowy był do roboty właśnie po shellu v-powerze.
Ja osobiście tankuję praktycznie tylko na Neste - znajomi z silnikami w common railu też tankują i jest OK.
A po za tym wszystkie koncerny w Polsce oprócz Shella paliwo biorą z Olrena, więc różnica tylko w dodatkach
Ja osobiście tankuję praktycznie tylko na Neste - znajomi z silnikami w common railu też tankują i jest OK.
A po za tym wszystkie koncerny w Polsce oprócz Shella paliwo biorą z Olrena, więc różnica tylko w dodatkach
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
a ja znam przypadek gdy po zatankowaniu paliwa na Neste Ul Puławska Warszawa do nowego (9000km) partnera hdI pompa wtryskowa zdechła...koszt 8000pln....
co do paliw shell też bierze 95 z orlenu gdyż tak jest skonstruowane Polskie prawo iż minimum 60% sprzedawanego paliwa MUSI pochodzić z krajowych rafinerii...
żenada
co do paliw shell też bierze 95 z orlenu gdyż tak jest skonstruowane Polskie prawo iż minimum 60% sprzedawanego paliwa MUSI pochodzić z krajowych rafinerii...
żenada
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
co do dodatków paliw - orlen jak wprowadził to swoje "verwa" to pisał, że paliwo nie nadaje się do starszych i mających już trochę km silników, bo zawiera środki czyszczące układ paliwowy, co może skutkować wypłukaniem nagarów i utratą kompresji...ale TY raczej masz nowy silnik i jeszcze nie zjeżdżony, więc bez różnicy
jakby mnie było stać, to może lałbym i to lepsze...ale póki co zwykły diesel z Shella nie zawiódł mnie ani w TDI ani w CDI (VW i MB - oba na CR)...za to Aral u niemców jak najbardziej - od tamtej pory w Kangoo mruga kontrolka z wykresem
jakby mnie było stać, to może lałbym i to lepsze...ale póki co zwykły diesel z Shella nie zawiódł mnie ani w TDI ani w CDI (VW i MB - oba na CR)...za to Aral u niemców jak najbardziej - od tamtej pory w Kangoo mruga kontrolka z wykresem
za duży obrazek
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
nie tylko w PL...my Polacy mamy tylko przekonanie, że na zachodzie jest lepsze, ale i tam można się nieźle przejechać...
cóż - paliwo jest takim dobrem, że i tak będą na niego kupcy, byle auto było w stanie jeździć w miarę normalnie (bez znacznej zauważalnej różnicy co tankowanie) i będą ludzie lać i jeździć...
więc jak to gdzieś usłyszałem "wybór należy do Ciebie"
cóż - paliwo jest takim dobrem, że i tak będą na niego kupcy, byle auto było w stanie jeździć w miarę normalnie (bez znacznej zauważalnej różnicy co tankowanie) i będą ludzie lać i jeździć...
więc jak to gdzieś usłyszałem "wybór należy do Ciebie"
za duży obrazek
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1316
- Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
- Renault: Renault 19
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: kocialin
nie wiem... średnio robie 100 000km rocznie w większości dieslem i jeszcze nigdy w życiu nie miałem problemów z paliwem...
co prawda interwały skracam do minimum i nigdy nie jeżdzę na oleju oraz filtrach tak długo jak zaleca producent...
ostatnio za pomocą młotka zajżałem do filtra paliwa ( silnik 1,9 JTD) i ku memu zdziwieniu nic tam nie było czego bym nie chciał zobaczyć więc domniemywam iż to nasze "gorsze bo Polskie" paliwo wcale nie jest takie tragiczne...
p.s. tankuję tylko na shelu i czasem BP
p.s 2. i nie jest prawdą że całe paliwo w Polsce pochodzi z naszych rafinerii...
paliwa z rodziny V-power GTL całkowicie są robione i gotowe transportem kolejowym przywożone do PL
co prawda interwały skracam do minimum i nigdy nie jeżdzę na oleju oraz filtrach tak długo jak zaleca producent...
ostatnio za pomocą młotka zajżałem do filtra paliwa ( silnik 1,9 JTD) i ku memu zdziwieniu nic tam nie było czego bym nie chciał zobaczyć więc domniemywam iż to nasze "gorsze bo Polskie" paliwo wcale nie jest takie tragiczne...
p.s. tankuję tylko na shelu i czasem BP
p.s 2. i nie jest prawdą że całe paliwo w Polsce pochodzi z naszych rafinerii...
paliwa z rodziny V-power GTL całkowicie są robione i gotowe transportem kolejowym przywożone do PL
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson