Witam serdecznie.
Założyłem ten temat, aby poznać Wasze zdanie i doświadczenia o w/w silniku. Poczytałem sporo o tej jednostce i mówiąc szczerze jestem z lekka przerażony artykułami o nim. Opinie, że pada po 60 tys km lub wytrzymuje max 200 tys i koniec są bardzo częste. Między czasie obracające się panewki, problemy z układem tłokowo - korbowym spotykałem często. Nie wiem jednak na ile są to opinie prawdziwe, a na ile " sponsorowane ". Proszę Was o podzielenie się opiniami o tym silniku. Warto kupować auto z tym silnikiem, czy omijać z daleka?
Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 10:42
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM
Na rynku niemieckich mediów w Polsce Renault albo jest kopane albo pomijane (np. w testach ) Panewki się obracają w starszych egzemplarzach bo ludzie by oszczędzać paliwo jeżdżą na bardzo niskich obrotach (1000 -1300) gdzie jest bardzo niskie ciśnienie oleju. Padają po 60 tys. ale tych na liczniku a rzeczywiście mają po 400 tys. Kupujący najczęściej nie sprawdzają. W wielu Renówkach potrafię weryfikować przebieg ale nie mówię o tym ludziom bo potem zaczynają się kłucić i obrażać bo to nie prawda że jego auto ma 350 tys. i dlatego ma z nim trochę więcej problemów
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 10:42
Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM
Dziękuję za odpowiedź. A czy mógłbyś wyrazić swoje zdanie o FAP. Często się zapycha zakładając jazdę miejską? I czy ta zabawka w przypadku awarii jest mocno kosztowna? Czy wtryskiwacze też są tak mocno awaryjne?
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2343
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM
Clio 3 ph1 2007 1,5dci 50KW societe (van dwuosobowy) zakupiony u handlarza, który sprowadził z Francji (potencjalnie dość niebezpieczny deal).
Zakupiona ze stanem licznika 114 000km. Przez 8 lat zrobiłem nią głównie po Warszawie kolejne 120 000km. Nie żałowałem gazu, raczej nie pieściłem się z silnikiem, wymiany oleju co 30 000km i absolutny brak problemów z silnikiem. OK świece żarowe musiały być wymienione bo padły, ale poza tym absolutnie nic.
Tak naprawdę żeby ten silnik służył długie lata, wystarczy spełnić chyba 3 warunki:
1. Wymieniać regularnie olej. Najlepiej co 10-15 tys km (mimo że w moim przypadku to nie było spełnione to nie było awarii)
2. Tak jak napisałem BlackRaven - nie zamulać. Normalne obroty to 2-3,5 tys i wtedy silnik dobrze pracuje i dół silnika się nie niszczy.
3. jazda 2km po bułki do sklepu to zabójstwo dla takiego silnika. Silniki diesla są stworzone do dużych przelotów a nie do kręcenia się dookoła komina.
I w sumie to się tyczy nie tylko 1,5dci ale każdego diesla.
Zakupiona ze stanem licznika 114 000km. Przez 8 lat zrobiłem nią głównie po Warszawie kolejne 120 000km. Nie żałowałem gazu, raczej nie pieściłem się z silnikiem, wymiany oleju co 30 000km i absolutny brak problemów z silnikiem. OK świece żarowe musiały być wymienione bo padły, ale poza tym absolutnie nic.
Tak naprawdę żeby ten silnik służył długie lata, wystarczy spełnić chyba 3 warunki:
1. Wymieniać regularnie olej. Najlepiej co 10-15 tys km (mimo że w moim przypadku to nie było spełnione to nie było awarii)
2. Tak jak napisałem BlackRaven - nie zamulać. Normalne obroty to 2-3,5 tys i wtedy silnik dobrze pracuje i dół silnika się nie niszczy.
3. jazda 2km po bułki do sklepu to zabójstwo dla takiego silnika. Silniki diesla są stworzone do dużych przelotów a nie do kręcenia się dookoła komina.
I w sumie to się tyczy nie tylko 1,5dci ale każdego diesla.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM
Mój poprzedni Kangoo viewtopic.php?f=3&t=15696#p141480. Poczytaj temat i zobacz co było robione. Auto ma obecnie 210tys i służy jako zastępczy w firmie.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 8
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 10:42
Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM
Czyli w sumie silnik 76 KW można brać i się nie bać obiegowej opinii? Według zasady " jak dbasz , tak masz "
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2018, 21:06
- Renault: Modus 2008r
- Silnik: 1.5 dci
Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM
Mam ten silnik i polecam
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM
Ogólnie tak. Jest parę ale...
- tym autem jeździłem tylko ja od nowości, więc miałem pewność, że użytkuje je (jak wydaje mi się) prawidłowo.
- olej co prawda wymieniany co 30tys. km ale, robiłem to w 9-10miesięcy, więc interwały czasowe zachowane, gdybyś robił mniej km to bezwzględnie wymieniaj maks co rok.
- przy używanym zależy na co trafisz, jeżeli ktoś bardzo wcześniej zaniedbał to mogą się pojawiać różne problemy niestety.
Ogólnie silników się nie boję, tylko "głupich" użytkowników W rodzinie 2 auta z tymi silnikami wyzionęły ducha, ale kupowane były używane z niepewnym pochodzeniem.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.