Teraz jest niedziela, 21 grudnia 2014, 01:23

Jaszpol

Francuskie

Skapiec.pl




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Laguna] Silnik 1.8 8V a 16V - a może 1.6 16V?
PostNapisane: czwartek, 22 października 2009, 12:56 
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 maja 2008, 14:12
Posty: 2311
Lokalizacja: Borkowo
Renault: Laguna II FL
Silnik: 2.0T
Gadu-Gadu: 1148894
Od razu ostrzegam - silnik musi znieść LPG :D ... jakie zalety, a jakie wady w stosunku do 8V ma silnik 1.8 16V? Nad czym warto się zastanowić? A może 1.6 16V będzie kompromisem (mieliśmy taki w Scenicu I - zgazowany - dawał radę, chociaż rewelacyjnie nie przyspieszał)? Doradźcie, polećcie - jestem zdany na Was :D.

_________________
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 22 października 2009, 13:04 
Pasqda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 września 2008, 17:21
Posty: 2748
Renault: Scenic i Laguna
Silnik: 1.6 i 2.0
Gadu-Gadu: 256012
1.6 16V w Sceniku sprawdza się całkiem dobrze.
Co prawda bez podtlenku eLPiGi.
Jak się dowiedziałem , że żona rodzi to na liczniku było ponad 210 km/h :D
Przyśpiesza przyzwoicie , spalanie znośne , miedzy 6,5-8l
Waga lalki i szczeniaka jest podobna , wiec i osiągi będą pewnie podobne.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 22 października 2009, 13:53 
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Posty: 4855
Lokalizacja: Kutno
Renault: Laguna II PH II
Silnik: 2.0 16V
Gadu-Gadu: 1943314
2.0 16V :) moim zdaniem to silnik który daje radę lalce, poniżej 2.0 nie biorąc pod uwagę 1.9DCI bez obrazy dla nikogo będzie to muł...

_________________
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Koleos Privillage 2.0 DCI, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Speedfight II, Punto II 1.2 Black Magic Limited Edition, Kawasaki Vulcan 800 Classic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 22 października 2009, 14:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Posty: 3975
Lokalizacja: bydgoszcz
Renault: Megane II CC Picasso
Silnik: 1.9dci i 2.0 hdi
Gadu-Gadu: 0
Ja mam 2.0 8v i instalkę gazową, która jest juz z Megi od 5 latek i póki co za mojego użytkowania sprawuje się bez zarzutów (koni troszke uciekło). Sam silniczek daję też radę pod kątem przyspieszenia na trasie jak i w mieście. 2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.

Inna opcja jaką brałbym pod uwagę to 1.6 16v, bo dobrze współgra z podtlenkiem LPG ale jak już Von wspomniał zrywne autko to nie będzie roll

_________________
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 22 października 2009, 17:43 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 17:43
Posty: 865
Lokalizacja: Gdańsk / Płock
Renault: Logan VAN
Silnik: 1.6 8v K7M + LPG
Gadu-Gadu: 1473388
PiasQ miałem Lagę I ph II 1.6 16v tylko, że kombi, więc ciutkę cięższa od 5-cio drzwiowej. Jak dla mnie jeśli chodzi o osiągi to krótko mówiąc kiepsko :( Sprzedałem kumplowi, który jest zachwycony osiągami i twierdzi, że mocniejszego auta mu nie potrzeba! Jak widać ile osób, tyle opinii. Najlepiej się przejechać i przekonać się czy konkretne auto wystarczy człowieku czy mu "mało". Z czasem w każdym aucie będzie "mało", ale nie ma co się martwić na zapas ;)
Osobiście jeśli zakładałbym LPG, to brałbym jak najmocniejsze auto! Dla przykładu jeśli taka Jadzia 2.0 pali 2litry więcej wachy od 1.6 to tylko 4zł/100km różnicy, a wrażenia bezcenne ;)

_________________
Pozdrawiam serdecznie, Adrian
Reno dla Rumuna = Dacia ;), Piaggio Vespa ET4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 22 października 2009, 22:18 
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Posty: 4855
Lokalizacja: Kutno
Renault: Laguna II PH II
Silnik: 2.0 16V
Gadu-Gadu: 1943314
Cytuj:
2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.


Wszystko zależy od właściciela ja próbowałem zajeździć na amen Scenica 2.0 16V miał przejechane jakieś 300 tyś i pewnie zrobiłby 2 tyle gdybym nie dachował ala

P.S gdzie tak wyczytałeś? ala

_________________
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Koleos Privillage 2.0 DCI, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Speedfight II, Punto II 1.2 Black Magic Limited Edition, Kawasaki Vulcan 800 Classic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 22 października 2009, 22:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Posty: 3975
Lokalizacja: bydgoszcz
Renault: Megane II CC Picasso
Silnik: 1.9dci i 2.0 hdi
Gadu-Gadu: 0
VoN napisał(a):

P.S gdzie tak wyczytałeś? ala


Von a miałeś założoną instalkę LPG? mówimy o żywotności silnika,który ma współgrać z gazem...A wyczytałem to na moim ulubionym forum roll

Inna sprawa miałem escorta rs2000 2.0 16v zagazowane parę latek,silnik średnio się trzymał przy 180.000. Ale fakt że Rs mógłbyć bardziej tyrany niż twój Scenic roll

Co do kosztów utrzymania sam się przekonuje jak dzwonie po serwisach i mówie że mam Megankę 2.0 to się krzywią i ceny na jakie ja się krzywię. Ale po chwili dodaję że to 8v to ceny już o wiele korzystniejsze roll (mówię chociażby na przykładzie rozrządu czy pompy)

_________________
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 23 października 2009, 08:02 
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
Posty: 295
Renault: Espace IV
Silnik: 2.0T F4RT
Gadu-Gadu: 0
Silniki występowały w zależności od rocznika. Silniki 8V były montowane do roku 1998 Ph1 za wyjątkiem 2.0 8V który był montowany do roku 2000 z automatycznymi skrzyniami. Generalnie zarówno silniki 8V jak i 16V dobrze znoszą LPG. Odpuść sobie silnik 1.8 8V 90KM bo to zdecydowanie za słaby silnik do Laguny. Jak ktoś pisze że 1.6 16V dobrze znosi gaz a np. 1.8 16V już nie to nie ma racji bo to praktycznie te same silniki które różnią się średnicą tłoka i jego skokiem. Do Laguny optymalny silnik to 1.8 16V bo 1.6 16V jest jednak za słaby bo jak załadujesz auto i włączysz klimę to już musisz się zastanowić zanim wyprzedzisz. Odnośnie 2.0 16V F4R to też można śmiało gaz zakładać. Jeżeli chodzi o różnicę w cenie części to wiadomo że do starszych silników 8V części są tańsze ale to normalne. Silniki 16V raczej problemów nie stwarzają.

SnakeEyes napisał(a):
2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.


Żywot taki sam jak 1.6 czy 1.8 - ceny części porównywalne do 1.6 i 1.8.

Moja rada jest taka - albo 1.8 16V albo 2.0 16V ale występują tylko w rocznikach 98 w górę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 23 października 2009, 15:09 
Forumowicz

Dołączył(a): poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 13:28
Posty: 283
Lokalizacja: Nałęczów
Rodzice mają 1.8 16v i śmiga to bardzo przyzwoicie, 1.6 jeździłem i..... o ile na pusto ładnie szło tak po załadowaniu i w niektórych przedziałach prędkości to już czuć było słabość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 23 października 2009, 22:14 
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 czerwca 2008, 20:54
Posty: 297
Lokalizacja: Bydgoszcz
Renault: Laguna 2 ph 1
Silnik: 2.0 16V
Gadu-Gadu: 159719
Na pewno silniki starszej generacji są trwałe i tanie w eksploatacji, ale...mają mało mocy. W poprzedniej Lagunie 1 miałem 1.8 8V ( F3P ) -
ogólnie silnik jest nie do zajechania i dobrze znosi LPG nawet z instalacjami II generacji. Teraz w kolejnej Lagunie mam 1.8 16V ( F4P ) i jak na razie silnik smiga bez najmniejszych problemów. Koszty ekspoatacji obu jednostek są porównywalne.

Silnik 1.6, to stanowczo za mało do takiego autka jakim jest Laguna. Minimum to 1.8, ale jeżeli masz możliwość to polecam zakup autka z silnikiem 2.0 16V (F4R) - tym bardziej do kombi. Koników jest trochę więcej w porównaniu z 1.8, a koszty częsci są na takim samym poziomie. Spalania minimalnie większe( 0,5-1 l/100km ), więc koszty utrzymania również porównywalne.

_________________
pozdrawiam
Tomek - Bydgoszcz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 24 października 2009, 17:16 
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2008, 19:38
Posty: 124
Lokalizacja: Słupsk
Jeśli auto ma być zagazowane to weż pod uwagę, że z biegiem czasu kuce uciekną. Tak czy siak będzie to muł na gazie :/

_________________
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 25 października 2009, 17:34 
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 maja 2008, 14:12
Posty: 2311
Lokalizacja: Borkowo
Renault: Laguna II FL
Silnik: 2.0T
Gadu-Gadu: 1148894
xluki napisał(a):
Tak czy siak będzie to muł na gazie :/

Akurat tak piszą tylko osoby na gazie niejeżdżące ... Na 16V dobra sekwencja nie daje po sobie odczuć, że samochód ma mniej kucy (sprawdzone na 1.6 16V i 2.0 16V)

_________________
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 25 października 2009, 21:38 
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 maja 2008, 14:12
Posty: 2311
Lokalizacja: Borkowo
Renault: Laguna II FL
Silnik: 2.0T
Gadu-Gadu: 1148894
Cały czas zastanawiam się jak jest z moimi funduszami :P ... Pomyślałem, że najpierw kupiłbym coś "gorszego", a jak będzie mi dobrze iść z interesem, sprzedam to i kupię coś lepszego.
Zauważyłem takie cacko - i myślę :)
http://otomoto.pl/renault-laguna-1-8-ga ... 96757.html

_________________
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 25 października 2009, 22:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Posty: 3975
Lokalizacja: bydgoszcz
Renault: Megane II CC Picasso
Silnik: 1.9dci i 2.0 hdi
Gadu-Gadu: 0
PiasQ napisał(a):
Zauważyłem takie cacko - i myślę :)
http://otomoto.pl/renault-laguna-1-8-ga ... 96757.html


Cacko ze względu na wyposażenie może i jest ale przebieg spory.Akurat dzisiaj byłem na giełdze samochodowej w Bydzi.Ceny Lalek od 4-8 tyś,a na motoallegro jest full-jest w czym wybierać

_________________
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 25 października 2009, 22:40 
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 maja 2008, 14:12
Posty: 2311
Lokalizacja: Borkowo
Renault: Laguna II FL
Silnik: 2.0T
Gadu-Gadu: 1148894
Kolejny ... przebieg spory ... 260 tys. w 12 lat to sporo??? Mam rozumieć, że 22 tys. km rocznie jest wielkim przebiegiem? Wolę mieć pewne 260 tys. niż "150 tys. od dziadka, który jeździł w niedzielę do kościoła"

_________________
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

cron
Stowarzyszenie PIKUR

Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
stat4u
Strefa czasowa: UTC + 1