Przed przystąpieniem do wymiany tarcz hamulcowych dobrze jest się upewnić jaki rozmiar mają nasze tarcze i klocki ,bo zależnie od rocznika ,czy pojemności silnika,nadowozia itp mogły być różne rodzaje .Mi się udało zakupić cały komplet Bosch od Renault 21 ,od kolegi kowboy
Skład kompletu :
Tarcze hamulcowe firmy Bosch numer 0 986 478 276 BD221
wielkość 238x20,1x17,7 mm, oraz Klocki hamulcowe firmy Bosch numer 0 986 467 720 BP713 .Komplet zawierał oczywiście śruby do przykręcenia tarczy hamulcowej do piasty,oraz nowe śruby powleczone locktite do zamocowania zacisku w jarzmie .
1. Najpierw należy poluzować nakrętki koła,następnie podnieść auto i ściągnąć koło
2. Torxem należy odkręcić 2 śruby mocujące tarczę hamulcową do piasty .
3. Kluczem 13 mm należy odkręcić 2 śruby mocujące zacisk hamulcowy do prowadnicy jarzma,kluczem 17 mm należy zablokować prowadnik by móc odkręcić wspomnianą śrubę
4.Odłożyć zacisk hamulcowy obok,by sobie nie zwisał .
5. Wyjąć stare klocki hamulcowe
6.Odkręcić jarzmo i wyczyścić z zabrudzeń .
7.Zdjąć starą tarczę hamulcową (jeśli dawno nie była ściągana ,nie obejdzie się bez zbicia jej młotkiem z piasty )
8.Nową tarczę hamulcową odtłuścić z zabrudzeń i smarów,następnie założyć na piastę i dokręcić nowymi śrubami torxem .
9.Wyczyszczone jarzmo można przykręcić do piasty ,2 śruby przykręcić kluczem 19 mm
10.Zamontować nowe klocki hamulcowe
11.Wsunąć tłok zacisku hamulcowego jak najgłebiej-w sumie do końca,można to zrobić zaciskiem stolarskim,albo -łyżką do opon 8-)
12.Zamontować wyczyszczony zacisk hamulcowy i przykręcić go do prowadnika 2 śrubami na klucz 13 mm
13 Sprawdzić czy tarcza swobodnie się obraca i podokręcać wszystkie śruby
14. Założyć koło,i wykonać test hamulców,krótki odcinek i nie zamocno hamować ,tarcze muszą się dotrzeć z klockami .
15.Odstawić auto i spijać browar :mrgreen:
uwagi i sugestie mile widziane ,mam nadziej ,ze dział własciwy
[Megane I ph I /II ]wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
Re: [Megane I ph I /II ]wymiana tarcz i klocków hamulcowych
u mnie jest na 19 klucz,18 nie wchodzi,ale wiem że w niektórych autach jest na 18 klucz .
- brejq
- Oklejony
- Posty: 423
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 23:59
- Renault: Clio 2
- Silnik: 2.0 16v
- Lokalizacja: Łódź
Re: [Megane I ph I /II ]wymiana tarcz i klocków hamulcowych
warto też się przyłożyć do dokładnego oczyszczenia piasty z syfu wszelakiego przed założeniem nowej tarczy
Było: Łada Oka 0.7l; Renault Clio 2 ph1 1.2 8v; Renault Megane Coupe 2.0 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v
Jest: Clio 2 ph1 2.0 16v oraz Clio 2 ph1 1.4 8v
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: [Megane I ph I /II ]wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja jeszcze raz na jakiś czas czyszczę i smaruję prowadnice, które są pod gumkami i wchodzą w jarzmo, wtedy zacisk pracuje luźno i lepiej odbija. W Lagunie chodził na sucho i koła bardzo się grzały.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: niedziela, 8 czerwca 2014, 14:18
- Renault: Megane CC
- Silnik: 1.9 dCi
Re: [Megane I ph I /II ]wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Miejsce styku klocka z jarzmem warto posmarować smarem odpornym na wysoką temperaturę.