iparts></a>
<a href= francuskie

[Laguna] Silnik 1.8 8V a 16V - a może 1.6 16V?

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

[Laguna] Silnik 1.8 8V a 16V - a może 1.6 16V?

Post autor: PiasQ »

Od razu ostrzegam - silnik musi znieść LPG :D ... jakie zalety, a jakie wady w stosunku do 8V ma silnik 1.8 16V? Nad czym warto się zastanowić? A może 1.6 16V będzie kompromisem (mieliśmy taki w Scenicu I - zgazowany - dawał radę, chociaż rewelacyjnie nie przyspieszał)? Doradźcie, polećcie - jestem zdany na Was :D.
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Awatar użytkownika
Broov
Pasqda
Pasqda
Posty: 3244
Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
Renault: 2xScenic i Megane
Silnik: 2x1.6 i 2.0

Post autor: Broov »

1.6 16V w Sceniku sprawdza się całkiem dobrze.
Co prawda bez podtlenku eLPiGi.
Jak się dowiedziałem , że żona rodzi to na liczniku było ponad 210 km/h :D
Przyśpiesza przyzwoicie , spalanie znośne , miedzy 6,5-8l
Waga lalki i szczeniaka jest podobna , wiec i osiągi będą pewnie podobne.
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

2.0 16V :) moim zdaniem to silnik który daje radę lalce, poniżej 2.0 nie biorąc pod uwagę 1.9DCI bez obrazy dla nikogo będzie to muł...
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

Ja mam 2.0 8v i instalkę gazową, która jest juz z Megi od 5 latek i póki co za mojego użytkowania sprawuje się bez zarzutów (koni troszke uciekło). Sam silniczek daję też radę pod kątem przyspieszenia na trasie jak i w mieście. 2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.

Inna opcja jaką brałbym pod uwagę to 1.6 16v, bo dobrze współgra z podtlenkiem LPG ale jak już Von wspomniał zrywne autko to nie będzie roll
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Baron

Post autor: Baron »

PiasQ miałem Lagę I ph II 1.6 16v tylko, że kombi, więc ciutkę cięższa od 5-cio drzwiowej. Jak dla mnie jeśli chodzi o osiągi to krótko mówiąc kiepsko :( Sprzedałem kumplowi, który jest zachwycony osiągami i twierdzi, że mocniejszego auta mu nie potrzeba! Jak widać ile osób, tyle opinii. Najlepiej się przejechać i przekonać się czy konkretne auto wystarczy człowieku czy mu "mało". Z czasem w każdym aucie będzie "mało", ale nie ma co się martwić na zapas ;)
Osobiście jeśli zakładałbym LPG, to brałbym jak najmocniejsze auto! Dla przykładu jeśli taka Jadzia 2.0 pali 2litry więcej wachy od 1.6 to tylko 4zł/100km różnicy, a wrażenia bezcenne ;)

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.
Wszystko zależy od właściciela ja próbowałem zajeździć na amen Scenica 2.0 16V miał przejechane jakieś 300 tyś i pewnie zrobiłby 2 tyle gdybym nie dachował ala

P.S gdzie tak wyczytałeś? ala
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

VoN pisze:
P.S gdzie tak wyczytałeś? ala
Von a miałeś założoną instalkę LPG? mówimy o żywotności silnika,który ma współgrać z gazem...A wyczytałem to na moim ulubionym forum roll

Inna sprawa miałem escorta rs2000 2.0 16v zagazowane parę latek,silnik średnio się trzymał przy 180.000. Ale fakt że Rs mógłbyć bardziej tyrany niż twój Scenic roll

Co do kosztów utrzymania sam się przekonuje jak dzwonie po serwisach i mówie że mam Megankę 2.0 to się krzywią i ceny na jakie ja się krzywię. Ale po chwili dodaję że to 8v to ceny już o wiele korzystniejsze roll (mówię chociażby na przykładzie rozrządu czy pompy)
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Awatar użytkownika
malczyk2000
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
Renault: Espace IV
Silnik: 2.0T F4RT

Post autor: malczyk2000 »

Silniki występowały w zależności od rocznika. Silniki 8V były montowane do roku 1998 Ph1 za wyjątkiem 2.0 8V który był montowany do roku 2000 z automatycznymi skrzyniami. Generalnie zarówno silniki 8V jak i 16V dobrze znoszą LPG. Odpuść sobie silnik 1.8 8V 90KM bo to zdecydowanie za słaby silnik do Laguny. Jak ktoś pisze że 1.6 16V dobrze znosi gaz a np. 1.8 16V już nie to nie ma racji bo to praktycznie te same silniki które różnią się średnicą tłoka i jego skokiem. Do Laguny optymalny silnik to 1.8 16V bo 1.6 16V jest jednak za słaby bo jak załadujesz auto i włączysz klimę to już musisz się zastanowić zanim wyprzedzisz. Odnośnie 2.0 16V F4R to też można śmiało gaz zakładać. Jeżeli chodzi o różnicę w cenie części to wiadomo że do starszych silników 8V części są tańsze ale to normalne. Silniki 16V raczej problemów nie stwarzają.
SnakeEyes pisze:2.0 16v bym chyba już nie kupił bo napewno jest to silnik droższy w utrzymaniu a i czytałem że żywot krótszy.
Żywot taki sam jak 1.6 czy 1.8 - ceny części porównywalne do 1.6 i 1.8.

Moja rada jest taka - albo 1.8 16V albo 2.0 16V ale występują tylko w rocznikach 98 w górę.

gzara
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 13:28
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: gzara »

Rodzice mają 1.8 16v i śmiga to bardzo przyzwoicie, 1.6 jeździłem i..... o ile na pusto ładnie szło tak po załadowaniu i w niektórych przedziałach prędkości to już czuć było słabość

Awatar użytkownika
Bizon
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 294
Rejestracja: wtorek, 3 czerwca 2008, 20:54
Renault: Megane CC
Silnik: 2.0 PB
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Bizon »

Na pewno silniki starszej generacji są trwałe i tanie w eksploatacji, ale...mają mało mocy. W poprzedniej Lagunie 1 miałem 1.8 8V ( F3P ) -
ogólnie silnik jest nie do zajechania i dobrze znosi LPG nawet z instalacjami II generacji. Teraz w kolejnej Lagunie mam 1.8 16V ( F4P ) i jak na razie silnik smiga bez najmniejszych problemów. Koszty ekspoatacji obu jednostek są porównywalne.

Silnik 1.6, to stanowczo za mało do takiego autka jakim jest Laguna. Minimum to 1.8, ale jeżeli masz możliwość to polecam zakup autka z silnikiem 2.0 16V (F4R) - tym bardziej do kombi. Koników jest trochę więcej w porównaniu z 1.8, a koszty częsci są na takim samym poziomie. Spalania minimalnie większe( 0,5-1 l/100km ), więc koszty utrzymania również porównywalne.
pozdrawiam
Tomek - Bydgoszcz

Awatar użytkownika
xluki
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: wtorek, 23 września 2008, 19:38
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: xluki »

Jeśli auto ma być zagazowane to weż pod uwagę, że z biegiem czasu kuce uciekną. Tak czy siak będzie to muł na gazie :/
Było - Renault Megane 1.6 8V 90KM 1996r. RT
Było - Peugeot 206 1.6 16V 110KM 2001r. XS
Jest - Volvo V40 2.0 16V 140KM 2000r.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

xluki pisze:Tak czy siak będzie to muł na gazie :/
Akurat tak piszą tylko osoby na gazie niejeżdżące ... Na 16V dobra sekwencja nie daje po sobie odczuć, że samochód ma mniej kucy (sprawdzone na 1.6 16V i 2.0 16V)
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Cały czas zastanawiam się jak jest z moimi funduszami :P ... Pomyślałem, że najpierw kupiłbym coś "gorszego", a jak będzie mi dobrze iść z interesem, sprzedam to i kupię coś lepszego.
Zauważyłem takie cacko - i myślę :)
http://otomoto.pl/renault-laguna-1-8-ga ... 96757.html
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

PiasQ pisze: Zauważyłem takie cacko - i myślę :)
http://otomoto.pl/renault-laguna-1-8-ga ... 96757.html
Cacko ze względu na wyposażenie może i jest ale przebieg spory.Akurat dzisiaj byłem na giełdze samochodowej w Bydzi.Ceny Lalek od 4-8 tyś,a na motoallegro jest full-jest w czym wybierać
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

Kolejny ... przebieg spory ... 260 tys. w 12 lat to sporo??? Mam rozumieć, że 22 tys. km rocznie jest wielkim przebiegiem? Wolę mieć pewne 260 tys. niż "150 tys. od dziadka, który jeździł w niedzielę do kościoła"
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

ODPOWIEDZ