Mam problem z kontrolką temperatury cieczy chłodzącej. Po przekręceniu zapłonu świeci cały czas na zgaszonym silniku na odpalonym i ogólnie zawsze. Temperatura jest ok tzn wskazówka pokazuje właściwe około 87 stopni. Wymieniłem czujnik temperatury na nowy i bez zmian. Szukałem na wiązce przerwy i nigdzie nie widzę przetarcia czy uszkodzenia. W warsztacie po podłączeniu komputera wyskakuje błąd przerwy w obwodzie czujnika temperatury.
Proszę o pomoc co czynić?.
[Megane Classic I 1.6 16V] Kontrolka temperatury cieczy świeci cały czas.
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: wtorek, 25 stycznia 2022, 21:03
- Renault: Megane Classic I
- Silnik: 1600 16v
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane Classic I 1.6 16V] Kontrolka temperatury cieczy świeci cały czas.
Czyli problem z wiązką czujnika lub samą wtyczką
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2344
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane Classic I 1.6 16V] Kontrolka temperatury cieczy świeci cały czas.
Niestety szukanie po kabelkach Cię czeka.
Bardzo niewdzięczne zajęcie.
Przewód może być skorodowany w środku i z zewnątrz nie będzie widać uszkodzenia.
Zacznij od ruszania kablami. Może jak gdzieś poruszasz, to ja chwilę złapie kontakt i będzie wiadomo w jakich okolicach szukać
obliczone na lukakatorze
Bardzo niewdzięczne zajęcie.
Przewód może być skorodowany w środku i z zewnątrz nie będzie widać uszkodzenia.
Zacznij od ruszania kablami. Może jak gdzieś poruszasz, to ja chwilę złapie kontakt i będzie wiadomo w jakich okolicach szukać
obliczone na lukakatorze
- Rufus_skp
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: niedziela, 30 sierpnia 2020, 17:31
- Renault: Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: [Megane Classic I 1.6 16V] Kontrolka temperatury cieczy świeci cały czas.
Są co najmniej 3 czujniki cieczy - jeden odpowiada za działanie kontrolki, drugi za wskazanie temperatury, trzeci na chłodnicy odpowiadający za pracę wentylatorów (1, 2 bieg).
U ciebie albo padł czujnik od kontrolki (najczęściej przy pompie wody), albo przetarła się wiązka przewodów i przewód zwiera do masy.
Zasada jest taka, że wraz ze wzrostem temperatury rezystancja czujnika spada, aż dochodzi do zwarcia i zaświecenie kontrolki.
Szukaj więc przewodów w okolicy pompy wody i ruszaj nimi, jak kontrolka zacznie migać lub zgaśnie - problem leży w przetartej wiązce. Jeśli nie daje żadnych rezultatów, trzeba wymienić czujnik.
U ciebie albo padł czujnik od kontrolki (najczęściej przy pompie wody), albo przetarła się wiązka przewodów i przewód zwiera do masy.
Zasada jest taka, że wraz ze wzrostem temperatury rezystancja czujnika spada, aż dochodzi do zwarcia i zaświecenie kontrolki.
Szukaj więc przewodów w okolicy pompy wody i ruszaj nimi, jak kontrolka zacznie migać lub zgaśnie - problem leży w przetartej wiązce. Jeśli nie daje żadnych rezultatów, trzeba wymienić czujnik.
---
Pozdrawiam
Rufus
Kiedyś: Safrane 2.2 dT
Teraz: Latitude 2.0 dCi
Pozdrawiam
Rufus
Kiedyś: Safrane 2.2 dT
Teraz: Latitude 2.0 dCi
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [Megane Classic I 1.6 16V] Kontrolka temperatury cieczy świeci cały czas.
Tak prostując w tym silniku w tym modelu jest tylko jeden czujnik temperatury cieczy.Spełnia on dwojaką funkcję czyli z niego jest info na licznik i do sterownika wtrysku który steruje wentylatorem chłodnicy.Jeżeli info na wskaźniku jest prawidłowe i kontrolka przegrzania świeci to będzie wina po stronie licznika,bądź inny czujnik daje masę na kontrolkę,czyli zwarcie.Raczej po stronie licznika. Czujnik jest w obudowie termostatu.Nie ma termika w chłodnicy,chyba że jest jakaś przeróbka
Koleos i Modus