Tak, tylko z tego co kojarzę to 1,2 16v z tych czasów jeszcze miał po "renówkowemu"
obliczone na lukakatorze
[Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką
Moderator: Grupa Moderatorów
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką
To miałem na myśli pisząc "odwrotnie" czyli cylinder pierwszy jest od strony koła zamachowegopatrys4891 pisze: ↑piątek, 24 września 2021, 19:54 Tak, tylko z tego co kojarzę to 1,2 16v z tych czasów jeszcze miał po "renówkowemu"
obliczone na lukakatorze
Koleos i Modus
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
- Renault: Thalia
- Silnik: 1.2 16V
Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką
Prawidłowe połączenie w przypadku NGK i Thalii 1.2 16V: po kolei 1,2,3,4 licząc od skrzyni biegów. Może ta informacja się komuś przyda. Wyczyściłem już chyba wszystkie czujniki, ale jeden z nich (indukcyjny) może być walnięty. Jak go odlacze to nie pojawia się żaden nowy błąd: chodzi dokładnie o czujnik położenia wału korbowego. Wygląda niby na ok, nie było na nim dużo zabrudzeń, ma rezystancję coś około 228-229 Ohm. Czy on może powodować błędne odczyty ze sterownika dot. obrotów (256rpm) oraz obciazenia silnika (100%)? Bo chyba po jego odłączeniu powinien się pojawić nowy błąd, dobrze myślę? A nic takiego się nie dzieje..
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką
Awarje tego czujnika są częste w tych silnikach.
obliczone na lukakatorze
obliczone na lukakatorze
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
- Renault: Thalia
- Silnik: 1.2 16V
Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką
Jest jeszcze jedna rzecz, która budzi moje wątpliwości - przepustnica. Czy podczas przekręcenia kluczyka w pozycję "zapłon", przepustnica powinna się poruszyć (choć troszkę)? Czy ona w ogóle powinna się poruszać podczas wciskania pedału gazu w ww. pozycji czy dopiero po rozruchu? U mnie się w ogóle nie porusza.. (Raz się przypadkowo poruszyła podczas wyjmowania kluczyków ze stacyjki). Mam podejrzenia, że potencjometr mógł się uszkodzić/albo silniczek? Czy ktoś ma rozpiskę tej wiązki dochodzącej do przepustnicy? Chcę ręcznie sprawdzić czy silniczek w ogóle działa.
A i jeszcze jedno: żeby dostać się do silniczka muszę rozwiercić 6 nitów - rozumiem, że to jest jak najbardziej zdejmowalne i nic mi się nie rozsypie po rozwierceniu nitów i zdjęciu pokrywy?
EDIT: A może znajdę gdzieś schemat budowy przepustnicy dla tego modelu? Tak dla samego siebie chciałbym się czegoś nauczyć, jak już samochód 'stoi' i można - nazwijmy to "grzebać"
EDIT2: Jeszcze tak się zastanawiam, czy może przyczyną pokazywania 100% obciążenia silnika nie jest walnięty przepływomierz?
A i jeszcze jedno: żeby dostać się do silniczka muszę rozwiercić 6 nitów - rozumiem, że to jest jak najbardziej zdejmowalne i nic mi się nie rozsypie po rozwierceniu nitów i zdjęciu pokrywy?
EDIT: A może znajdę gdzieś schemat budowy przepustnicy dla tego modelu? Tak dla samego siebie chciałbym się czegoś nauczyć, jak już samochód 'stoi' i można - nazwijmy to "grzebać"
EDIT2: Jeszcze tak się zastanawiam, czy może przyczyną pokazywania 100% obciążenia silnika nie jest walnięty przepływomierz?
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2021, 22:26
- Renault: Thalia
- Silnik: 1.2 16V
Re: [Thalia 1.2 16V] Samochód przestał odpalać po przykryciu plandeką
Samochód już jeździ Okazało się, że problemem był brak wysterowania przekaźnika głównego (w skrzynce bezpieczników przy AKU) przez sterownik. Wszystko inne działało.. Schemat zasilania przekaźnika głównego poniżej.