Spoogie - będziesz się ze mnie śmiał, bo ja miałem taką hecę. Po zakupie auta jeździłem dwa dni, sporo kilometrów. Trzeciego dnia postanowiłem sprawdzić jak działa ten system i okazało się, że on cały czas był włączony, a ja nie wiedziałem. Jestem starym kierowcą (35 lat już jeżdżę) i na obrotomierz w ogóle nie patrzę. W każdym razie uruchamiania odbywa się bezszelestnie i bez drgań. W ruchu miejskim nie da się tego wyczuć.spoogie pisze:Być może czterocylindrówka gaśnie i uruchamia sie niezauważalnie ale niestety trzy cylindry trzepią za każdym razem. Ja tam osobiście żadnych korzyści z wyłączania nie widze (przede wszystkim żadnej oszczędności z paliwa) a klima przestaje wtedy działać. Ten system to taka sztuka dla sztuki dla koncernów samochodowych by ich auta przeszły homologację emisji CO2 z jak najmniejszą wartością. Dlatego wyłączam s&s zawsze jak tylko wsiadam do auta
[Captur] jak wyłączyć start/stop
Moderator: Grupa Moderatorów
- Eliot
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
- Renault: Captur
- Silnik: 1,2
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
- spoogie
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: środa, 27 stycznia 2016, 15:23
- Renault: Captur
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Kato
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
Nie mam najmniejszego zamiaru. Po prostu od dwóch lat nie mogę sie przyzwyczaić do klangu trzech cylindrów palmEliot pisze: Spoogie - będziesz się ze mnie śmiał, bo ja miałem taką hecę.
Widzę znaczną różnicę w pracy silnika trzy a czterocylindrowego. Wcześniej miałem clio II z 1.2 75 km i na światłach nie było żadnych drgań i trzeba było się wsłuchiwać w pracę. 0.9 jednak wibruje na światłach a jak się deaktywuje przy s&s to tak charakterystycznie trzepnie.
--
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96
- Rafaello
- Bywalec
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela, 7 lutego 2016, 16:49
- Renault: Scenic 4 Touch
- Silnik: 1.2 Energy 130
- Lokalizacja: Nysa
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
W moim 0.9 system start-stop wyłącza i włącza silnik bez żadnych wibracji ani szarpnięć, czasami wręcz niezauważalnie. Przycisk do dezaktywacji jest opisany literka A.
Jest.
Scenic IV Touch Energy TCe 130 17r.
Były.
Captur Intense 0,9TCe 90 15r.
Scenic 2 ph1 1,9 dci 04r.
Laguna 1 ph2 1,8 16v 00r.
Megane 1 ph2 1,4 8v 99r.
Twingo 1 ph1 1,2 8v 97r.
Scenic IV Touch Energy TCe 130 17r.
Były.
Captur Intense 0,9TCe 90 15r.
Scenic 2 ph1 1,9 dci 04r.
Laguna 1 ph2 1,8 16v 00r.
Megane 1 ph2 1,4 8v 99r.
Twingo 1 ph1 1,2 8v 97r.
-
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: czwartek, 8 czerwca 2017, 19:02
- Renault: Captur 2017
- Silnik: 09 TCE
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
Zarówno w Clio jak i teraz w Capturze - po prostu wyłączam jak wejdę do auta.System zdatny tylko w dużym korku.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek, 27 października 2017, 16:37
- Renault: Captur
- Silnik: 1.2 TCe 120 KM
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
Po uruchomieniu samochodu (o ile nie zapomnę...) zawsze wyłączam star/stop. System do niczego nie przydatny-nawet jak przyznał w rozmowie że mną szef jednego z serwisów ASO Renault w ostatecznym rozrachunku nie obniża w ogóle uśrednionego spalania. Jest tylko z racji wymogów UE dotyczących emisji CO2 w korkach. Jak tylko skończy się gwarancja, to mam już gotowy pomysł na odwrócenie działania przycisku wyłączającego S/S - domyślnie po uruchomieniu silnika S/S będzie zdeaktywowany,a po ew. przyciśnięciu przycisku stanie się aktywny.
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
Najprostrzy sposob, to przekaznik czasowy. Po przekrecenu stacyjki przekaznik zwiera styki a nastepnie sie rozlacza.
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 22:01
- Renault: Grand Espace IV
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
Witajcie
Można też użyć odpowiedniego modułu, który bezproblemowo wyłączy system Start/Stopu przy jednoczesnym zachowaniu jego funkcjonalności i wszystkich powiązanych z nim systemów pojazdu- czyli jak chcesz masz automatyczne wyłączanie systemu i cieszysz się spokojną jazdą, jeśli nie chcesz możesz włączyć i masz tryb fabryczny, sam decydujesz. Jeśli ktoś jest zainteresowany niech pisze.
Można też użyć odpowiedniego modułu, który bezproblemowo wyłączy system Start/Stopu przy jednoczesnym zachowaniu jego funkcjonalności i wszystkich powiązanych z nim systemów pojazdu- czyli jak chcesz masz automatyczne wyłączanie systemu i cieszysz się spokojną jazdą, jeśli nie chcesz możesz włączyć i masz tryb fabryczny, sam decydujesz. Jeśli ktoś jest zainteresowany niech pisze.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
Start- stop to zabójca turbin, choć nie robi tego od razu
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: niedziela, 13 stycznia 2019, 13:16
- Renault: Captur
- Silnik: 1.5 dci 90 KM
- Lokalizacja: Marki
Re: [Captur] jak wyłączyć start/stop
System start-top da się zapewne deaktywować programem ddt4all poprzez moduł OBD. Ja deaktywowałem w moim Kadjar więc pewnie i w Captur się da.