iparts></a>
<a href= francuskie

[Scenic III 2009-2016] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: [Scenic/GrandScenic III ] proszę o radę

Post autor: funkoval »

Nie ma? A 130KM 1.6 dCi, 2.0 dCi na 150/160KM?
Jedzie, całkiem żwawo, choć sprinterem nie jest. Pytaj Przemo_79, on miał okazję odpychać się takim S3 110KM, a na co dzień ujeżdża S2 130 lub 200KM.

Awatar użytkownika
Kali
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 143
Rejestracja: wtorek, 7 lutego 2012, 21:27
Renault: Laguna II
Silnik: 2.0T
Lokalizacja: Radzyń Podlaski / Lublin

Re: [Scenic/GrandScenic III ] proszę o radę

Post autor: Kali »

nie ma u mnie pod domem w sensie :P

tzn jest jeszcze opcja żeby wsadzić do tego 110km 2.0 dCi 150 KM ale to już chyba poważniejsza procedura coś czuję
LRA22269 roll

real4
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: niedziela, 28 czerwca 2015, 10:56
Renault: brak
Silnik: brak

Grand Scenic III

Post autor: real4 »

Witam
Panowie, mam mozliwosc zakupu Renault Grand Scenic III z 2010 roku z silnikiem 2.0dci 160km.
Przebieg przekroczyl 160k i jest pewny, sprawdzony w ASO. pelne wyposazenie, 7osob.
Pytanie jest takie, czy przy takim przebiegu warto pchac sie w ten silnik, biorac pod uwage ceme 35k do niewielkiej negocjacji?
Co do Fap wiem, ze jest raz w tygodniu samochod pedzony w trasie po autostradzie, zakladam ze sie ladnie wypala. na codzien niestety jezdzi po miescie.
Wybieram sie na przeglad w aso, lecz cena przegladu nie jest niska stad caly czas mam watpliwosci.
o silniku wiele juz przeczytalem i siedzi mi w glowie, ze za chwilke moga pojawic sie problemy z wtryskami, kolem dwumasowym, czy sprężarką a to oznacza spore koszty.

czy moglibyscie cos doradzic, przede wszystkim jakie macie doswiadczenia z tym silnikiem czy taki przebieg powinien juz zaswiecac czerwona lampke w glowie czy jeszcze mozna pojezdzic. zakladam ze kupionym samochodem chcialbym zrobic w kolejne 100k przebiegu, co przeklada sie na jnakies 5 lat uzytkowania.
z gory dzieki za wszelkie sugestie.

prosiaczek231
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 1779
Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 17:11
Renault: Megane II CC
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Wałcz (woj.zach-pom)
Kontakt:

Re: [Scenic/GrandScenic III ] proszę o radę

Post autor: prosiaczek231 »

Hey, dobra znajoma chce kupić Scenica III i znalazła coś, możecie obejrzeć link i ocenić, http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic ... y9ael.html
Obrazek
Byłe Renault:

Megane Scenic 1.6 1997r
Espace II 2.2 1995r
Laguna IphII 2.0 1998r
Clio II phI 1.2 1999
Megane I phII 1.6 16V 1999r
Megane I phII 1.4 16V 2002r
Megane II phI 2.0 16V 2003r

bimer
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 23:26

Re: jaki silnik wybrać do nowego scenika 2011r.???

Post autor: bimer »

Witam wszystkich co lepsze do Granda 1.5 dci czy 1.6 benzyna. Tych jest najwiekszy wybor ,a glownie miasto 2 osoby z dzieckiem lub 1. Najwyżej z 3 wypady rocznie gdzies dalej w 7 osob. No I jak z panewkami w 1.5 dalej sie obracaja?

Wysłane z mojego GT-I9505

Awatar użytkownika
Tomek_SJZ
Oklejony
Oklejony
Posty: 170
Rejestracja: piątek, 27 czerwca 2008, 15:04
Renault: Scenic i Clio
Silnik: 1.2 i 1.0
Lokalizacja: Rybnik

Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

Post autor: Tomek_SJZ »

Witam po latach.
Mam dylemat bo znalazłem scenica z 2011 r. z silnikiem 2 litrowym M4R (nissanowski) z instalacją gazową założoną 20 tysięcy temu (obecnie ma 92 kkm). Historia auta sprawdzona w serwisie i niby wszystko ok, z tym że jak powiedziałem że ma gaz to panowie od razu odradzili, że niby jest tam płytkowa regulacja luzu zaworowego i to u nich kosztuje 5 tysięcy zł a robi sie niby co 30 tyś km. Zrezygnowałem od razu, ale dzisiaj dzwoni do mnie sprzedawca, że posprawdzał, zaczerpnął informacji u jakiegoś inżyniera mechaniki, koszt takiej regulacji nie powinien przekroczyć 600 zł. Czy ktoś miał do czynienia z tym silnikiem i gazem? Proszę o radę czy faktycznie dać se spokój czy ponownie rozważyć tę ofertę?
Pozdrawiam;
Tomek
Obrazek

Awatar użytkownika
Alexlaguna2
Bywalec
Bywalec
Posty: 10
Rejestracja: środa, 4 maja 2016, 10:51

Re: Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

Post autor: Alexlaguna2 »

Jeżeli w serwisie chcą za taką regulację 5 tysięcy to znaczy że powinni spotkać się z psychiatrą. Bo z nudów to już takie głupoty gadają. Dobry mechanik starej szkoły a nie jak obecnie wymieniacz spokojnie ogarnie sprawę i weźmie maximum 500-600 zeta. Takie regulacje miały kiedyś powszechnie wszystkie japońskie silniki. I jakoś śmigają do dnia dzisiejszego. Ja bym brał.

olo

Awatar użytkownika
Tomek_SJZ
Oklejony
Oklejony
Posty: 170
Rejestracja: piątek, 27 czerwca 2008, 15:04
Renault: Scenic i Clio
Silnik: 1.2 i 1.0
Lokalizacja: Rybnik

Re: Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

Post autor: Tomek_SJZ »

Też mi tak powiedział sprzedający, ale ja za 3 dni leciałem na wakacje i odpuściłem. Auto zostało sprzedane jak mnie nie było w kraju i teraz trochę żałuję, no ale mam nadzieję, że jeszcze coś godnego uwagi trafię. Dzięki za odpowiedź.
Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

Post autor: Maciej R21 »

Regulacja płytkowa była już w starych jak świat silnikach renault np. F3N , gdzie można to było zrobić bez ruszania wałka rozrządu . Wiem bo sam regulowałem zawory . W F4R bodajże , trzeba było wymieniać całe szklanki i tam bez demontażu wałka rozrządu się nie obyło , le 5 tyś ??? No chyba że podmieniają silnik ;) .
Obrazek

mpower
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 4 lipca 2017, 18:02
Renault: Grand Scenic III
Silnik: 2.0 16V 140KM

Re: Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

Post autor: mpower »

Witam.
Ciekami mnie, jak skończyła się historia z kontrolą luzów zaworowych i ewentualną ich regulacją. Również mam Scenica III z silnikiem M4R i automatem. Zbieram informację odnośnie montażu instalacji lpg do mojego samochodu. Jednak informacje o luzach zaworowych, póki co skutecznie mnie zniechęcają.

lukasz1983
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 18 września 2017, 13:15

Zakup Renault Scenic

Post autor: lukasz1983 »

Dzien dobry,

Prosze o pomoc w zakupie samochodu a mianowice chodzi mi o Renault Scenic III z 2009/2010 roku z silnikiem diesla.

Naczytałem sie różnych infomracji na temat silnika 1,5 dci i aż mi głowa pęka. Mam na oku Scenika z 2009 z silnikiem 1,5 dci 105 KM oraz Scenika Grand z 2009 roku z silnikiem 1,5 dci 110 KM.

Podobno 110 lepsze od 105, ale znowu słyszalem że są awaryjnie nie ważne które.

POMOCY !!!!! jest aż tak żle jak piszą? Dodam że obydwa samochody są sprawdzone, nie bite i stan dobry tylko dylemat z tymi silnikami.

Bardzo prosze o pomoc i opinie.

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Re: Zakup Renault Scenic

Post autor: cyklista »

każde auta ma swoje wady i zalety nieraz przesadzają z tymi wpisami
# 39 Cyklista :think: :think: to już minęło,15 lat

Awatar użytkownika
Vargas
Weteran
Weteran
Posty: 1982
Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
Renault: Magane II phII Grand
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Re: Zakup Renault Scenic

Post autor: Vargas »

Też się zastanawiałem nad dizlem :) i powiem szczerze, że dałem sobie spokój i padł wybór na benzynę :) Tez słyszałem, że te 1,5 dci są do czterech liter.
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Zakup Renault Scenic

Post autor: VoN »

Jak dbasz tak masz, firmowe Kangoo 1'5 dci prawie 200tyś bez awarii...

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup Renault Scenic

Post autor: patrys4891 »

1,5dci z początków produkcji faktycznie miały problemy z panewkami, ale potem to poprawili.
Ja dosłownie męczę Clio3 z tym silnikiem. Zakupiony z teoretycznym przebiegiem 114ty km, teraz ma ponad 220 i nic się nie dzieje z silnikiem.
Tak jak Von napisał. Jak się olej wymienia regularnie i na odpowiedni i jeździ się odpowiednio, to myślę że 400tys km ten silnik wykręci bez problemu.
Obrazek

ODPOWIEDZ