[Megane1 PH2] Wysokie obroty
Moderator: Grupa Moderatorów
[Megane1 PH2] Wysokie obroty
Witam mam problem z za wysokimi obrotami-po odpaleniu jak jest zimna obroty wynoszą 2000-2500 jak nie dotknę gazu tylko czekam jak się nagrzeje to spadną do normalnych ale jak ruszę to zaczynają skakać 1000-2500, dopiero jak stanę w korku czy na światłach po ok 30sekundach zaczynają spadać do normalnych i nie skaczą ,ruszam i znowu są wysokie. Trochę pomaga zgaszenie na ok 5 minut ale tylko na chwilę, jak nie czekałbym rano jak się nagrzeje tylko ruszył od razu to skaczą bardziej lub zawieszają się na 2000. To się dzieje tylko jak jest zimno Krokowy jest wyczyszczony a po jego odpięciu obroty skaczą tak samo, . Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Megane 1PH2 1,4 16v 99r
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 stycznia 2013, 11:10 przez mariusz1500, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pamietaj na przyszlosc o nawiasach kwadratowych w temacie
Powód: pamietaj na przyszlosc o nawiasach kwadratowych w temacie
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
U mnie pomogła wymiana uszczelki/oringu przy mocowaniu przepustnicy. Uszczelka była stara i tak twarda już, że na zimno nie uszczelniała jak należy i auto łapało lewe powietrze. Przy okazji przeczyszczenie i regulacja klapki przepustnicy nie zaszkodzi
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
Dzięki za odpowiedź jutro będę sprawdzał co i jak z uszczelkami.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: niedziela, 1 grudnia 2013, 13:16
- Renault: MEGANE Iph2 Kombi
- Silnik: 1.6 16v +LPG
- Lokalizacja: LC
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
odgrzebie kotleta.
Nie wiem czy szukam sobie sam problemów, czy to tak ma być, pierwsza moja Meganka, w ogóle pierwszy francuz na benzynę i do tego jeszcze z LPG.
Silnik 1,6 16v
Jak wyglądaja u Was obroty po odpaleniu auta? Normalnym jest ze utrzymują się na ok 1,5 tys./min?
Podczas jazdy zanim jeszcze silnik osiągnie temperaturę gdy dojeżdżam do skrzyżowania to mam oborty ok 1,5. Dopiero jak sie rozgrzeje to normalnie jest ok 700 obr/min.
To normalne czy raczej coś jest nie tak? Raczej nie ma różnicy czy to jest na PB czy na LPG.
Nagrałem filmik dzisiaj jak to wygląda:
odpalenie
http://www.youtube.com/watch?v=AlKigqZ0FFo
po krótkiej jeździe jakies 3 min od odpalenia
http://www.youtube.com/watch?v=Sq7SXSnXpnA
Nie wiem czy szukam sobie sam problemów, czy to tak ma być, pierwsza moja Meganka, w ogóle pierwszy francuz na benzynę i do tego jeszcze z LPG.
Silnik 1,6 16v
Jak wyglądaja u Was obroty po odpaleniu auta? Normalnym jest ze utrzymują się na ok 1,5 tys./min?
Podczas jazdy zanim jeszcze silnik osiągnie temperaturę gdy dojeżdżam do skrzyżowania to mam oborty ok 1,5. Dopiero jak sie rozgrzeje to normalnie jest ok 700 obr/min.
To normalne czy raczej coś jest nie tak? Raczej nie ma różnicy czy to jest na PB czy na LPG.
Nagrałem filmik dzisiaj jak to wygląda:
odpalenie
http://www.youtube.com/watch?v=AlKigqZ0FFo
po krótkiej jeździe jakies 3 min od odpalenia
http://www.youtube.com/watch?v=Sq7SXSnXpnA
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
Przy niskich temperaturach na dworze jest to normalne, bo silnik krokowy otwiera bardziej przepustnicę. Możesz wyjąc silnik krokowy i go przeczyścić (na bank mu nie zaszkodzi), ale wyższe obroty do momentu zagrzania auta to norma. Bardziej bym się martwi jakby się utrzymywały jak już auto się zagrzej
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: niedziela, 1 grudnia 2013, 13:16
- Renault: MEGANE Iph2 Kombi
- Silnik: 1.6 16v +LPG
- Lokalizacja: LC
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
krokowy już czyściłem nawet się trochę poprawiło bo wcześniej było gorzej. Na razie będę jeździł, jak to normalne. Dzięki za info driver
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
Kolego też mam megane I 1,6 16V z lpg i dzisiaj patrzyłem na obroty przy odpaleniu rano na zimno i na początku są w okolicach 1150 obr/min. Wraz z nagrzaniem spadają do około 700 - 750.
Sprawdzane na benzynie.
Myślę, że jak po nagrzaniu obroty są ok to nie masz się co martwić.
Sprawdzane na benzynie.
Myślę, że jak po nagrzaniu obroty są ok to nie masz się co martwić.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: niedziela, 1 grudnia 2013, 13:16
- Renault: MEGANE Iph2 Kombi
- Silnik: 1.6 16v +LPG
- Lokalizacja: LC
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
Na razie wrzuciłem na luz Jeżdżę i nie szukam kłopotów . Teraz staram się mieć lżejszą nogę bo jakoś poniżej 11l/100 wg komputera nie mogę zejść fakt ze po mieście ale mogło by być mniej driver
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
spalanie 11l/100km wg komputera, a liczyłeś spalanie wg tankowań?
u siebie komputera nie mam, jak jeszcze miałem tylko benzynę to spalanie wychodziło mi między 7 - 8 litrów na 100 km, jazda mieszana z dużą ilością trasy
teraz na lpg w takich samych warunkach spalanie 8 - 9 l/100 km ale jazda raczej bez szaleństw
u siebie komputera nie mam, jak jeszcze miałem tylko benzynę to spalanie wychodziło mi między 7 - 8 litrów na 100 km, jazda mieszana z dużą ilością trasy
teraz na lpg w takich samych warunkach spalanie 8 - 9 l/100 km ale jazda raczej bez szaleństw
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: niedziela, 1 grudnia 2013, 13:16
- Renault: MEGANE Iph2 Kombi
- Silnik: 1.6 16v +LPG
- Lokalizacja: LC
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
Lpg na mieście na krótkich odcinkach wyszło mi ostatnio 12,5 wcześniej ok 11-12l wg tankowań. Samo miasto Na kompie z pół l mniej miałem pokazane
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Re: [Megane1 PH2] Wysokie obroty
Szczerze powiem, że ile mi pali lpg w samym mieście na krótkich trasach to nie mam pojęcia. Robię zwykle odcinki ponad 25 km za jednym odpaleniem i większość poza miastem. Wtedy spalanie lpg wychodzi tak jak pisałem wcześniej około 8-9 l/100km