iparts></a>
<a href= francuskie

[scenic I 1,8 '02] Project WEBASTO

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
G-Boy

[scenic I 1,8 '02] Project WEBASTO

Post autor: G-Boy »

No wiec...jako ze nie udalo mi sie znalezc nic konkretnie pomocnego przy montazu webasto w scenicu - dzis sam sie za to wzialem. Na razie zrobilem tylko wstepne przymiarki - ale na dniach mam zamiar pociagnac sprawe dalej.

Na poczatek - miejsce gdzie zamontowac piec. Nie ma duzo mozliwosci - miesci sie on na sile pod akumulatorem i..i tyle.. nie wiem jeszcze co bedzie po dolaczeniu wezy..

Opcja druga - wywale UCH, ktore jest zamontowane za lewa lampa przednią, a w jego miejsce pionowo za lampą przyszloby webasto. UCH moze uda sie zamontowac rownolegle przed akumulatorem. Kwestia dorobienia kilku wspornikow.

Pytanie moje jest nastepujace: czy ktos juz przerabial temat? Niestety, z mechaniki (czystej mechaniki silnika) jestem zielony, podpowie mi ktos gdzie znajde jakis schemat ktory waz gumowy w ukladzie chlodzenia od czego jest i jaki jest kierunek przeplywu wody w nim?

Bardzo przydalby mi sie schemat instalacji do scenica - mozna to gdzies dostac? I ostatnie pytanie - podlaczenie calosci. O ile przy manualnych wentylatorach problemu nie ma, jak ma sie sprawa podlaczania dmuchawy sterowanej climatronikiem? Jak wyglada zasilanie dmuchawy i jak sie do niej dostac, zeby piny rozgryzc?

Bede wdzieczny za wskazowki, w przeciwnym razie do swiat moze to zrobie... :p

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Webasto wpinasz w wąż idący do nagrzewnicy. W komplecie z webastem powinienneś mieć specjalny czwórnik z zaworem zwrotnym. Przecina się wąż idący do nagrzewnicy . W miejsce przecięcia wpina się czwórnik a dwa pozostałe kanały , łaczy się z agregatem.
Co do dmuchawy to tutaj byłym ostrożny . Dmuchawa to jedno z najwięęcej żrących prąd urządzeń.
Przykładowo w R21 dmuchawa na najwyższym biegu pobiera ponad 20A !!!!! POdejrzewam że w nowszych autach te prądy są podobne o ile nie większe ze względu na filtry przeciwpyłkowe itd ( opory przepływu powietrza ).
Przyjmując zimowe temperatury i naturalny spadek pojemności NOWEGO akumulatora nawet o 50% , może się okazać że po chwili pracy takiego układu, już nie zapalisz samochodu, a pamiętaj też że sam agregat pobiera prąd ( pompa paliwa , pompa cieczy , sterowanie itd ) .
Ja bym to raczej wdział tak :
Właczasz sobie Webasto , timerem czy też pilotem w zależności jakie bajery posiada . Silnik i cały układ chłodzenia rozgrzewa Ci się do optymalnej temperatury. Schodzisz do samochodu , wsiadasz , zapalasz silnik , właczasz nawiew i od razu leci gorące powietrze . No ile może zając nagrzanie auta po właczeniu dmuchawy przy rozgrzanym silniku ???
Poa tym oczywiście mniejsze zużycie paliwa bo silnik nie będzie już wzbogacał mieszanki żeby się" rozgrzać ".
No ale wybór należy do Ciebie. To tylko moje propozycje
Obrazek

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Tez sie boje o aku, tylko czytalem ze dmuchawe mozna na najnizszym biegu podlaczyc, a webasto zalaczy ja I tak z chwila,kiedy silnik bedzie mial wlasciwa temperature-musze sprawdzic w papierach.

Generalnie nawet minimalny nadmuch przez np 10-20 min nie wyczerpie aku, a ruch powietrza ogrzeje I odsniezy auto..mam nadzieje..

Maciej R21 pisze:W komplecie z webastem powinienneś mieć specjalny czwórnik z zaworem zwrotnym.
a masz moze fotke jak to cudo wyglada? Chyba czegos takiego nie mam, ale sprawdze..sa weze rozne i rozniste..złączki gumowe itp...a nie idzie to tak, ze waz z nagrzewnicy idzie do webasto, i z webasto do nagrzewnicy? wtedy nie potrzeba czwórnika....zwyczajnie szeregowo wpiac to mozna. Ponoc ten rodzaj pompy w webasto nie stawia oporu przeplywu cieczy...
Maciej R21 pisze:o ile nie większe ze względu na filtry przeciwpyłkowe
wlasnie jestem swiadom, ze jesienia trzeba bedzie nowy filtr zalozyc..
Maciej R21 pisze:Przyjmując zimowe temperatury i naturalny spadek pojemności NOWEGO akumulatora nawet o 50% , może się okazać że po chwili pracy takiego układu, już nie zapalisz samochodu, a pamiętaj też że sam agregat pobiera prąd ( pompa paliwa , pompa cieczy , sterowanie itd ) .
no to jak to dziala w innych autach? bo dziala... gdzie jest haczyk?
Maciej R21 pisze:Schodzisz do samochodu , wsiadasz , zapalasz silnik , właczasz nawiew i od razu leci gorące powietrze . No ile może zając nagrzanie auta po właczeniu dmuchawy przy rozgrzanym silniku ? ??
wlasnie..tu jest ciekawie, bo zasada dzialania webasto w tym przypadku ma sie tak, ze uruchamia sie webasto i zaczyna grzac. Przy wlasciwej temperaturze wlacza sie dmuchawa, nawet na najnizszym biegu i wymusza ruch powietrza w ukladzie aby cieple powietrze powolutku nagrzewalo auto - starczy ze wnetrze bedzie mialo 5st - z perspektywy tych 30minut snieg powinien sie stopic na aucie. nie chodzi o to by w aucie bylo odrazu 20stopni i wsiadam i jade. To ma bys skuteczne na zasadzie dzialania 20-60minut przed odpaleniem auta. Aha...sterowanie jest zegarem..
Maciej R21 pisze:Poa tym oczywiście mniejsze zużycie paliwa bo silnik nie będzie już wzbogacał mieszanki żeby się" rozgrzać ".
i tu kolejna niespodzianka - teoretycznie masz racje...ale..ile tego paliwa silnik potrzebuje zeby sie rozgrzac? po kilku km jest juz zwykle cieply, a webasto pracujac potrafi chyba wydoic ok 0,5l paliwa. tak wiec w skali miesiaca mozna oddac w ten sposob ok 10l paliwa na samo ogrzewanie auta.
Maciej R21 pisze:No ale wybór należy do Ciebie.
juz nie o sam wybor chodzi, ale o to aby to "dzialalo" kiedy bede musial o 5.30 do pracy jechac zimą i auto bedzie zakopane po lusterka ;p

Dzis zrobilem dalszy ciag rozeznania - wstepnie - wywale modul UCH zza lewej lampy, i umocuje go na wsporniku miedzy bezpiecznikami a akumulatorem. Powinien sie zmiescic. Chcialem go dac przed akumulator - ale w razie nawet drobnej kolizji - modul dostanie po dupie i po nim. Na 99% jutro upewnie sie ze piec zmiesci sie za lampą i nie bedzie mial za ciasno.

DODANO 24/09/2010 g.17:10

Wiec tak: pogrzebalem po sieci i znalazlem instrukcje od webasto - jak montuje sie takie ogrzewanie w scenicu II , 2003r. Coz...teoretycznie proste.. wszystko ladnie ze zdjeciami podane..ale... ale sztuczka polega na tym , ze przy climatronicu gaszac auto przed odpaleniem webasto jest kilka uwarunkowan:

- Temp powinna byc ustawiona na max,
- Nawiew ustawiony na szybe
- Sila nadmuchu nastawiona na min.

Tak wiec problem dotyczacy podlaczenia do dmuchawy okazal sie niezbyt skomplikowany (wpiecie sie w wiazke to juz pikus ;) )

Na razie zbieram czesci (wsporniki itp) i jak rusze z montazem - to zaczne pstrykac zdjecia.

Pytanie dodatkowe - ktoredy idzie wezyk z paliwem z baku? gdzie go szukac, zeby pociagnac ten dodatkowy? Pod autem?
Po kolejnych ogledzinach - montaz od strony technicznej prawie rozplanowany.

Gdzie jest w scenicu pompa paliwa? W baku? Czy jesli ona jest w baku, to czy ja moge paliwo do pieca wziac juz w komorze silnika czy jednak ciac przewod przy baku i stamtad ciagnac druga linie? Webasto ma swoja pompke do paliwa.

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Maciej R21 »

Wszystko zależy w jakiej kondycji będziesz miał akumulator i oby nigdy nie spotkała Cię niespodzianka że w aucie ciepło a rozrusznik nie da rady zakręcić ;).
Zdjęcie zrobię jak tylko będę w miejscu gdzie webasto magazynuje.
Czwórnik w zasadzie działa tak że płyn leci przez Webasto tyle że jest tam zawór zwrotny z mała dziurką i prawdopodobnie w czasie gdy silnk pracuje , płyn omija zupełnie webasto jeszcze się temu nie przyglądałem . Teoretycznie możesz wpiąć się wprzewód paliwowy pod maską . Pompa paliwa w czasie postoju pozwala na swobodny przepływ paliwa ( w jedną stronę ) . Przynajmniej klasyczna pompa ;). Powrót też musisz wpiąc oczywiście . Połaczeia robisz na trójnikach i muszą to byc porządne połaczenia bo jest tam ciśnienie ok. 3 barów ( na tłoczeniu ).
Co do zużycia paliwa to faktycznie nie wziąłem pod uwagę spalania agregatu ale mniejsze zużycie silnika na pewno będzie występowało . Poza tym na krótkich trasach silnik benzynowy potrafi spalić o 2-3 litry więcej na 100km , bo nie da rady się nawet nagrzać do optymalnej temperatury.
Obrazek

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Macku,sprawdzilem, nie mam tego czwornika I w instrukcji tez nic o nim nie ma. Moze pozniej wprowadzili..

Co do paliwa-ok,podepne sie przed szyna, trojnik I zlaczki sa od webasto I wygladaja solidnie. Jak tylko pogoda sie poprawi to dzialam :) dzieki za pomoc. Cdn... :)

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Kolejna czesc opowiesci. Piecyk do webasto zamontowalem juz w piatek. Dzis podlaczylem go do ukladu wodnego, jutro planuje podpiac benzyne i moze elektryke jak zdaze.

Pytanie: wg tego co sprawdzilem - weze podlaczylem dobrze. Czy pompka webasto moze stawiac opor przeplywu wody gdy piecyk nie pracuje?

Zastanawia mnie to, bo jak podlaczylem weze, zdjalem zaciski z wezy idacych z silnika i do nagrzewnicy (aby uniknac spuszczenia calego plynu z ukladu) po odpowietrzeniu i uzupelnieniu plynu nie bylo cieplego powietrza w kabinie , waz do webasto byl goracy, a z webasto do nagrzewnicy taki sobie.. wlaczyl sie juz wiatrak,a ogrzewania dalej niet. Potem przegonilem auto, i chyba cos sie ruszylo, bo zaczego grzac, ale nie wiem teraz czy dlatego ze gdzies zalegalo powietrze, czy dlatego ze auto sie porzadnie rozgrzalo? Jutro jeszcze poobserwuje, ale o ile mnie pamiec nie myli - pompka wody od webasto, nie stawia oporu przy przeplywie wody nie?

Kolejne pytanie - czy zamontowanie pieca w sposob inny niz pokazuje instukcja - tj na rysunku jest ze mozna kroccami w poziomie albo 90st do gory ustawic piec - czy jak dam go kroccami do dolu, stanie sie cos? moze to miec wplyw na prace pieca?

[ Komentarz dodany przez: VoN: 2010-10-08, 15:24 ]
"Kolego...zapoznaj sie z regulaminem tego Forum i zacznij prosze, korzystac z mozliwosci EDYTOWANIA swoich postów, zamiast pisac posta pod postem. To ten przycisk ZMIEŃ, po prawej u gory"
Ostatnio zmieniony piątek, 8 października 2010, 14:25 przez G-Boy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

Adaś - położenie pieca ma znaczenie, bo masz wewnątrz knot/wkładkę włókninową/etc., który się pali i daje ciepło...wszystkie webasta jakie wydziałem były prawie poziomo zainstalowane (w miarę możliwości montażowych)...

zwróć jeszcze uwagę na to, żeby wylot ciepłego powietrza miał przy urządzeniu jak najmniejsze zakręty - na wylocie temperatura to nawet 150st. i każdy zakręt spowalnia wylot gorącego powietrza co może doprowadzić do przegrzania lub spalenia się piecyka

masz webasto mokre - układ odpowietrzałeś na włączonym piecyku czy nie? ubyło Ci płynu chłodniczego po tym jak zaczęło dobrze grzać? na moje to będzie to, że w układzie wodnym piecyka zalegało gdzieś powietrze i dopiero po przepracowaniu jakiegoś czasu zaciągnęło płyn i zaczęło grzać normalnie :)
za duży obrazek

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Zgadza sie , dzis sie wlasnie dowiedzialem - ze polozenie pieca ma znaczenie jednak. Wiec musze to poprawic. Ponadto, wyszly niezle jaja z zasilaniem w paliwo, bo prawdopodobnie jednak bede musial jakos wezyk wprowadzic do baku lub przedluzyc odplyw. No chyba ze da rade pociagnac paliwo z baku, przez pompe paliwowa, silnik, listwe wtryskowa az do przelewu, tak zeby dalo rade zassac. Jak nie - to jak pisalem - przedluzenie odplywu lub wiercenie..

Co do odpowietrzenia - wessalo plyn, dolalem nowego - jutro obroce piec i zobacze co bedzie ;) narazie pogoda mnie nie rozpieszcza:(

ODPOWIEDZ