iparts></a>
<a href= francuskie

[RN Megane Scenic I ph2 1.6 16V] Poziom oleju w silniku

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MarcinD
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 710
Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

[RN Megane Scenic I ph2 1.6 16V] Poziom oleju w silniku

Post autor: MarcinD »

Witam :). Mam problem albo raczej pytanie co do oleju w moim samochodzie, a konkretnie, do wskazań poziomu tegoż oleju. Mój komputer pokładowy pokazuje przy uruchamianiu "oil ok" a po naciśnięciu klawisza funkcyjnego liczbę kratek, jakie odpowiadają poziomowi oleju. I teraz zagwozdka, bo już dwa razy zdarzyło mi się, że nie wyświetliły się wszystkie kratki poziomu oleju. Za pierwszym razem z ostatniej kratki wyświetliła się tylko jedna linia, a po zgaszeniu silnika z powrotem świeciły się wszystkie kratki, dzisiaj - z dwóch ostatnich kratek paliły się tylko po jednej linii z każdej kratki, a po zapaleniu silnika, zgaszeniu i kontroli świeciły się wszystkie. Na bagnecie przy zgaszonym, zimnym silniku poziom jest na wysokości połowy... Coś się dzieje się czy to norma :> ?

Baron

Post autor: Baron »

Norma. Wskaźnik elektroniczny jest tylko orientacyjny. Prawdę tylko bagnet, Ci powie ;)

Awatar użytkownika
MarcinD
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 710
Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Post autor: MarcinD »

No to dobrze, że nie muszę się tym sugerować :) . Dzięki.

Espers

Post autor: Espers »

Nie dopuść tylko do tego, abyś zamiast kwadratów miał tylko kreski. Jeśli masz choć jeden kwadrat, to nie ma problemu. Ale oczywiście bagnet to podstawa.

Awatar użytkownika
MarcinD
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 710
Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Post autor: MarcinD »

Nie no wiadomo, kontrola oleju na bagnecie co jakiś czas :). Po prostu zmiana na wyświetlaczu trochę mnie zaskoczyła bo zrobiło się to pierwszy raz i to na zasadzie, że raz pokazuje pełno, raz trochę mniej :) .

scenicrt

Post autor: scenicrt »

Jak masz stan na bagnecie ok. to nie ma się co tym przejmować. U mnie też kilka razy [jeszcze na jesieni] razy po zapaleniu były same migające kreski [czyli wynikałoby, że oleju brak, lub za mało], ale od tamtej pory jest ok. Pewnie jakiś czujnik zaczął "świrowac".

Awatar użytkownika
jerzyf
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: czwartek, 17 grudnia 2009, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jerzyf »

MarcinD pisze:Nie no wiadomo, kontrola oleju na bagnecie co jakiś czas :). Po prostu zmiana na wyświetlaczu trochę mnie zaskoczyła bo zrobiło się to pierwszy raz i to na zasadzie, że raz pokazuje pełno, raz trochę mniej :) .
Gdy silnik jest po wymianie oleju i jest go dużo to wskaźnik zawsze pokazuje full, ale gdy od wymiany minęło sporo czasu (kilometrów) to oleju w misce niestety trochę a czasem więcej ubywa. W tej sytuacji, gdy samochód dłuższy czas stoi to olej spływa do miski olejowej i wskaźnik pokazuje, full ale gdy go uruchomimy a nie raz wystarczy nawet tylko zakręcić rozrusznikiem to olej „rozchodzi” się po całym silniku i w misce jest go mniej i wskaźnik pokazuje o 1-2 kreski mniej. To zjawisko też zaobserwowałem u siebie i trzeba wzmóc czujność, co do stanu oleju.
Jerzy

Awatar użytkownika
MarcinD
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 710
Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Post autor: MarcinD »

No właśnie wiem, że przy wymianie oleju przy 140 000km nalano mi olej do trzech czwartych poziomu na bagnecie, a teraz, przy 126 000km na bagnecie pokazywana jest równa połowa i zastanawiam się, czy aby to nie za duże zużycie...

Sidenis
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2207
Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
Renault: Megane II Grand Tour
Silnik: 1.9 dci
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Sidenis »

Przy 140kkm ? A teraz masz 126kkm ? Domyślam się, że przejechanych jest 6 kkm ? Na 1000 km może ubyć około 100 ml -to jest takie jeszcze w normie.

Teraz kwestia ile Ci faktycznie tego oleju zalali i ile ilościowo go ubyło. Rozumiem, że Szczeniak nie znaczy terenu po długim (np nocnym) postoju ? Sprawdzić też można, czy gdzieś się nie poci....
Bo dobry ratownik to żywy i najedzony ratownik :D

Obrazek

Awatar użytkownika
MarcinD
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 710
Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Post autor: MarcinD »

No oczywiście pokręciłem ;). Przy wymianie oleju 1-ego kwietnia miałem 123 102km, w tej chwili mam nakręcone tyle, ile podałem czyli 125 961km (ostatnie tankowanie kilka dni temu). Autko jest czyste pod maską oraz na podwoziu (badałem amortyzatory oraz zawieszenie więc pewnie mechanik by coś powiedział, gdyby zobaczył olej) a po nocy nie ma śladów. W takim razie kontroluję i się nie denerwuję ;).

Espers

Post autor: Espers »

Dolej olej na maxa, skręć 1000 km i sprawdź. Wtedy będzie jasność sytuacji.

Awatar użytkownika
MarcinD
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 710
Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Post autor: MarcinD »

W sensie, że po nocy stania na parkingu dolać trochę, sprawdzić na bagnecie, dolać trochę, sprawdzić, aż dojdzie do górnej kreski?

Espers

Post autor: Espers »

tak
potem śmigaj ok 1000 km. No i sprawdź poziom. Będziesz już coś widział jeśli bierze. Nie dolewaj jeśli tylko troszkę ubyło. Zrób następny 1000. Kontroluj stan. Po przejechaniu 5000 km dolej. Wtedy dowiesz się ile pije oleju.

Awatar użytkownika
MarcinD
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 710
Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Post autor: MarcinD »

Akurat mam zabawę na wakacje ;)

Edit: Dzisiaj sprawdziłem ponownie poziom oleju, auto stało na płasko od soboty... Poziom był taki, jak w dniu wymiany - trzy czwarte na krótkim bagnecie pomiędzy oznaczeniami. Heh, to ja już nie wiem, o co chodzi. Chyba elektroniczny czujnik zgłupiał, bo widziałem niepełne kratki w sytuacji takiej: zatrzymałem się na stacji benzynowej (po jeździe która doprowadziła do rozgrzania silnika do normalnej temperatury), zgasiłem silnik, po czym przekręciłem kluczyk o dwa stopnie, by spisać dane z komputera... Pewnie olej był na silniku a nie w misce i stąd takie wskazanie... Na razie nie dolewam, acz kontroluję ;).

ODPOWIEDZ